Dekki näyttää hieman siltä, että varsinaista päämäärää ei ole vielä valittu, ja ollaan kahden vaiheilla: "nopeaa manaa ja iso hirviö" vs. "paljon pieniä miehiä ja overrun". Molemmat ovat keittiön pöydässä, ja miksei näin ihan Magicin perusarkkityyppeinä, hyviä strategioita, mutta jompikumpi pitäisi valita. Esimerkiksi avauskäsiä tyyliä [3 land, titanic growth, blazing archon, victory's herald, overrun] saattaa tulla liiankin usein. Merkittävää on myös "overkillin" käsite, eli se, ettei vastustajaan tarvitse juuri 20 enempää läiskää lyödä. Esimerksiksi hyvin monessa tilanteessa Blazing Archon tai vastaava voi voittaa pelin yksinään, ja tyhjää pöytää vastaan viisi 1/1 tai neljä 2/2 miestä ja Overrun tekee 20 vahinkoa.
Jos haluat voittaa yhdellä tai parilla isolla jyrällä, lisää kortteja kuten Avacyn's Pilgrim (esim. Llanowar Elves/Fyndhorn Elves, Selesnya Signet, jne., eli kaikkea jolla pääset manassa edelle vastustajaa ja paiskaat voittajan tiskiin reilusti ennen vastustajaa), lisää erilaisia isoja miehiä ja karsi pois midrange-kortteja kuten White Knight tai Ballista Squad.
Jos haluat voittaa Overrunilla ja kasalla pieniä miehiä, lisää kortteja jotka tekevät paljon miehiä yhdellä kortilla (Midnight Haunting on erinoimainen esimerkki), ja karsi pois kalliita creatureja.
Ideasi miehien määrän lisäämisestä on hyvä, esimerkiksi artifact-enchantment -poiston voisi toteuttaa vaikkapa Leonin Relic-Warderin muodossa.