Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] The Mimeoplasm  (Luettu 6737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Enterorrhexis

[EDH] The Mimeoplasm
« : 05.07.11 - klo 00:00 »
Oon tässä viime aikoina pähkäillyt millaista listaa saisi aikaiseksi tuon melko tuoreen Mimeoplasmin ympärille ja pääsin seuraavanlaiseen lopputulokseen:

"Minä vahingossa koko graveyardin, onko tämä paha?"

Herr General:
The Mimeoplasm

Creatures ( 35 ):
Shriekmaw
Nether Traitor
Stronghold Overseer
Stuffy Doll
Vesuvan Shapeshifter
Avatar of Woe
Krosan Cloudscraper
Simic Sky Swallower
Golgari Grave-Troll
Golgari Thug
Szadek, Lord of Secrets
Kira, Great Glass-Spinner
Eternal Witness
Reiver Demon
Solemn Simulacrum
Krosan Tusker
Cephalid Constable
Phyrexian Dreadnought
Spirit of the Night
Lhurgoyf
Fleshbag Marauder
Lord of Extinction
Acidic Slime
Terastodon
It That Betrays
Gaea's Revenge
Geth, Lord of the Vault
Thrun, the Last Troll
Phyrexian Metamorph
Sheoldred, Whispering One
Vorinclex, Voice of Hunger
Edric, Spymaster of Trest
Hydra Omnivore
Riddlekeeper
Fauna Shaman

Lands ( 36 ):
9x Forest
9x Island
9x Swamp
Breeding Pool
Overgrown Tomb
Watery Grave
Sunken Ruins
Flooded Grove
Twilight Mire
Drowned Catacomb
Misty Rainforest
Command Tower

Instants ( 6 ):
Krosan Grip
Putrefy
Fact or Fiction
Archive Trap
Beast Within
Spell Crumple

Enchantments ( 5 ):
Gravestorm
Phyrexian Arena
Grave Pact
Mana Reflection
Memory Erosion

Sorceries ( 10 ):
Damnation
Life from the Loam
Buried Alive
Diabolic Tutor
Plague Wind
Living Death
Spitting Image
Maelstrom Pulse
Rite of Replication
Life's Finale

Artifacts ( 7 ):
Sensei's Divining Top
Lightning Greaves
Whetstone
Sol Ring
Keening Stone
Prototype Portal
Mimic Vat

Elikkäs deckin idea on melkoisen perushuttua mitä Mimeoplasmin kanssa voi rakentaa. Isoja lihoja nakataan käytön jälkeen / käyttämättöminä gravelle ja sen jälkeen syötetään T-Rex-kätiselle plussiksi ja muodoksi. Hiukan mukana on myös pikkumillausta kaverien graveille pitämään huolta esim. siitä ettei Toppeja ynnä muuta tule mielellään laittaneeksi pakan päälle.

Huomasin jo itse, että pakasta uupuu melkoisen tähdellinen lappu Doubling Season. Muutoin deckin ranka on siis melkoisen avoinna ja kaipailenkin toisten näkökulmaa siihen millaista lappua tämän hassun näköisen kaverin kanssa voisi vielä pyörittää ja mitä missään nimessä ei.

Mukana on myös hiukan semi-poliittisia kortteja, kuten Gravestorm. Poistaakko gravelta kortti, jota voisi/VOISIN!!! potentiaalisesti hyödyntää vai antaakko nostaa kortteja. Siinäpä vasta joillekin pakoille pienimuotoinen pulma. Pieniä random kokeilujakin on mukana Archive trapin ja vastaavien muodossa. Pyrkimys on kuitenkin saada tehokkaasti joitakin graveja täyttymään, että potentiaalisia hyödykkeitä tulisi esille.

Mutta lätinät sikseen, en oo täällä romaania (paikallisten sanamuoto romanista, kyllä) kirjoittamassa, joten arpa on heitetty. ;) Kommenttia ilmoille.

Ps. Mikä ***** synergia?
« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo 23:15 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Karhumies

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #1 : 05.07.11 - klo 03:20 »
Jos ideana on heittää miehiä gravelle ja väreinä UBG, niin mitenkäs olisivat:

"tutoroin juttuja":
Fauna Shaman
Survival of the Fittest
Birthing Pod (mini-combo Podin kanssa: Melira, Sylvok Outcast + mikä vaan Persist-mies = Infinite persist)
Corpse Connoisseur
Fierce Empath
Primal Command
Summoner's Pact
Time of Need

"Regenerate on aika hottista":
Mortivore
Spiritmonger

"Etpäs muuten hyökkää":
Stormtide Leviathan

"cyclaa mut gravelle":
Scion of Darkness
Krosan Tusker

"Voitinko?"
Jin-Gitaxias, Core Augur
Trench Gorger
Inkwell Leviathan
Kalonian Behemoth

Randomiutta:
Cairn Wanderer
Wonder
Woodfall Primus
Chameleon Colossus

Sekä satunnaisia alkupelin enablereita:
Looter Il-Kor
Bonded Fetch
Tortured Existence
Enclave Cryptologist

...ja laputusta:
Rhystic Study
Mind's Eye
Consecrated Sphinx
Recurring Insight

ynnä muuta kivaa:
Proteus Staff (jolla sörkitään omia enablereita/pikkumiehiä sekä vastustajan kenraaleja)



Krosan Gripin tilalla pelaisin varmaankin ennemmin Calming Verseä, Creeping Corrosionia tai Tranquil Pathia. Oikeastaan jopa Indrik Stomphowler on selkeästi parempi lappu multiplayerissä.

« Viimeksi muokattu: 05.07.11 - klo 03:31 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Roinisto

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #2 : 05.07.11 - klo 10:15 »
Vähennä basic landien määrää ja pelaa edellä ehdotettujen tutoreitten lisäksi Hermit Druidia.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #3 : 05.07.11 - klo 17:38 »
@Karhumies, tuossahan oli melkosen maukkaita lappuja listattuna. Itselläni jo ideapöydällä kävi Fauna Shaman sekä Stormtide Leviathan aiemmin ja Krosan Tusker löytyy läjästä. En tiedä sitten mikä sai jyräämään tilaa joillekin muille ratkaisuille.

@Roinisto, Hermit Druid on kyllä melkoisen sitä utilityä, jota deckiin tavallaan etsiskelinkin. Kiitos muistuttamisesta. :)

Mieluisia lisäyksiä noista listauksista olisivat juurikin nuo tutorit.. Ehkä keskityin liikaa ajattelemaan kuin palikka. Eli mitä nakata gravelle ja mitä käyttää Mimeoplasmin kanssa. Jäi sitten viimeistely sille asteelle, että saikin juuri kysymään mikä ***** synergia.

