Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Uncci- ja commonboxit?  (Luettu 5091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aaron

Uncci- ja commonboxit?
« : 21.09.08 - klo 09:21 »
Oisko hyvä idea ostaa yks molempia kartuttaakseen vähän säälittävää alottelijan kokoelmaa (safehavenista)? Tällä hetkellä siitä ei hirveesti toimivia pakkoja saa (yhden oon keksiny). Vai onko nuo ylihinnoiteltua romua, myisköhän joku täällä minulle läjän paremmalla hinta/laatu-suhteella? Kiitoksia vinkeistä:)

Poissa Chaosworm

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #1 : 21.09.08 - klo 12:36 »
Ainakin Anssilta saa puoleen hintaan tuollaisen commonboksia vastaavan määrän kortteja. Mutta huonojen kommoneiden ostossa jää hyvin usein tappiolle: vaikka maksaisi vain euron kymmenestä tuhannesta. Huonoilla korteilla kun ei tee mitään. Safen commonboksissa tuli yksi Prodigal Sorcerer kaverille, ei muuta pelikelpoista. Kannatti maksaa parin kymmenen sentin kommonista kymppi.
aka. Awaclus

Poissa JunioRcmf

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #2 : 21.09.08 - klo 12:44 »
Ainakin Anssilta saa puoleen hintaan tuollaisen commonboksia vastaavan määrän kortteja. Mutta huonojen kommoneiden ostossa jää hyvin usein tappiolle: vaikka maksaisi vain euron kymmenestä tuhannesta. Huonoilla korteilla kun ei tee mitään. Safen commonboksissa tuli yksi Prodigal Sorcerer kaverille, ei muuta pelikelpoista. Kannatti maksaa parin kymmenen sentin kommonista kymppi.
Millä tavoin/missä määrin edes Prodigal Sorcerer on pelikelponen?

Edit: Nyt itsellänikin välähti. Keräilymielessä. Onhan kyseessä sentään legendaarinen kortti. Pelikelpoisuutta kyllä sillä ei ole.
« Viimeksi muokattu: 21.09.08 - klo 12:48 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Kava

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #3 : 21.09.08 - klo 12:50 »
Eihän nuo commonboxit mitään käytännöllistä sisällä yleensä, mut homma onkin siinä et jos aaron haluaa pelata siellä keittiön pöydällä omilla innovatiivisilla pakoillaan jotka saattaa toimia sen kaks kertaa kymmenestä peleistä. Casuaaleissa ei yleensä ole voitto pointtina vaan yhdessä pelaaminen pitkälti ja onhan se mukavampaa pelata jonkun kanssa jolla on monia mielenkiintoisia (joskin epäkäytännöllisiä) pakkoja kuin että kulutti kaikki säästöt jotta sai uusimman ptq:n voittajan pakan itselleen...

Poissa Chaosworm

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #4 : 21.09.08 - klo 13:19 »
Prodigal Sorcerer on pelikelpoinen kompolappu. Pelikelpoinen tosin ainoastaan casualissa.
aka. Awaclus

Poissa miinin

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #5 : 21.09.08 - klo 13:23 »
Pelaamisen aloittamiseen on hyvä olla korttimassaa, josta kokeilla erilaisia yhdistelmiä ja oppia hieman ymmärtämään mitkä ovat hyviä tai huono kortteja. Se oman kokeilun ja yrittämisen -vaihe on tärkeä vaihe MTGn alkutaipaleella ja niitä kokeiluvaiheen asioita ei ymmärrä toisen kertomana ollenkaan samalla tavalla, kuin oman kokeilun kautta. Klassinen esimerkki on Iron star & co., joita kuljetettiin pitkään mukana basicissa juuri siksi, että ne ovat huonoja kortteja - miksikö? Jotta uudet pelaajat oppisivat kokeilun kautta, että ko. kortti ei oikeasti tee pelillisesti mitään... Toki joku muu voi kertoa aloittelijalle, että "tuota ei kannata pelata, se on huono", mutta jos sen ymmärtää oman kokeilun kautta, niin jatkossa osaa hieman paremmin välttää vastaavat suoraan huonot korttivalinnat paremmin kuin muiden kertoessa vinkkejä

Vaikka kympin pinossa ei olisi yhtään rahallisesti arvokasta korttia, niin se kymppi on kuitenkin todella pieni raha siihen, millaisen kokemuksen niillä korteilla pystyy itselleen hankkimaan - sen kympin voi ajatella vaikka sijoituksena oman pelin ja pelikäsityksen kehittämiseen. Niistä pinoista voi rakennella erivärisiä pakkoja, kokeilla väriyhdistelmiä, synergioita ja ehkä jopa jonkinlaisia komboja... Myös arkkityyppien "aggro", "control" ja "kombo" perusteet voi ainakin kahden ensimmäisen osalta jollain tasolla sisäistää pinosta. Lisäksi common-läjät antavat paljon hupia omien peliformaattien muodossa: voi pelata pile draftia, pile sealedia, TRD:ia tai muita itse kehiteltyjä pelimuotoja...

