Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] BUg Ninja-Control  (Luettu 4274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
[GER] BUg Ninja-Control
« : 10.06.12 - klo 20:17 »
Creatures:
CMC 1:
Birds of Paradise
Cloud Sprite
Nightshade Stinger
Tormented Soul
Zephyr Sprite

CMC 2:
Augury Owl
Baleful Strix
Cavern Harpy
Cloud of Faeries
Coiling Oracle
Dark Confidant
Dimir Infiltrator
Gilded Drake
Invisible Stalker
Phantasmal Image
Snapcaster Mage
Spellstutter Sprite
Tarmogoyf

CMC 3:
Dimir Cutpurse
Edric, Spymaster of Trest
Eternal Witness
Mistblade Shinobi
Shadowmage Infiltrator
Shardless Agent
Tandem Lookout
Trygon Predator
Vendilion Clique
Walker of Secret Ways

CMC 4:
Glen Elendra Archmage
Mystic Snake
Ninja of the Deep Hours
Phyrexian Metamorph
Sakashima's Student
Sower of Temptation

CMC 5:
Okiba-Gang Shinobi
Throat Slitter

Artifact & Enchantment:
CMC 2:
Bitterblossom
Mask of Riddles
Runechanter's Pike

CMC 3:
Sword of Feast and Famine
Sword of Fire and Ice

Instant & Sorcery:
CMC 0:
Slaughter Pact

CMC 1:
Blackmail
Disrupt
Ghastly Demise
Inquisition of Kozilek
Mental Misstep
Spell Pierce
Spell Snare
Vendetta

CMC 2:
Counterspell
Countersquall
Demonic Tutor
Doom Blade
Essence Scatter
Familiar's Ruse
Go for the Throat
Mana Leak
Negate
Remand
Remove Soul
Smother

CMC 3:
Dismember
Exclude
Soul Manipulation
Undermine

Lands:
Alchemist's Refuge
Bloodstained Mire
Breeding Pool
Creeping Tar Pit
Darkslick Shores
Drowned Catacomb
Faerie Conclave
2 Forest
Hinterland Harbor
4 Island
Marsh Flats
Misty Rainforest
Mutavault
Overgrown Tomb
Reflecting Pool
Scalding Tarn
Secluded Glen
Sunken Ruins
4 Swamp
Tainted Isle
Tainted Wood
Treetop Village
Underground River
Urborg, Tomb of Yawgmoth
Verdant Catacombs
Watery Grave
Woodland Cemetery

Näin. Olen suunnitellut tätä jo jonkin aikaa - viimeisimmät inspiraation lähteet olivat Baleful Strixin ja Shardless Agentin spoilaukset. Siinä oli kaksi olentoa, jotka sopivat niin hyvin yhteen ninjojen kanssa, että ei mitään rajaa. Ainakin minä olen sitä mieltä. Toki Agent hieman kärsii tässä versiossa mahdollisuudesta tappaa tai counteroida itsensä, mutta potentiaalinen hyöty korvaa tämän.

Käytännössä tarkoitus on kerätä kortti- ja kenttäetua käyttäen hyväksi ETB-efektejä sekä red zone -efektejä. Kasa niin discardia, removalia kuin countereita auttaa tässä. Ninjoja varten keskityn myös helposti pelattaviin evasion-creatureihin, ja erityisesti olen suosinut keijuja, koska Spellstutter Sprite on vain niin hyvä. Ja koska ne lentävät. Scryb Sprites tosin jäi lopulta pois, vaikka naureskelin ajatukselle vihreästä keijusta hetken aikaa.

Pakka vaatii vielä testaamista, ja arvostan apua sen parantamisessa. En tosin ryhdy hankkimaan alkuperäisiä dualeja tai Mana Drainia tai Force of Williä tätä varten.
« Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo 18:23 kirjoittanut VariSami »
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa oze

Vs: [GER] BUg Ninja-Control
« Vastaus #1 : 11.06.12 - klo 12:25 »
Toki Agent hieman kärsii tässä versiossa mahdollisuudesta tappaa tai counteroida itsensä, mutta potentiaalinen hyöty korvaa tämän.

