Poromagia

Äänestys

Mythic Raret Magicciin, oletko tyytyväinen muutokseen?

Kyllä
Ei ole väliä
Ei

Kirjoittaja Aihe: Mythic Raret Magicciin, setti koot pienentyvät, basic ländiä boostereista  (Luettu 19377 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duracel

Wotcillehan sen nyt luulisi olevan se ja sama ostaako lapsi Duelmastersia, Magicia vai Wizardsin painamaa vessapaperia. Ellei sitten ole idea saada yhdelle tietylle pelille enemmän myyntiä, jolloin pienempään peliin ei tarvitsisi panostaa. Mutta siis tietenkin on Wotcin haave saada muiden pelien pelaajat Velhojen tuotteiden pariin, ymmärrän toki mitä olet yrittänyt sanoa.

En ole kuitenkaan vakuuttunut, että lapset saadaan Magiciin juuri sillä, että pelin boosterista on mahdollista saada tavallista harvinaista korttia etäisesti hieman harvinaisempi kortti. Mutta itse kyllä jo väitinkin, etteivät lapset ymmärrä harvinaisuutta, joten kaipa se voi toimia. Paikallisessa kaupassa pelasin yhden lapsen kanssa pari peliä. Hän oli mehuissaan yhdestä tietystä uncommonista, koska kellään hänen kavereistaan ei ollut sellaista.

Ja jotta väärinkäsityksiltä vältytään, niin sekä lapset että Mythicit ovat minun puolestani tervetulleita Magicin pariin. Lapset on mauttomia. Mythicit tulee olemaan varmaan kans, mutta ehkä ei sillä hyvällä tavalla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa chipe

ärsyttävintä on se kun uudet setit tulee niin nopeesti ja LD. aattelin vaan laittaa tähän väliin jonkun persoonallisen kommentin ja kertoa jotain uutta.

Poissa Jukkis

En ole myyttiseen rariteettiin tyytyväinen. Kuten jo aikaisemmin on mainittu, ei ole mitään mieltä tehdä uutta über rariteettia vain siksi että sinne tungettaisiin paskaa. Eli käyttiskamaa sieltä todennäköisesti tulee löytymään. Epäilisin tosiaan sitä, että koska kukaan järkevä pelaaja ei voi eikä tykkää liian isoista seteistä, on Wizards taipunut pienentämään settien kokoa. Mutta hox, tämähän vähentää boosterimyyntiä, kun ihmiset saa haluamansa kortit avaamalla vähemmän boostereita. No, vastaus saadaan kehittämällä über rare, jotta boostereita pitää ostaa ihan se sama määrä kuin ennenkin. En ymmärrä miten Wizards muka aikoisi saada pysyvää markkinaa junnuista, kun säännöt ovat näin tolkuttoman vaikeat ja laajat. Se on ihan sama mitä myyttisyyttä sieltä pussista aukeaa jos ei kaverit osaa pelata. Toki, kyllähän sitä kavereitten kanssa voi pelata vaikka ihan omilla säännöillä, mutta tämä ei mielestäni takaa vielä jatkuvuutta harrastukselle. Jyväskylässä junnut veti DM:ää ihan tohkeissaan, turnauksia oli n. joka kolmas viikko ja aina oli tupa täynnä 7-15-vuotiaita. Sääntöjen yksinkertaisuus mahdollisti sen, että nämä nuorimmatkin nassikat pystyivät haastamaan nämä vanhemmat (tosin osa näistä 7-vuotiaista oli kyllä sitten NIIN lapsia, että eihän siitä keskittymisestäkään oikein tullut mitään). Näin ei varmasti ole asian laita mtg:ssä. Josta päästäänkin taas myyttisiin rareihin. Koska onnistuin vakuuttamaan itseni, että junnujen mukaan houkutteleminen ei ole syynä myyttisten rarejen mukaan ymppäämiseen, väitän kahta kauheammin syynä olevan settien pienentämisestä johtuvan boosterimyynnin vajauksen korvaaminen jollakin muulla eli joidenkin käyttisten harvinaisuutta lisäämällä ja käytän tietysti fiksuna miehenä argumenttina omaa aikaisempaa mielipidettäni ja päätelmääni tämän johdosta (olenhan lukenut argumentaatiota käsittelevää kirjaa). Nyt menee kyllä jo nuteiluksi...

