Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PT Philadelphia turnausraportti  (Luettu 1912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxx

PT Philadelphia turnausraportti
« : 16.09.11 - klo 10:15 »
Jace + Stoneforge Mystic, problem Extended?

Tarina alkaa mukavasti siitä, että WotC päätti muutama viikko ennen PT:tä että eipäs pelatakaan Extendediä, hähää! Tämä oli tietenkin ihan mukava yllätys, sillä enää ei tarvinnut testailla Sieveä (oksennus #1) tai Meliracomboa (oksennus #2) loputtomia määriä Faerieta ja Naakkoja vastaan. Oikeastaanhan me oltiin jo päädytty siihen että kannattaisi vain tweakata hyvä Naakkalista kasaan, sillä se oli todennäköisesti paras decki.

Olin todella intona tästä uudesta formaatista, sillä tämä ainakin antaisi tilaisuuden keksiä jotain uutta ja hienoa, jolla saisi hullun edgen kaiken maailman eteläeurooppalaisia vastaan jotka Kiblerin lailla olivat istuneet nurkassa ja hyökänneet kissoilla. Saalistin netistä erinäisiä Modern ja Overextendedlistoja, jotka tosin näin jälkikäteen olivat melkoista kuraa (kiva UB Posti ja sillei). Salaiselle foorumille ilmaantuikin melko kiva määrä uusia deckejä (suurin osa topikeista itseni perustamia, mutta kuitenkin). Alun IRL testailu (kiitos Kim & Valtteri) meni jotakuinkin näin:

Zoo, UB Post, BG Cloudi, Gifts kasaan. Kuuden pelin jälkeen Gifts roskiin (kiitos Emrakul!). Cloudi pärjäsi hiukan paremmin, mutta sekin lensi melko nopeasti pois gauntletista. Seuraavaksi kasailin hiukan comboja (Twini ja Hive Mind), mutta totesin että eivät pärjää tarpeeksi hyvin Zoota vastaan, eikä Postikaan bye ollut. Olisi vain heti pitänyt kysyä Ensiolta vinkkejä.

Koska aikaa oli vähän, ei ollut kauheasti aikaa kokeilla josko matchupeista saisi hyvillä sidepanostuksilla, vaan oli pakko siirtyä eteenpäin. Muutama päivä ennen jenkkeihin lähtöä pidettiin intensiivinen testauspäivä Porvoossa, jonka aikana kilahdettiin MonoG Postiin feat. Amulet of Vigor ja Scapeshift. Runsaiden GoogleDocs pyöritysten ja soitetaan-kaikille-pääkaupunkiseudun-magicpelaajille peliliikkeiden jälkeen saatiin kasaan 7x MonoG post (ja kasa ylimääräisiä Summer Bloomeja). Ennen Phillyyn lähtöä oli siis tarkoituksena pelata seuraavanlaista listaa.

4 Sakura-Tribe Elder
4 Primeval Titan
2 Emrakul, the Eons Torn
1 Ulamog, the Infinite Gyre
1 Magus of the Tabernacle

4 Amulet of Vigor
4 Scapeshift
4 Explore
4 Green Sun’s Zenith
4 Ancient Stirrings
3 Summer Bloom

4 Cloudpost
4 Glimmerpost
4 Vesuva
1 Eye of Ugin
1 Dryad Arbor
4 Selesnya Sanctuary
7 Forest

Sidella sitten mm. Kitchen Finksejä, Chalice of the Void/Trinisphere, Brooding Saurian (itse keksitty techi!), Plow Under ja Beast Within.

Land of the brave, home of the free refills

Phillyä edeltävänä tiistaina Helsinki-Vantaan lentokentältä lähti matkaan 4/7 Suomen PT-toivoista, eli Rikola, Jouni, Eetu ja allekirjoittanut. Lisäksi Lontooseen asti matkasi eräs suomalainen casualpelaaja nimeltä Ensio, joka oli menossa Euroopan suurimmille hitsausmessuille. Ensio jakoikin kanssamme hiukan kuumaa techiä, josta alkoikin sitten tiukka alamäki MonoG Postin testailujen suhteen. Jounilla oli decki kasassa ennen kuin Ensio ehti Preordainia sanoa, ja varastimme Eetun kanssa luonnollisesti deckin heti koneeseen päästyämme jotta pääsisimme hiukan testaamaan. Ensimmäisellä lennolla ei ehditty ihan kauheasti pelaamaan, mutta todettiin että Posti oli melko solmussa tätä sinipunaista yhdistelmädeckiä vastaan.

