Hahá! Necroblast! Nyt mennään
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=47058.0 hengessä. Ihan vain siksikin, että Tamåereen miehillä on varmasti taas kommentoitavaa.
Olin ollut Helsingissä kahdeksisen päivää matemaatikoitsemassa. Jussi Timonen väittää, että 32 tuntia viikossa on paha, mutta kyllä minulla tuli paiskittua hommia aluksi 39 tuntia kolmessa päivässä. Sitten sain nettiyhteyden ja tahti hiljeni noin 8 tuntiin päivässä. Lopuksi päätin viettää yhden perjantai-illan vapaa-aikaa ja pelata Makkua. Suunnaksi Safe Haven, Friday Night Magic ja SSE Booster Draft. Helppo 3-0, 6-0 ja kahmaloittain palkintoja mukaan kotimatkalle Ouluun. Menestyksen tiellä lakosivat Antti Ewald Malin, Karri Malm ja Gerard Faber.
Ensin pakka, sitten pari sanaa dräftistä.
1 Rhys the Redeemed
3 Nightsky Mimic
1 Ballynock Cohort
1 Thistledown Duo
2 Raven's Run Dragoons
1 Barrenton Cragtreads
1 Wanderbrine Rootcutters, joka vaihteli ahkerasti paikkaa Whimwaderin kanssa tuplasinisen takia
2 Kinscaer Harpoonist
1 Merrow Wavebreakers
1 Kithkin Spellduster
3 Unmake
2 Recumbent Bliss
2 Æthertow
1 Consign to Dream
1 Curse of Chains
11 Plains
6 Island
Sivupakan maininnan arvoiset kortit:
2 Steel of the Godhead
1 Inquisitor's Snare, kerran sisään, poisti Noggle Banditin
1 Niveous Wisps
1 Cerulean Wisps
1 Briarberry Cohort, ks. alempana
1 Whimwader, kaksi kertaa sisään
1 Wilderness Hypnotist, olisi varmaan voinut tulla sisään BR-pakkaa vastaan
Turnauksessa oli 12 pelaajaa, joten 6 hengen dräftipöydästä oli kyse. Ensimmäinen pussi oli vaisu, valinta oli lähinnä Corrupt vai Sootwalkers. Ei oikein sen tason valinta, mitä haluaa aluksi päästä tekemään. Otin Corruptin, mutta kuten jälkikäteen näkyy, valinnalla ei ollut merkitystä. Sitten alkoi tulla vähän kaikenlaista ja poimiskelin aluksi 3/3 jokin väri ei blokkaa -miehiä, tarkoitus oli ilmeisesti päättää värit niin, että niitä menisi mahdollisimman paljon pakkaan. Saatuani 2 Raven's Run Dragoonsia luulin olevani RG tai GW - vaikka eihän 3/3 ajoukko yksinään ole mikään syy päättää värejä. Kai siinä oli Rhysin vaikutus mukana. EDITAATIO: Nyt alkaa selvitä, miksi ajattelin olevani G-jotain. Otin kakkospussista Rosheen Meandererin ja mietin, että lisää halpaa lihaa tänne, kiitos. Innostusta kesti tosiaan noin puolet ykkösbuusterista, minkä aikana keräsin nuo kaksi Dragoonsia ja Mudbrawl Raidersin. [Lisätty 31.8.08 klo 00.11.]
Dräfti kuitenkin alkoi edetä niin, että sinisen ja valkoisen houkutus kävi ilmeiseksi. Päästin mm. kierrokselle kaksi Merrow Wavebreakersia ja toinen niistä tuli takaisin - nyt sitten harmittaa, kun otin sen ensimmäisen sijasta jonkin ihan väärän värisen kortin. Merrow Wavebreakersista ollaan monta mieltä, mutta minusta se on ukko, joka täyttää paikkansa manakäyrän yläpäässä oikein kelvollisesti. Olli Hämäläinen oli samaa mieltä kuukausi sitten. Luulin jossain vaiheessa olevani paljon vahvemminkin sinisellä, mikä selittää mm. tuon Rootcuttersin ja sivupakkaan majailemaan jääneen Briarberry Cohortin.
Valkoisen painotus valikoitui vasta Eventidessä. Avasin Deathbringer Liegen ja Recumbent Blissin. Helppo Bliss. Seuraavassa pussissa oli Mindwrack Liege ja Unmake - huomatkaa, että tässä vaiheessa olisin saattanut olla vielä sinipainotteinen. Helppo Unmake. Kolmannen buusterin Unmaken kanssa kilpailleita kortteja en edes muista, mutta kai se nyt sitten oli helppo Unmake. Saalistelin vielä yhden Unmaken ja yhden Blissin lisää. Mimicit otin myöhään, koska olin jäänyt Shadowmoorista vähän vajaaksi alkupelin ukoista, Tamsteriin terveisiä, ja onhan Mimic sentään vaarallinen 2/1. Toisen Mimicin kohdalla tajusin, että jumalauta, tripla-Unmake ja enemmän kuin yksi Mimic on yhtä kuin bileet. Tätä suunnitelmaa sitten täydensi kolmas Mimic. Turnauksen aikana kertaalleen kolme 4/4 Mimiciä hyökkäsi yhtä aikaa.
Lopuksi siis sille Liegelle olisi ollut käyttöä, mutta seison silti Blissin takana. Vanha kunnon Jelly-perustelu: Otan poiston, seuraava ottaa jäljelle jääneen hyvän ukon. Finaalissa kohdataan, vastustaja pelaa ukon, minä pelaan siihen poiston, voitan. Ei sitä Liegeä koskaan edes missään näkynyt. Eventiden jäljiltä jäi harmittamaan Hatchlingien puute, niistä pidän kovasti, toivottavasti muutkin. Näin ainoastaan vääränvärisen eli Noxious Hatchlingin. En muista, olisiko minulla ollut mahdollisuus dräftätä neljäs Mimic, mutta jos oli, niin se harmittaa.
Muuta kerrottavaa ei taida olla, koska mitään äärettömän hienoja pusseja en ainakaan minä päässyt näkemään. Valinnat olivat sellaisia perusvalintoja. Ei muuta kuin sanasota käyntiin. Olisiko jonkun mielestä pitänyt pelata Steelejä?
-- Nute
Oulu