MtgSuomi.fi
Muu MTG => MTG yleensä => Aiheen aloitti: kitchenfinks - 05.03.10 - klo 14:26
-
M10 toi mukanaan mullistuksia:
"In play" zone muuttui "Battlefieldiksi"
"RFG" muuttui "Exileksi"
Combat damage ei enää käytä stackkia! Mogg Fanatic = useless!
Muutoksista kohistiin kovasti silloin aikoinaan, mutta nyt kun on ollut aikaa sulatella asiaa, niin kertokaa toki miltä se tuntuu. Äänestäkää Battlefield/Exile käsitettä puolesta tai vastaan, ja Combat damagen sääntömuutosta puolesta tai vastaan.
Itse annoin Battlefield/Exile käsitteille neutraalin äänen. Kyllähän ne menee mutta en silti joka käänteessä sano että "Kun se tulee Battlefieldille" jne.
Combat damagen stackista poistamiselle annoin "Buu!" äänen koska se muutti niin radikaalisti esim. Mogg Fanaticin tai Stonecloakerin hyödyllisyyttä. Muitakin esimerkkejä on mutta nuo nyt pulpahtivat mieleen.
Jos tuli kauheita virheitä termien suhteen niin Judget ollos hyvä ja korjatkoon.
Hyvää kevättä kaikille!
EDIT: Perusteluja kiitos!
-
- Nykyinen combat damage -systeemi on vanhaa parempi.
- "Exileä" käytän silloin tällöin, yleensä tulee edelleen sanottua "rempassa".
- Battlefield on liian vaikea sana, minulla kortit tulevat "tiskiin".
- Äänestykset on typeriä.
~jari
-
Mulle on melko sama, eli molempiin "mjoo" (nimim. en koskaan omistanut Mogg Fanaticeja. Ja sama se miksikä niitä alueita kutsutaan, kyllä ne jokainen vaistoaa vaikka silmät kiinni). Lifelink-uudistus oli muuten oikeasti jees! Peli muuttuu, ei auta turhat toiveet ja avautumiset. Ja minusta äänestykset on jees. Näin vähemmän aktiiviset (laiskat) foorumin käyttäjät saavat ääntään helpommin esiin ja saadaan tietää joitain mielipiteitä laajemmassakin mittakaavassa kuin pelkästään peruspartojen totuudentorvista.
-
Olen pitkälti samaa mieltä Jarin kanssa.
-
Nimityksien suhteen ihansama, vanhat olivat karvan elegantimpia, mutta on erittäin jees että at EOT/until EOT -sekaannuksia ja play-sanan monimerkityksellisyyttä helpotettiin.
Combat damage on mielestäni aikalailla yhtä hyvä tai huono kuin vanhakin. Kummatkin ovat tietyin tavoin intuitiivisia ja toisin typeriä. Hello and jonotusnumerot.
Se mistä en edelleenkään pidä on että lifelink ja deathtouch (ja wither ja olikohan vielä muita) toimivat eri tavalla kuin keywordittömät replacement effectit tai triggered abilityt. Kivaa, enemmän erikoistapauksia jotka pitää vaan tietää.
-
Se vaan kuulostaa niin paljon virallisemmalta: "damaget stackiin" (ahhh :) ). Battlefieldit ja Exile kuuluu Warhammeriin IMO.
-
Äänestettävät vaihtoehdot ovat minulle ihan sama, mutta erittäin suuresti harmittaa edelleen manojen tyhjentäminen steppien lopussa pheissien sijaan.
-
oho, siis jos käydään combat ja ccombatin jälkeen heitän esim 5/4 pihviin joka on blokannut 1/1 toksun salaman kuoleeko se vai ei?
-
oho, siis jos käydään combat ja ccombatin jälkeen heitän esim 5/4 pihviin joka on blokannut 1/1 toksun salaman kuoleeko se vai ei?
Jos "Salama" = Lightning Bolt niin ainahan tuo on siihen kuollut.
-
Keywordien muutos tällä hetkellä akselilla evvk. nyt kun noihinkin on tottunut.