Heathrown kentällä päästiin tositoimiin, eli katsoimme mitä kissat mahtoivat kun tuli pulttia päähän. Söimme myös ylihintaista ja paskaa lentokenttäburgeria. Lento itse Phillyyn sujui mukavasti kun pyöritimme deckiä kolmen ihmisen voimin. Ei haitannut että lentokoneessa oli paska entertainment system (tai luulin sitä silloin paskaksi, kuinka väärässä olinkaan).
Perille päästyämme saimme onneksemme jonottaa herkulliseen maahantulotarkastukseen joka sujuikin erittäin ripeästi, ja valitsimme aina oikean jonon, eikun. Onneksi sentään taksikuski ei kusettanut, vaikka hotellille päästyämme respan nainen yritti törkeästi pimittää complementary cookiesit meiltä (voin pojat kertoa, että ei muuten onnistunut).
What should I play at the PT? Just ask Ensio!

Playtestaus alkuviikosta meni jotakuinkin niin että mina ja Eetu testasimme Ascension vs. X matchuppia kun taas Rikola ja Jounia hitsasivat MonoG vs MonoG tai jotain muuta hienoa. Minunhan ei missään nimessä pitänyt switchata deckiä muutama päivä ennen PT:tä, Eetu se vain kilahteli deckiin. Eetu mm. pyöritteli deckiä: ensimmäisenä asiana heräämisen jälkeen, biisoniravintolassa, uima-altaalla, aamiaisella, lattialla ja viimeisenä asiana ennen nukkumaanmenoa (voitte itse päätellä onko kaikki väittämät tosia).
Nyt mietitte varmaan ”Hei, eikös tonne jenkkeihin ollut yhteensä seitsemän tuuttaria menossa, missä ne muut kolme on?”. Vastaus tähänhän oli se, että pojat oli tuuttaroinut halki Manhattanin ruuhka-aikaan (nice play sir), jonka seurauksena olivat tulleet hotellille ns. myöhään. Tämän seurauksena jäimme seuraavanakin päivänä vailla ylimääräistä testausseuraa. Onneksi dräftättiin sentään modossa ehkä historian paskin millausdecki, jolla sitten mentiin helposti 4-0 gamet into finaalisplitti. Pääsimme myös testaamaan hotellia vastapäätä sijainneen biisonipaikan, jossa saattaa olla että kävimme muutaman kerran matkan aikana (tarjoilijan kommentti ”back already?”).

City of brotha luv’

Keskiviikkona pääsimme saalistamaan Eetulle uimashortseja paikallisesta ostarista, joka ei ollut ihan niin ehkä kuin mitä olisin toivonut. Ostarista löytyi kuitenkin hienoja kauppoja kuten Pay Half ja Big K-Mart, ja totesimme että edustimme melko ylivoimaisesti etnistä vähemmistöä. Ainakin sai halpoja shortseja ja hienoja blingejä!
Ascension pyöri melko vakuuttavasti ja mietimme hyviä sidejuonia Zoota vastaan, matchup ei kuitenkaan ollut mikään superhyvä preboard. Ensimmäisellä testaussessiolla pelit meni 9-1 Ascensiolle postboard, jolloin oli aika selkeätä että juonet toimivat.

The good ol’ switcharoo

Torstaina myös Jani ja Sami saapuivat paikalle, ja muutaman tunnin testauksen jälkeen päätettiin että kyllä Ensio tiesi mistä puhui. Ainoa ongelma oli että meillä oli kortteja noin puoleentoista deckiin, joka tarkoitti sitä että diilereiltä oli saatava loput. Itse en köyhtynyt kuin ~30 taalaa, sillä olin ehtinyt partaamaan Jounin ja Eetun ylimääräiset  laput ennen muita, mutta Jani ja Sami pääsivät maksamaan kivoja hintoja commoneista. Turnauspaikalla päästiin vielä moneydr… eikun siis casualdräftäämään Team Porvoo vs Team Muut kokoonpanolla. Rikola sai sairaan deckin, mutta hävittiin kuitenkin niukasti lopulta. Päivän aikana pääsi taas todistamaan että HRC:n Mumbo Jumbo harvemmin pettää, tosin tällä kerta triplasplitillä jolloin ei ollut edes ähky jälkeenpäin.