Jotenkin en luottanut ensin Mortivoreen, kun viime aikoina EDH-matsit ovat olleet kovin 1vs1 vaikka deckini yleensä multiplayeriin rakennan. Se jäi jättämään kyseisen pois. Spiritmonger kyllä voisi lopultakin löytää paikkansa tästä buildista, kun on ollut hollilla jo moneen aiemminkin. Myös ehdottomat lisäykset ovat nuo Scion of Darkness, Proteus Staff ja Mind's Eye.

Mutta ennenkuin uskallan lähteä jyräämään lapuille vielä lisää tilaa niin asettelen kysymyksen näin päin: Mitä ehdottomasti pitäisi ottaa pois teidän mielestä? Onko tuonne eksynyt joitakin täysin teemasta ja EDH:sta irrallisia kortteja, jotka eivät vaan graveyard-teemassa lähde?

Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Rancid-

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #4 : 05.07.11 - klo 19:09 »
EDH-laillisilla väreillä paras Mimeoplasm-pari lienee Cairn Wanderer sopivilla pöntössä olevilla kavereilla + Lord of Extinction. Ensin mainittua en dekistä bongannut, ja Karhumiehenkin mielestä se on vain "randomiutta"  ::)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Genesis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #5 : 05.07.11 - klo 20:13 »
Blighted Agent on aika maukas kans vaikka Lord of Extinctionin tai ihan minkä tahansa muun ukon kanssa mikä antaa mimille poweria sen tarvittavan +9. ite cuttaisin nämä pois:

Stuffy Doll
Krosan Cloudscraper
Riddlekeeper
Hydra Omnivore
Archive Trap
Gravestorm
Memory Erosion
Keening Stone
Whetstone

Tässä olisi pari lappua mitä suosittelen miettimään josko haluaisi lisätä:

Myojin of Night's Reach
Urborg, Tomb of Yawgmoth / Cabal Coffers
Primeval Titan
x väreille sopivia fetchejä, ainakin kaikki siniset
Tutoreita (vampiric, demonic, mystical)
Tooth and Nail (jos haluaa tän kanssa comboilla niin tällä saa pyöritettyä mm. näiden kanssa: Vorinclex, Voice of Hunger + Palinchron + Eternal Witness + Phyrexian Metamorh)
Phyrexian Metamorph
Eternal Witness
Decree of Pain

Siinä jotain alkuun, lisäilen kun tulee mieleen jotain muuta lisäksi.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #6 : 05.07.11 - klo 20:47 »
Vaikka kyse onkin voittamisesta kuten missä tahansa muussakin formaatissa niin infectille en kuitenkaan ihan periaatteesta lämpene. Vaikka olisi kuinka sovinnaista, että se n. 20 lämää riittää infect-voittoon niin periaatteeni pitää. Omaan silmääni infectillä kikkailu syö etunenässä omaa peli-intoa ja kiinnostusta formaattia kohtaan. :) Pidän enemmän tapahtumarikkaista ja pitkistä porukkapeleistä, joissa voittamaan pitää pyrkiä eikä mennä. Ehkä tuo on ristiriidassa sen konstruktiivisen idean kanssa, että deckin pitäisi olla tehokkain ja mukautuvin mahdollinen.

Niin ja vielä näitä syitä näille tietyille lappusille:

Stuffy Doll on deckissä oman "viihdearvonsa" vuoksi. Ehkä hiukan turha siinä mielessä, että targettina tulee olemaan yksi pelaaja. Kuitenkin tuntuma on, että tämä kaveri Mimeoplasmissa on hauska, kun sillä voi hiukan tehdä muutakin, kuin istua nurkassa. Saatan kuitenkin poistaa kasasta.

Krosan Cloudscraper on näitä deckin läskejä lihoja, jotka annetaan Mimeoplasmille plussiksi.. etenkin, kun Doubling Season (jonka lisään listaan) on pöydässä. Hydra Omnivoren kaveri, jos siellä jokin luukku olisi auki. Täytyisi lisätä Survis/Fauna Shaman nakkaamaan lihaa roskiin.

Riddlekeeper ja Memory Erosion ovat aiheuttamassa sitä kuuluisaa hämminkiä. Saattaa olla hieman riski joutua targetiksi mutta täyttyy ainakin toistenkin gravet potentiaalisia Mimeon kohteita varten. Ideaan lähdin lisäämään hiukan millausta, joka nyt oli tuollainen äkkinäinen idea, joka on hiukan ohkainen gameplan. Pohdin kuitenkin miksi pakka pitäisi perustaa täysin omien creatureiden varaan.

Gravestorm on ollut melko hyväksi havaittu lappu, kun tietää sopivan kohteen. Myönnän itsekin olevani hyvä Gravestormattava, kun joskus vain on kiva pitää kohde tyytyväisenä riittävän pitkään. Toimii, kun on toimiakseen.. joskus jopa paremmin, kuin Phyrexian Arena.

Kommentoidakseni myös noita sun lisäysehdotuksia, Genesis: Myojin of Night's Reachia en lähde lisäämään, koska tiedän sen olevan yksi niitä lappuja, jotka repivät tietyistä ihmisistä aivan mielettömät raget ilmoille. Olla siinä sitten, kun porukka kireilee pelisessioista loppuajan, jos vaikutus on liian kova isku joillekin. Varsinaista syytä en myöskään löydä miksi pelaisin pakassani Urborgia ja Coffersia. Hyviä lisukkeita taas ovatkin nuo Primeval Titan, tutorit, Tooth and Nail ja Decree of Pain. Sekä tietenkin jo pariin otteeseen mainittu Cairn Wanderer.. en tullukaan ajateelleksi miten loistava se on tässä teemassa. :D

Pohdinpas taas lisää ja höylään deckiä hiukan.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Genesis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #7 : 05.07.11 - klo 21:21 »

Kommentoidakseni myös noita sun lisäysehdotuksia, Genesis: Myojin of Night's Reachia en lähde lisäämään, koska tiedän sen olevan yksi niitä lappuja, jotka repivät tietyistä ihmisistä aivan mielettömät raget ilmoille. Olla siinä sitten, kun porukka kireilee pelisessioista loppuajan, jos vaikutus on liian kova isku joillekin. Varsinaista syytä en myöskään löydä miksi pelaisin pakassani Urborgia ja Coffersia. Hyviä lisukkeita taas ovatkin nuo Primeval Titan, tutorit, Tooth and Nail ja Decree of Pain. Sekä tietenkin jo pariin otteeseen mainittu Cairn Wanderer.. en tullukaan ajateelleksi miten loistava se on tässä teemassa. :D

Pohdinpas taas lisää ja höylään deckiä hiukan.