Hieman lyhyemmin:

- settikoot pienemmät = jees
- mythic rare = korkeintaan ihan sama, tod. näk. huono homma (olisivat edes sanoneet minun yllä todistaman oikean syyn)
- ländi boosterissa = miksi, ei kukaan hanki ländejään boostereista, tylsistyttää vaan drafteja

Muita totuuksia?
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Nyt menee kyllä jo nuteiluksi...

Kiitokset arvostuksesta. Mutta jotain eroa sentään: Minä olisin kyllä pamauttanut parit kappaleenvaihdot tiskiin. Tuota yhtä jättikappaletta lukiessa silmät vuotavat verta ja korvat pierevät rikkihöyryä.

Poissa duracel

Kaikki, jotka väittävät yhden basic landin vaikuttavan jollain tavalla drafteihin, ovat väärässä. Boosterista viimeisenä pickattu kortti menee pakkaan lähinnä parista syystä: vieressä on surkeita draftaajia, jotka laittavat hyviä kortteja eteenpäin, tai olet itse surkea draftaaja. Siitä tietysti voi sitten olla kanssani eri mieltä, onko parempi antaa kelle tahansa pelaajalle viimeisenä korttina basic land vai joku Ilmiselvästi Sysipaska Commoni. Basic land on kuitenkin mielestäni rinnastettavissa pelikelvottomaan commoniin. Settien pienempi koko ja print runit varmasti pitävät limitedin ihan yhtä pelattavana kuin ennenkin.

Kaikki, jotka väittävät yhden basic landin vaikuttavat jollain tavalla uuden pelaajan basic land -valikoimaan, ovat väärässä. Oman kokemukseni mukaan uudet pelaajat haluavat pelata jollain tietyllä värillä. Tyypillisesti siis landeja tarvitaan semmoinen luokkaa kaksikymmentä. Aloituspakkauksesta (en puhu tournament packista eli "startterista" vaan siitä intro packista vai mikä se nyt onkaan) niitä tulee jatkossa ilmeisesti hieman alle puolet tästä. Boostereita pitäisi siis avata noin kaksi displayta, että tarvittava ländimäärä on kasassa järkevässä ajassa, kun oletetaan, että aloituspaketista on tullut "oikeaa väriä". Tietysti joku kaverikin avaa boostereita, mutta harvempi taitaa aloittaa pelaamisen ostamalla ihan noin suuria määriä boostereita.

Onkohan WotC muuten ajatellut miltä uudesta pelaajasta tuntuu, kun boostereista aukeaa jatkuvasti Älyttömän Yleisiä Ländi-kortteja?

Kaikki, joiden mielestä on ikävää kun boosterin ostamalla saa yhden commonin vähemmän, voivat tulla mukaan draftaamaan ja lopettaa boostereiden rippailun.

Edit: Tai pyytää minulta commoneita draftien jälkeen, koska minä heitän ne muuten menemään.

~jari
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo 09:18 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
Myös tämä liittyy asiaan paremmin kuin nenä päähän. Ainakin meikäläisen nenä. http://www.ugmadness.net/index.php?date=2008-06-03

Varsinkin tuo "Magic fucking leads the industry" on niiiiin totta.

Poissa Jukkis

Nyt menee kyllä jo nuteiluksi...

Kiitokset arvostuksesta. Mutta jotain eroa sentään: Minä olisin kyllä pamauttanut parit kappaleenvaihdot tiskiin. Tuota yhtä jättikappaletta lukiessa silmät vuotavat verta ja korvat pierevät rikkihöyryä.

