Siis tässähän myyjä on lähettänyt kirjatun kirjeen vakuutetun sijaan. Et ole siis saanut sitä palvelua (vakuutus) josta olet maksanut ekstraa, joten vähintä, mitä myyjä voi tehdä, on redeemata postikulujen erotus. Mitä myyjän olisi pitänyt tehdä: a) kysyä etukäteen, että käykö pelkkä kirjattu, ja redeemata erotus jos käy, tai b) jos vakuutettua kirjettä ei ole tarjolla, (ainakaan Posti ei suostu lähettämään vakuutettuna Saksaan eikä moneen muuhunkaan euromaahan,) niin ilmoittaa että vakuutettua ei ollut tarjolla ja tarjoutua redeemaamaan erotus.
Eli vaadi, että myyjä redeemaa erotuksen ja jos ei suostu, voit laittaa huonoa palautetta, koska on yksipuolisesti valinnut halvemman postitustavan.
Tätä vähän itsekin siis veikkailin ja laitoin myyjälle ihan nätisti viestiä että nyt taisi tulla väärällä lähetysmoodilla ja tämä ei minua haittaa kun kortit tuli perille, mutta jos nyt kuitenkin saisi ton erotuksen kaiken reiluuden nimissä takaisin. Vastaus oli siis käytännössä tämä:
Hi _____,
it WAS an insured letter. They explained it to me once, that they do not
write on a letter: "The Contents are insured with 200€, so there must be
valuables inside, please take it!"
Not everybody is supposed to know, what ist inside. So instead it looks
just like a regular registered letter.
But yeah I am happy, that it finally arrived. Have fun with the cards.
Regards,
______
Johon siis pyysin nähdä kuittia maksusuorituksesta, tai "bullshit"