Ah, tosiaan - hyvä pointti. Jotenkin olin unohtanut tarkistaa sanamuodon, vaikka tuosta oli jossakin muuallakin vähän aikaa sitten. Niin moni muukin on unohtanut sen, että jotenkin olin jäänyt siihen käsitykseen.
Katsotaanpas... Mind Sculptor menee liian kalliin puolelle tätä varten. Liliana of the Veil löytyy ylimääräisenä, ja se itse asiassa voisi toimiakin. Tosin, pakka ei nähdäkseni juuri kykene hyödyntämään +1-kykyä muuten kuin symmetrisesti. Miksi Beleren? Koska se antaa nostaa kortteja? Jotenkin minä en vain näe, mikä sen tarkoitus olisi tällaisessa pakassa.
Zenithiä harkiitsin, mutta mielestäni pakassa ei ollut tarpeeksi vihreitä olentoja sen oikeuttamiseksi. Oozea vaivaisi hieman sama ongelma: ei tarpeeksi vihreää manaa. (Ja vaihdoin omani pois jonkin aikaa sitten, *köh, köh*.) Tiedän, että se on todella hyvä kortti. Minua vain vaivaa, olisiko se muka oikeasti hyvä tässä pakassa. Se on kuitenkin aika counter-intuitiivinen suhteessa pakan ideaan, koska counterit katoavat pompauttaessa. Ja lisäksi sillä ei ole minkäänlaista evaasiota.
Gatekeeper voi kyllä ollakin liian intensiivinen. Siksi se on yksi lähtöehdokkaista ehdottomasti. Halusin kokeilla ainakin, koska mahdollisesti toistettava Edict on hyvä. Transmute-kortit eli Dimir Infiltrator ja Perplex ovat mukana ihan omien efektiensä vuoksi ja Transmute on vain mahdollinen lisä. Infiltratorin kohdalla tosin mukava lisä, koska se on ninja-enabler joka tapauksessa, eli se palaa käteen helposti. Perplex on kokeilu. Toki se on punisher-kortti käytännössä, eli vastustaja saa aina valita haluamansa efektin. Laitetaan tosin poistaminen paremman tavaran tieltä harkintaan.
AEther Figment voisi kai lähteäkin. Ensisijaisesti se oli hauska pieni ajatus: unblockable enableri ninjoille, ja sen voi myöhemmin castata takaisin kickerillä. Writillä on tarkoitus varmistaa ninjojen saattaminen läpi asti ja niiden enablaaminen kerta toisensa jälkeen, mutta periaatteessa sen pitäisi toki onnistua muillakin keinoilla. (Lisäksi se tietenkin vaatii manan käyttämistä uudistuvasti.) Mystic Snake on erinomainen, jos peli etenee vähänkään. Uusiokäytettävä counterointi on kuitenkin ihan asiallista. Ainakin vähissä testipeleissäni se on pelittänyt vielä. Mikä Soul Manipulationissa on niin huonoa tosin? Se on kuitenkin (ehdollinen) counteri, joka usein korvaa itsensä relevantilla kortilla. Creature-countereihin on panostettu pakassa tien pitämiseksi selvänä ja koska ymmärtääkseni HL-meta on aika olentopitoista. Ainakaan combot eivät ymmärtääkseni juuri loista. Spawning Pool arvelutti minuakin kyllä hieman. Ok, voisi kai siihen laittaa hieman tilalle fetchiä. Liikkeenä se jo tekee tilaa Taintedeille, koska voin etsiä esim. swamp-dualin suuremmalla todennäköisyydellä. (Vaikka Wasteland on tietenkin riski siinä suhteessa.)
Katsotaanpas... Siis:
-Spawning Pool
-Writ of Passage
-Gatekeeper of Malakir
-AEther Figment
-Perplex
+Marsh Flats
+Scalding Tarn
+Bloodstained Mire
(Mitä minulta löytyy - toki Polluted Delta olisi paras.)
+Tarmogoyf
+Phyrexian Metamorph
Korotin land counttia hieman, koska se tuntui aiemmin pelottavan alhaiselta. Brainstormin olisi miltei kyllä voinut laittaa sisään noiden fetchien lisäksi, mutta mieluummin laitoin käyttökelpoisia olentoja. Kaikkien noiden kloonien kanssa miltei huvittaisi kokeilla kyllä Undying- ja Persist-olentoja. Myös siksi, että niitä ei mielellään tule blokanneeksi. Ja koska ninja osaa nollata counterit.