Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Onko naisia olemassa?  (Luettu 27492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jirry

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #60 : 10.02.10 - klo 23:49 »
Hmm, no ei ehkä kuitenkaan kannattaisi yleistää tuon muotiasian suhteen... Se ettei itse tunne/ole tuntenut pelaavia naisia, ei varmaankaan tarkoita sitä ettei heitä ole/olisi ollut olemassa (esim. ennen muoti-ilmiötä, jos sillä nyt jotain väliä jollekin on). Mutta enpä lähde tähän enempiä kommentoimaan, kun en osaisi sanoa nätisti. :D

Noh, voin jopa arvatakin mitä olisi vastauksena tulossa. Todellakin, en ottanut tässä huomioon että teksteistä ei saa ihan heti selville että tarkoitin tämän "muoti" -asian lähinnä sarkasmina. Krhm... olen hyvin kyyninen ja sarkastinen ihminen joissakin aiheissa kun oikein innostuu kirjoittamaan, mutta pirskatti, kun eihän muut käyttäjät minua tunne tai näe tai kuule ollenkaan, joten nyt suljen suuni (ja tietokoneen) ja annan muiden puida asiaa niin että pysytään aiheessa enää ilman suurempia epäselvyyksiä. :-[
Have/Want

"Praise the Sun!"

Poissa Aurinko

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #61 : 11.02.10 - klo 10:17 »
Hmm, no ei ehkä kuitenkaan kannattaisi yleistää tuon muotiasian suhteen... Se ettei itse tunne/ole tuntenut pelaavia naisia, ei varmaankaan tarkoita sitä ettei heitä ole/olisi ollut olemassa (esim. ennen muoti-ilmiötä, jos sillä nyt jotain väliä jollekin on). Mutta enpä lähde tähän enempiä kommentoimaan, kun en osaisi sanoa nätisti. :D

Noh, voin jopa arvatakin mitä olisi vastauksena tulossa. Todellakin, en ottanut tässä huomioon että teksteistä ei saa ihan heti selville että tarkoitin tämän "muoti" -asian lähinnä sarkasmina. Krhm... olen hyvin kyyninen ja sarkastinen ihminen joissakin aiheissa kun oikein innostuu kirjoittamaan, mutta pirskatti, kun eihän muut käyttäjät minua tunne tai näe tai kuule ollenkaan, joten nyt suljen suuni (ja tietokoneen) ja annan muiden puida asiaa niin että pysytään aiheessa enää ilman suurempia epäselvyyksiä. :-[


:) Ok. Olisin itsekin voinut lukea tarkemmin, pahoittelut. Tuli kenties suhtauduttua liian ryppyotsaisesti.
Helposti näissä asioissa unohtaa sen huumoripuolen - johtuisko siitä, että tuollaisiin mielipiteisiin _ilman sarkasmia_ törmää myös. Sivumennen sanoen toinen ärsyttävä ajatusmalli on tämä "pelaat tietokoneella koska miehesi pelaa/kuuntelet tietynlaista musiikkia koska miehesi". :D Mutta se onkin jo kokonaan toinen aihe (vaikka hauskojakin tarinoita löytyisi kerrottavana). Ja nyt pistän minäkin suuni suppuun ja menen katsomaan ostettavia kortteja. :D

Muoks: kirjoitusvirheet pois.

Poissa Zirenda

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #62 : 05.10.10 - klo 23:04 »
Haha, tuli tässä luettua huvikseni tätä ketjua, kun löysin tämän satunnaisesti foorumia selatessani ja sain parit hyvät naurut kyllä. Juuri näissä tilanteissa naurattaa tämä MTG-yhteisön miespainotteisuus, tuskinpa jotain Parhaat tissit -threadia ihan pokalla (tai vähemmän pokalla) naamalla kehdattaisi vääntää, jos puolet olisi naisia :P Voisin ihan huvikseni aloittaa MTG:n komein uros -topsun ja katsoa, kuinka moni vastaa siihen jotain muuta kuin tämän kuuluisan herran. :D

