Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?  (Luettu 3812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Kiitänpä ensimmäiseksi ylläpitoa tämän limited-osion luomisesta: Kiitos!

Sitten asiaan. Tämän päivän (4.11.08) mtg.comin Limited Information -artikkelin alkupohdinnasta johtuen päädyin ajattelemaan, mitä kortteja tulee yleensä poimittua poistojen yli tripla-Alara-draftissa.

Yleisen käsityksen mukaan kannattaa aina draftata järjestyksessä: Pommit, poistot, hyvät ukot. Ihmisillä on tietenkin eri käsityksiä pommeista ja hyvistä ukoista, mutta esimerkiksi itse sanoisin, että Tower Gargoyle on "vaan" hyvä ukko myös hyvät fiksarit sisältävässä Esper-pakassa. Silti näkisin itseni poimimassa sen poiston yli ainakin joissain tilanteissa.

Mitkä kortit pommien lisäksi aiheuttavat itsellesi tykytyksiä pikata poiston yli? Niin, ja puhun nyt laadukkaista poistoista. Esimerkiksi kalliit Bloodpyre Elemental ja Skeletonize on helppo passata eteenpäin, mutta Oblivion Ring ja Executioner's Capsule on ikävämpää toimittaa muille.

Poissa vodel

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #1 : 05.11.08 - klo 12:42 »
Täppi trialit ovat yleensä mennet poiston edelle (riippuen tietysti pelattavista väreistä).
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Mozzam

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #2 : 14.11.08 - klo 20:04 »
Täppi trialit ovat yleensä mennet poiston edelle (riippuen tietysti pelattavista väreistä).

lol wut?
Voitatko ikinä gameja?
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Padishar

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #3 : 12.07.09 - klo 21:12 »
Tuli tuossa pienellä porukalla argumentoitua puolesta ja vastaan tilanteesta, jossa jo valmiiksi Nayalla ollessa (ACR-draftissa) olisi esimerkiksi 3-pickissä vielä valittavana Oblivion Ring ja Woolly Thoctar. Jotkut haluaisivat ottaa Thoctarin, ja osa selkeästi Ringin. Itse suosisin Ringiä, koska en usko että Thoctar on niin kovin hyvä muuta kuin kolmosvuorolla. Sille myös on korvikkeita kuten Wild Leotau ja Rhox Brute, kun taas Oblivion Ringille on vaikeampaa löytää vastinetta. Thoctarin tuoma tempoetu on kuitenkin merkittävä myöhemmilläkin vuoroilla, kun voi vitosvuorolla pelata esimerkiksi jonkun kahden manan vehkeen sen lisäksi. Ja onhan se usein älytön, jos sen saa vuorolla kolme pelattua, varsinkin on the play.

Kumman ottaisitte itse?

Poissa Vilhis

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #4 : 12.07.09 - klo 21:22 »
Ring kuullostaa minusta paremmalta. Mutta vaikea sitä on sanoa: Mitä tarkkoittaa "selvästi nayalla" jos pickejä on vasta takana 2 ja pitäisi melkein tietää mitä on jo passaillut yms. Mut nyt ylipäätään sanoisin, että ottaisin varmaan ringin. Olis vähän suolaista pässätä Ring jonkun nelospickiksi...
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Padishar

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #5 : 12.07.09 - klo 21:28 »
Lainaus
Mitä tarkkoittaa "selvästi nayalla" jos pickejä on vasta takana 2 ja pitäisi melkein tietää mitä on jo passaillut yms.

Kieltämättä ei ole kovin realistinen tilanne. Itse asiassa keskustelu lähti siitä, että oli p1p1 tämä kyseinen valinta tehtävänä, jolloin kaikki taisivat olla Ringin puolella. Mutta jatkokeskustelussa kävi ilmi, että Thoctar olisi joidenkin valinta, jos tietäisi draftaavansa Nayaa. Arvonpa vaikka, että esittämässäni tilanteessa voisi olla kaksi ensimmäistä pickiä esim. Naya Charm ja Wild Nacatl, tai vaikkapa Battlegrace Angel ja Branching Bolt, ja että olisi passannut hyviä Esper/Bant-vehkeitä, eli olisi todennäköistä päätyä Nayaan vaikka ottaisikin Ringin tästä pussista.

Poissa zoukka

Vs: Mitä kortteja poimit poistojen yli Alara-draftissa?
« Vastaus #6 : 13.07.09 - klo 13:14 »
Ring tietenkin jos on vasta muutama lappu ekasta pussista kiertänyt. Ikinä ei kannata lukkoon lyödä omia värivalintojaan vielä noin aikaisin (teen itse tätä usein haha). Thoctar on suuremmalla todennäköisyydellä seuraaville miehille paskempi picki kuin yksivärinen omipoisto.

Viime dräftissä en pelannut omassa dekissäni kahta ekaa pickiä, jotka olivat muistaakseni jundia. Päädyin lopuksi esperiin ja dekki oli tätä kämmäystä lukuunottamatta varsin hyvä. Yhtä erää vaille jaettu voitto olivat gameni ja tokihan jos ekat pickit olisivat olleet esper-pommeja niin voittokin olisi voinut irrota, mutta joskus ei voi voittaa.


Ja eri asia on tietenkin jos pussissa on executioners capsulea ja hyvä musta ukko.