Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Melira, Sylvok Outcast ja persist  (Luettu 3877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lightstorm

Melira, Sylvok Outcast ja persist
« : 18.05.11 - klo 16:07 »
Miten Melira, Sylvok Outcast vaikuttaa persist olentoihin? Tuleeko olennot haudalta -1/-1 counterin kanssa vai ilman?

Kiitosta.

Poissa luma

Vs: Melira, Sylvok Outcast ja persist
« Vastaus #1 : 18.05.11 - klo 16:32 »
Ilman counteria.

121.6. If a spell or ability refers to a counter being "placed" on a permanent, it means putting a counter on that permanent while it's on the battlefield, or that permanent entering the battlefield with a counter on it as the result of a replacement effect.

Poissa Orion

« Vastaus #2 : 19.05.11 - klo 13:02 »
Aihetta sivuten kyssäri:

Tuo persist on siis replacement effect.

Jos minulla on pelissä flourishing defenses ja persist-mies kuolee, saan elf tokenin?

Poissa luma

« Vastaus #3 : 19.05.11 - klo 13:23 »
Aihetta sivuten kyssäri:

Tuo persist on siis replacement effect.

Jos minulla on pelissä flourishing defenses ja persist-mies kuolee, saan elf tokenin?

Persist on triggered ability, joka muodostaa replacement effectin. Sen koko sääntöteksti kuuluu "When this permanent is put into a graveyard from the battlefield, if it had no -1/-1 counters on it, return it to the battlefield under its owner's control with a -1/-1 counter on it." Replacement effectiä tuossa on siis ainoastaan se efekti, mikä laittaa peliin palaavalle creaturelle -1/-1-counterin.

Kuten jo edellisessä vastauksessani todetaan, jos jotain asiaa kiinnostaa se, että "counter is placed on a permanent", niin se laskee sekä valmiiksi battlefieldillä oleville asioille laitettavat counterit että peliin tulevalle asialle sen peliin tullessa laitettavat counterit. Flourishing Defenses siis triggeröityy persistaavasta miehestä.

Poissa Dark Knight

« Vastaus #4 : 19.05.11 - klo 21:55 »
Ja sivutaan hieman aiheen otsikkoa, mutta pysytään silti persistissä. Kaveria vastaan pelatessa tuli esiin tilanne, että vastustajalla oli persist-olentoja ja minulla oli Prince of Thralls. Mietimme siinä sitten, että mitä tapahtuisi, jos persist-olento kuolisi. Oman tulkintani mukaan kaikki riippuisi siitä, kumman vuoro oli kyseessä.

Jos persist olento kuolisi vastustajan vuorolla, sen kyky menisi stackiin ja sen päälle menisi sitten prinssin kyky, joka resolvaa ensin ja palauttaa olennon minulle ilman -1/-1 kountteria, jos kaverini ei maksanut 3 elämää. Sen jälkeen persist yrittää resolvata, mutta se ei voi, koska palautettava kohde ei ole enää hautuumaalla. Jos taas olento kuolisi minun vuorollani, menisi prinssin kyky ensin stackiin ja sitten persist, joka resolvaa ensin palauttaen olennon peliin -1/-1 kountterilla ja kun prinssin kyky yrittää resolvata, ei sen kohde ole enää siellä, missä sen pitäisi olla, joten en saa olentoa itselleni, mutta vastustajalle annetaan silti mahdollisuus maksaa 3 elämää, vaikkei se mihinkään vaikuta.

Näin asian ymmärsin ja nyt kysyn, että ymmärsinkö oikein?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa luma

« Vastaus #5 : 19.05.11 - klo 22:43 »
Ymmärsit täysin oikein.