En varsinaisesti ole ikinä tullut itse ajatelleeksi tai harmitelleeksi sitä, että Mtg-yhteisössä ei juuri naisia näy, se on vain tuntunut niin selvältä ihan alusta alkaen. Jotenkin pojilla ja tytöillä on lähtökohtaisestikin niin erilaiset edellytykset omaksua peli itselleen ottaen huomioon esimerkiksi sen, miten poikien leikit ovat yleisesti ottaen kovin ns. realiteeteistä irrallaan olevia(erilaiset sotaleikit, fantastiset leikit yms), kun taas ainakin stereotyyppisesti tyttöjen leikit ovat enemmän niin sanotusti maan pinnalla ja jollain tasolla "todelliseen elämään valmentavia", kuten erilaiset nukke- ja kotileikit. Ns. hardcore-videopelaamisesta(räiskintäpelit, roolipelit), joka yleensä mielletään poikien harrastukseksi useammin kuin tyttöjen ja varmasti onkin sitä, on jo hyvin lyhyt matka Mtg:hen, sen sijaan vaikkapa Sims onkin jo aika kaukana. Referoin tuossa edellisessä pätkässä erääseen naispuoliseen henkilöön, eli ainakaan pelkästään omasta vinoutuneesta näkökulmastani ei ole kyse. :P

Yritin myös edellämainitulle naispuoliselle henkilölle opettaa Magiciä, mutta siitä ei tullut oikein mitään edes sillä loistavalla 7th editionin starterilla, jonka avulla luulisi puupäänkin oppivan pelin alkeet. Valitettavasti yritykseni tyssäsi lyhyeen, sillä kyseinen henkilö kiinnitti älyttömästi huomiota erilaisiin meille Mtg:n harrastajille pieniin yksityiskohtiin, kuten siihen, miten kaksi cretua voivat tappaa toisensa yhtä aikaa. Myöskään korttien artwork ei häntä vakuuttanut. Koko touhun fantastisuus meni jotenkin yli. Johtopäätökseni kaikesta lienee vain se, että uskon naisten pelaamattomuuden johtuvan enimmäkseen siitä, että Mtg:lle ominainen maskuliininen voimafantasia on vain aivan kaukana siitä todellisuudesta, johon suurin osa naispuolisista olennoista ovat kasvaneet ja joihin heidät on kasvatettu. Samalla tavoin kuin esimerkiksi pitsinnypläys on kovin kaukana miesten maailmasta. Eikä kyse mielestäni ole todellakaan siitä, että miehet olisivat liian kömpelöitä tms. (vrt. kärjistetty argumentti: naiset eivät jaksa pelata ajattelua vaativaa peliä eivätkä siksi pelaa Mtg:tä), jotta he voisivat harrastaa pitsinnypläystä tai vaikkapa neulontaa.

Tälläistä tällä kertaa. Ajattelin nostaa tämänkin topicin, kun oli kerran jotain sanottavaa. :P

Poissa Korva

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #63 : 27.01.11 - klo 22:30 »
En varsinaisesti ole ikinä tullut itse ajatelleeksi tai harmitelleeksi sitä, että Mtg-yhteisössä ei juuri naisia näy, se on vain tuntunut niin selvältä ihan alusta alkaen. Jotenkin pojilla ja tytöillä on lähtökohtaisestikin niin erilaiset edellytykset omaksua peli itselleen...

Kiitos kirjoituksesta! Oli mielenkiintoinen näkökanta, jonka olen jotenkin tiedostanut kyllä ennestäänkin, mutta jotenkin toit oman näkemyksesi erityisen hyvin esille.
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Bolt

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #64 : 15.03.11 - klo 01:17 »
Olen itsekin yrittänyt muutamalle kauniimman sukupuolen edustajalle MTG:n saloja opettaa, mutta yhtä suureksi esteeksi kuin homman vaikeus (sanaston yms takia), olen huomannut sen faktan että tytöt eivät halua hävitä pelejä. Nyt kukaan ei saa ymmärtää väärin. Itseänikin harmittaa hävitä ja juuri sen takia pohdiskelen parannuksi ja uusia käyttötapoja korteille. Aloittelevilla naisilla vaan tuntuu olevan se mentaliteetti että se tappio on jotenkin kamala asia. Kunhan näiden kahden esteen yli on päästy, niin homma alkaa helpottua huomattavasti. Sitten hankaluudeksi ilmestyykin pakkojen taso. Hyviä pakkoja kun on vaikea rakentaa ilman rahaa :( "ja naisethan eivät tuhlaa mihinkään korttipeleihin" on epäsuora lainaus tytöltä joka osaa, mutta ei pelaa... Pitkän pohdiskelun jälkeen onkin raakojen faktojen vuoro: porukassa 11 jätkää ja 1 nainen. Mutta hei. On sielä sentään yksi
H/W: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,62500.0.html

