Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Alteroidut kortit  (Luettu 6574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa l33twash0r

Alteroidut kortit
« : 23.07.15 - klo 23:47 »
Kysellääs täältä nyt mitäs mieltä tuomarit näistä ovat ja minkälaista alterointia teidän järjestämissänne turnauksissa saa pelata?
Otetaan esimerkkinä vaikka

kelpaisivatko nuo kaikki?

Lähinnä kelpaako extended art joka peittää tekstin vai pitääkö tekstin olla näkyvillä teidän mielestänne? Entä saako kuva olla jotain muuta jos nimi, teksti ja manacost näkyy tai pelkästään kortin nimi ja manacost?

Poissa deviant

Vs: Alteroidut kortit
« Vastaus #1 : 24.07.15 - klo 00:19 »
+1.
Vielä jos saisin pyytää havainnollistavia esimerkkejä missä kunkin tuomarin mielestä "raja kulkee" - toki turnauksellakin on varmasti väliä. Ymmärrän jos jossain lekachampseissa on vähän enempi liikkumatilaa kuin vaikkapa esim regional ptq:ssa.

http://postimg.org/image/dzuefiexj/
Ja nämä olettaisin suurimman osan kieltävän turnauksistaan? (en osaa liittää kuvaa suoraan tähän)
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #2 : 24.07.15 - klo 10:31 »
Turnaussäännöissä sanotaan altereista seuraavaa: kortin nimi ja mana cost eivät saa olla piilossa, ja kortin taiteen pitää pysyä tunnistettavana. Muokkaukset eivät myöskään saa olla loukkaavia tai tarjota merkittäviä pelivinkkejä. Ja korttien pitää pysyä merkkaamattomina.

Tuo Angry Birds of Paradise ei siis kelpaa, koska siitä ei alkuperäistä tunnista. Dualeista en osaa kortteja käsittelemättä sanoa varmasti, osa varmaan kelpaisi mutta osa ei. Oikea alakulma nyt ei ainakaan kelpaisi. Kortin reunaan asti yltävä maalipinta on usein ongelmallinen.

Ei minulla nyt valitettavasti ole aikaa ruveta keräämään itse esimerkkejä siitä mikä kelpaa ja mikä ei, varsinkaan kortteja näkemättä. Ymmärrän että ei ole kivaa kun asia on näin subjektiivinen, mutta tästä on hyvin vaikea kirjoittaa vedenpitäviä sääntöjä.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa l33twash0r

« Vastaus #3 : 24.07.15 - klo 14:04 »
Yleisesti ottaen kelpaako jos arttia on jatkettu tekstin päälle?

Poissa Nastaboi

« Vastaus #4 : 24.07.15 - klo 18:11 »
Tekstiboksin peittyminen ei yleensä ole ongelma. Nimen, CC:n, P/T:n sekä ulkoreunojen peittyminen on, samoin kuin alkuperäisen kuvan peittäminen kokonaan. Jos alterointi leviää kuvasta jonkin verran tekstiboksin päälle mutta ei ulotu kortin reunoihin asti ja em. infot ovat vielä luettavissa, sillä mitä todennäköisimmin saa pelata.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa deviant

« Vastaus #5 : 25.07.15 - klo 00:26 »
En ymmärrä miksi tämä kortin reunoille asti ylettyminen on niin kriittiistä, ilmeisesti on kun se on jo useamman kerran mainittu, voisiko joku selventää?
Myös tuo artin tunnistus-juttu on varsin hämärä - esim ledeissäni on juuri tämän takia säilytetty alkup. päähenkilö, mutta eräskin judge on minulle sanonut etteivät kelpaa kun ei tunnista.
Itse en tunnista ftv-dryad arboria..
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Yan

« Vastaus #6 : 25.07.15 - klo 11:07 »
En ymmärrä miksi tämä kortin reunoille asti ylettyminen on niin kriittiistä, ilmeisesti on kun se on jo useamman kerran mainittu, voisiko joku selventää?

