Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] Sharuum the Hegemon  (Luettu 4793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Enterorrhexis

[EDH] Sharuum the Hegemon
« : 15.01.11 - klo 00:50 »
Okei, meikäläisellä on tällä hetkellä rakennuksen alla tällainen ihan silkkaan EDH:n hauskuuteen ja oman miellyttävän kokemuksen lisäämiseen tarkoitettu läjä, joka ainakin omaan silmääni näyttää jo valmiiksi varsin hauskalta pelata. Olen yrittänyt olla korttivalinnoissani järkevä ja johdonmukainen. Idea on kuitenkin perus-silkkaa Sharuum the Hegemonia eli roskistelusta johtuvaa palauttelua, comes into play - efektejä ynnä muuta sekalaista härpäkettä siellä täällä. ;) Vielä kun sais vähän blinkkiä sovellettua. OMA hauskuus ennen kaikkea. Kertokaapas vaan jotain rakentavaa, jos deckistäni puuttuu jotain oleellista.. Tässä sitte tämä lista:

GeneralCommander:
Sharuum the Hegemon

Läänit:
4 Island
4 Plains
4 Swamp
Academy Ruins
Azorius Chancery
Orzhov Basilica
Dimir Aqueduct
Ancient Den
Seat of the Synod
Vault of Whispers
Flooded Strand
Polluted Delta
Tainted Field
Tainted Isle
Dromar's Cavern
Mystic Gate
Sunken Ruins
Fetid Heath
Hallowed Fountain
Godless Shrine
Watery Grave
Arcane Sanctum
Glacial Fortress
Drowned Catacomb
Marsh Flats
Seachrome Coast
Darkslick Shores
------ 36

Ukot:
Merieke Ri Berit
Duplicant
Mycosynth Golem
Darksteel Colossus
Memnarch
Leonin Abunas
Ghastlord of Fugue
Oona, Queen of the Fae
Master of Etherium
Sharding Sphinx
Sharuum the Hegemon
Sphinx Sovereign
Magister Sphinx
Master Transmuter
Mirror-Sigil Sergeant
Sphinx Summoner
Filigree Angel
Enigma Sphinx
Sen Triplets
Sphinx of the Steel Wind
Kuldotha Forgemaster
Steel Hellkite
Trinket Mage
Wurmcoil Engine
------ 24

Artifaktit:
Nevinyrral's Disk
Darksteel Ingot
Journeyer's Kite
Coalition Relic
Sword of the Meek
Azorius Signet
Orzhov Signet
Dimir Signet
Voyager Staff
Sensei's Divining Top
Cranial Plating
Darksteel Forge
Mycosynth Lattice
Skullclamp
Sword of Fire and Ice
Sword of Light and Shadow
Sculpting Steel
Voltaic Key
Ashnod's Altar
Lightning Greaves
Sol Ring
Relic of Progenitus
Scourglass
Unbender Tine
Time Sieve
Etherwrought Page
Thopter Foundry
Bonehoard
Mirrorworks
------ 28

Enchantit:
Teferi's Moat
Debtors' Knell
Pemmin's Aura
Phyrexian Arena
Oblivion Ring
------ 5

Instantit:
Momentary Blink
------ 1

Sorsat:
Bitter Ordeal
Damnation
Blatant Thievery
Wrath of God
------ 4

Tasokävelijät:
Tezzeret the Seeker
Venser, the Sojourner
------ 2

Eli yhteensä se 100 lappusta tasan. :D

Onko tuolla jotain todella irrelevanttia, joka ei vaan toimi eikä lähde? :) Pari sellasta korttia on, joita pelaan vähän teemasta erillisnä, kuten Oona, Queen of the Fae(ries) ja Ghastlord of Fugue.

Mutta sitten on vielä nämä parit kortit jotka pitäis mielellään saada mahtumaan: Momentary Blink ja Ashnod's Altar

Alunperin kapteeniksi oli tarkoitus tulla Merieke Ri Berit mutta hieman ontuvan ideoinnin myötä siirryin Sharuumiin.

Siitä sitten vaan taas kehumaan/kritisoimaan/palautetta antamaan. :)
« Viimeksi muokattu: 05.02.11 - klo 16:44 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa jupu_

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #1 : 15.01.11 - klo 09:32 »
Okei, vaikka pelataan EDH:ta eikö sinisellä silti kannata pelata jonkinsortin counttereita?

