Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mistä ostatte boosteri boxeja?  (Luettu 5408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jooseppi

Mistä ostatte boosteri boxeja?
« : 30.06.07 - klo 13:15 »
Niin otsikon mukaisesti tiedustelen mistä ostatte omat boxinne?

Safehaven, Finaje, Fantasialinna, Magic Isle?
vai joku muu, mikä?

Perusteluja voi laittaa esim. jos tietää jonkun kaupan "v*ttumaiseksi" yms..

Poissa Omnicun

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #1 : 30.06.07 - klo 13:16 »
Huutonetistä.
Kovis paikka. :)


Edit: Nyttemmin on tullut ulkomaalaisista nettikaupoista (Saksasta) tilattua.
« Viimeksi muokattu: 13.08.07 - klo 16:05 kirjoittanut Omnicun »

Poissa hall0n

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #2 : 30.06.07 - klo 13:17 »
Jenkeistä jonkun täysi-ikäisen kautta. Tai jostain ulkomailta.

Poissa Ziilot

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #3 : 30.06.07 - klo 15:17 »
Saako mistään paikasta ulkomailta tilattua tilisiirrolla?

Poissa hall0n

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #4 : 30.06.07 - klo 20:32 »
Tietääkseni kaikki ulkomailta ostaminen tapahtuu jonkin tason tilisiirrolla, PayPalin kanssa tai ilman. Postiennakkoa tuskin kannattaa yrittää (vai miksi sitä sanotaan kun maksetaan tavarat postiin, kun haetaan ne sieltä?).

edit - Thaurwylthillä paremmat neuvot, itsellä ei niinkään kokemusta näistä asioista.
« Viimeksi muokattu: 30.06.07 - klo 21:02 kirjoittanut Quiet Nomad »

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #5 : 30.06.07 - klo 21:00 »
Tietääkseni kaikki ulkomailta ostaminen tapahtuu jonkin tason tilisiirrolla, PayPalin kanssa tai ilman.

Luottokortilla maksaminen (josta Paypal on yksi esimerkki) ja tilisiirto ovat kaksi täysin eri asiaa. Luottokorttimaksussa maksukohtaiset kustannukset hoitaa maksun vastaanottaja ja rahat siirtyvät asiakkaan kannalta täysimääräisinä. Tilisiirrossa (engl. wire transfer) asiakkaalta peritään usein maksukohtaisia kustannuksia ja joissakin tapauksissa välittäjäpankki vetelee vielä omia maksujaan niin, että rahat eivät mene edes täysimääräisinä perille. EU:n sisällä tosin nykyään kuulemma toimii tilisiirtokin aika hyvin.

Luottokorttimaksussa on joka tapauksessa omat etunsa. Asiakkaan kannalta kustannukset ovat kiinteät, kohtuulliset ja peritään vain kerran vuodessa. (Minun luottokorttini maksaa 20 e vuodessa.) Maksuaikaa on keskimäärin 1,5 kk maksutapahtumasta, korollista maksuaikaa sitäkin enemmän. Ja Luottokunnalta saa rahat täysimääräisinä takaisin, jos ostettua tuotetta ei saa haltuunsa. (3 kertaa olen joutunut reklamoimaan.)

Postiennakkoa tuskin kannattaa yrittää (vai miksi sitä sanotaan kun maksetaan tavarat postiin, kun haetaan ne sieltä?).

Postiennakko (engl. cash on delivery, COD) ei poikkeuksetta ole käytössä ulkomailta ostettaessa. Saksasta tosin voi tilata musiikki-instrumentteja Thomannilta postiennakolla, mutta Posti (eli nyk. Itella) perii omaan taskuun 7 e välityspalkkiota.

-- Nute
Oulu

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #6 : 30.06.07 - klo 21:57 »
Safe Havenista pääosin.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa SuperKessu

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #7 : 01.07.07 - klo 13:20 »
Ja Luottokunnalta saa rahat täysimääräisinä takaisin, jos ostettua tuotetta ei saa haltuunsa. (3 kertaa olen joutunut reklamoimaan.)

Itselläni on juuri paypalin oma reklamaatio vetämässä, joten tämä kiinnosti. Saanko siis paypalin kautta rahani takaisin, vai pitääkö vielä ottaa yhteyttä luottokuntaan?
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #8 : 01.07.07 - klo 13:25 »
Saanko siis paypalin kautta rahani takaisin, vai pitääkö vielä ottaa yhteyttä luottokuntaan?

Paypal on aika nihkeä ulkomaalaisia kohtaan. Minä olen aina reklamoinut suoraan Luottokuntaan. Sieltä menee kyllä sitten tieto myös Paypalille. Kaikissa kolmessa tapauksessa Paypalin päätös on ollut "Not enough evidence to dispute chargeback", mutta luottokunnalta olen joka kerta saanut rahat takaisin.

Poissa Farseer

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #9 : 01.07.07 - klo 17:21 »
Safe Havenista ja fantasiapeleista ja sitten mistä nyt aina pienellä vaivalla ja halvalla saa satunnaisesti.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa DeF

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #10 : 11.08.07 - klo 12:11 »
Ärrältä? Ärrältä, Ärrältä!

Poissa hall0n

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #11 : 11.08.07 - klo 12:16 »
Ärrältä? Ärrältä, Ärrältä!

Saako ärrältä muka boksejakin? Itse olen vain niihin ylihintaisiin pusseihin törmännyt.

Poissa Polari

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #12 : 11.08.07 - klo 19:15 »
Saa niitä pusseja Ärrältäkin. Niistä on vain maksettava enemmän.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Jukkis

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #13 : 12.08.07 - klo 14:29 »
Voi näitä aikoja jne. Muistan ajan kultaisen, kun Ärrältäkin sai boostereita ns. Suomen normihinnoin, eli 4,20 € / kpl (markkahintoja en muista, mutta saman verran maksoi, kuin erinäisistä liikkeistä ostettunakin).

Itse ostan boksini pääosin paikallisesta Fantsusta. Saksastakin on tullut jotain tilattua, lähinnä halpis kinkkibokseja.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Ray

Vs: Mistä ostatte boosteri boxeja?
« Vastaus #14 : 17.08.07 - klo 23:43 »
Puolenkuunpeleistä... Porvoosta.

3,5e boosteri 10€ 3 kpl...

Eli kokonainen loota tuottaisi menoja yht. 120€