Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/G "tempo"  (Luettu 5595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa marke

U/G "tempo"
« : 07.10.10 - klo 16:26 »
4 Birds of Paradise
4 Lotus Cobra
4 Fauna Shaman
4 Sea Gate Oracle
4 Vengevine
2 Trinket Mage
1 Memnite
2 Frost Titan
1 Wurmcoil Engine

1 Infiltration Lens
3 Garruk Wildspeaker
4 Mana Leak
2 Jace's Ingenuity

4 Misty Rainforest
8 Island
12 Forest

Side:
4 Acidic Slime
1 Brittle Effigy
???

Side on vielä kesken, mutta tämmöistä. Dekkiä voisi viedä vaikka mihin suuntaan, ja Jace, the Mind Sculptor tai punaisen/valkoisen splashays ne itsestäänselvimmät. Kiinostavampaa kuitenkin; Aether Adept? Chimeric Mass? Renegade Doppleganger? Mimic Vat? Acidic Slime main?

Tips plx.
Comeback (?)

Poissa roussih

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #1 : 07.10.10 - klo 17:05 »
Roinisto ainakin pyöritteli samanlaista listaa muuteman turnauksen verran ja osaisi varmaan kertoa testi dataa jos lukee tätä thread Listaan ainakin niillä eroilla että monumentteja, brittle effigy (ei sea-gate oracle), chimeric mass, nest invader, mana leak tilalla unified will sekä ilmeisesti ei garruk eikä ingenuityjä eikä titaaneja. Itse pelasin häntä vastaan UW control 1-1 tasuri (jonka olisin voittanu jos en ois ajalla kämmänny) sekä valakut ramp 2-1 voitto mulle. Mitä ongelmia ite näin tolla deckillä ni ei oo nii nopee mitä paperilla näyttää. Vaikka saa pyöritettyy 4 vengevinee GY:lle faunalla rauhassa ni UW:lla saat siinä vaiheessa joko wurmcoil tai baneslayer pöytään joka estää hyökit ja ainoo out niihin trinket mage + effigy. Valakut vastaan ongelmana jos ei oo näyttää counteria titaanille / avengerille ni häviät pelin ja silloinki summoning trap voi kusta pakkiin. Toi aikasin fetchattu frost titan voi pelastaa kyl päivän jos sen saa tiskiin lukottamaan landeja. Lisäisin tohon enemmän endgame plan sekä lisää fetchejä cobralle. Splashaat  venser antamaan alphastrike mahdollisuuden kun saat ensin venget GY -> trinket + memnite takaisin. Venser voit myös combotella mukavasti acidic slimeja räiskien rampin landit veks ja frost titaanilla niitä lukkoon. Myös trinket magen bouncella voit hakea vaikkapa brittle effigyjä lisää.

Poissa marke

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #2 : 07.10.10 - klo 18:33 »
Juu, eipä tämä ole kovin nopea tälläisenään, etenkin Valakut nut drawia vastaan vähän kusessa (mikä dekki ei?). Isoja lihoja tekisi mieli lisätä, mutta tunkevat alkukäteen sitten liikaa. Overwhelming Stampede:lla sai testipeleissä rykäistyä aika nopeita voittoja, mutta tuntui vähän liian epävarmalta raksata dekki sen pohjalle. Eldrazi Monument taas vaatii melkein sen, että pitää pelata "huonompia" kortteja ala Nest Invader, tai saclihat voi loppua kesken.

Kuitenkin Birds/Cobra/Garruk kiihyillä saa nopeita Titaneita ja Acidic Slimejä, joista jälkimmäisetkin ovat olleet ihan hyviä tempokortteja. Acidic Slime on aina 2for1, mutta ongelmana vähän ehkä manacurve, kun ne eivät kuitenkaan power-levelinsä puolesta ole mitenkään samalla tasolla Wurmcoilin,Titanin jne. kanssa.

Yksi lappu mikä on melkein pakko mahduttaa; Renegade Doppleganger, mutta en oikein keksi sille tilaa. "Haste" Frosty on kuitenkin aika tehokas.

Mutta kiitos vinkeistä, pitää katsella.
Comeback (?)

Poissa Laukkanen

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #3 : 07.10.10 - klo 21:45 »
Venser voit myös combotella mukavasti acidic slimeja räiskien rampin landit veks ja frost titaanilla niitä lukkoon.

Jos pystyy riittävän ajoissa tempottamaan jotenkin Valakutin forestit epäkuntoon, niin siinä vois olla avain. Slime/frost titan/jotain muuta. Toisista rampeista en tiedä mutta ainakaan Valakut ei tee hirveästi mitään ilman niitä oleellisia kahta vihreää manaa joita ilman ei tule primeval titania, summoning trappia tai avengeria. Valakut ei toisaalta halua pelata yhtään enempääkään niitä foresteja pöytään kuin kaksi koska valakut pitää triggeröidä.