Cascadessahan on se hyvä puoli että spelliä ei ole pakko castata.

Noilla basicland määrillä Back to Basics olisi ainakin minun deckissä.
Green Sun's Zenith + Scavening Ooze + Wickerbough Elder olisi ihan jees.
Phyrexian Metamorph, Tarmogoyf, Liliana of the Veil, Jace Beleren ja Jace the Mind Sculptor sisään.

Walker of Secret Ways, Aether Frigment, Writ of Passage, Soul Manipulation ja Mystic Snake pomppaavat esiin semi-jätteinä. :)
En välttämättä pelaisi näin tempokkaassa dekissä, ilman komboja, myöskään transmute-kortteja.
Gatekeeper of Malakir taitaa olla liian mana-intensiivinen?

Tormentedin Tainted ländit ja Spawning pool ovat mielestäni myös liian huonoja.

Löytyykö sinulta lisää fetchejä? Niidenhän ei tarvitse välttämättä hakea molempia on-color ländejä, kun sinulla on kuitenkin Ravnica-blokin dualit...

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #2 : 11.06.12 - klo 18:20 »
Ah, tosiaan - hyvä pointti. Jotenkin olin unohtanut tarkistaa sanamuodon, vaikka tuosta oli jossakin muuallakin vähän aikaa sitten. Niin moni muukin on unohtanut sen, että jotenkin olin jäänyt siihen käsitykseen.

Katsotaanpas... Mind Sculptor menee liian kalliin puolelle tätä varten. Liliana of the Veil löytyy ylimääräisenä, ja se itse asiassa voisi toimiakin. Tosin, pakka ei nähdäkseni juuri kykene hyödyntämään +1-kykyä muuten kuin symmetrisesti. Miksi Beleren? Koska se antaa nostaa kortteja? Jotenkin minä en vain näe, mikä sen tarkoitus olisi tällaisessa pakassa.

Zenithiä harkiitsin, mutta mielestäni pakassa ei ollut tarpeeksi vihreitä olentoja sen oikeuttamiseksi. Oozea vaivaisi hieman sama ongelma: ei tarpeeksi vihreää manaa. (Ja vaihdoin omani pois jonkin aikaa sitten, *köh, köh*.) Tiedän, että se on todella hyvä kortti. Minua vain vaivaa, olisiko se muka oikeasti hyvä tässä pakassa. Se on kuitenkin aika counter-intuitiivinen suhteessa pakan ideaan, koska counterit katoavat pompauttaessa. Ja lisäksi sillä ei ole minkäänlaista evaasiota.

Gatekeeper voi kyllä ollakin liian intensiivinen. Siksi se on yksi lähtöehdokkaista ehdottomasti. Halusin kokeilla ainakin, koska mahdollisesti toistettava Edict on hyvä. Transmute-kortit eli Dimir Infiltrator ja Perplex ovat mukana ihan omien efektiensä vuoksi ja Transmute on vain mahdollinen lisä. Infiltratorin kohdalla tosin mukava lisä, koska se on ninja-enabler joka tapauksessa, eli se palaa käteen helposti. Perplex on kokeilu. Toki se on punisher-kortti käytännössä, eli vastustaja saa aina valita haluamansa efektin. Laitetaan tosin poistaminen paremman tavaran tieltä harkintaan.