Illalla deckilista näytti seuraavanlaiselta:
4 Pyromancer Ascension
4 Ponder
4 Preordain
4 Peer Through Depths
4 Remand
4 Rite of Flame
4 Lightning Bolt
4 Gitaxian Probe
4 Manamorphose
2 Ideas Unbound
2 Muddle the Mixture
1 Grapeshot
1 Banefire

3 Steam Vents
4 Scalding Tarn
4 Misty Rainforest
1 Mountain
6 Island

SIDEBOARD
4 Blood Moon
4 Flame Slash
3 Vendilion Clique
2 Shattering Spree
1 Echoing Truth
1 Wipe Away

Hello there and welcome to Pro Tour Philadelphia

Aamulla Sami ja Jani kertoivat laittaneensa yhden Spell Piercen sidelle koska oli näkynyt melko paljon Steam Ventsejä turnauspaikalla (lue: combodeckejä). Juoksimme diilereille ja hankimme Eetun kanssa Spell Piercet mieheen. Hetken kuluttua juoksimme takaisin ja ostimme toiset. Ja vielä kerran.

Lopputuloksena sideltä vaithui 1 Blood Moon, 1 Shattering Spree ja 1 Echoing Truth noihin kolmeen Spell Pierceen (jotka olivat luonnollisesti ihan sairaita). Nopeasti vielä korjaamaan deckilistaa lattiaa vasten kolmatta kertaa, ja turnaus olikin jo alkamassa.

R1 Nassim Ketita (UR SwathAscension)
HURRRRRRRRRRRRRRRRHURRRRRRRRRRHURHUR
1-0   (2-1)

R2 Tom Martell (UR SwathStorm)
Rip Remand HURRRHUURRRRRRRUURURURURUURURURURUR
2-0   (2-0)

R3 Jeffrey Chan (UR Twin)
HURRRHURRRHURRRRRHURRR
3-0   (2-1)

R4 John Stoltzmann (MonoU Poison)
Lista oli sama jota Sam Black pelasi. Menin melko tilttiin kun vastuksen eka play oli vuoron kolme transmute Muddle into Agentti. Nice deck, nice Lightning Bolt. HURRRRRRRR
Toisessa gamessa jouduin pelaamaan melko tiukasti kun vihulla oli Nexus tiskissä ja mulla Vendilion Clique. Sain vastuksen ajettua kahdeksaan niin että minulla oli kaksi Bolttia kädessä. Endissä ammuskelin Boltteja päähän ja yksi resolvasi. Omalla vuorolla minulla oli viisi manaa ja kädessä Rite of Flame sekä Muddle. Juoni oli resolvata Rite jolloin oli tarpeeksi manaa pelata Preordain (ei väliä mihin osuu) ja sitten transmutoida Muddle ja hakea Grapeshot. Jos vihu olisi pelannut Spell Piercen siihen Riteen, olisin luultavasti hävinnyt. Onneksi ei pelannut. HURURURUR Grapeshot kolme päähän. Quite powerful.
4-0 (2-0)

R5 Chikara Nakajima
HURRRRURURUURURUR 40+ Banefirella.
Toisessa pelissä vihulla oli MB Trap, mutta onneksi minulla oli one-off Remand jonka olin jättänyt sisään, ja pyörähdin helposti. PY-PYÖR.
5-0 (2-0)

Tuntui luonnollisesti hyvältä aloittaa PT viidellä voitolla, tosin ei ollut ensimmäinen kerta. Muut eivät olleet suoriutuneet ihan yhtä hyvin, Eetu oli onnistunut saamaan melkein käänteisrecordin.

Ready, set, DRAFT!


Ensimmäisessä dräftissä päädyin UB:lle feat. 2 Vampire Outcasts, 2 Doom Blade, Sengir Vampire, Azure Mage, 3 Merfolk Looter ja muuta herkkua. Onnistuin hyvin välttämään vihreän, toisin kuin SM-kisoissa. Decki oli siis todella hyvä, ja dräftäsin mielestäni melko optimaalisesti, ja herkut sen kun kiertelivät.

