Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GW Tappaja-deck  (Luettu 5369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ärrä

GW Tappaja-deck
« : 08.01.12 - klo 19:00 »
Lands = 24
9 Plains
7 Forest
1 Saltcrusted Steppe
2 Sunpetal Grove
3 Stirring Wildwood
2 Razorverge Thicket

Creatures = 20

2 Llanowar Elves
4 Victory's Herald
4 Avacyn's Pilgrim
2 Angelic Overseer
2 Rampaging Baloths
1 Fiend Hunter
1 Sun Titan
1 Garruk Wildspeaker
3 Wilt-Leaf Cavaliers

Enchanment/Sourcery = 9
1 Bramblecrush
2 Overrun
2 Prison Term
1 Sword Of Vengeance
1 True Conviction               

Artifact = 4

4 Selesnya Signet
 
Instant = 5

1 Naturalize
2 Smite the Monstrous
2 Titanic Growth


Tässä tämmöinen suht nopeasti kasaan laitettu pakka, joka ei ihan loppuun mietitty ole. Tarvitsisin neuvoa mitä ottaa pois ja mitä tilalle, voittokeinona ollut lähinnä Victory's Heraldeilla möllit ilmaan ja lifelinkkaamaan, ja samalla Overrun/vastaava pöytään. Tämä on kyllä mahdollista vasta vuorolla seitsemän(riippuu vähän mitä cretuja sattuu käteen), agropakkoja yritetään hidastaa poistoilla ja pacifismeilla. Yksittäisiä/parikpl cretuja on aika paljon, en ole huomannut sitä kovin suurena haittana, mutta mitäs te sanotte?

Ajattelin lisätä manakiihdytys-ukkojen määrää ja mahdollisesti vähentää poistokortteja ja lisätä ne Fiend Hunter:eiden muodossa.
« Viimeksi muokattu: 22.02.12 - klo 11:03 kirjoittanut Ärrä »

Poissa algon

Re: GW Tappaja-deck
« Vastaus #1 : 10.01.12 - klo 02:58 »
Dekki näyttää hieman siltä, että varsinaista päämäärää ei ole vielä valittu, ja ollaan kahden vaiheilla: "nopeaa manaa ja iso hirviö" vs. "paljon pieniä miehiä ja overrun". Molemmat ovat keittiön pöydässä, ja miksei näin ihan Magicin perusarkkityyppeinä, hyviä strategioita, mutta jompikumpi pitäisi valita. Esimerkiksi avauskäsiä tyyliä [3 land, titanic growth, blazing archon, victory's herald, overrun] saattaa tulla liiankin usein. Merkittävää on myös "overkillin" käsite, eli se, ettei vastustajaan tarvitse juuri 20 enempää läiskää lyödä. Esimerksiksi hyvin monessa tilanteessa Blazing Archon tai vastaava voi voittaa pelin yksinään, ja tyhjää pöytää vastaan viisi 1/1 tai neljä 2/2 miestä ja Overrun tekee 20 vahinkoa.

Jos haluat voittaa yhdellä tai parilla isolla jyrällä, lisää kortteja kuten Avacyn's Pilgrim (esim. Llanowar Elves/Fyndhorn Elves, Selesnya Signet, jne., eli kaikkea jolla pääset manassa edelle vastustajaa ja paiskaat voittajan tiskiin reilusti ennen vastustajaa), lisää erilaisia isoja miehiä ja karsi pois midrange-kortteja kuten White Knight tai Ballista Squad.

Jos haluat voittaa Overrunilla ja kasalla pieniä miehiä, lisää kortteja jotka tekevät paljon miehiä yhdellä kortilla (Midnight Haunting on erinoimainen esimerkki), ja karsi pois kalliita creatureja.

Ideasi miehien määrän lisäämisestä on hyvä, esimerkiksi artifact-enchantment -poiston voisi toteuttaa vaikkapa Leonin Relic-Warderin muodossa.

Poissa Ärrä

Re: GW Tappaja-deck
« Vastaus #2 : 10.01.12 - klo 17:56 »
Tuo isoilla hirviöillä voittaminen kuulostaa "paremmalta", mutta siinä tapauksessa olisi varmaan pakko että niiltä löytyy trample. Kannattaisiko valita vain isoja cretuja joilta löytyy trample itsessään, vaiko toteuttaa trample jollakin lappusella?

Suunnitelmana olisi nyt poistaa pieniä/turhia, hankkia manakiihdytyscretuja ja etsiä/hankkia useampia isoja cretuja jotka sopisivat tuohon sekamelskaan :)
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo 18:06 kirjoittanut Ärrä »

Poissa Ärrä

Re: GW Tappaja-deck
« Vastaus #3 : 19.01.12 - klo 16:40 »
Nonni, tapahtui tämmöistä:

-1 Hamlet Captain
-4 Steward of Valeron
-2 White Knight
-1 Ballista Squad
-2 Ranger en-Vee

+2 Rampaging Baloths
+2 Avacyn's Pilgrim
+4 Llanowar Elves
+1 Garruk Wildspeaker
+4 Selesnya Signet

+ Hieman uusia ländejä. Pakkaa en ole testaillut pahemmin, mutta ainakin omasta mielestä olen haalinut ihan hyviä cretuja, manapuolikin tuntuu olevan reilassa. Pakan koko on nyt vaan semmoinen 84 korttia, eli aikas paljon. Pitäisikö pienentää, ja jos pitää niin mitä pois? Samalla voitte kertoa huonot laput niin keksitään jotain tilalle :)