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #2 : 15.01.11 - klo 21:49 »
Counterit ovat tässä formaatissa yksi niistä punaisista vaatteista, joten itse en ainakaan suosi niiden käyttöä. Onhan se jokaisen oma asia mitä haluaa pakkaansa sisällyttää (koska oma tyyli täytyy peliin tuoda, että se on hauskaa) mutta itse en halua kerätä pelin kuluessa äkkinäisesti vihamiehiä ja saada kohtalokseen pudotusta ja pelin päättymisen pitkällistä odotusta.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Assariah

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #3 : 15.01.11 - klo 22:33 »
Yhdyn sliditankoon. Allekirjoittanutkin on jättänyt edh:ssa sinisen rauhaan vaikka saksalaisessa vääntääkin UB controllia ja kountteria löytyy iha kunnolla mutta ei se sovi edh:n.  Ollaan kavereiden kanssa rinkiä pelattu ja sininen on aina joutunut gangbangin kohteeksi ku o vähä vilautellu istantteja :D
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #4 : 15.01.11 - klo 22:35 »
Samaisesta syystä instanttien kohdalla lukeekin listassa "Kokonaista yksi!!" :D Kyllähän counterit sopii kompetitiivisempaan sakemannihaikkuun, kun on 1on1 - peliä mutta multiplayerissa aiheuttaa vaan turhaa harmia. ;)

Mutta mitä (asiaan palatakseni).. eikö edes pikkiriikkistä muutosehdotusta / rakentavaa palautetta mulle suoda? :)
« Viimeksi muokattu: 15.01.11 - klo 22:36 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Assariah

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #5 : 15.01.11 - klo 22:52 »
.No tällainen kysymys vapautuisiko time sievestä ja open the vaultista pari paikkaa korteille jotka toimii vähän paremmin saman tien kun tulee peliin? Luulen että sieve imasee poston saman tien ja vaultsista muutki hyötyy aika paljon. Kuinka paljon sun enchamenteista ja artifacteista eksyy gravelle siten että niistä on vaultsilla hyötyä?
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #6 : 15.01.11 - klo 23:13 »
Siinä se kieltämättä vähän onkin, että Vaultsista ottaa muutkin hyötyä.. Vähän käyttö olisi enemmänkin tilannekohtainen ja saattais Vaultsi jäädä odottelemaan parempia kalavesiä. Aika paljon tosiaan näkee noita artifakteja pelattavan muutenkin pakkojen apuvälineinä niin joutuisi enemmänkin asettamaan sen varaan ettei toisten artifaktit koe poistoja ennen sitä. Hieman on hypoteettisesti kinkkinen tilanne jolla on mahdollisuus joko onnistua hyvin tai kusta omaan nilkkaan pahemman kerran. Hyvässä lykyssä toki voi saada hetkellisiä liittolaisia pelin hengessä, jos tilanne suo. Mutta silloin ei paljon enää Vaultsiakaan käytetä, jos Larry Nivenin diski on jonkun gravella odottamassa uutta paluuta tuhon tielle.

Niin ja Sievelle oli juuri tuota kyseistä ajatusta meneillään, että sillä kun nakkaisi muutamat comes-into-play - efektiset kaverit roskiin (Miksihän..) vaikka taitavat muutenkin roskikseen pelin poistovillityksessä lentää niin saisi palauttamalla parit efektit uusiokäyttöön. Tämäkin toki kusee tuohon poistoon aika äkisti, tottahan tuo. Riski on myös, että heti tämän perään kaverit vedetään viemäristä ikuisuuteen ennenkuin mitään ehtii tekemään.