R6 Antonio Fedon (WR)
Mies ei kauheasti mahda kummassakaan pelissä. Ensimmäisessä pelissä mies pelaa runsaat Manic Vandaalit ja totean että miehen decki on paska.
6-0 (2-0)

R7 Lukas Jaklovsky (UG)
Luulin että mies oli joku melko random tsekki, toisin kuin se toinen Lukas jonka nimen sentään tunnistin. Vasta jälkeenpäin totesin että olihan miehellä PT top8 ja top16. Eipä siinä. Matchup oli ehkä paskin, UG feat. runsaat hexproof miehet ja Trollhidet. Ensimmäisen pelin hävisin melko pystyyn, mutta toisen voitin pelaamalla kolme poistoa kolmeen paskaan mieheen ja ajamalla kolmella paskalla miehellä. Coincidene? I think not.
Kolmas peli oli kaikista mielenkiintoisin. Lukas pelasi hexproof suden ja linnun, jotka molemmat saivat Trollhidestä. Problem? No ei varsinaisesti kun satamien kasvatti saapui tuuttaroimaan. Kolme islandwalkkaavaa combatsteppiä ja runsaat chumppaukset myöhemmin voitin matsin. Oli muuten koko pelin ajan yksi Vampire Outcast tiskissä isona ja toinen kädessä, joten ilman kahta Trollhide+hexproof miestä en olisi varmaan voinut olla lähelläkään häviämistä.
7-0 (2-1)

R8 Alex Majlaton (GW)
Miehellä oli ihan pätevä GW feat Garruk’s Horde, Arachnus Spinner, Overrun ja 2 Jade Magea. Onneksi mies pelasi melko huonosti jossain vaiheessa ja onnistuin nylkyttämään tieni voittoon (oli melko tiukkaa ja olisin hävinnyt suoraan ja vastus ei olisi kämmännyt).
8-0 (2-0)

X-0 baby! Tässä vaiheessa tuntui kyllä hyvältä. Viimeksi kun aloitin PT:n 5-0 päädyin hiukan masentavasti 6-2 tulokseen (Kuala Lumpur ’08), ja toinenkaan päivä ei mennyt kauhean hyvin. Ennen kuin pääsin lähtemään pois jouduin vielä pelaamaan hienossa Superdraftissa jotta saisin matkarahani WotC:lta. Onneksi tässä turnauksessa ei tarvinnut pelata vaan riitti että dräftäsi kortit. Posautin tietty enkä tajunnut että ainoa validi strategia on saalistaa valuet kotiin ja ottaa kaikki raret mitkä näkyy jos ei aio pelata. Sain sick tribaalideckin feat. runsaat griffinit ja niiden ratsastajat.
Päästiin jälleen biisonille ja tiesin että huomenna tulisi ainakin ensimmäinen kunnon feature matsi tässä turnauksessa. Unohdin tietty ostaa biisonitokenin, näin jälkeenpäin tietty harmittaa.

Hai! Drafto!

Toista dräftiä voi seurata picki pickiltä, joten en sen kummemmin rupea tässä sitä käymään läpi. Jelly onnittelikin jo että Stingerfling Spiderin pässääminen oli helvetin hyvä picki. Itsellenihän tämä picki ei ollut edes lähellä, sillä mielestäni vihreä on ihan kauheata itsesaboa M12 limitedissä.
http://gatherer.wizards.com/magic/draftools/draftviewer.asp?draftid=9_3_2011_1

R9 Sebastian Thaler (GR)
Voitin ekan pelin vaikka kusi manat ja jäin melko jäljelle. Lentskarit kuitenkin ajoivat vastuksen yli vaikka Hunter’s Insightilla viisi korttia meinasi olla hiukan paha. Viimeisellä vuorolla tuli melkoinen Magic: The Puzzling kun vihu ajoi 2/1, 5/6, 3/3 ja 5/5 miehillä minua päin kun minulla oli 10 lifeä ja pari blockeria. Aavistelin onneksi että toisella puolella saattaisi olla Titanic Growth, ja blockasin niin että en häviäisi siihen ja voittaisin seuraavalla vuorolla. Näinhän siinä kävi.
Toisen pelin hävisin kun manat kusivat taas, mutta kolmannessa kävi onneksi käänteisesti. Tästäkin matsista voi lukea feature matsin virallisesta coveragesta.
9-0 (2-1)