Tarkoitus oli tuolla kommentilla viitata omaa "filosofointiani" sinun filosofointitapaasi. Tarkoitin sen harmittomana, pyydän anteeksi jos pahoitit siitä mielesi.

Ja kyllä, pari kappaleenvaihtoa ei olisi ainakaan huonontanut luettavuutta.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deviant

Ländit boostereihin on hyvä homma.

Ihan tosi!

Voinpa jopa lyödä vetoa, että se last-pick ei ole se basic-landi hälyttävän usein.
Se kun on pelattava, ja voipa jopa olla hienolla kuvalla.

Mieti nyt: siinä vaiheessa kun boosterissa on Bloodshed Fever, Deepchannel Mentor, Mistveil Plains ja Forest tuolla: http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?id=158242 kuvalla - minkä pickaat?

Varsinkin jossain fnm:ssä, kun mitään pelattavaa et kuitenkaan ole passaamassa, etkä mitään näistä itse pelaisi, on se basic landi oikeasti aika houkutteleva vaihtoehto :)
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Saimu

Kaikki, jotka väittävät yhden basic landin vaikuttavan jollain tavalla drafteihin, ovat väärässä. Boosterista viimeisenä pickattu kortti menee pakkaan lähinnä parista syystä: vieressä on surkeita draftaajia, jotka laittavat hyviä kortteja eteenpäin, tai olet itse surkea draftaaja. Siitä tietysti voi sitten olla kanssani eri mieltä, onko parempi antaa kelle tahansa pelaajalle viimeisenä korttina basic land vai joku Ilmiselvästi Sysipaska Commoni. Basic land on kuitenkin mielestäni rinnastettavissa pelikelvottomaan commoniin. Settien pienempi koko ja print runit varmasti pitävät limitedin ihan yhtä pelattavana kuin ennenkin.

Basic landi vie yhden commonin paikan, ei paskacommonin. Boostereiden keskimääräinen taso siis on hieman alhaisempi kuin ilman basiclandia. Jos se tulisi suoraan paskacommonin tilanne olisivat ne tasoltaan hyvin lähellä toisiaan.

En usko tämän vaikuttavan mitenkään tulevien settien draftattavuuteen, eiköhän limitedi pysy mielenkiintoisena.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa duracel

Basic landi vie yhden commonin paikan, ei paskacommonin. Boostereiden keskimääräinen taso siis on hieman alhaisempi kuin ilman basiclandia.

Minusta ei ole millään tavalla mielekästä edes vertailla eri formaatteja keskenään tuolla tavalla. Mitä hyötyä on tiedosta, että formaatissa 1 on paremmat commonit kuin formaatissa 2? Vielä turhempaa on esittää tuollaista väitettä formaatista, jonka kortteja ei edes tiedetä. Enkä kyllä väittänyt, että landi olisi paskacommonin tilalla. Puhuin yleisesti siitä, että boostereissa on huonoja kortteja aina. Edelleen: basic landien ei pitäisi print runien ja settien suunnittelun vuoksi vaikuttaa drafteihin millään merkittävällä tavalla.

~jari

Poissa Saimu

Formaattien vertailu "tuolla tavalla" ei ole mielekästä niin kuin sanotkin. Siksi en sitä myöskään tehnyt. Vertasin pusseja, joista toinen sisältää 11 commonin sijasta 10 commonia ja basic landin sekä pussia, jossa on 11 commonia.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo 20:53 kirjoittanut Saimu »
Triathlonblogini

Poissa duracel

Eli vertailet formaattia, joka on tulossa, ja formaattia, joka ei ole tulossa?