Aika veitsenterällä ovat siis nuo kortit, kun vähän meikäläisen silmiä avaa. :D Hyviä huomioita, kun ei kauaskantoisesti kaikkia ajatellu.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Genesis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #7 : 16.01.11 - klo 00:37 »
Time sieven kaveriksi menee myös mukavasti sword+thopter combo. Sil saa helposti loputtomat lisävuorot kun on se viis ylimääräistä manaa ja olisi helposti intuitionilla haettavissa mikäli semmoista pelaisi.. monia muitakin lappuja tulee mieleen mutta ne saatta mennä jokatapauksessa siihen kategoriaan että niitä et halua pelata teidän playgroupissa. Esim. darksteel forge, sculpting steel ja disciple of vault.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #8 : 16.01.11 - klo 16:01 »
Mullahan siellä onkin jo Darksteel Forge listalla (hyvin piilotettuna näköjään ;)) ja Sculpting Steel vaikuttaa hauskalta kokeilla. Niin ja aivan, olin ihan unohtanu, että ThopterSword - combokin tässä menis niin loistavasti yksiin, jos vaan pääsee thopterin kanssa paljon toimimaan. Hyviä pointteja Genesis. ;)

Mutta edelleen dilemmana se mistä jyrätä hyvää tilaa. :D
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #9 : 16.01.11 - klo 17:22 »
Noxious Vapors on imo parempi kuin Identity. Osuu kaikkiin ja tyhjentää kavereiden kätöset. Sillä saa myös kivasti vehkeet gravelle ja pyöriteltyä Vaultsia kohti nutsikasta voittoa.

Lightning Greavesit Meriekelle on must. 

Poissa JunioRcmf

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #10 : 16.01.11 - klo 17:45 »
Yksi "Blink" efekti, joka voisi olla ihan jees Sharuumin kanssa on: Voyager Staff.

Poissa Genesis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #11 : 16.01.11 - klo 18:38 »
Yksi "Blink" efekti, joka voisi olla ihan jees Sharuumin kanssa on: Voyager Staff.

Se toimii kivasti Salvaging Stationin kanssa. Samoin Crucible of worlds on hyvä olemassa, vaikka ei haluisi itse pelata sitä wastelandin ja strip minen kanssa niin sen kans saa fixattua manoja (fetchit) tai pelattua takas jos kaveri yrittää lukottaa tai pelaa armageddonin. Ite oon pelannu sculping steelin kanssa myös Bitter Ordealia, sillä saa mukavasti kaikki muut pelaajat yhdellä spellillä pois pelistä kun saa sculping steelin ja sharuumin pyörimään.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #12 : 16.01.11 - klo 19:56 »
Noxious Vapors on imo parempi kuin Identity. Osuu kaikkiin ja tyhjentää kavereiden kätöset. Sillä saa myös kivasti vehkeet gravelle ja pyöriteltyä Vaultsia kohti nutsikasta voittoa.

Lightning Greavesit Meriekelle on must.  
Ite tykkäsin Identitystä muuten siksi, että sillä saa poistettua myös, valitettavasti vaan sen yhden ihmisen, käden ja roskiksen pelistä. Idea houkuttaa mutta siitä saa varmasti maksaa myöhemmin pelissä. Noxious Vapors on toki siinä kohden mielenkiintoinen lappu pelattavaksi.

Niin ja aivan, sähköräpylät, siinä se ratkaisu (joka oli sinällään lähellä kun toisessa deckissä jo käytänkin) suojelemaan Meriekeä. ;)

Yksi "Blink" efekti, joka voisi olla ihan jees Sharuumin kanssa on: Voyager Staff.
On se hyvä, kun teitä löytyy näitä vinkkaamaan. Eilen selailin Gathereria mutta ei oikein suostunut yhteistyöhön mun kanssa hakusanoista huolimatta, kun en saanut momentary blinkin lisäksi mitään irti.

Se toimii kivasti Salvaging Stationin kanssa. Samoin Crucible of worlds on hyvä olemassa, vaikka ei haluisi itse pelata sitä wastelandin ja strip minen kanssa niin sen kans saa fixattua manoja (fetchit) tai pelattua takas jos kaveri yrittää lukottaa tai pelaa armageddonin. Ite oon pelannu sculping steelin kanssa myös Bitter Ordealia, sillä saa mukavasti kaikki muut pelaajat yhdellä spellillä pois pelistä kun saa sculping steelin ja sharuumin pyörimään.
Kesti hetken purkaa ajatuksissa tuo tilanne Sculpting Steelistä ja Sharuumista mutta sittehän hoksasinkin, että ne State-Basedit tapahtuu ensin ja CIP vasta sitten jolloin Sharuumia todella pääsee targetoimaan roskiksesta.. Am I right mister? Bitter Ordeal meneekin hyvästä lopetuskortista, joten kyllä noillekin täytyisi se tila siis saada.