R10 Joshua Hakakian (GB)
Vihu pelasi ensimmäisessä pelissä Child of Nightin, kolme possua ja Gravedigger jolla possu takaisin. Kävin puhaltelemassa possujen talot kumoon ja Serra kävi saalistamassa viimeisetkin puurot karhuilta.
Toisessakaan pelissä ei kauheasti ongelmia ollut kun vihun ensimmäinen kunnon pelaus oli vuoron 7 Pentavus jonka yli tuuttaroin lentureilla.
Tämmöisiä deckejä vastaan on kiva pelata kun on 9-0 PT:llä.
10-0 (2-0)

R11 Josh Utter-Leyton (GW)
Olin ehtinyt käydä katsomassa kun Utter-Leyton ja Stoltzmann pelasivat viimeistä peliä edellisen rundin aikana, ja näin että Joshilla oli ainakin Overrun.
Pelit olivat melko tiukkoja, minulla kusi taas manat ja jäin jälkeen boardissa. Onneksi voitin seuraavat kaksi peliä runsailla countereilla ja hyvillä korteilla. Looteri ja Ballista ovat molemmat melko herkkuja GW:tä vastaan missä ei ole yhtään poistoa.
11-0 (2-1)

Noniin, nyt riitti 1-4-1 recordi modernista. C’mon one time!

R12 Antoine Maugard (Moniväriaffinity)
HURRUURURUURUUUURURUURURURURURUHURRRRRR.
Toisen pelin hävisin vaikka nostin loputtomasti poistoa. Poisto ei tosin auttanut kun minulla ei ollut Ascensiota tiskissä ja vihulla oli Plating. Hävisin sitten paskapieksuihin vaikka nostin Spreen. Kolmannen voitin jollain ihan mauttomilla pyörähdyksillä jonka lopuksi ammuin noin miljardi päähän Banefirellä.
12-0 (2-1)

KYLLÄ! Inessä oltiin, vaikka en sitä kyllä siinä vaiheessa tajunnut ja uskonut.

R13 Andrejs Prost (UR Ascension/Twin
Tämä mies ei ollut järin mukava, sen verran voin sanoa. Tuli vielä suolailemaan matsin jälkeen. Ensimmäisen pelin hävisin kun vastus nosti melkoisen mauttomasti, tokassa kämmäsin kun olin hiukan autopilootilla.
12-1 (0-2)

R14 Josh Utter-Leyton
Ensimmäisen pelin voitin melko helposti sillä Joshilla oli aika hidas nosto. Toisessa pelissä Josh mulligoi viiteen ja olin jo ihan varma voitosta, aloituskädessä kun oli ländiä, poistoa ja Blood Moon. Peli kuitenkin eteni oudosti eikä Josh pelannut mitään ensimmäisillä vuoroilla. Mietin kauan pelaanko Moonin vai Ascensionin vai en mitään, jonka seurauksena pelasin Moonin joka meni counteriin. Sitten tulikin iso Tarmo ja counteri myös seuraavaan Mooniin. Sain Ascensionin tiskiin mutta vihu nosti sopivasti Zenithin ja sai sen rikki.
Kolmannessa pelissä en tappanut Hierarchia, jonka seurauksena vastus pääsi pelaamaan one-off Rule of Lawin toisella vuorolla. Must be nice. Canonist ja muut vihanallet ei tee juuri mitään, mutta Rule of Law on kyllä erittäin raskas. Meinasin vielä päästä peliin mukaan mutta manat kusi ja taas tuli sopiva Zenithi jolla rikottiin Ascension.
12-2 (1-2)

R15 & R16 ID
Tässä vaiheessa vastustajat pystyivät ottamaan tasurin kanssani, joten nyt olin ihan saletisti sisällä, ja mukavasti swissin ykkönen.