Keskimäärin on kivempi voittaa kun hävitä... Tosin silloin tällöin on ihan kiva saada pelattua eka vuoronsakin ennen pelin loppua.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #65 : 15.03.11 - klo 08:34 »
Anna niiden siis voittaa aluksi muutamia pelejä. Kun ammatti-ihmiset demottavat Magicia uusille pelaajille, tarkoitus on että uusi pelaaja voittaa  ;D
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Stefan

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #66 : 15.03.11 - klo 08:37 »
Anna niiden siis voittaa aluksi muutamia pelejä. Kun ammatti-ihmiset demottavat Magicia uusille pelaajille, tarkoitus on että uusi pelaaja voittaa  ;D

Itse ainakin jäin peliin kiinni nimenomaan sen takia, että kaverit koko ajan pieksivät minua paremilla pakoillaan. Tuli sellanen pakottava tarve voittaa, ja rakentaa aina vaan parempia ja parempia dekkejä.

Poissa Roinisto

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #67 : 15.03.11 - klo 08:59 »
Itse ainakin jäin peliin kiinni nimenomaan sen takia, että kaverit koko ajan pieksivät minua paremilla pakoillaan. Tuli sellanen pakottava tarve voittaa, ja rakentaa aina vaan parempia ja parempia dekkejä.

Ihmettelin ensin viestiäsi, ja sitten vasta huomasin että Stefan ei taida olla naisen nick ;)

Poissa Unski

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #68 : 17.03.11 - klo 00:17 »
Taidan olla olemassa.

Böö.

Poissa Zirenda

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #69 : 17.03.11 - klo 00:19 »
Taidan olla olemassa.

Böö.
Ihq <3 Onko paljon vientiä mtg-piireissä? ;)

Poissa Unski

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #70 : 17.03.11 - klo 00:24 »
Ihq vaan itelles ;D

Hyvin otan turpiini FNM:ssä, mutta yritys on kova. Poikaystävä se sai peliin kiinnostumaan alun perin, nyt vissiin jo vuoden verran pelaillu.

Poissa Anrix

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #71 : 17.03.11 - klo 18:12 »
Ihq vaan itelles ;D

Hyvin otan turpiini FNM:ssä, mutta yritys on kova. Poikaystävä se sai peliin kiinnostumaan alun perin, nyt vissiin jo vuoden verran pelaillu.

Milläs nikseillä se sai kiinnostumaan? Oma toinen puolisko ei sitten millään halua edes kattella, ku pelaan, saatika sitten opetella:D Toivottavasti saisin jotenkin sen innostumaan, niin olisi sentään naisia yksi enemmän:P

Poissa Unski

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #72 : 17.03.11 - klo 19:52 »

Milläs nikseillä se sai kiinnostumaan? Oma toinen puolisko ei sitten millään halua edes kattella, ku pelaan, saatika sitten opetella:D Toivottavasti saisin jotenkin sen innostumaan, niin olisi sentään naisia yksi enemmän:P

Naiset on kuin kissat, niitä ei saa pakotettua/houkuteltua mihinkään, se on aina joko kyllä tai ei. Ei miuta ainakaan alkuun kiinnostanut pätkän vertaa, mutta sitten kun poikaystävä ja sen kaveri pelasivat ja satuin olemaan paikalla, niin kiinnostus suureni kummasti kun näki käytännössä miten peli toimii. Lisäksi olennot vaikutti oleellisesti mielikuvaan pelistä. (zombit ja muut rumilukset lähinnä hirvitti, mutta elffit ja lohharit saivat huomiota)

En tiedä, ehkä näillä neuvoilla saat jotain aikaiseksi.

Poissa yeou

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #73 : 13.09.11 - klo 20:08 »
Tuli vaan ihan "antropoo" mieleen, että onko Naispuolisia MtG pelaajia tällä foorumilla? Ja jos on, mitä muuta pelaatte? (Silent Hill, Resident Evil, Project Zero, The Suffering, Doom) Olen aina etsinyt naispuolisia MtG pelaajia ja yhtäkään en ole löytänyt. Vain yhden Silent Hillin pelaajan. Kertokaa toki.

