Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Maailmanloppu 2012?  (Luettu 5621 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kertsu

Maailmanloppu 2012?
« : 16.12.12 - klo 01:32 »
Eli keskustelua tästä aiheesta. Tuleeko maailmaloppu nyt? Itse uskon osittain sen tulevan ja osittain en. Miksikö uskon? On niin paljon teorioita, joku kiinalainen ennustaja, galaktinen ryhmittyminen, supertietokone, Terrence McCenna yms. Toisaalta taas jos se tulee, niin kyllähän tässä jo jotain olisi tapahtunut.

Poissa Kertsu

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #1 : 16.12.12 - klo 01:33 »
Haluan siis mielipiteitä puolesta ja vastaan.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #2 : 16.12.12 - klo 01:40 »
Nytkö? Ei. Joskus? Mahdollisesti, mutta tuskin on mikään äkkinäinen ja dramaattinen tapahtuma vaan tällainen pikkuhiljaa sukellus, jossa suurin osa ihmisistä taantuu älyllisesti, henkisesti ja ruumiillisesti ja se ns. parempi osa hyötykäyttää muun ihmiskunnan tavoitellessaan turhaan jotain tuolta toiselta puolen. Lopputuloksena jokin kiva pikku sukupuuttoskenaario. En usko, että omana elinaikana näen moista ja jos näkisin, niin paskempi juttu.

Poissa Kertsu

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #3 : 16.12.12 - klo 01:48 »
Nytkö? Ei. Joskus? Mahdollisesti, mutta tuskin on mikään äkkinäinen ja dramaattinen tapahtuma vaan tällainen pikkuhiljaa sukellus, jossa suurin osa ihmisistä taantuu älyllisesti, henkisesti ja ruumiillisesti ja se ns. parempi osa hyötykäyttää muun ihmiskunnan tavoitellessaan turhaan jotain tuolta toiselta puolen. Lopputuloksena jokin kiva pikku sukupuuttoskenaario. En usko, että omana elinaikana näen moista ja jos näkisin, niin paskempi juttu.
Mä aatteelen, että maailmanloppu on koko tän planeetaan loppu, ei vaan ihmisten.

Poissa Raitantor

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #4 : 16.12.12 - klo 01:53 »
Periaattessa, jos ajattelee erittäin karkeasti, että jokainen sekunti on maailmanloppu. Miksi siis juhlia uutta vuotta, kun voi juhlia uutta sekuntia ja uutta tuntia?

Poissa Gagis

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #5 : 16.12.12 - klo 02:12 »
Pieni skeptikko sisälläni nyyhkyttää hiljaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa yeou

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #6 : 16.12.12 - klo 03:12 »
Luulin olevani surullinen yleensä mutta olen aika iloinen tämän suhteen.
Koetan jakaa sekavan yleiskäsitykseni tuohon alle.

On eri mahdollisuuksia kuinka tulee maailmanloppu ja siihen minun suhtautumiseni.
1 Kaikki pysyy ennallaan - eli ei siis maailmanloppua sittenkään. Jatkan suunnitelmieni mukaan.
2 Planeettamme elämänmuodoissa tai/ja rakenteessa tjsp. tapahtuu muutosta, mutta niin että kaikki jäämme eloon ja jatkamme myös elämistä. Pyrkisin sopeutumaan tähän mahdollisimman nopeasti, koska luontoni on leikkisä ja olen utelias mitenkä siinä käy. Oikeasti varmaan itkisin vähän aikaa mutta kun sopeutuisin tilanteeseen, hyppisin taas pitkin kukkuloita.
3 Planeettamme tuhoutuu osittain. Sama kuin yllä^ tosin hiukan vakavampi suhtautuminen.
4 Planeetta poks, ei siinä. Kiitti kun pilasit suunnitelmani. Jos kuolemassa on muutakin kuin pimeyttä, kiinnostavaa! Ei kaduttaisi sitten.
5 aurinkokunta poks ^
6 puolet galaksista poks ^
7 koko galaksi poks ^
8 kaikki poks ;D ^ en kyllä usko että näin nyt yhtään käy. Huonoimmat mahdollisuudet minun mielestäni.
9 galaksi risteytyy toisen galaksin kanssa ja me siitä tietenkin vähän kärsitään. Riippuen henkiinjäämisestä kohta 2 tai 4
10 musta aukko. sama kuin yllä

On enemmänkin vaihtoehtoja mutta suhtautumiseni ei poikkea paljon kohdista 2 ja 4 missään tilanteessa.

