Terminologiamuutokset ovat hyvät, vaikka eivät suomen kieleen taivukaan. Exileä arvostan erityisesti, sillä se lyhentää melkoisesti korttien tekstejä. En ymmärrä miksi vanhempien pelaajien mielestä nämä olisivat yhdentekeviä? Kyllä minä arvostan flavoria pelaamissani peleissä, vaikka olenkin 100-prosenttinen turnauspelaaja. Combat damage ja blockkerijono: tuntuvat luonnollisilta ainakin siinä mielessä, että sopeuduin uuteen systeemiin nopeasti, vaikka vanhaa ehti käyttää vaikka kuinka monta vuotta. Pelillisesti nämä eivät yhtään mielestäni yksinkertaistaneet peliä, vaan molemmissa systeemeissä on omat kommervenkkinsä. Minua ei myöskään kiinnosta Mogg Fanaticin / STE:n "huononeminen", koska minulla ei ole lenpi Pakkoja, joissa näillä olisi joku suuri rooli ja jotka nyt olisivat paljon huonompia. Pelaan pakkoja, jotka pärjäävät voimassaolevilla säännöillä, olivat ne mitä tahansa.
Mana burn pois ja mana poolin tyhjeneminen steppien välissä phasejen sijaan: minulle käy vanha ja uusi järjestelmä. Näillä asioilla oli kuitenkin niin harvoin merkitystä, että ymmärrän päätöksen takana olleen logiikan, eli turhat nippelisäännöt kannattaa poistaa pelistä, jos käytännön vaikutusta ei muutoksella juuri ole.
Lifelink/deathtouch: lifelinkille ihan hyvä muutos, että nyt voi blokata lifelinkkerillä kuolematta ennen lifen saantia. Deathtouch-muutoksen suhteen olen neutraali.
Mulligointimuutos: Tästä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Parhautta.