Ihmisten itku MoNRista on hauskaa. Olisi mukava tietää mitä nämä itkijät pelaavat itse? Varmaan jotain grouphug-dekkejä.. Urborgin ja coffersin lisääminen varsinkin jos lisäät titaanin on kyllä ihan perusteltua. Vaikka siitä saisikin "vain" sitä mustaa manaa niin tässä deckissä pitäisi riittää spellejä mihin ne upottaa helposti. MoNRi olisi ollut yksi sellainen. Muutama muu musta ukko voisi olla Avatar of Woe. Varsinkin lategamessa BB maksava ukko mikä ampuu lisää ruokaa mimille kuulostaa ihan hyvältä. Et maininnut mitään budjetista, onko dualit sen ulkopuolella?

ps. jos et lue mtgsalvationia / ei ole osunut silmään niin tässä olisi budjetti mimeoplasm threadi: http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=336567

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #8 : 05.07.11 - klo 21:35 »
Tottahan se ensin oli hauskaa se ihmisten itku MoNRista mutta pidemmän päälle vain sitten pisti sapettamaan ja korttia ei paljon oo näkynyt.

Osuit myös sopivasti ja upposin, kun kuvailet näitä "itkijöitä" grouphugeilla pelaaviksi.. Itsehän en korteista (Exsanguinate - äkkilopetusta lukuunottamatta) ole niin nurissut, kun peli kuin peli on hauska kortteihin katsomatta mutta itsekin pyöritän omaa tarkoituksellista grouphug-läjääni, koska joskus vaan peleihin on saanut uusia ulottuvuuksia, kun on itse ollut pitkän ajanmääreen pyrkimättä ylipäätään voittoon. ;) Mainittakoon, että edelleen tituleeraamasi "itkijät" pelaavat omaan silmääni hyväksi havaitsemiaan läjiä ja ei kaikilla siitä huolimattakaan ole täysin puhtaat jauhot pussissa. On vaan niitä tiettyjä kortteja, jotka eivät vaan pidemmän päälle oo enää missään määrin peli-ilmapiirille mukavia. Peliseurasta sinne kuitenki on mennyt / menee nauttimaan

Niin ja budjetin voi suunnilleen arvioida kyseisestä deckistä ja sen rakenteesta. Kyllä, monet legacy-staplet ja dualit ym. ovat poissuljettua materiaalia. ;)
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Karhumies

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #9 : 06.07.11 - klo 04:57 »
@ Rancid: Cairn Wanderer on tasan niin hyvä kuin millaiseksi gravelta löytyvät miekkoset sen tekevät. Eli mies ei ole aluksi yhtään mitään järkevää, mutta senkus paranee pelin pitkittyessä. Kun taas esim. Simic Sky Swallowerilla sekä Inkwell Leviathanilla on Shroud (erittäin relevanttia) ja Trample (suunnilleen yhtä relevanttia) aina, gravesta riippumatta. Rohkenen väittää, että shroudin ja tramplen jälkeen kaikki muu teksti on enää ekstrakivaa, ja että pelkällä ekstrakivalla on hankala korvata kumpaakaan aiemmista. No okei, Indestructible on kanssa erittäin relevanttia, mutta sellaisen hankkiminen gravelle Cairnia varten on työlästä koska ne eivät suostu kuolemaan normaalisti, ja indestructible Commander-playable isot lihat ei suostu menemään gravelle edes discaamalla tai millaamalla. Cairn on "randomiutta" myös siksi, että saadakseen siitä kunnolla hupia irti, pitäisi dekkiä väsätessä vähän katsoa, että muilta miehiltä löytyy efektejä jotka tukevat sitä ettei kaikki jää vihollisten varaan. Joten siinä vaiheessa kun Cairn lätkäistään dekkiin, pitäisi muun dekin olla ainakin creatureitten osalta aika lailla kasassa, mitä tämä dekki ei tällä hetkellä vielä ole.

@ Sliditanko:
-8 Forest
-8 Island
-8 Swamp

Lisäyksenä aiemman viestini tutoreihin:
+ Hermit Druid
+ Tainted Pact
+ Intuition
+ Oath of Druids
+ Defense of the Heart

River of Tears
Vivid Marsh
Vivid Creek
Vivid Grove
Urborg, Tomb of Yawgmoth
Volrath's Stronghold
Strip Mine
Academy Ruins
Tolaria West
Halimar Depths
Cabal Coffers (mutta vain jos Urborg on siellä jo) + Crop Rotation jolla haetaan Urborg / Coffers
Cephalid Coliseum
Creeping Tar Pit
Darkwater Catacombs
Dust Bowl
Exotic Orchard
Tendo Ice Bridge
Llanowar Wastes
Minamo, School at Water's Edge
Mosswort Bridge
Okina, Temple to the Grandfathers
Shizo, Death's jotain
Pendelhaven
Reflecting Pool
Snow-covered Forest
Snow-covered Swamp
Snow-covered Island
Soaring Seacliff
Spawning Pool
Treetop Village
Urborg
Vesuva
Yavimaya Coast



Pois dekistä:
Oikeesti, kai nyt edes joku siellä teidän playgroupissa pelaa mustaa ja reanimoi lihoja? Olet nykydekilläsi sen miekkosen paras kaveri, kun annat sille ilmaista millausta ihan olan takaa. Grouphuggaat mustia dekkejä enemmän kuin grouphug-dekit yleensä, väitän ma. Ei kannata sellainen, ellet itse pelaa animointikortteja. Etkä tällä hetkellä edes pelaa muuta kuin kenraalia. Joten vois varmaan vaan lisätä massapoistoja, ja antaa ajan hoitaa kivat lihat tiskin kautta vastustajien gravelle ilman että tuhlaat omat korttisi vastustajien millaamiseen. Itseäsi voit toki millata rauhassa, mutta siihen riittää muutama tehokas single silver bullet (Hermit Druid, Survival of the Fittest, Fauna Shaman, Intuition, Buried Alive -> tarpeeksi hyvät chänssit saada 2kpl kivaa creaturea gravelle?).