Kummastakohan aloittelija hyötyy enemmän: kympillä ostetusta Bitterblossomista vai isosti nipusta commoneita? Toki tilanne kääntyy jossain vaiheessa, mutta missään tapauksessa alkuvaiheen korttikasoja ei tule vähätellä.

Poissa zoukka

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #6 : 21.09.08 - klo 13:55 »
Höh minusta on siltikin paskaa suositella näitä läjien ostoja, kun meillä jokaisella kuitenkin on samat commonipinot komerossa ja siellä on varmasti pelikelpoisia lappuja. Minä ainakin olen tehnyt paskavuorista lukuisia dekkejä ja pooleja kavereille ja sukulaisille, jos vaikka innostuisivat pelaamaan. Mukana tietenkin paskojen lappujen lisäksi oikeasti näppäriä unkkeja, ettei ihan mene maku heti alkuun. Ja näitä siis jokainen voi irrotella vaikka ilmaiseksi.

Postitus tietenkin on vähän hikistä common-pinojen kanssa, mutta luulisi joka kaupungista löytyvän muutama laupias samarialainen.

Poissa hespa

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #7 : 21.09.08 - klo 14:11 »
Lainaus
MUUT TUOTTEET:

Aloituspaketti: 29 euroa
Jos olet itse aloittelija tai haluat houkutella jonkun ystäväsi mukaan harrastuksen pariin, niin tämä on hyvä paketti hankkia. Sisältää: 15 kpl kaikkia basic landeja, yli 600 commonia, 150 uncommonia, ja valmiiksi rakennetun pelipakan (kelvollisen sellaisen)

Valmis pelipakka: 8 euroa
Valmiiksi rakennettu ja toimivaksi testattu pelipakka. 60 korttia, joista 2 rarea ja 9 uncommonia.

Common boxi: 8 euroa
Boosteri boxillinen sekalaisia commoneita (yli 600 kpl).

Uncci paketti: 7,5 euroa
75 sekalaista uncommonia

Rare pino: 30 euroa
75 sekalaista rarea
Itse suosittelisin ostamaan jonkun noista ylhäällä olevista Magic Islen paketeista. Ainakin tuo ensimmäinen paketti vaikuttaa hyvältä, kun hintakaan ei mikään suuri ole. Ländit, ylim. kortit ja valmiiksi rakennettu pelipakka kuulostaa hienolta pohjalta aloittamiseen. Varsinkin jos mukana tuleva pakka on "kelvollinen" ::)
Itse ostin joskus Safe Havenin uncommon-boksin ja rare-boksin. Kummassakaan sisältö ei todellakaan vakuuttanut.
Kaveri taas osti aloitus pakettinsa Islestä, joka vakuuttivat huomattavasti enemmän.
Magic islen kauppias on muutenkin reilu tyyppi. :)

Lainaus
Höh minusta on siltikin paskaa suositella näitä läjien ostoja, kun meillä jokaisella kuitenkin on samat commonipinot komerossa ja siellä on varmasti pelikelpoisia lappuja. Minä ainakin olen tehnyt paskavuorista lukuisia dekkejä ja pooleja kavereille ja sukulaisille, jos vaikka innostuisivat pelaamaan. Mukana tietenkin paskojen lappujen lisäksi oikeasti näppäriä unkkeja, ettei ihan mene maku heti alkuun. Ja näitä siis jokainen voi irrotella vaikka ilmaiseksi.

Postitus tietenkin on vähän hikistä common-pinojen kanssa, mutta luulisi joka kaupungista löytyvän muutama laupias samarialainen.

Itse asiassa voin itsekin myydä n. 1000 - 3000 commonia (en ole laskenut) ja 1000-2000 uncommonia (näitäkään ei laskettu) 30-40 euron hintaan. YV:tä vaan tulemaan!
« Viimeksi muokattu: 21.09.08 - klo 14:30 kirjoittanut hespa »

Poissa Aaron

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #8 : 21.09.08 - klo 14:21 »
Siis arviolta 700 lappua mulla on, suurin osa commoneita, joitain kymmeniä uncceja ja jokunen rare... Tarkoitus oli täydentää kokoelmaa, ei aloittaa uutta. Sen takia en kyllä ilmasiks ottais vastaan, ei omatunto anna myöten...:) Katsotaan jos saisin kauppaa hierottua, tarjouksia jo sadellu tässä ketjussa ja YVllä:D