Minä ja yksi meidän ryhmästä ammattikoulussa.
 
Itse olen aikoinani pelannut runescapea vaarallisen kauan josta siirryin maplestoryyn ja lopulta wowiin.
Tulen pelaamaan sitä vielä joskus. Mutta ei ainakaan nyt, niin kova meno päällä ettei jää aikaa siihen xD

Poissa yugular

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #74 : 12.12.12 - klo 09:24 »
paupertothepeople.proboards.com

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #75 : 12.12.12 - klo 11:03 »
Milläs nikseillä se sai kiinnostumaan? Oma toinen puolisko ei sitten millään halua edes kattella, ku pelaan, saatika sitten opetella:D Toivottavasti saisin jotenkin sen innostumaan, niin olisi sentään naisia yksi enemmän:P
Itsellä ollut rajoittunutta menestystä ostamalla Duals of the Planeswalkers pelin "lahjaksi" tyttöystävän PS3:lle. Tämä tietysti vaatii sen että on alunperin edes jonkinverran kiinnostunut pelaamisesta noin yleensä. Veikkaan että jos tämä ei ole alkulähtökohta niin tehtävä lienee mahdoton. Nyt se osaa perussäännöt ja suostuu jopa joskus auttamaan pakkojen testaamisessa, tosin sitten kun yritän kertoa miten olisi voinut pelata jonkun tietyn tilanteen paremmin niin riitahan siitä tulee...

Poissa Meikir

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #76 : 12.12.12 - klo 12:46 »
Milläs nikseillä se sai kiinnostumaan? Oma toinen puolisko ei sitten millään halua edes kattella, ku pelaan, saatika sitten opetella:D Toivottavasti saisin jotenkin sen innostumaan, niin olisi sentään naisia yksi enemmän:P
Itsellä ollut rajoittunutta menestystä ostamalla Duals of the Planeswalkers pelin "lahjaksi" tyttöystävän PS3:lle. Tämä tietysti vaatii sen että on alunperin edes jonkinverran kiinnostunut pelaamisesta noin yleensä. Veikkaan että jos tämä ei ole alkulähtökohta niin tehtävä lienee mahdoton. Nyt se osaa perussäännöt ja suostuu jopa joskus auttamaan pakkojen testaamisessa, tosin sitten kun yritän kertoa miten olisi voinut pelata jonkun tietyn tilanteen paremmin niin riitahan siitä tulee...
Syy miksi naiseni kanssa yhtään mitään pelatessa en neuvo tai kommentoi mitään negatiivistä. Koskaan. Mielummin on hiljaa ja antaa failata tajuamatta sitä.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #77 : 12.12.12 - klo 13:26 »
Syy miksi naiseni kanssa yhtään mitään pelatessa en neuvo tai kommentoi mitään negatiivistä. Koskaan. Mielummin on hiljaa ja antaa failata tajuamatta sitä.

En näe kyllä mitään järkeä tällaisessa pelaamisessa. Riitelypelaamisessa näen sen verran järkeä, että se kiukkuilu joka tapauksessa vähenisi ajan kuluessa. Tässä toisessa vaihtoehdossa kiusaa vain itseään turhaan loputtomiin.

Poissa Warma

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #78 : 12.12.12 - klo 15:16 »
Just a girl:
http://manadeprived.com/just-a-girl/

Suoraan tekstistä:
"You ain’t no prize either buttercup. Yes, I said it. You sit across from me and you see a freak, an object of derision, and a weaker, broken human you can score points on to make yourself feel better. Know what I see? A scared little kid who doesn’t know how to dress himself, has never played a sport that didn’t involve a Wii paddle in his life, has never kissed a girl and obsesses about what he’s missing constantly. I see someone who rather than taking life by the horns receded into his own head with silly little cards and silly little hateful opinions. I wonder if your parents are proud of you and I doubt that they are. We’re even. Shut the fuck up and play so we can both move out of each other’s lives as quickly as possible."