- Prototype Portal (mitä kopioit?)
- Keening Stone (semiturha vehje, joka on käyttistä vasta kun vihollisilla on 25+ lappua gravella)
- Living Death (olettaen, että aiot syöttää kaikki parhaat creaturesi Mimeoplasmille -> jää vain jöndeä gravelle + tän resolvaamisessa menee ikä, terveys ja pelikaverit)
- Maelstrom Pulse (pelaa ennemmin massapoistoja, myös tokeneihin. Tai creatureita, jotka ETB tuhoavat permanentin.)
- Putrefy (sama kuin edellä)
- Krosan Grip (sama kuin edellä; pelaa massatuhoa tai creaturea jolla on ETB)
- Whetstone (mitä edes ajattelit, kun pelasit tätä ja Living Deathia samassa dekissä? Turha ja manasyöppö lappu, katsoi sitä miten päin hyvänsä.)
- Gravestorm (jöndeä, joka vaatii triplamustan. Rhystic Study on miljoona kertaa parempi lappu.)
- Memory Erosion (jöndeä)
- Archive Trap (ihan hirveetä jöndeä)
- Beast Within (jöndeä tämäkin)
- Spell Crumple (osuu toki kenraaleihin, mutta pelaisin silti ennemmin tässä slotissa joko Gather Specimens, Overwhelming Intellect tai Dismiss olettaen että on kyse multiplayeristä eikä 1vs1)
- Life from the Loam (et abusaa sitä tarpeeksi nykyisillä lapuilla, joten heittäisin sillä väliaikaisesti vesilintua)
- Mana Reflection (tulee ihan liian hitaasti tiskiin; pelaa ennemmin vaikka sitä doubling seasonia)

- Golgari Thug (hirveä T2 play, sillä bouncaa kuollessaan itsensä dekin päälle ja sit jumitaan; pelaa ennemmin vaikka Necroplasm, sillä se tappaa tokenit ja on hauska ylläri-board wipe kenraalisi kanssa)
- Szadek (jöndeä; pelaa ennemmin vaikka Mindleech Mass tai Sower of Temptation)
- Reiver Demon (ei mitään synergiaa kenraalin kanssa ja maksaa kiljoonan pöytään; pelaa ennemmin vaikka Death's Shadow, koska se on kova T1 play ja sillä saa 13 nappia kenraalille)
- Cephalid Constable (Looter il-Kor on parempi IMO; se on enabler ja sillä saa Shadown kenraalille)
- Phyrexian Dreadnough (jos et aio huijata tätä jäämään tiksiin, niin Death's Shadow on suoraan parempi. Pelaa ennemmin vaikka Hunted Horror; se on kova T2 play ja kasvattaa kenua melkein yhtä paljon.)
- Vorinklex, the Voice of Hunger (kallis ja vähän turhan randomi; miten ois vaikkapa vanha kunnon Vigor?)
- Riddlekeeper (jöndeä)
- Stuffy Doll (tappaa vain yhden opponentin; pelaa ennemmin Spearbreaker Behemoth jos haluat indestructiblen)


Pari muuta lappua, jotka tulivat äkkiseltään mieleen:
Wrap In Vigor (suojaa kertaalleen massapoistolta)
Drumhunter (kiihdytystä ja laputusta samassa kortissa!)
Akroma's Memorial (hidas, mutta komppaa kenraalia)
Asceticism (sama kuin edellä)
Mossbridge Troll (kavu, joka ei suostu kuolemaan)
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo 05:30 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Roinisto

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #10 : 06.07.11 - klo 09:32 »
Yritä saada basic landien määrä todella alhaiseksi (esim. 5). Tällöin Hermit Druid pääsee oikeuksiinsa.
vaikka:
Forest
Snow-Covered Forest
Island
Snow-Covered Island
Swamp

Poissa Genesis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #11 : 06.07.11 - klo 10:27 »
@ Rancid: Cairn Wanderer Mimeoplasm on tasan niin hyvä kuin millaiseksi gravelta löytyvät miekkoset sen tekevät. Eli mies ei ole aluksi yhtään mitään järkevää, mutta senkus paranee pelin pitkittyessä. Cairn Mimeoplasm on "randomiutta" myös siksi, että saadakseen siitä kunnolla hupia irti, pitäisi dekkiä väsätessä vähän katsoa, että muilta miehiltä löytyy efektejä jotka tukevat sitä ettei kaikki jää vihollisten varaan. Joten siinä vaiheessa kun Cairn Mimeoplasm lätkäistään dekkiin kenraaliksi, pitäisi muun dekin olla ainakin creatureitten osalta aika lailla kasassa, mitä tämä dekki ei tällä hetkellä vielä ole.

::) Näimpä.  Voisin kommentoida muutamia ehdotuksia:

- Pendelhaven <- montako 1/1 löytyy deckistä mitkä joskus päätyvät peliin? Vaikka päätyisivätkin niin pahaa jörssiä tämä
- Reflecting Pool <- Command tower tilalle, suoraan jokasuhteessa parempi
- Exotic Orchard <- riippuvainen vihun manoista. Pelaat mono-r vastaan, huomaat että sulla on ländi mikä tuottaa väritöntä. Ei näin.
- Soaring Seacliff <- tulee peliin täpissä eikä tee mitään
- Beast Within (jörssiä tämäkin) <- instant speed vindicate, ja vielä samssa vietissä missä ehdotat oathia? Ei hyvää päivää.
- Mana Reflection (tulee ihan liian hitaasti tiskiin; pelaa ennemmin vaikka sitä doubling seasonia) <- tulee vuorolla neljä tiskiin tai jopa aiemmin jos käy hyvin. Ja ei ne pelit yleensä lopu ennen kuin tämän saa tiskiin minkä jälkeen manaa on tuplasti. "heh.

Huomasin että sulla ei ole liikaa ramppia deckissä, lisäisin ainakin aluksi nämä: Kodama's Reach, Cultivate, Explosive Vegetation, Hunting Wilds ja Skyshroud Claim. Avenger of Zendikarin lisäisin myös deckkiin, tekee juttuja peliin tullessaan, sekä jos kuolee niin tekee temput uusiksi Mimeoplasmin kanssa. Tällä voitetaan pelejä yksinään. Sitten jos budjetti venyy Pernicious Deediin niin se kans sisälle.

Edit: jos sitä oathia haluaa tässä pelata niin laita se Forbidden Orchard kans sisään sit.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo 11:23 kirjoittanut Genesis »

Poissa Rancid-

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #12 : 06.07.11 - klo 10:30 »
Jönde/jönttis/GG on pumppuspelli.
Jörde/jörssi/scheisse/jäte/paanu on paska kortti.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Karhumies

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #13 : 06.07.11 - klo 11:47 »
Voisi juoda vaikka aamukahvit ennen kuin typottaa menemään foorumilla.

@ Slidi: Kuuntele noitten fiksumpien puheita.