~jari

Poissa Saimu

Näin tein. Ihan vain näytteekseni, että sillä basic landilla on jonkinmoinen vaikutus draftiin toisin kuin sinä väität.
Triathlonblogini

Poissa Farseer

Draftaamisen kannalta kyllä itsekin pidän basic-ländiä boosterissa askeleena huonompaan. Kyllä se (vähän) kuitenkin pussien laadukkuuteen vaikuttaa verrattuna siihen jos niitä ei olisi. Ja mikäli tuo jää pysyväksi asiaksi niin tokihan siihen tottuu, mutta sen jälkeen boosterissa on avatessa oletettavasti kaksi korttia heti joilla ei tee mitään (tokeni/sääntökortti ja tuo landi, tosin tokeni on 16. kortti).
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa pyyhttu

Asian vierestä: muistanko nyt aivan päin persettä mutta eikös wotc ole joskus aikaisemmin kokeillut tuota ländi per boosteri säätöä, mutta luopui siitä? Ja tarkoitan siis luonnollisesti non-foilia ja jokaisessa pussissa.

Poissa Thalian

Asian vierestä: muistanko nyt aivan päin persettä mutta eikös wotc ole joskus aikaisemmin kokeillut tuota ländi per boosteri säätöä, mutta luopui siitä? Ja tarkoitan siis luonnollisesti non-foilia ja jokaisessa pussissa.

Ainakin Portalissa tuli landi joka pussissa.

Poissa lithium

Kymppiedikan boostereissa kaikissa tuli lääni mukana aina.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *

Hauskana vanhana anekdoottina kerrottakoon seuraavaa, vaikka se ei vastaakaan siihen, mitä oikeasti halusit kysyä. Muinaisissa Core Setin - liekö Alphan ja Betan? - buustereissa on satunnaisesti raren tilalla perusmaakortti. Siinä voi vähän röyhtäillä savua, kun pistää pari sataa kiinni buusteriin ja avaa Islandin (ei Volcanic, Tropical).

Poissa teemuhy

mä haluaisin avata alphan volcanic islandin. ei mulla muuta.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa duracel

Hauskana vanhana anekdoottina kerrottakoon seuraavaa, vaikka se ei vastaakaan siihen, mitä oikeasti halusit kysyä. Muinaisissa Core Setin - liekö Alphan ja Betan? - buustereissa on satunnaisesti raren tilalla perusmaakortti. Siinä voi vähän röyhtäillä savua, kun pistää pari sataa kiinni buusteriin ja avaa Islandin (ei Volcanic, Tropical).

Kyllähän sekin lämmittää, kun revisedin boosterista tulee neljä-viisi basic landia.

~jari

Poissa teemuhy

retrodrafti revisedillä oli kyllä poikaa. Kortit on setissä niin paskoja, että mielummin vitospickas peruslääniä proksykäyttöön.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa KukistajA

Sanokaa minun sanoneeni, printtaavat samaa paskaa uudella rariteetilla. Muuten itseäni artikkeli ei koske juuri millään tavalla, mutta yhdyn Anssin kommenttiin ja närkästyn ländien työntämisestä pusseihin. Saisko vielä sen pro player-kortin vaikka raren tilalle?
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Mizch

Tosin kaikki (pikku)pojat vain iloitsevat siitä että rare kokoelma karttuu, ja taasen sitä että saa ländiä ja rakentaa pakan ja kukaan ei kaveriporukassa tiiäkkä mikä MTG on, joten siinä ollaan kahen vaiheilla tässäkin jutussa. Eli toisin sanoen kuinka moni näistä kyseisistä keräilijöistä oikeasti tarvitsee näitä uudistukisa, tai kukaan muukaan, itse olen vanhaankin järjestelmään tyytyväinen,  tosin khyl mä uskon et tää jotain hyvväkin tuo, vaikka Drafti tylsistyy hieman jo sillä landilla siellä, mutta miettikää kun se landi on foilina, niin tuskin saa Master draftereiltä siunaustaan tämä,  entäs se 2 raree siel draftis ja jos se toinen sattuisi olemaan juuri tämä ''mythic rare,minkä hinta on pilvissä(näin ainakin käsitin)? niin no näähän on kaikki mielipide kysymyksiä.
Oma mielipiteeni on kannaton. Tosin mitään uutta ei pidä pelätä, joten KYLLÄ
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo 23:06 kirjoittanut Mizch »
Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.