Minusta on suorastaan valloittavaa, että jopa artikkelissa, jossa kirjoittaja avautuu epäsuvaitsevaisesta kohtelusta ja ennakkoluuloista, voi tämä kuitenkin aina diskreditoida toisia ihmisiä toteamalla, jotta kylläpä olettekin säälittäviä, elämässä epäonnistuneita neitsyitä ja vanhempannekin häpeävät teitä kun vain pelaatte jotakin hupsua korttipeliä.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #79 : 12.12.12 - klo 15:39 »
Minusta on suorastaan valloittavaa, että jopa artikkelissa, jossa kirjoittaja avautuu

Samansuuntaista settiä on otettu esiin myös artikkelin kommenttiketjussa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #80 : 12.12.12 - klo 15:46 »
Syy miksi naiseni kanssa yhtään mitään pelatessa en neuvo tai kommentoi mitään negatiivistä. Koskaan. Mielummin on hiljaa ja antaa failata tajuamatta sitä.

En näe kyllä mitään järkeä tällaisessa pelaamisessa. Riitelypelaamisessa näen sen verran järkeä, että se kiukkuilu joka tapauksessa vähenisi ajan kuluessa. Tässä toisessa vaihtoehdossa kiusaa vain itseään turhaan loputtomiin.

Hei, kukin tavallaan.

Karkeasti yleistäen voisi muuten sanoa, että ei miehetkään siitä tykkää jos niitä neuvoo jossain asiassa mitä ne eivät ole tottuneet tekemään.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Meikir

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #81 : 12.12.12 - klo 15:50 »
Syy miksi naiseni kanssa yhtään mitään pelatessa en neuvo tai kommentoi mitään negatiivistä. Koskaan. Mielummin on hiljaa ja antaa failata tajuamatta sitä.

En näe kyllä mitään järkeä tällaisessa pelaamisessa. Riitelypelaamisessa näen sen verran järkeä, että se kiukkuilu joka tapauksessa vähenisi ajan kuluessa. Tässä toisessa vaihtoehdossa kiusaa vain itseään turhaan loputtomiin.

Hei, kukin tavallaan.

Karkeasti yleistäen voisi muuten sanoa, että ei miehetkään siitä tykkää jos niitä neuvoo jossain asiassa mitä ne eivät ole tottuneet tekemään.
Ei sillä en itsekkään näe järkeä tuollaisessa pelaamisessa. Kyse on vaan siitä, että kun saa raivoomista tarpeeks kuunnella muutenkin niin mielummin sitten ei mene neuvomaan ihan vaan että ei tarvitse tapella :P. Ei sillä, ei paremman puoliskon kanssa pahemmin tulekkaan pelailtua mtg ainakaan.

Mutta joo ei kaikki tykkää siitä jos neuvoo. Itse tosin olen aina mielelläni ainakin MTG suhteen ottanut neuvoja vastaan ja pyrkinyt sitä kautta ehkä tulemaan paremmaksi pelaajaksikin.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #82 : 12.12.12 - klo 15:57 »
Niitä neuvoja ottaa mielummin vastaan silloin kun on itse kiinnostunut asiasta eikä tee sitä vain toisen ihmisen pyynnöstä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa instiqma

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #83 : 12.12.12 - klo 18:49 »
Niitä neuvoja ottaa mielummin vastaan silloin kun on itse kiinnostunut asiasta eikä tee sitä vain toisen ihmisen pyynnöstä.

Tai sitten ei vaan tykkää ottaa neuvoja vastaan, piste.

Poissa Rikkola

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #84 : 12.12.12 - klo 21:37 »
Varoituksen sana. Vuonna 95 peliporukassa oli puolet tyttöjä, noistä tarttui sitten yksi mukaan. Erottiin 7 vuotta myöhemmin ja erossa meni iso pino kortteja. Pelasi aika paljon myös mm. final fantasyjä ja diabloja. Diablo kakkosen levyt meni kans. Vieläkin kirvelee.

Poissa Raitantor

Vs: Onko naisia olemassa?
« Vastaus #85 : 12.12.12 - klo 22:12 »
Minusta on suorastaan valloittavaa, että jopa artikkelissa, jossa kirjoittaja avautuu epäsuvaitsevaisesta kohtelusta ja ennakkoluuloista, voi tämä kuitenkin aina diskreditoida toisia ihmisiä toteamalla, jotta kylläpä olettekin säälittäviä, elämässä epäonnistuneita neitsyitä ja vanhempannekin häpeävät teitä kun vain pelaatte jotakin hupsua korttipeliä.

Olisinko yhtä valloittava, jos kertoisin ensimmäisenä itsestäni sen, että olen hetero, en ole muuttanut sukupuoltani ja tykkään edelleen vain ja ainoastaan naisista?

Terv.
Tyler Durden