@ Schembo: Yritin lähinnä ehdottaa listaa budjettilääneistä, joilla dekin saa pikaisesti supporttaamaan Hermit Druid/Tainted Pact niin että basic land count olisi alhainen. Exotic Orchard on oletuksella että pelataan multiplayeriä, Pendelhaven on "hassunniminen Forest" jolla voi joskus jopa pumpata jonkun muun pelaajan miestä nakertaakseen sen avulla toiselta opponentilta lifeä pois. Joten IMO parannettu Forest. Soaring Seacliff tähystää budjettilääninä kenraalia etteivät maan matoset blokkaa, mutta parempiakin läänejä toki on.

Beast Within on semihuono multiplayerissä koska se ei räjäytä joka opponentilta yhtä permanenttia tai pölli mitään itselle, mutta 1vs1 tietenkin auto-include. Voihan sillä estää infinite combon, mutta tämäkin riippuu siitä, pelaako playgroup infinite comboja. Voisi olla Proteus Staff.

Ja joo, Mana Reflectionin voi jättää dekkiin. Mutta onhan se alussa hidas ja aivan lopussa huono topdeck, koska se voisi olla iso mies, laputusta tai massapoisto. Joten se pitää osata nostaa siinä välissä kun se on hyvä. Itse en tunnetusti osaa.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo 11:50 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Karhumies

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #14 : 06.07.11 - klo 13:03 »
Puhutaanpa yksittäisten korttivalintojen sijaan hetki dekin yleisestä voittopläänistä.


Olen pohjannut korttisuosituksiani seuraavaan yleiseen pelisuunnitelmaan.

T1-T4 hankitaan 2 creaturea pönttöön kenraalille.
T5 pelataan kenutappi ja koetetaan pitää se pari vuoroa hengissä.
T6 ja eteenpäin pelataan joka vuoro draw-land-liha, ja aina välillä uusiopelataan kenraali jolla toistetaan pari hyvää lihaa.
Pöytätilanteesta riippuen joskus poiketaan main pläänistä pelaamalla draw-land-massapoisto. Kun kaasu loppuu, draw-land-tapout-massalaputus.

Tämä tarkoittaa, että EDH-ringissä dekki on varsin nopea, eikä vaadi juurikaan permanenttien setuppaamista tai käden sculptaamista.

Tämä plääni ei ole suinkaan ainoa, jollaiseen suuntaan dekin voi viedä. En myöskään väitä, että se olisi "paras" mahdollinen plääni, tai edes että "parasta" plääniä olisi objektiivisesti olemassa. Mutta tähän suuntaan olen itse ollut viemässä dekkiä.

Alkupeliin (T1-4) olen sivujuonteena heitellyt muutaman geneerisen hyvän kortin (Oath of Druids, Defense of the Heart, jne.) ilman, että olen suunnitellut dekkiä niiden ympärille. Osittain siksi, etten usko niiden pysyvän tiskissä ehjinä kovinkaan pitkään. Osittain siksi, että dekki pyörii enemmän kenraalin kuin parin yksittäisen Enchantmentin ympärillä. Näitä kortteja on lähinnä kiva tutoroida alkupelissä, tai kun pelitilanne näyttää sopivalta. Plus että dekin yleinen plääni on pitää yhtä isoa lihaa kerrallaan tiskissä, jolloin Oath on yleisesti ottaen aika hyvä. Plus että nämä kortit eivät ole koskaan kuolleita topdekkejä, oltiinpa sitten miten end gamessa hyvänsä (vrt. valtaosa manakiihdytyksistä).



Cairn Wanderer sopii em. plääniin melko huonosti, koska se ei ole T5 mennessä kovinkaan relevantti mies, ja myöhemmin (T7->) kenraalin toistuva pelailu pitää oman graven semityhjänä efekteistä.

Mana Reflection sopii em. plääniin melko huonosti, koska T6 ja eteenpäin pelaa ennemmin yhden tapout-lihan vuorossa. Lisäksi Mana Reflection kannustaa overextendaamaan multiplayerissa pelaamalla useamman kuin yhden lihan vuorossa, jolloin vastustajien massapoistoista seuraa välittömästi korttiepäetua.

Instant-poistot sopivat em. plääniin melko huonosti, koska T1-T4 niille ei ole tarpeellisia kohteita, ja T5 ja eteenpäin ideana olisi tapoutata ison lihan pelaamiseksi jokaisella omalla vuorolla. Jolloin poisto voisi olla ennemmin lihan ETB, jolloin siitä saa tarvittaessa toisen käytön irti pelaamalla kenraalin. Manaa instantteihin jää yli lähinnä jos kaasu loppuu (jolloin sen tilalla voisi olla iso laputuskortti), tai jos manaa jää yli sen takia, että pelasi manaedullisen massapoiston (jolloin instant-poisto on turha, kun wipetettiin jo).
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo 13:06 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Genesis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #15 : 06.07.11 - klo 18:32 »
Puhutaanpa yksittäisten korttivalintojen sijaan hetki dekin yleisestä voittopläänistä.


Olen pohjannut korttisuosituksiani seuraavaan yleiseen pelisuunnitelmaan.

T1-T4 hankitaan 2 creaturea pönttöön kenraalille.
T5 pelataan kenutappi ja koetetaan pitää se pari vuoroa hengissä.
T6 ja eteenpäin pelataan joka vuoro draw-land-liha, ja aina välillä uusiopelataan kenraali jolla toistetaan pari hyvää lihaa.
Pöytätilanteesta riippuen joskus poiketaan main pläänistä pelaamalla draw-land-massapoisto. Kun kaasu loppuu, draw-land-tapout-massalaputus.

Tämä tarkoittaa, että EDH-ringissä dekki on varsin nopea, eikä vaadi juurikaan permanenttien setuppaamista tai käden sculptaamista.

Tämä plääni ei ole suinkaan ainoa, jollaiseen suuntaan dekin voi viedä. En myöskään väitä, että se olisi "paras" mahdollinen plääni, tai edes että "parasta" plääniä olisi objektiivisesti olemassa. Mutta tähän suuntaan olen itse ollut viemässä dekkiä.

Alkupeliin (T1-4) olen sivujuonteena heitellyt muutaman geneerisen hyvän kortin (Oath of Druids, Defense of the Heart, jne.) ilman, että olen suunnitellut dekkiä niiden ympärille. Osittain siksi, etten usko niiden pysyvän tiskissä ehjinä kovinkaan pitkään. Osittain siksi, että dekki pyörii enemmän kenraalin kuin parin yksittäisen Enchantmentin ympärillä. Näitä kortteja on lähinnä kiva tutoroida alkupelissä, tai kun pelitilanne näyttää sopivalta. Plus että dekin yleinen plääni on pitää yhtä isoa lihaa kerrallaan tiskissä, jolloin Oath on yleisesti ottaen aika hyvä. Plus että nämä kortit eivät ole koskaan kuolleita topdekkejä, oltiinpa sitten miten end gamessa hyvänsä (vrt. valtaosa manakiihdytyksistä).



