Dekin idea lähti kortista nimeltä Conquering Manticore, ja siitä, että RB väreille alkaa olla melkoinen määrä tarjolla hyvää mid/late game evasionia ja kovaa poistoa. CM:llä on hyvä ability, mutta se olisi vielä parempi jos napatun hirviön saisi uhrattua jotenkin kivasti. Sarkhan the Mad tarjoaa hyvän työkalun tähän hommaan ainakin, ja on samalla Dark Confidant sen jälkeen kun sillä on ensin säkännyt itselleen Dragon tokenin ja ampunut vastustajaa kaaliin.
Lisäksi dekkiin sopii enemmän kuin hienosti Abyssal Persecutor, jonka voi nyt poistaa todella monella tapaa tarvittaessa: Sarkhan, Consuming Vapors tai vaikkapa Terminate jossei parempaa satu löytymään. Muutamia testipelejä on MWS:ssä otettu, ja hiomista dekki kaipaa, mutta esim. Vengevine Jundin voitin nätisti, joskin uuden BBE-> Thrinax -> 2 x Vengevine on aika uskomatonta tempoa, mutta haukkojen ja vaporsin lifegain jeesasi. Vengevinestä johtuen (ja BBE:n puutteesta) Blightningkaan ei minusta oikein sovi.. ehkä sidelle?
Pakan ongelma on ehkä vähän "randomz" fiilis, mutta onnistuu kuitenkin pelaamaan kiitettävästi valtavaa uhkaa kentälle. Dragonmaster Outcast huonoin lapuke, ja taas Contaminated Grounds ehdoton ässä, etenkin Jundia vastaan. Samoin Conquering Manticore aika harvoin harmittaa.. välillä pystyi myös L.Bolteilla ja parilla Grounds Damagella saamaan vastustajat aika alas, jonka jälkeen ei paljoa tarvittu parin Lavaclaw ajelun päälle.
Dekin ongelmaksi varmaan muodostuu countermagic ja wrathays. Mitäs niitä vastaan tekis (manlandit on jo)? Ja lisää "varmuutta" kaipaisi, toistaiseksi kyseessä siis tälläinen raakile.
Ukot:
4 Goblin Ruinblaster
4 Vampire Nighthawk
4 Abyssal Persecutor
3 Conquering Manticore
Taiat:
4 Terminate
4 Lightning Bolt
3 Sarkhan the Mad
4 Consuming Vapors
4 Contaminated Ground
Tontit:
4 x Lavaclaw Reaches
4 x Dragonskull Summit
2 x Verdant Catacombs
4 x Arid Mesa
6 x Swamp
6 x Mountain
Side:
4 x Blightning
3 x Malakir Bloodwitch
4 x Consume the Meek
4 x Deathmark
EDIT: Decklist