En ymmärrä myöskään. Tarkoittaako tämä sitä, että myös valkoreunaiset kortit pitäisi kieltää, koska niissäkin on erilaiset (ja selvästi erottuvat) reunat? (Itse en alttereita käytä, mutta en ymmärrä tätä nillitystä, että jos jollakin on ylimäärästä ja haluaa deckistään customoida vähän nätimmän, niin "kielletään kaikki". Kaikki nyt varmaan ymmärtää että Angry Birds of Paradiset ja from the vault Dryad Arborit kuuluu keittiön pöydille, vaikka joku tuomari nekin varmasti sallisi)

Poissa Yabo

• lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Taika Kortti Peliä Since 1997
« Vastaus #7 : 25.07.15 - klo 11:28 »
Onko formaattikohtaisia eroja näiden alteroitujen korttien välillä?
Eli sallitaanko alteroituja kortteja helpommin esim. Hilussa kuin lekassa?

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #8 : 25.07.15 - klo 11:33 »
En ymmärrä myöskään. Tarkoittaako tämä sitä, että myös valkoreunaiset kortit pitäisi kieltää, koska niissäkin on erilaiset (ja selvästi erottuvat) reunat?

Kortin reunojen ylittyminen mahdollistaa ja niin sanotut full-art alterit sen että alla ei olekaan sitä aitoa korttia mitä halutaan sen esittävän eli kyseessä on väärentäminen. Yksi esimerkki on tuo ylimmän kuvan Karakas, ei ole takuuta että siellä on aito Karakas alla.

Toinen esimerkki on alteroida näitä ja sitten käyttää sleavien kanssa turnauksissa:

(click to show/hide)

Lisäksi reunojen ylittyminen mahdollistaa huijaamisen. Tämän testaamiseksi ota pino mustareunaisia, valkoreunaisia ja kortteja joissa on reunat ylitetty (tai viimeisten simuloimiseksi tussaa kortin reunat). Nyt laita kortit sleaveihin ja sijoita pakka niin että näet sen reunan missä sleavit on auki. Varsin helposti näet ne kortit joiden reuna on ylitetty mutta et erota valkoreunaisia mustareunaisista (tai ei ainakaan pitäisi).

Lainaus
(Itse en alttereita käytä, mutta en ymmärrä tätä nillitystä, että jos jollakin on ylimäärästä ja haluaa deckistään customoida vähän nätimmän, niin "kielletään kaikki". Kaikki nyt varmaan ymmärtää että Angry Birds of Paradiset ja from the vault Dryad Arborit kuuluu keittiön pöydille, vaikka joku tuomari nekin varmasti sallisi)

Kortin tunnistaminen toiselta puolelta pöytää on yllättävän tärkeää, varsinkin jos on vielä kielimuuri pelaajien välissä. Itse pelasin PoroTourin lekassa venäläistä vastaan jolla oli paljon altereita ja kun olen lekaa pelannut vähän jouduin lähes joka kortin kohdalla kysymään kortin englanninkielistä nimeä. Aikaa tuhraantui paljon.

Ja FTV Dryad Arbor on ihan laillinen turnauksissa (niissä formaateissa missä sitä saa pelata) olettaen että se ei ole käyrä kuin Torspon lapa. Kuvaa voi olla kyllä vaikea tunnistaa jos sitä ei ole aiemmin nähnyt.
« Viimeksi muokattu: 25.07.15 - klo 12:20 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Yan

« Vastaus #9 : 25.07.15 - klo 13:45 »
Nyt laita kortit sleaveihin ja sijoita pakka niin että näet sen reunan missä sleavit on auki. Varsin helposti näet ne kortit joiden reuna on ylitetty mutta et erota valkoreunaisia mustareunaisista (tai ei ainakaan pitäisi).

Ja FTV Dryad Arbor on ihan laillinen turnauksissa (niissä formaateissa missä sitä saa pelata) olettaen että se ei ole käyrä kuin Torspon lapa. Kuvaa voi olla kyllä vaikea tunnistaa jos sitä ei ole aiemmin nähnyt.

Jos ne sleevien suut on oikeasti niin lerpallaan että pystyt näkemään sinne sisälle asti, niin olen sitä mieltä, että ne sleevit on se ongelma siinä ja olisi aika vaihtaa ei-merkattuihin sleeveihin.

Dryad Arbor heiton vitsikkyys meni ilmeisesti vasemmalta ohi, mutta herrasmiessäännöt onkin erikseen :)