Olen miettinyt kovasti jotain tempoplääniä joka tämän aikaansaisi mutta en ole vielä keksinyt mitään hyvää. Ehkäpä venserillä..

Poissa Roinisto

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #4 : 08.10.10 - klo 11:12 »
UG pakkaan saa melkoisesti erilaisia tutorointikohteita ja pakka on ihan mukava pelatakin.
Ongelmaksi tosin muodostuu se, että mono-G tonttumonomentti on paljon aggressiivisempi ja Valakut dekit ramppaavat paljon voimakkaampiin kortteihin. Ja sittenhän olet köysissä.

Ramppi MU:ta voi parantaa counttereilla, mutta tonttu- ja pulttipakkaa vastaan taitaa olla vähän hiljaista. Pulttia vastaan melkein pakko pelata vuoron 3 Leatherback Baloth että on mitään saumaa.

Dekistä taitaa saada ainakin minun paikalliseen metaan suoraan paremman ottamalla sinisen ulos - mutta samantien voitkin alkaa pelaamaan tonttuja.
« Viimeksi muokattu: 08.10.10 - klo 11:14 kirjoittanut Roinisto »

Poissa marke

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #5 : 08.10.10 - klo 12:44 »
Ongelmaksi tosin muodostuu se, että mono-G tonttumonomentti on paljon aggressiivisempi ja Valakut dekit ramppaavat paljon voimakkaampiin kortteihin. Ja sittenhän olet köysissä.

Joo, tämä on kyllä varmasti totta. Valakutia vastaan testailessa rampatut slimet ja titanit ovat hoitaneet homman, mutta aggropakkoihin ei oikein ole vastauksia. Miten olisi punaisen splashaaminen? Saisi Pyroclasmin, pultit ja ehkä Cunning Sparkmage+Collar combon. (Tunnel Ignuksetkin voisi sidelle tunkea).

Nyt kun tajusin niin tämähän on "huono midrange dekki, jolla ei oikein pärjää controllille ja aggroa vastaan täysi susi" tjsp :D fml.


Comeback (?)

Poissa Laukkanen

Vs: U/G "tempo"
« Vastaus #6 : 08.10.10 - klo 13:17 »
UG pakkaan saa melkoisesti erilaisia tutorointikohteita ja pakka on ihan mukava pelatakin.
Ongelmaksi tosin muodostuu se, että mono-G tonttumonomentti on paljon aggressiivisempi ja Valakut dekit ramppaavat paljon voimakkaampiin kortteihin. Ja sittenhän olet köysissä.

Ramppi MU:ta voi parantaa counttereilla, mutta tonttu- ja pulttipakkaa vastaan taitaa olla vähän hiljaista. Pulttia vastaan melkein pakko pelata vuoron 3 Leatherback Baloth että on mitään saumaa.

Dekistä taitaa saada ainakin minun paikalliseen metaan suoraan paremman ottamalla sinisen ulos - mutta samantien voitkin alkaa pelaamaan tonttuja.

Meikäläisen perstuntuma kun on UG-tempon menoa katellut että tempodekki joka ei hirveästi hidastele vastustajan menoa (mitä tempo mun mielestä yleensä tarkoittaa) ja jolla on hitaampi kello kuin usealla muulla formaatin pakalla  on yksinkertaisesti liian hidas. Shamaani-vengevine plaani on söötti, mutta pikkuisen hidas, plus shamaanin kuollessa se on vielä hitaampi. Formaatissa kun on aika paljon vihaa joka voi nilkkaan kolahtaa, mm. nihil spellbomb, bojuka bog, suffer the past, plus kaikki mahdollinen poisto shamaaniin.

Shamaanidekki mun mielestä selkeästi parhaiten toimii masticoren kera, siten että vengevinet ja mahdollisuus trinket mage/memnite aktivaatioon on added bonus eikä pääsuunnitelma. Masticore pöytään ja pidä se siellä. Ammu päähän. Kysymys kuuluu, onko dekki silloinkaan riittävän nopea valakutille joka välittää aika vähää suurimmasta osasta tempodekin korteista. Montaa aggrodekkiä vastaan aktiivinen masticore basilisk collarilla on kuitenkin jokseenkin vahva. Siihen tilanteeseen pääsy tosin edellyttää poistoa/counterspelliä aggron pieniin miehiin kierroksilla 2-3. Poisto voisi meinata mustan splashaamista. Tai punaisen pyroclasmia ja pultteja varten. Mitäs jos tosiaan unohdettaisiin se sininen? Trinket mage on hyvä, mutta onko se yksinään  riittävä syy pelata sinistä?