Illan päätteeksi mentiin hotellin ravintolaan syömään, joka tosin oli vähän lackluster. Pääteltiin myös että tarjoilija sai syödä kaiken ylijääneet lasagnet sillä mies ei sitä suostunut myymään. Ruuan jälkeen päästiin hiukan testaamaan päivän ensimmäistä matchuppia. Affis oli kyllä siitä parhaimmasta päästä mitä top kasissa oli tarjolla, mutta ei missään nimessä bye. Decki pystyi kuitenkin saamaan melko nutsikkaita nostoja, mutta vastaavasti joutui mulligoimaan melko paljon. Sanoisin että oli about 60-40 minulle.

Training montage

Toisin kävi. Ensimmäisen pelin voitin melko tuttuun tapaan, vastus vielä auttoi mulligoimalla viiteen. Toisessa olin myös melko varma että voitan, sillä pääsin tilanteeseen missä minulla oli aktiivinen Ascensio. Vihulla oli vain yksi kortti, mutta jos se oli Mindbreak Trap olisin melko kusessa jos en vain tappanut vastuksen vehkeitä Boltilla. Tilanne oli se että vastukselle jäi kaksi landia, Atog ja Cranial Plating sekä toinen Plating käteen (jonka näin Probesta sen Boltin jälkeen). Vastus nosti deckin parhaan kortin, eli Darksteel Citadelin, jolla sai kellon vähennettyä neljästä vuorosta kahteen. Noh, ei hätää, oli mulla vielä draw step ja Manamorphosen kaksi drawta aikaa nostaa jotain bisnesspellejä, vaikka olin Probesta nostanut kaksi landia. Kolme kortinnostoa myöhemmin olin nostanut kaksi ländiä lisää ja yhden Ascensionin. Jälkeenpäin laskin että on noin _yhden prosentin_ todennäköisyys että nostan viidestä kortista viisi blankkoa, kun tuossa tilanteessa kaikki poistot ja kaikki cantripit olivat jos ei suoria voittoja niin ainakin kortteja jotka antoivat runsaasti lisää aikaa löytää jotain. Välillä käy sitten näinkin (välillä = kerta sadasta, HEH).

Kolmannessa mulligoin viiteen enkä juuri mahtanut mitään. Neljännessä oli ihan ok käsi mutta vastus pelasi koko käden tiskiin ensimmäisellä vuorolla. Tämä ei nyt vielä ollut kauhean paha, sillä hänellä oli vain neljän powerin edestä äijiä tiskissä kun rikoin Signal Pestin. Deckin päältä nousi tietenkin kaksi Ravageria putkeen ja kuolin kun nostin huonoja spellejä. Kiva peli.

Näin se ensimmäinen PT Top 8 sitten loppui. Olin etukäteen miettinyt että olen tyytyväinen riippumatta miten käy, olin kuitenkin saamassa pari-kolme PT slottia ja rahaa, mutta oli lopputulos kuitenkin melko suolainen. Matchup oli hyvä ja vastus posautti ainakin kerran tai kaksi minua vastaan (ja lisää semeissä). Välillä vaan itse nostaa huonosti ja vastus nostaa nutsit monta peliä putkeen. En oikein usko että olisin voinut tehdä mitään toisin (ainakaan hyvällä tavalla) näissä peleissä. Bädäri kävi.
Tappion jälkeen pääsin nauttimaan Top 8 lounaasta (joka oli yllättävän hyvä) sekä kysymään miksi Sam Blackilla oli paskaa (Jace Beleren) sidellä. Vastaushan oli ”against decks that don’t exist”. Tämän jälkeen katselin hiukan semi- ja finaalipelejä sekä railbirdasin poikien 2HG turnausta jossa päivän tähdeksi pääsi Vengeful Pharaoh, joka toimii erittäin huonosti tässä formaatissa. Jossain vaiheessa oli kaikissa kolmessa kärkipöydässä judgecall käynnissä samana aikaan, ja kaikissa peleissä näkyi Pharaoh (ja vielä huvittavasti samalla puolella pöytää kaikissa).

Illalla pääsin vielä köyhtymään runsaita taaloja kun oli luvassa Top 8 illallisen tarjoaminen. Paikkana toimi niinkin nutsikas paikka kuin Fogo de Chao. Jos ette tiedä mikä churrasceria on (vihje: Fogo on semmoinen), käykää ihmeessä lukemassa aiheesta lisää internetistä. Yhteenvetona voidaan sanoa että jo salaattipöytä oli nutsit ja lihat sitten nutsia^2.