Kuinka maailmanloppuun pitäisi suhtautua ennen kuin se tulee?
Rennosti. Kävi miten kävi, ei pitäisi olla mahdollista kyetä vaikuttamaan siihen tuleeko se vai ei. Tietenkin jos on pelkuri ruikku niin johonkin luolaan. Mielestäni on parempi pysyä maan pinnalla ja nähdä mitä oikeastaan käy, sen sijaan että kuolisi tietämättömänä luolassa.
Eikä se välttämättä tule... mutta miksi sitä on niin onnistuneesti ennustettu? Naurettavaa.
Kannattaa myös nauttia elämästä ennen maailmanloppua. Harrastaa lempipuuhiaan. Hmmh... joista oikeasti pitää. Ei kukaan oikeasti tykkää nussimisesta. Se on vain vaisto. Oikeasti kaikki inhoaa sen tekemistä mutta joillakin on vaikeuksia vaistojensa hallinnassa.
Kyllä teidän pitäisi tällainen tietää ennen maailmanloppua.

Niin! Ja mikä tärkeintä, päivänä 19 tai 20 ihan varulta kannattaa syödä loppuun kaikki joulukalenterin suklaat. Ihan kaiken varulta. Älkää unohtako!


Ja voi hitsi saan kannettavan tietokoneen ennen loppua. Voin pelata wowia ilman että tulee luolissa bluescreeniä! Sitten suunnittelin nalkuttavani uutta lempilelua. Tarvitsen sellaisen pitääkseni mielen järkkymättömänä ja rauhallisena. Pitäisiköhän kinuta vielä kakkua...?

Poissa Taikinavelho

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #7 : 16.12.12 - klo 10:02 »
Maailmanloppua on ennustettu monta kertaa joten ettei kannata uskoa siihen ollenkaan. Silti maailmanloppuun on tietysti mahdollisuus, mutta pieni sellainen (noin 0,000000000000000000000000000001%). Itse en kyllä usko siihen enkä haluaisi uskoa siihen. Mutta nyt kun se on päivän puhe-aihe niin tässä vähän omia ajatuksia.

Ensimmäiseksi asiaksi mikä tulee minulle mieleeen mailmanlopusta ei ole milloin se tulee vaan miten. Olen kuvitellut maailmanlopun olevan kuin lampun sammuntaminen eli naks* ja totaali pimeys. Sitten on mahdollista, että luonnonkatastroffit tulee ja jyllää maan. Kolmantena mahdollisuutena (vaikka ei mitenkään liity uskontoon tai maya kalenteriin) on talouskatastrofi eli markkinat menevät yhtääkkiä alas ja kaikki kallista, joten ihmisten pitää tapella ruuasta. Ja älkää kuitenkaan unohtako zombeja (vaikka ei olisi mitenkään mahdollista (ellei kylpysuolaa ole laitettu kaikkiin ruokiin)).

Minua ottaisi päähän jos maailmanloppua pystyttäisiin ennustamaan ajan tarkasti esim. 21.12.2012 23:59. Se on ärsyttävää sillä pelko tulisi pakosti yllättäen. Ja ihan kuten yeou sanoi rennosti kannattaa ottaa niin ainakin itse aion tehdä.

Poissa hansjoerg

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #8 : 16.12.12 - klo 13:32 »
Uskomuksista keskustelu "puolesta ja vastaan" on mielestäni erikoinen ajatus.

Poissa jupu_

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #9 : 16.12.12 - klo 14:17 »
Foliohatut päähän.

Poissa nikoh

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #10 : 16.12.12 - klo 15:38 »
En oo tavannu vielä ketään, joka uskois vahvasti, että tulee maailmanloppu meidän elinaikana. Ois mielenkiintoista kuulla miten sellaisen asian järkeilee itselleen enemmän kuin ainoastaa mahdollisuudeksi.

Onhan kaikki mahdollista joo, mut come oooon hei :D!

Poissa Random Turtti


Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #12 : 16.12.12 - klo 21:05 »
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa höpömies

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #13 : 18.12.12 - klo 17:55 »
Mä luulen että ihminen tuhoo tän pallon, tai on jo tuhonnut niin paljon, ettei osaa pysättää/ halua/ymmärrä pysäyttää lumipalloefektiä.

Mutta että nyt, ja että joku ois sen ennustanu että millon se tapahtuu tai että on ylipäätään mitenkään mahdollista ennustaa että millon niin onko kyllä rankkaa determinismiä.

Onko kaikki informaatio pakattavissa binääriseen dataan?
Jos on, niin voisiko supertietokoneelle syöttää sen ja laskea tulevaisuuden?
Jos, niin entä kun ihminen näkee tulokset, voiko sitten vielä valita että tekee toisin?

  -höpömies
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Gagis

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #14 : 18.12.12 - klo 18:05 »
Mä luulen että ihminen tuhoo tän pallon, tai on jo tuhonnut niin paljon, ettei osaa pysättää/ halua/ymmärrä pysäyttää lumipalloefektiä.
Ei ihminen maapalloa tai elollista luontoa rikki saa. Itsensä ja ihmiselle soveltuvan elinympäristön ihminen sen sijaan pystyy tuhoamaan, mutta luonto itsessään ei ihmiskunnan lopusta ole vielä moksiskaan. Elämä on sitkeä, ihminen ei.