H/W

Poissa KukistajA

Itse asiassa läänit on satunnaisesti kaikkien rariteettien sloteissa, ja suhteellinen todennäköisyys on 1:14 että se osuu juuri raren kohdalle. Yksi ländi on pakosti, loput tulee tsägällä. Muistui vaan mieleen kun rarevaaran kanssa taitisteltiin boksi revisediä, voitin kaikki 6 dualia. ^^ Muistelisin että otoksessamme kävi kerran niin että boosterin jälkeen rare oli hukassa, eli sen tilalle oli tullut peruslääni.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa pyyhttu

Näkisin että aihe on taas ajankohtainen joten necroan tämän.

Nyt kun porukka on mythic rarejen kanssa puljaillut ja niiden vaikutus katukauppaan on valjennut niin olisi mielenkiintoista kuulla onko mielipide tuosta mythic raresta muuttunut.

Tämän päivän starcitygames:

Lainaus
The Verdict

Clearly, the introduction of the mythic rarity is influencing the secondary market. It currently costs more to procure a set of all the rares and mythics in Shards of Alara than it would to get all of the rares in Lorwyn, despite there being a dozen more rares in Lorwyn and despite Lorwyn containing big-ticket items like Cryptic Command and Thoughtseize. Mythics on average are going for twice what a playable rare goes for in Shards of Alara. So clearly there is a price influence on the secondary market.

As Wizards goes forward with mythic rares through the Alara block, it will be interesting to see how the mythic rares compare to this first batch, both power-wise and cost-wise.

Oma kanta noista mythiceistä ei ole muuttunut: Wizards ei osaa painaa lappuja jotka ovat non-tournament stapleja ja tuonne ui, kuten kivi jo totesi, aina joku standardpommi. Jos settikokoja suostuttiin pienentämään, niin vastavuoroisesti tilalle tuli Mythic Rare joista ainakin Sarkhan Volin, Tezzeretin ja Elspethin hinnoissa ei ole mitään järkeä.

Poissa Nod

Wizards ei osaa painaa lappuja jotka ovat non-tournament stapleja ja tuonne ui, kuten kivi jo totesi, aina joku standardpommi. Jos settikokoja suostuttiin pienentämään, niin vastavuoroisesti tilalle tuli Mythic Rare joista ainakin Sarkhan Volin, Tezzeretin ja Elspethin hinnoissa ei ole mitään järkeä.

Toisaalta Volille ja Elspethille ei oikein ole pakkoja olemassa (ainakaan vielä), joten koko hinta perustuu aika paljon hypeen ja uutuuskuplaan. Tezzeretkin kiinnostaa pääasiassa vain vanhemmissa formaateissa eikä pelkästään sillä kysynnällä hintoja pilviin nosteta. Foilit tietenkin erikseen.

On vähän epäreilua mitata hintoja setin juuri ilmestyttyä, joten oikea aika tarkastella asiaa on oikeastaan seuraavan setin ilmestymisen jälkeen.

Siitä olen samaa mieltä, että mystic rare -harvinaisuusaste kerjää 4x tournament staple -virhettä. Se tullee jossain vaiheessa.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Itseasiassa kysymys on enää siitä milloin se virhe tulee, ei siitä tuleeko sitä. Täytyy silti nostaa hattua että aivan vesiselvää tapausta ei ole vielä muodostunut mutta pelkään että jo pelkästään blokkia ajatellen tulee itku kerätä jotain tiettyä mythicciä neljän setti.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Chaosworm

Olisivat saaneet tehdä jonkin kieron jutun, millä oikeat raret olisivat kuitenkin harvinaisempia kuin Mythic Raret. Eikä edes olisi ollut vaikeaa. Mythic rareissa on pelkkää tuubaa ja Vol, että tosi kiva sitten niitä jossain kasuaalissa tarvitessa vaihtaa niitä tuplahintaan -.-
aka. Awaclus