Lämien stäkkiin menemisen muuttumista pidän edelleen huonona ratkaisuna, mutta eipä sitä enää korjatakaan voi. Kostin mainitsema typerä jonotusmekaniikka ja useiden korttien tekeminen käyttökelvottomaksi pääasiassa, eikä hyviä puolia ole ainakaan itselleni muutoksesta tullut vastaan. Aloittelijalle joka ei ole vanhoista säännöistä kuullutkaan asia on mutu-tuntumalta suunnilleen ~ihan sama.
-
Jukkiksen kommenttia odotetaan! Magic kuoli ... EIKU!
-
Kyllä se pienen pääni sisällä kuoli. Ei jaksa kiinnostaa sitäkään vähää, mitä joskus. Typeriä uudistuksia; hyöty ~ 0, haitta ~ 1. :'( :P
-
Battlefield ja Exile ovat yksi ja sama, damagekin periaatteessa se ja sama vaikkakin Congaline of Death hieman tympeähkö ratkaisu ennen niin eleganttiin lämän jakoon. Tosin pelaaminen onkin nykyään niin kasuaalitasolla että askartelen commoneista lasten kanssa leikkaa/liimaa taideteoksia.
-
Itse pidän terminologiauudistuksesta. Kortteihin saatiin nyt selkeämpi wording exile-termin myötä. Damage-uudistus ei hetkauttanut suuntaan tahi toiseen.
-
- "Exileä" käytän silloin tällöin, yleensä tulee edelleen sanottua "rempassa".
- Battlefield on liian vaikea sana, minulla kortit tulevat "tiskiin".
Pakko myöntää ettei noita "battlefield" ja "exile" kuule kovin usein, sillon ehkä kun joku pelaa esim. M10:n Haunting Echoesin jossa itessään jo lukee että exileen viskotaan tavaraa. Vanhemmille pelaajille aika joutenpäiväsiä nää terminologia uudistukset ???
-
Terminologiamuutokset ovat hyvät, vaikka eivät suomen kieleen taivukaan. Exileä arvostan erityisesti, sillä se lyhentää melkoisesti korttien tekstejä. En ymmärrä miksi vanhempien pelaajien mielestä nämä olisivat yhdentekeviä? Kyllä minä arvostan flavoria pelaamissani peleissä, vaikka olenkin 100-prosenttinen turnauspelaaja. Combat damage ja blockkerijono: tuntuvat luonnollisilta ainakin siinä mielessä, että sopeuduin uuteen systeemiin nopeasti, vaikka vanhaa ehti käyttää vaikka kuinka monta vuotta. Pelillisesti nämä eivät yhtään mielestäni yksinkertaistaneet peliä, vaan molemmissa systeemeissä on omat kommervenkkinsä. Minua ei myöskään kiinnosta Mogg Fanaticin / STE:n "huononeminen", koska minulla ei ole lenpi Pakkoja, joissa näillä olisi joku suuri rooli ja jotka nyt olisivat paljon huonompia. Pelaan pakkoja, jotka pärjäävät voimassaolevilla säännöillä, olivat ne mitä tahansa.
Mana burn pois ja mana poolin tyhjeneminen steppien välissä phasejen sijaan: minulle käy vanha ja uusi järjestelmä. Näillä asioilla oli kuitenkin niin harvoin merkitystä, että ymmärrän päätöksen takana olleen logiikan, eli turhat nippelisäännöt kannattaa poistaa pelistä, jos käytännön vaikutusta ei muutoksella juuri ole.
Lifelink/deathtouch: lifelinkille ihan hyvä muutos, että nyt voi blokata lifelinkkerillä kuolematta ennen lifen saantia. Deathtouch-muutoksen suhteen olen neutraali.
Mulligointimuutos: Tästä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Parhautta.
-
itse pidin muutoksista... jotenkin tuo mogg fanatic kikkailut oli minusta lievästi ärsyttäviä ja pilasivat minusta jotenkin pelin henkeä... (Tämä on siis minun vaatimaton mielipiteeni.)
Terminologian muuttuminen on minusta ihan jees, ei mitään ongelmia omaksua uusia sanoja ja tekee pelistä hieman"roolipeli maisemman"... (itse siis tosiaan ajattelen peliä hauskasti että velhot ottaa skapaa kuka viimeisenä pystyssä ja kutsuvat ötököitä taistelemaan puolestaan ja niin edespäin... eli tykkään ajatelle peliä eräänlaisena omituisena roolipelinä jossa jokainen teko on osa juonta tietynlaisessa tarinassa)