Ja sivutaan hieman aiheen otsikkoa, mutta pysytään silti persistissä. Kaveria vastaan pelatessa tuli esiin tilanne, että vastustajalla oli persist-olentoja ja minulla oli
Prince of Thralls. Mietimme siinä sitten, että mitä tapahtuisi, jos persist-olento kuolisi. Oman tulkintani mukaan kaikki riippuisi siitä, kumman vuoro oli kyseessä.
Jos persist olento kuolisi vastustajan vuorolla, sen kyky menisi stackiin ja sen päälle menisi sitten prinssin kyky, joka resolvaa ensin ja palauttaa olennon minulle ilman -1/-1 kountteria, jos kaverini ei maksanut 3 elämää. Sen jälkeen persist yrittää resolvata, mutta se ei voi, koska palautettava kohde ei ole enää hautuumaalla. Jos taas olento kuolisi minun vuorollani, menisi prinssin kyky ensin stackiin ja sitten persist, joka resolvaa ensin palauttaen olennon peliin -1/-1 kountterilla ja kun prinssin kyky yrittää resolvata, ei sen kohde ole enää siellä, missä sen pitäisi olla, joten en saa olentoa itselleni, mutta vastustajalle annetaan silti mahdollisuus maksaa 3 elämää, vaikkei se mihinkään vaikuta.
Näin asian ymmärsin ja nyt kysyn, että ymmärsinkö oikein?