Cairn Wanderer sopii em. plääniin melko huonosti, koska se ei ole T5 mennessä kovinkaan relevantti mies, ja myöhemmin (T7->) kenraalin toistuva pelailu pitää oman graven semityhjänä efekteistä.

Mana Reflection sopii em. plääniin melko huonosti, koska T6 ja eteenpäin pelaa ennemmin yhden tapout-lihan vuorossa. Lisäksi Mana Reflection kannustaa overextendaamaan multiplayerissa pelaamalla useamman kuin yhden lihan vuorossa, jolloin vastustajien massapoistoista seuraa välittömästi korttiepäetua.

Instant-poistot sopivat em. plääniin melko huonosti, koska T1-T4 niille ei ole tarpeellisia kohteita, ja T5 ja eteenpäin ideana olisi tapoutata ison lihan pelaamiseksi jokaisella omalla vuorolla. Jolloin poisto voisi olla ennemmin lihan ETB, jolloin siitä saa tarvittaessa toisen käytön irti pelaamalla kenraalin. Manaa instantteihin jää yli lähinnä jos kaasu loppuu (jolloin sen tilalla voisi olla iso laputuskortti), tai jos manaa jää yli sen takia, että pelasi manaedullisen massapoiston (jolloin instant-poisto on turha, kun wipetettiin jo).

Tässä nyt ei ollut päätä eikä häntää. Viestin alussa sanot "T6 ja eteenpäin pelataan joka vuoro draw-land-liha, ja aina välillä uusiopelataan kenraali jolla toistetaan pari hyvää lihaa. " Sitten myöhemmin Mana Reflectionin "Huonouttua" perustelet, että haluaa pelata vain yhden lihan vihun massapoistojen pelossa. Ei mene mun jakeluun tämä. Jos se vihu sattuis sen pöydän sweeppaamaan ja samalla aiheuttamaan mahdollisen närästyksen lisäksi mehukkaita targetteja Mimeoplasmille niin onko se nyt niin kauheaa? Eikä tuo perustelu beast withnistä oikein vieläkään vakuuttanut. Siinä vaan lukee instant speed vindicate, mikä on toimii vielä yhdellä värillisellä manalla kahden sijaan mikä ei ole pääasia. En myöskään tuosta Oathista oikein tykkää edh:ssa ihan siitä syystä että vihulta voi tulla turhan helposti joku parempi liha kuin sulla (eldrazi tms). Tämä toki on mahdollista myös natsilanderissa mutta harvinaisempaa. Jos haluaa oathia pelata edh:ssa niin sen ympärille voi tehdä deckin mikä pelaa sitten paria kavua et ei tuu "huteja". Vielä pari lappua mitä kannattaa miettiä josko haluaa lisätä:

Duplicant
Phyrexian Tower
Forbid
Glen Elendra Archmage
Voidslime

Forbid toimii kivasti loamin kanssa "lukottamassa" tai sitten voit diskata läskejä mimille myös.
Glen on maukas Mimi kohde jos saat vain jonkun läskin millä saat tarpeeksi countereita että kello on sopivan nopea.
Phyrexian Towerilla suojaat omia ukkoja vihun steal-effecteiltä ja saat ruokaa mimille. Toiminut muutenkin noiden tarkoitusten ulkopuolella kyllä.
Duplicantille keksit ehkä itsekin käyttöä :) Kätevä vehje mm. poistamaan vihun kenraalit.
Voidslimellä saat suojattua gravea suurimmalta osalta gravevihoja (tormod's crypt, Bojuga Bog ja Relic jos vihu käyttää jälkimmäistä abilityä). Toimii tietty myös muita "comes into play battlefield" asioita vastaan jos tarvetta.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #16 : 06.07.11 - klo 23:34 »
Melkosen öh.. lievästi sanottuna hauskaa luettavaa tämä paikallinen keskustelurinki, joka käy toistensa päälle. :D Ehkä keskityn näiden pitkien perusteluiden ja juttujen oikeaan lukemiseen (arvostan tällaista kerrankin rehellistä, suoraa ja kattavaa settiä!!) vasta huomenissa, kun ehdin oikeasti perseeni päälle istahtaa ja lukea tätä. Kyllä tuolta deckistä vielä tavaraa lähtee karsiutumaan ja toisenlaista tulee tilalle. Tuollaiset randomiudet ja raa'at teoreettiset ideat näyttää oikeasti enabloivan hyvin näitä "Tuohan on täyttä jörssiä, pelaa tätä" - efektejä ilmoille, joten omaltakin osaltani oon tyytyväinen, kun saa pureskella ideaa pidemmälle ja katsella deckin gameplania monesta kantista. Eihän sekään ole dekki eikä mikään, joka ei vetäisi ihmisiä kommentoimaan. Edes miten huono se on.

Niinhän sitä sanotaan, että "Controversy creates cash."

EDIT: Luin sittenkin kaikki kommentit ja iso käsi kaikille kommenteille ja kommenttien vastakommenteille joille osoitetuille vastakommentin vastakommenteille. ;) Deckilistaa hitsaamaan.. Kyllä.. hitsaamaan.. -> Huomenna uutta versiota näkyviin.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo 00:05 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #17 : 07.07.11 - klo 17:05 »
Tällä hetkellä lista näyttää pienien fiksausten jälkeen seuraavalta:

Herr General:
The Mimeoplasm

Creature ( 36 ):
Chameleon Colossus
Cairn Wanderer
Shriekmaw
Vigor
Nether Traitor
Stronghold Overseer
Vesuvan Shapeshifter
Avatar of Woe
Krosan Cloudscraper
Indrik Stomphowler
Simic Sky Swallower
Golgari Grave-Troll
Kira, Great Glass-Spinner
Eternal Witness
Pentavus
Reiver Demon
Solemn Simulacrum
Scion of Darkness
Krosan Tusker
Hermit Druid
Phyrexian Dreadnought
Fleshbag Marauder
Thornling
Lord of Extinction
Acidic Slime
Terastodon
Death's Shadow
It That Betrays
Gaea's Revenge
Fauna Shaman
Geth, Lord of the Vault
Thrun, the Last Troll
Phyrexian Metamorph
Sheoldred, Whispering One
Vorinclex, Voice of Hunger
Edric, Spymaster of Trest
Hydra Omnivore