AEther Figment voisi kai lähteäkin. Ensisijaisesti se oli hauska pieni ajatus: unblockable enableri ninjoille, ja sen voi myöhemmin castata takaisin kickerillä. Writillä on tarkoitus varmistaa ninjojen saattaminen läpi asti ja niiden enablaaminen kerta toisensa jälkeen, mutta periaatteessa sen pitäisi toki onnistua muillakin keinoilla. (Lisäksi se tietenkin vaatii manan käyttämistä uudistuvasti.) Mystic Snake on erinomainen, jos peli etenee vähänkään. Uusiokäytettävä counterointi on kuitenkin ihan asiallista. Ainakin vähissä testipeleissäni se on pelittänyt vielä. Mikä Soul Manipulationissa on niin huonoa tosin? Se on kuitenkin (ehdollinen) counteri, joka usein korvaa itsensä relevantilla kortilla. Creature-countereihin on panostettu pakassa tien pitämiseksi selvänä ja koska ymmärtääkseni HL-meta on aika olentopitoista. Ainakaan combot eivät ymmärtääkseni juuri loista. Spawning Pool arvelutti minuakin kyllä hieman. Ok, voisi kai siihen laittaa hieman tilalle fetchiä. Liikkeenä se jo tekee tilaa Taintedeille, koska voin etsiä esim. swamp-dualin suuremmalla todennäköisyydellä. (Vaikka Wasteland on tietenkin riski siinä suhteessa.)

Katsotaanpas... Siis:
-Spawning Pool
-Writ of Passage
-Gatekeeper of Malakir
-AEther Figment
-Perplex
+Marsh Flats
+Scalding Tarn
+Bloodstained Mire
(Mitä minulta löytyy - toki Polluted Delta olisi paras.)
+Tarmogoyf
+Phyrexian Metamorph

Korotin land counttia hieman, koska se tuntui aiemmin pelottavan alhaiselta. Brainstormin olisi miltei kyllä voinut laittaa sisään noiden fetchien lisäksi, mutta mieluummin laitoin käyttökelpoisia olentoja. Kaikkien noiden kloonien kanssa miltei huvittaisi kokeilla kyllä Undying- ja Persist-olentoja. Myös siksi, että niitä ei mielellään tule blokanneeksi. Ja koska ninja osaa nollata counterit.
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."

Poissa oze

« Vastaus #3 : 12.06.12 - klo 18:16 »
Jos tykkäät neljän manan Mystic Snakesta tuossa dekissä, tykkäät varmasti Jace 2.0:sta. :)
Kuitenkin yksi mätykän parhaita korttietu-kortteja. Itse pelaan Jaskaa jopa alemman manacurven omaavassa dekissä.

Onhan se Belerenkin hyvää korttietua, voihan se bensa loppua aika usein tempodekillä.

Sit huomasin että Thoughtseize puuttuu? Mielestäni parempi ainakin kuin Blackmail.
Ja itse pidän myös Force Spikeä parempana kuin Disrupt.
Repeal sopisi dekin teemaan aika hyvin.

Niin ja Zenith löytäis mm. Edricin, mikä on aika nuts tuossa. Ooze olis lähinnä osa toolboxia jos pelais Zenithiä.

Poissa VariSami

• Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #4 : 14.06.12 - klo 15:07 »
Hmmm... Lisäksi Zenith löytäisi Coiling Oraclen ja Birds of Paradisen esimerkiksi. Se voisi kyllä olla ihan ok valinta. Dryad Arborkaan ei olisi huono kortti sen kanssa lisätä, koska se on muissakin tilanteissa ihan ok ninja-enableri alkupelissä. Katsotaan.

JTMS menisi siis kyllä pakkaan, jos minulla olisi sellainen. Tarmogoyf löytyy sattumalta ennestään, minkä vuoksi saatoin lisätä sellaisen. Tiedän, että peruste on huono, mutta mainitsin sen viime viestissä. Beleren ei vain yksinkertaisesti vakuuta millään tapaa tätä pakkaa varten, kun tarkoitus on ylläpitää kättä siinä määrin. Juuri siksi pelaan mieluummin Disruptia kuin Force Spikeä: jälkimmäinen menettää alkupelin jälkeen huomattavan osan tehostaan. Disrupt on ehkä huomattavasti rajoittuneempi, mutta se cantrippaa.

Repeal oli mukana aiemmin, otin ainakin väliaikaisesti pois tehdäkseni tilaa jollekin (en nyt muista). Laitetaan takaisin harkintaan.