Poissa Farseer

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #9 : 21.09.08 - klo 15:12 »
Yksi vaihtoehto on myös tutkailla huuto.nettiä, siellä aina välillä lopetteleva porukka myy vanhoja kokoelmiaan melko edulliseenkin hintaan. Joukossa on usein myös ihan pelikelpoisia lappuja, eikä pelkkää tuubaa niin kuin Safe Havenin laatikoissa. Muuten täällä taitaakin porukka olla jo useimmat neuvot neuvonut, parasta olisi tietysti jos sulla olisi joku kaveri joka voisi kaapista myydä laatikollisen semituubaa pilkkahintaan.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #10 : 21.09.08 - klo 15:15 »
Laatu ja hinta voi vaihdella ostopaikan mukaan, mutta ei tästä asiasta kannata tehdä liian monimutkaista: osta sieltä mistä vähimmällä vaivalla saat.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JunioRcmf

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #11 : 21.09.08 - klo 19:21 »
Omasta mielestäni tuo Magic Islen
Lainaus
Aloituspaketti: 29 euroa
Jos olet itse aloittelija tai haluat houkutella jonkun ystäväsi mukaan harrastuksen pariin, niin tämä on hyvä paketti hankkia. Sisältää: 15 kpl kaikkia basic landeja, yli 600 commonia, 150 uncommonia, ja valmiiksi rakennetun pelipakan (kelvollisen sellaisen)
ainakin kuulostaa ihan pätevältä vaihtoehdolta kokoelman kasvattamiseen, mutta itse en ole koskaan minkäänlaisia isoja pinoja random kortteja ostellut, myynyt kyllä, ja niiden laatu tosiaan vaihtelee riippuen tuurista ja siitä mistä/keneltä ostaa.
Kokoelmaa voi aluksi kasvattaa vaikka juuri ostamalla isoja pinoja huononmpiakin kortteja ja sitten vaikka ajan myytä myydä ylijääneet pois ja ostaa niistä saaduilla tuloilla uusia, tarpeellisempia, kortteja.

PS.
Prodigal Sorcerer on pelikelpoinen kompolappu. Pelikelpoinen tosin ainoastaan casualissa.
Repesin täysin. Kerro yksikin pelikelpoinen kompo, joka sisältää jollain tavalla Pro Sorcererin ilman, että tilalle löytyy parempaa vastiketta vaikka pelkästään sinisistä commoneista.
« Viimeksi muokattu: 21.09.08 - klo 19:23 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa KukistajA

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #12 : 22.09.08 - klo 04:18 »
Repesin täysin. Kerro yksikin pelikelpoinen kompo, joka sisältää jollain tavalla Pro Sorcererin ilman, että tilalle löytyy parempaa vastiketta vaikka pelkästään sinisistä commoneista.

Time Vaultissa ainoa timppaa parempi finisheri on El dunco.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Chaosworm

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #13 : 22.09.08 - klo 08:07 »
Pemmin's Aura infinite manalla. EDIT: En ainakaan löytänyt mitään, joka olisi ollut costiltaan halvempi.
aka. Awaclus

Poissa miinin

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #14 : 22.09.08 - klo 08:35 »
Pemmin's Aura infinite manalla. EDIT: En ainakaan löytänyt mitään, joka olisi ollut costiltaan halvempi.

Hmm... Infinite manat käytössä - näinköhän tuohon tilanteeseen löytyy halvempaa tappokeinoa, kuin 2U+1UU?

Poissa instiqma

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #15 : 22.09.08 - klo 11:53 »
Pemmin's Aura infinite manalla. EDIT: En ainakaan löytänyt mitään, joka olisi ollut costiltaan halvempi.

Mmm, pre-emptive edit. Tätä en ookaan vielä aiemmin nähnyt. Thaurziella on kilpailija.

Poissa Chaosworm

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #16 : 22.09.08 - klo 15:21 »
Tuossa combossa kaverini sitä pelaa, ja kai pitää sitä pelikelpoisena lappusena. Ja aamulla olin kai hieman väsynyt: eihän sillä tarkemmin ajateltuna olekaan mitään merkitystä, paljon kortit maksavat pelata pöytään jos on infinite manat...
aka. Awaclus

Poissa Lightstorm

Vs: Uncci- ja commonboxit?
« Vastaus #17 : 25.09.08 - klo 16:52 »
Itse alotin uudelleen pelaamisen seitsemän vuoden tauon jälkeen viime kesänä ja alotin sillä, että ostin vinon pinon X editionin boostereita (tietysti R-kioskilta kun ei pohjanmaalla ollessa muualta saanut ;)). Sitten kävin Eventiden prelikassa ja ostin pari boosterboxia, vaihdellut ja ostellut irtokortteja täältä sekä joitain Safesta. Ite en enää juuri boostereita osta Safesta kun saa niin paljon halvemmalla täältä, Farseeltä käynyt hakemassa pari boxia kun on niin näppärän matkankin päässä - suosittelen.

Tietysti noihin upposi aikalailla rahaa, mutta nyt on saanut jonkinlaisen "pääoman" kasaan. Tietysti jos tietää mitä etsii niin täältä ainakin itse nykyään ostelen. Kiitokset vain ylläpidolle tässä sivussa :)

Edit: Tuo Pemmin`s Aurahan on Morphlingin kamu.
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo 01:22 kirjoittanut Lightstorm »