Land ( 35 ):
6x Forest
6x Island
6x Swamp
Cephalid Coliseum
Breeding Pool
Overgrown Tomb
Watery Grave
Barren Moor
Lonely Sandbar
Tranquil Thicket
Mosswort Bridge
Sunken Ruins
Flooded Grove
Twilight Mire
Ancient Ziggurat
Rupture Spire
Drowned Catacomb
Misty Rainforest
Verdant Catacombs
Command Tower

Instant ( 6 ):
Careful Consideration
Voidslime
Fact or Fiction
Forbid
Beast Within
Spell Crumple

Enchantment ( 6 ):
Doubling Season
Gravestorm
Pernicious Deed
Phyrexian Arena
Grave Pact
Mana Reflection

Sorcery ( 10 ):
Damnation
Life from the Loam
Decree of Pain
Buried Alive
Diabolic Tutor
Plague Wind
Living Death
Spitting Image
Rite of Replication
Life's Finale

Artifact ( 6 ):
Sensei's Divining Top
Lightning Greaves
Proteus Staff
Relic of Progenitus
Sol Ring
Mimic Vat

Ramppia olis decki kaivannut. Siihen vielä pitäis kiinnittää huomiota. Myös pari hyvää mainittua korttia uupuu mutta taas tarvitaan sitä kuuluisaa viilausta. ;) Ei muuta kommentoitavaa tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo 23:50 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Karhumies

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #18 : 07.07.11 - klo 18:53 »
Mjoo, itse oletin lähtötilanteeksi ts. peliympäristöksi 4+ pelaajan multiplayerin, jossa jokaisella pelaajalla on 5+ massapoistoa dekissä, ja tästä syystä kavut selviävät pöydässä hyvällä säkällä 1-2 täyttä kierrosta, ennen kuin joku päättää että pöydän lihapitoisuus on liian suuri ja räjäyttää ne pois saadakseen korttietua ja estääkseen life lossia. Jolloin ei kannata overextendata kättään pois "liian aikaisin", koska yksi peli kestää mahdollisesti jotain 30-50 vuoroa.

Multiplayerissä ei myöskään kannata pelata tiskiin kaikkea mitä löytyy, tappaa yhtä vaille kaikki muut pöydästä, ja hävitä heads-upissa yksittäiseen massapoistoon: aina pitäisi olla vielä yksi edellistä isompi ässä-play hihassa.


Genesiksen Forbid-suositus viittaa siihen, että hän olettaa 1vs1-skenaariota, jossa ukot selviävä useampia pelikierroksia pöydässä, ja pari tiskiin saatua pihviä voi ajella yksittäisen vihun pois "jo" noin 10 vuoron mittaisessa pelissä. Se on enemmän saksalaishilanderia se kuin EDHta IMO.

Poissa tekintakka

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #19 : 07.07.11 - klo 19:16 »
Huomasithan, että:
- Mimeoplasm-Szadek ei välitä kenraaliläiskää lyötyyn pelaajaan ( ja millaus ei ole muutenkaan paras keino voittaa enään (kiitos eldrazien)).
- Reiver Demoni pitää castata jotta ability toimisi, eikä vaikuta mustiin olentoihin lainkaan (jotka edh:ssa tuppaa olemaan kaikista pahimpia ongelmia). Huom! Mimeoplasmin tullessa peliin jonain olentona (esim reiverinä), niin sen ei ainakaan minun tietojen mukaan pitäisi triggeröidä castaamiseen liittyviä abilityjä - plasmin olentojen valinta tapahtuu resolvatessa ja ilman stackiin menemistä.
- Shriekmaw on myös pitkälti 1:1 kortti ja poistaa vain ei-mustan uhan.. Itse heittäisin pois ja miettisin tilalle jotain metaan sopivampaa lappua (vaikkapa necromancy?)

Muuten pakka näyttääkin ihan tavanomaiselta Plasmipyöritykseltä :)

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #20 : 07.07.11 - klo 20:27 »
Mjoo, itse oletin lähtötilanteeksi ts. peliympäristöksi 4+ pelaajan multiplayerin, jossa jokaisella pelaajalla on 5+ massapoistoa dekissä, ja tästä syystä kavut selviävät pöydässä hyvällä säkällä 1-2 täyttä kierrosta, ennen kuin joku päättää että pöydän lihapitoisuus on liian suuri ja räjäyttää ne pois saadakseen korttietua ja estääkseen life lossia. Jolloin ei kannata overextendata kättään pois "liian aikaisin", koska yksi peli kestää mahdollisesti jotain 30-50 vuoroa.

Multiplayerissä ei myöskään kannata pelata tiskiin kaikkea mitä löytyy, tappaa yhtä vaille kaikki muut pöydästä, ja hävitä heads-upissa yksittäiseen massapoistoon: aina pitäisi olla vielä yksi edellistä isompi ässä-play hihassa.


Genesiksen Forbid-suositus viittaa siihen, että hän olettaa 1vs1-skenaariota, jossa ukot selviävä useampia pelikierroksia pöydässä, ja pari tiskiin saatua pihviä voi ajella yksittäisen vihun pois "jo" noin 10 vuoron mittaisessa pelissä. Se on enemmän saksalaishilanderia se kuin EDHta IMO.
Meillä vähän vaihtelee tämä peliympäristö. Aikaisemmin Turun aikoina totuin juurikin pelaamaan pelkästään 3/4+ multiplayeria ja rakensin pakat puhtaasti sen varaan. Nykyisin deckejä pitäisi lähteä rakentamaan kahteen eri suuntaan, kun meillä on 1vs1 sekä multiplayer-pelejä.. kiitos Commander-liigan vaikutusvallan tällä hetkellä.

Tällä hetkellä kavuilla on ollut yllättävän paljonkin aikaa pysyä kentällä ja massapoistoja ei ole kovin paljoa näkynyt. Varmasti jokaisen deckistä niitä löytyy se muutama mutta ei vaan ole tullut vielä vastaan. Muuten viestissäsi pelityylilliset asiat ovat melko itsestäänselvyyksiä. Sorrun tuohon käden tyhjäykseen paljon pahemmin standardin alla, kuin näissä peleissä. Myöskin aikaisempien aikojen "kaikki kumoon paitsi yksi joka ajaa mut pois" - mentaliteettia olen hionut sen verran, että ei kiitos enää sitä, kun se useimmin koitui usein kohtaloksi. Been there, done that.

Nakkasin Forbidin pakkaan, koska sen kanssa juurikin on paras toimia 1vs1 - hetkessä. Buyback on myös omaan pelityyliini sopiva mekaniikka tässä lapussa.