Alkaa olemaan hieman tunkua tuossa mitä kortteja täytyisi pakkaan saada, joten pelastakaa mua vähän. Onko tuolla jotain todella epäoleellista listoilla, joita ilman voi erityisen hyvin elää? Jester's Cap nyt ainakin joutaa. Myös Conundrum Sphinx tuntuu hieman irrelevantilta, kun ei tapahdu mitään "pakan pohjalle" efektiä kurjempaa. Voisin toki muuten vain hankkia noita joitain kortteja ns. sideboardiksi ja muunnella tarpeen mukaan kompromissiksi mutta siinä tapaan olla niin huono ja malttamaton, joten joidenkin korttien korvaaminen saattaa olla välttämätön urakka jota oon ite huono toteuttamaan.

EDIT: Ekat muutokset tuli pakkaan eli Conundrum Sphinx vaihtui Sen Tripletsiin ja Jester's Cap Lightning Greavesiin. Aloituspostaukseen myös nyt listasin nuo hyvät ehdotukset lisättävien korttien listalle. :)
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo 21:13 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Genesis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #13 : 16.01.11 - klo 20:51 »
Noxious Vapors on imo parempi kuin Identity. Osuu kaikkiin ja tyhjentää kavereiden kätöset. Sillä saa myös kivasti vehkeet gravelle ja pyöriteltyä Vaultsia kohti nutsikasta voittoa.

Lightning Greavesit Meriekelle on must.  
Ite tykkäsin Identitystä muuten siksi, että sillä saa poistettua myös, valitettavasti vaan sen yhden ihmisen, käden ja roskiksen pelistä. Idea houkuttaa mutta siitä saa varmasti maksaa myöhemmin pelissä. Noxious Vapors on toki siinä kohden mielenkiintoinen lappu pelattavaksi.

Niin ja aivan, sähköräpylät, siinä se ratkaisu (joka oli sinällään lähellä kun toisessa deckissä jo käytänkin) suojelemaan Meriekeä. ;)

Yksi "Blink" efekti, joka voisi olla ihan jees Sharuumin kanssa on: Voyager Staff.
On se hyvä, kun teitä löytyy näitä vinkkaamaan. Eilen selailin Gathereria mutta ei oikein suostunut yhteistyöhön mun kanssa hakusanoista huolimatta, kun en saanut momentary blinkin lisäksi mitään irti.

Se toimii kivasti Salvaging Stationin kanssa. Samoin Crucible of worlds on hyvä olemassa, vaikka ei haluisi itse pelata sitä wastelandin ja strip minen kanssa niin sen kans saa fixattua manoja (fetchit) tai pelattua takas jos kaveri yrittää lukottaa tai pelaa armageddonin. Ite oon pelannu sculping steelin kanssa myös Bitter Ordealia, sillä saa mukavasti kaikki muut pelaajat yhdellä spellillä pois pelistä kun saa sculping steelin ja sharuumin pyörimään.
Kesti hetken purkaa ajatuksissa tuo tilanne Sculpting Steelistä ja Sharuumista mutta sittehän hoksasinkin, että ne State-Basedit tapahtuu ensin ja CIP vasta sitten jolloin Sharuumia todella pääsee targetoimaan roskiksesta.. Am I right mister? Bitter Ordeal meneekin hyvästä lopetuskortista, joten kyllä noillekin täytyisi se tila siis saada.

Alkaa olemaan hieman tunkua tuossa mitä kortteja täytyisi pakkaan saada, joten pelastakaa mua vähän. Onko tuolla jotain todella epäoleellista listoilla, joita ilman voi erityisen hyvin elää? Jester's Cap nyt ainakin joutaa. Myös Conundrum Sphinx tuntuu hieman irrelevantilta, kun ei tapahdu mitään "pakan pohjalle" efektiä kurjempaa. Voisin toki muuten vain hankkia noita joitain kortteja ns. sideboardiksi ja muunnella tarpeen mukaan kompromissiksi mutta siinä tapaan olla niin huono ja malttamaton, joten joidenkin korttien korvaaminen saattaa olla välttämätön urakka jota oon ite huono toteuttamaan.

