Tuli heti mieleen asia, jonka voisit selventää duracel, nimittäin Lifelink-ominaisuuden. Mikäli olen ymmärtänyt seuraavat kaksi tilannetta oikein, niin voisit lisätä ne mahdollisesti tuohon selitykseesi jotenkin. Jos taas ymmärsin väärin, niin korjaa.
Tilanne 1.
Pelaajan A
Yavimaya Wurm hyökkää ja pelaajan B
Exalted Angel tulee tielle. Pelaajalla B on yksi elämä jäljellä. Pelaaja A pistää viisi vahinkoa enkeliin ja yhden pelaajaan. Lifelinkistä huolimatta pelaaja B kuoli. Tämä pitäisi selventää siksi, että oikeastaan kukaan tapaamani pelaaja (niin aloittelijat kuin kokeneemmatkin) eivät tienneet tuota juttua (olettaen, että olen nyt oikeassa) ja olivat tähän mennessä käyttäneet mm. taktiikka, jossa superladatulle vastustajan möllille annetaan oma
Armadillo Cloak ja todetaan: "Sinne meni se sinun iso äijäsi, koska aina sen lyödessä minuun X-verran vahinkoa saan ne välittömästi takaisin enkä koskaan kuole." Ymmärtääkseni tämä ei toimi.
Tilanne 2.
Tähän tilanteeseen voisi oikeastaan liittää Lifelinkin lisäksi pari muuta juttua. Jos pelaaja hyökkää olennolla, se otetaan kiinni, vahingot pistetään stackiin ja tämä olento poistetaan taistelusta käteenpalautuksella tai jollakin tapolla ja mikäli tällä olennolla oli
a) Lifelink, niin hyökkäävä pelaaja ei saa elämää.
b) Deathtouch, niin puolustava olento ei kuole, jos se ei saanut kuolettavaa määrää vahinkoa.
c) Trample ja
Curiosity-tyylinen ominaisuus ja kyseinen olennon haltija onnistui pistämään ainakin yhden vahingon vastustajaan, niin hyökkäävä pelaaja ei nosta kortteja.
Ymmärsin noiden kohtien menevän juuri noin. Jos tuosta puuttuu vielä jokin vastaava hyvä esimerkki, jota en nyt itse hoksannut, niin kannattaa ehdottomasti lisätä ne tuohon ohjeistukseen.