Lainaus
Onko kaikki informaatio pakattavissa binääriseen dataan?
Ei
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa höpömies

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #15 : 18.12.12 - klo 18:10 »
Mä luulen että ihminen tuhoo tän pallon, tai on jo tuhonnut niin paljon, ettei osaa pysättää/ halua/ymmärrä pysäyttää lumipalloefektiä.

Niin, siis tuhoaa nykyiset elinolosuhteensa, mutta kyllä uskon että yllättävän paljon hallaa on ihminen kykeneväinen tekemään.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Raitantor

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #16 : 18.12.12 - klo 18:25 »
Kyllähän prosessori kaiken tiedon binäärisesti käsittelee, että periaattessa joo.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Konekieli

Poissa luma

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #17 : 18.12.12 - klo 19:46 »
Onko kaikki informaatio pakattavissa binääriseen dataan?
Jos on, niin voisiko supertietokoneelle syöttää sen ja laskea tulevaisuuden?
Jos, niin entä kun ihminen näkee tulokset, voiko sitten vielä valita että tekee toisin?

  -höpömies

Jos puhutaan kaikesta universumin sisältämästä informaatiosta, niin ei. Perustelen väitteen sillä, että jokainen universumin atomi sisältää informaatiota, jonka tallentaminen vaatii nykyteknologialla enemmän kuin yhden atomin. Siksi kaiken informaation tallentaminen on mahdotonta.

Muutenkin ongelmaksi tulee kaiken epädeterministisyys, jota on hyvin vaikea / mahdoton simuloida.

Poissa yeou

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #18 : 18.12.12 - klo 23:26 »
Mistä ihmeestä täällä puhutaan? (en ymmärrä enää...)

Äh, kun otsikko on maailmanloppu niin aiheeseen liittyen, joku on piirtänyt mangaa siitä ja rupesin lukemaan.
mädättää aivoja: http://www.mangapanda.com/346/psyren.html
Siinä porukka ihmisiä löytää keinon käydä tulevaisuudessa, ja tulevaisuudessa aikalailla kaikki on autiona ja tuhoutuneena, siellä on kuitenkin aggressiivista elämää joka hyökkää tulijoiden kimppuun. Joo...
Mutta jos jotakuta kiinnostaa niin lukemaan. Tai jos on tylsää. Jos on parempaa tekemistä niin ei kannata lukea.
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo 23:41 kirjoittanut yeou »

Poissa yeou

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #19 : 20.12.12 - klo 02:31 »
Hei, mitä jos maapallo rupeaa pyörimään toiseen suuntaan koska kaikki planeetat meni hienosti riviin (eihän tätä joka päivä tapahdu?) tarkoitin että maapallo lopettaa pyörimisensä ja sitten alkaa pyöriä toiseen suuntaan. Kaikki kärsisivät vatsakivuista ja alkaisivat ehkä yskimään verta jos eivät jaksa käyttää lihaksiaan pitääkseen mahansa kasassa. Ja elämän täällä pitäisi sopeutua toisen suunnan pyörimiseen. Tämä varmasti muuttaisi virtauksia ja lämpöjuttuja ja sellaista. Voi olla että maapallo keikahtaa nurin. Tarkoitin että sen asento suhteessa muihin kappaleisiin tässä universumissa kääntyisi.
Voisimme saada selville jotakin ihan uutta mikäli auringolla ja planeettojen suoralla rivillä on jotain erilaisia(poislukien tiedetty) vuorovaikutuksia keskenään sinä hetkenä tai jälkeenpäin. Jos siis kestämme sen itse.

Ennen kuin harkitsette sanojani, haluaisin tietää onko totta että kaikki planetaat menee riviin sinä päivänä? Kunhan kuulin joskus juttua enkä tiedä itse onko totta.
E: kk kiitos gagis
« Viimeksi muokattu: 20.12.12 - klo 03:56 kirjoittanut yeou »

Poissa Gagis

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #20 : 20.12.12 - klo 03:12 »
Ennen kuin harkitsette sanojani, haluaisin tietää onko totta että kaikki planetaat menee riviin sinä päivänä? Kunhan kuulin joskus juttua enkä tiedä itse onko totta.
http://www.ursa.fi/index.php?id=4854
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Raitantor

Vs: Maailmanloppu 2012?
« Vastaus #21 : 20.12.12 - klo 21:10 »
Ennen kuin harkitsette sanojani, haluaisin tietää onko totta että kaikki planetaat menee riviin sinä päivänä? Kunhan kuulin joskus juttua enkä tiedä itse onko totta.
http://www.ursa.fi/index.php?id=4854

Ei mene.