American Airlines, never again

Emme jääneet veljellisen rakkauden kaupunkiin sen enempää myssyttämään, vaan lähdimme heti maanantaina pois. Kentällä hiukan vanhempi naisvirkailija ihmetteli poikien matkalaukkuja ja miten ne olivat onnistuneet saamaan kaiken mahtumaan sinne. Jouni ei kuitenkaan paljastanut naiselle kaikkia techejä; puolet matkalaukun sisällöstä oli kortteja.
Jo ensimmäisellä lennolla todettiin että AA:n koneiden tuolit olivat kauheita, mutta onneksi oli vain muutaman tunnin lento Chicagoon edessä. Boardattuamme seuraavan koneen joka veisi meidän Helsinkiin, alettiin miettiä että missäs se entertainment system oikein on. Ei ole. Ainoa viihdykkeen lähde oli paskojen formaattien pelaaminen sekä lennon aikana näytetyn kahden leffan seuraaminen. Ja leffojahan näytettiin käytävien yläpuolella sijaitsevien monitorien kautta. Melkoista herkkua. Onneksi onnistuin sentään nukkumaan noin tunnin tai kaksi (ajan mittasi: Rikola), jolloin en joutunut kärsimään ihan koko 520 minuuttia.
Stay tuned: seuraavalla kerralla saatte toivottavasti lukea miten avaan myyttisiä pommeja Italian maassa, pelaan kortteja flashbackilla Amsterdamissa ja voitan vähintään quarterit San Fransiscossa.

-Max

P.s. jos joku aikoo pelata Ascensionia jossain turnauksessa piakkoin ja sideboardausohjeet kiinnostavat niin kyselkää ihmeessä, en nyt viitsinyt laittaa niitä tänne ihan jokaiseen matsiin erikseen
« Viimeksi muokattu: 16.09.11 - klo 13:04 kirjoittanut Maxx »

Poissa roussih

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #1 : 16.09.11 - klo 11:53 »
Kävin puhaltelemassa possujen talot kumoon ja Serra kävi saalistamassa viimeisetkin puurot karhuilta.
   :D

Hyvä raportti ja erittäin värikästä tekstiä, me likes!

Poissa Rancid-

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #2 : 16.09.11 - klo 12:04 »
Harmi että kirjalliseen versioon on vaikea tunkea reissun loputonta imitaatiohuumoria. Rich Hagon -äänellä vedetyt Josh Utter-Leytonit ja Kiblerin Nacatl-ajelut pyörii jännästi päässä vieläkin.

Other than that, maukasta tavaraa. Nähdään worldsien topkasissa ;)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Retardi

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #3 : 16.09.11 - klo 12:09 »
Harmi että kirjalliseen versioon on vaikea tunkea reissun loputonta imitaatiohuumoria. Rich Hagon -äänellä vedetyt Josh Utter-Leytonit ja Kiblerin Nacatl-ajelut pyörii jännästi päässä vieläkin.


"Pojat ajaa", tulee kovasti tungosta jos me kaikki ollaan siellä topkasissa :/.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa skuup

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #4 : 16.09.11 - klo 12:10 »
Ensio pyysi kiittämään että hän pääsi mukaan raporttiin. Harmi että miehen piti mennä hitsaamaan eikä voinut tulla Phillyyn asti. Oli kyllä hieno reissu ja hienoja juttuja. Kerrankin olin mone... casual drafteissa oikeassa jengissä molemmilla kerroilla :) Tätä lukiessa rupesi naurattamaan reissun aikana wc:ssä kuulunut HURRR HURRRUR ääni. Miettikääs sitä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #5 : 16.09.11 - klo 12:44 »
Käsittämättömän viihdyttävä raportti.  8)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Roinisto

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #6 : 16.09.11 - klo 12:57 »
Hyvin kirjoitettu rapsu. Näitä lukee mielellään. HURRUR matsikuvaukset olivat poikaa :)

Poissa Triack

Vs: PT Philadelphia turnausraportti
« Vastaus #7 : 16.09.11 - klo 17:06 »
Hyvä rapsu, jee.