... Verrattuna 4322:een, swiss-jonojen huono puoli on se, että ne kestävät todella kauan, kun aina on 4 matsia jokaisella kierroksella.
Haluat pelata MtG-dräftiä, mutta kun pääset dräftäysvaiheen jälkeen pelaamaan asti, niin et enää haluakaan pelata vaan haluat tehdä jotain muuta? 
Jos pikavoittoja haluat, niin pelaa nettipokeria tai hedelmäpeliä. Niitä ei ole "pakko" pelata "liian pitkään" kerrallaan jos ei huvita.
Enpä tajunnut kuinka väärin kommenttini pystyi ymmärtämään, mutta tokihan tarkoitin nimenomaan Kavun mainitsemaa asiaa. Modon draftiturnauksessa lähes aina suurin osa ajasta menee peukaloiden pyörittelyyn, kun odottelee muita matseja. Single elimination -draftijonossa kolmas kierros alkaa paljon nopeammin kuin swississä, ja mikäli palkintoboostereista on kiinni mahdollinen seuraavaan draftiin liittyminen, niin swississä joutuu vielä viimeiselläkin kierroksella odottelemaan turnauksen loppua, että saa palkintonsa.
Ei tietenkään sovi aliarvioida sitä etua, että swiss-jonossa pääsee pelaamaan kaikki kolme kierrosta huolimatta siitä häviääkö vai voittaako matseja. Jos draftibudjetin takia ei pysty useita drafteja pelailemaan viikossa, niin halunnee niistä harvoista kerroista tietenkin ottaa kaikki irti, jolloin swiss on ainoa järkevä vaihtoehto.
Jos taas budjetti on vähemmän tiukka (eli pystyy hävitessään heti liittymään seuraavaan draftijonon), niin single elimination -jonot antavat enemmän peliaikaa aikayksikköä kohden. Esimerkiksi jos olen päättänyt, että tänäänpäs draftailen modossa koko iltapäivän ja illan, niin ihan varmasti pääsen enemmän pelaamaan valitsemalla muita kuin swiss-jonoja. Itse pidän tätä turhaa kierrosten välistä odottelua Magic Onlinessa kaikkein tylsimpänä puolena, ja sen takia minä halusin ottaa asian esiin aiemmassa viestissäni.