Tilaahan siis pitäis tulla tällä hetkellä viidelle lapulle ellen väärin laske.

EDIT: Ekat muutokset tuli pakkaan eli Conundrum Sphinx vaihtui Sen Tripletsiin ja Jester's Cap Lightning Greavesiin. Aloituspostaukseen myös nyt listasin nuo hyvät ehdotukset lisättävien korttien listalle. :)

Näinhän se toimii. Ehtii mennä stackkiin CoP-efecti ja se mahdollistaa tuon loopin. Lappuja mitä ottaisin pois niin olisi ukkoja. Ite pelaan kahdeksaa ukko yhteensä, Scarecronea, Venseriä, Master transmuteria, disciple of vaulttia, magister sphinxiä + pari muuta. Ensimmäinen ukko on testaus vaiheessa mutta voisi olla ihan toimiva kuitenkin kun on artifacti ja näin aika helposti kierrätettävä. Sitten vielä yksi lappu mikä tulee nopeesti mieleen on Sorin markov. Suht maukas 1on1 tai multiplayerissäkin kun saa resetoitua lifet 10 ja sitten mahdollisesti kahden kierroksen päästä toiselle pelaajalle sama juttu parhaassa tapauksessa. En huomannut mitään mainintaa budjetista, mutta olettaisin että dualit on jossain vaiheessa tarkoitus saada? Samoin huomasin watery graven puutteen mikä ei ole kallis lappu mutta fixaa manoja kivasti. Dualit menee helposti esim. tainted-landien tilalle. Muutenkin suosittelen cuttaamaan mahd. monta cip-tapped ländiä pois, turhaan hidastavat vain omaa peliä. Tuossa vielä verrokkilista millä ite pelailen. Listan lappujen määrä voi olla joku muu kuin 99 kun lista on muuttunut siitä mistä aloitin.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo 20:56 kirjoittanut Genesis »

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Sharuum the Hegemon
« Vastaus #14 : 16.01.11 - klo 21:10 »
Budjetti seilaa siinä säästeliään ja ison välimaastossa, joten vähän oman valinnan mukaan sitä tulee käytettyä. ;) Kyllä kuitenkin vielä tähän dekkiin on paljon hankintaa tehtävä, joten pakostakin ei mistään alhaisen budjetin läjästä ole kyse. Itsekin noita shokkiläänejä pohdin deckkiin laitettavaksi ja ovatkin potentiaalisia tapped-läänien korvaajia (ja pääsivätkin jo korvaamaan parit listalla). Ovat kuitenkin tällä hetkellä sellaista settiä, että ovat harkinnassa. Alkuperäisiä dualeita ei todennäköisesti ole tarkoitus hetkeen aikaan haalia ellei joku tarjoa, joten menee niidenkin saaminen siinä. Toistaiseksi en ala itse investoimaan omasta pussistani noihin vaan pyrin pärjäämään ilman.

Henkilökohtainen pelityyli EDH:ssa ja muutenkin painottuu aika paljonkin ukkoihin, joten se selittänee tuon runsauden tuossa läjässä. Pelityyli on siis aika Timmy.

Kun katselin tuossa sun listaas niin huomasinkin, että sulla menee kuitenkin tuo budjetti niin eri sfääreissä korkeammalla korttivalintojen suhteen. Toinen syy miksi en jotain kortteja (joita sunkin listassa oli) tähän deckiin laittanut oli, että haluan kuitenkin deckistäni riippuen kokea erilaisia pelikokemuksia ja taktiikoita. Sun listassas olikin joitakin lappuja jotka löytyvät meikäläisen toisista EDH-pakoista, joten niitä ei ole tässä.

EDIT: Nyt silmäiltynä olisin poistamassa deckistä Sunblast Angelin ja Thoughtweft Gambitin. Decki taitaa jäädä täysin ilman instantteja siis. :/ Koen, ettei enkelin poisto toimi näin muuten artifaktipainotteisella pohjalla, kun noita kahta kaveria ei saa samaan käteen haettuakaan helpolla.
« Viimeksi muokattu: 16.01.11 - klo 21:42 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?