Huomasithan, että:
- Mimeoplasm-Szadek ei välitä kenraaliläiskää lyötyyn pelaajaan ( ja millaus ei ole muutenkaan paras keino voittaa enään (kiitos eldrazien)).
- Reiver Demoni pitää castata jotta ability toimisi, eikä vaikuta mustiin olentoihin lainkaan (jotka edh:ssa tuppaa olemaan kaikista pahimpia ongelmia). Huom! Mimeoplasmin tullessa peliin jonain olentona (esim reiverinä), niin sen ei ainakaan minun tietojen mukaan pitäisi triggeröidä castaamiseen liittyviä abilityjä - plasmin olentojen valinta tapahtuu resolvatessa ja ilman stackiin menemistä.
- Shriekmaw on myös pitkälti 1:1 kortti ja poistaa vain ei-mustan uhan.. Itse heittäisin pois ja miettisin tilalle jotain metaan sopivampaa lappua (vaikkapa necromancy?)

Muuten pakka näyttääkin ihan tavanomaiselta Plasmipyöritykseltä :)
- Mietin kauan aikaa unohdinko pakkaan jotain ja Szadek sinne jäikin. Pois on menossa, kun muukin saman idean ympäriltä lähti.
- Reiveriä en olisikaan nakkaamassa Mimeoplasmiin, kun sillä tosiaan en hyödy. Meta on viime aikoina näyttänyt melko kaikkea muuta, kuin mustalta niin päätin kokeeksi nakata kaverin kannustamaan muita rakentamaan mustaa. :)
- Ehdota jotain muuta kuin tota teemaa. ;)

Kiitokset vaihteeksi leppoisista jutuista. :D
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo 20:30 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Rancid-

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #21 : 07.07.11 - klo 20:34 »
Syy siihen, että Reiver Demonin koppaaminen Mimeoplasmin ekaksi kavuksi ei keskimäärin toimi, johtuu siitä, että Commanderit castataan yleensä command zonelta, ja Reiver Demon haluaa tulla castatuksi kädestä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Genesis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #22 : 07.07.11 - klo 22:33 »
Genesiksen Forbid-suositus viittaa siihen, että hän olettaa 1vs1-skenaariota, jossa ukot selviävä useampia pelikierroksia pöydässä, ja pari tiskiin saatua pihviä voi ajella yksittäisen vihun pois "jo" noin 10 vuoron mittaisessa pelissä. Se on enemmän saksalaishilanderia se kuin EDHta IMO.

Sillä forbidilla voi olla jotain tekemistä siinä että ukot selviää useamman pelikierroksen pöydässä. Ehkä, ehkä ei. Enkä missään vaiheessa myöskään sanonut tai olettanut että pelit päättyvät jo "noin vuorolla 10" ellei joku muu pöydässä pyörähdä ja tapa kaikkia mikä onnistuu edh:ssa vielä helpommin kuin natsilanderissa. Forbidilla on edelleen kaksi tarkoitusta: counteroi ei toivotut uhkat ja toimii discard outlettina läskeillä mitä haluat gravelle tai voit nakata sille ländejä mitä on kertynyt käteen tai olet loamilla käteen nostellut. Vielä ehdotuksia listaan. Nämä cuttaisin pois:

Vigor (hieman huono mimi targetti, eikä tee oikein tarpeeksi yksinään)
Doubling Season (ei sovi tähän deckkiin, joku keskitetympi token-deck voisi olla oikea koti tälle)
Isochron Scepter (ei tarpeeksi instantteja mitkä menis tähän, jos en nyt ihan puusilmä ollut niin 0 kpl?)
Mimic Vat (ukot haluaa mielummin gravelle kuin tähän, lapussa ei sinäänsä muuta vikaa)
Spitting Image / Rite of Replication (jompikumpi) (en ole päässyt tässä deckissä kertaakaan castäämään kumpaakaan joten en osaa varmaksi sanoa kumpi on parempi. Kummallakin on omat meriittinsä.)

Näitä kokeilisin:

Thornling (mehukas targetti mimille, tekee mimin tappamisesta astetta hankalampaa massapoistoilla / combatissa. Haste on kans hieno asia.
Ramppia. Niitä mitä ehdotin jo aiemmin, oman valinnan mukaan :) tarkemmin sun metaa tuntematta trinket mage + toolbox voisi olla kanssa tarpeellinen lisäys. (Tormod's Crypt / Relic of Progenitus / Pithing Needle). Nuo sotii omalla tavallaan deckin ideaa vastaan mutta jos pelaat esim. Tenebiä tai Karadoria vastaan niin silloin kahdesta ekasta tulee hyviä pahveja.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #23 : 07.07.11 - klo 23:15 »
Haa, niin, aivan.. taas kerran tuli derppailtua saman lapun kanssa.. kun äkkiseltään muisti, että Scepteri ottais sisään jopa kolmoset. :) Äkkiä pois pois pois tollaset. Aiemmin kävi jo sama kämmi ja kertaus on opintojen koira.

Niin ja eikös Doubling Season vaikuta +1/+1 counterien määrään joiden kanssa Mimeoplasm tulee fieldille? Näin muistelisin siinä käyvän. Siksi meinasin sen tuolla pitää. Tottahan se on vielä enemmän totuus, että token-dekissä sen kaikkein keskeisin koti on.. kuten asiaa vahvistaakseni: ainokainen omistamani yksilöhän menee jo toksuläjässä. Cuttaan kyllä pois, jos ei pidemmän päälle lähde tämä.

Spitting Imagea meinasin pitää dekissä vastustajille yhtenä genunpoistokeinona. Rite of Replication vois olla hyvin cutattavaa materiaalia. Katsotaan.

Niin ja Thornlingistä tuli pikkusen kans mehukas mielikuva, kun nyt menit sanomaan. :) Täytyy kokeilla kaveria. Kun nyt sais ylipäätään tämän läjän kokonaisuudessaan kasaan. Proxyily kun ei oo kivaa.

Editaatiot tehty dekkipostaukseen ylempänä. Mukaan pitäis vielä mahdollisesti saada Demonic Collusion ja Greater Good(?)
« Viimeksi muokattu: 07.07.11 - klo 23:51 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Roinisto

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #24 : 08.07.11 - klo 10:03 »
Älä nyt ihmeessä ota Spitting Imagea pois pakasta. Se on juurikin hyvä niistä syistä mitä itse mietit.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] The Mimeoplasm
« Vastaus #25 : 08.07.11 - klo 21:29 »
Älä nyt ihmeessä ota Spitting Imagea pois pakasta. Se on juurikin hyvä niistä syistä mitä itse mietit.
Ei se ole lähtökuopissakaan. ;)
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?