Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] Banning Season II/2013 Announcement as of October 1st, 2013  (Luettu 6663 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa so not

Oho: http://www.magicplayer.org/forum/index.php?topic=959.msg7976;boardseen#new

Changes to the present list, effective 10/15/2013:

Banned:
   * Natural Order

Unbanned:
    * Tolarian Academy

Watchlist:
    * Oath of Druids
    * Sensei's Divining Top
    * Mana Drain
    * Demonic Tutor
    * Tolarian Academy
    * Dark Depths
    * Mishra's Workshop

    * Free Mulligan
   
Unban-Watchlist:
    * Mystical Tutor     

Other announcements:

Free mulligan replaces spoils / poker mulligan.
« Viimeksi muokattu: 01.10.13 - klo 16:15 kirjoittanut so not »
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa jupu_

Tota mulligointimuutosta en kyllä realistisesti odottanut tapahtuvan. Hyvä homma.

Poissa Peikko

Feels good, man.

NOn bänni lienee saksalaisten tehtailema, mutta ei välttämättä väärä ratkaisu. Hieman puun takaa saapui, sillä jotenkin kuvittelin Oathin saavan nopeammin kenkää. Jäi vähän sama fiilis kun Stoneforgen bannista, ei se sitä olisi tarvinnut tehdä, mutta en minä sitä jää tippaakaan kaipaamaankaan.

Loput onkin sitten silkkaa positiivaria. Academy on kiva saada formaattiin, vaikka se osoittautuisikin särkipoikkimäsäksi. Onpahan sitten konkreettista dataa kun joku sitä ehdottaa unbannittavaksi. Parhaassa tapauksessa tuosta tulee vieläpä solidi combodekki joka ei dominoi, mutta tarjoaa viuhvaihtoehdon nalleille, kavuille ja Oathille.

Ja se mulligan, ja se mulligan. Onneksi suostuivat sitten kuitenkin tutkailemaan mitä pelaajat ovat mieltä, sillä tuosta ehdittiin jo ilmoitella, ettei sitä muuteta. Muutos tupsahti syliin reippaasti aikaisemmin kun oletin. Propsit councilille.

Poissa Karjanvarastaja

Odottelin Jiten unbannia Academyn lisäksi, mutta kaiketi siinä olisi ollut liikaa kerralla.

Poissa Nastaboi

Ihan yksimielisesti eivät päätökset syntyneet, ja polemiikki asian tiimoilta varmasti jatkuu kiivaana. Sen vuoksi toivomme runsaita kommentteja muutoksiin ja osallistumista keskusteluun jatkossakin. Free mulligan oletettavasti heikentää yhden kortin ympärille rakennettuja comboja, kun combon tutorointi aloituskäteen vaikeutuu.

Olisi muuten foilattu Hypergenesis-pakka myytävänä, ostakaa hyvät foililihat commanderiin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Kavu

Vaikea näistä on kovin näreissään olla. En tiedä kaipasiko NO bannia oikeasti vai ei, mutta itselläni se teki aina avaukseen noustessaan peleistä todella paljon tylsempiä ja suoraviivaisempia kuin ne olisivat muuten olleet enkä usko että tuolla bannilla mitään kovin siistiä formaatista tapettiin. Toliksesta samoilla linjoilla Peikon kanssa. Mulligointisääntö on selvästi askel eteenpäin tässä shuffle-efektien ja ahneiden manabasejen luvatussa formaatissa ja watchlistilläkin on fiksun oloista tavaraa.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Erittäin järkevän oloisia päätöksiä, miten tämä mahdollista?

Watchlistiltä olisin kyllä odottanut Oathin saavan runtua (ja Topin olisi syytä saada, mutta en jaksa uskoa koska Saksa). Mysticalin paikka on hyvä bännissä ja voisi ottaa Demonicin sinne kaverikseen, henkilökohtaisesti kun en tykkää haikussa tutoreista (ainakaan näin hyvistä). Jännä nähdä meneekö Akatemia rikki vai ei.

Ja mulligansääntö on silkkaa parhautta!
« Viimeksi muokattu: 01.10.13 - klo 19:16 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa pyyhttu


Poissa LoneFox

Jaaha, minun osaltani tämän formaatin pelaaminen oli sitten tässä. RIP in Pieces, vai miten sanonta nykyisin kuuluukaan.  :'(

Ihosen, Pyyhtiän ja muidenkin tähän katastrofiin syyllisten toivoisin kuuntelevan tämän oikein ajatuksen kanssa.
God is a crazy woman. When you understand that, the Universe suddenly starts to make sense.

Poissa jotudin

Oliko tuolle Mana Drainin watchlistaukselle jokin syy?

t. tynnyrissä elänyt

Poissa absurdimuukalainen

Oliko tuolle Mana Drainin watchlistaukselle jokin syy?

t. tynnyrissä elänyt

Tarviitko sille syyn?

t. kiven alla elävä

Poissa Rancid-

Jaaha, minun osaltani tämän formaatin pelaaminen oli sitten tässä.
Siitä sitten vaan perustamaan uutta höhlander-formaattia, jossa käytetään pokerimulligania, ei saa pelata planeswalkereita ja combat damage käyttää stäkkiä. Tätä hupia voi sitten harjoittaa esimerkiksi Espoon MTG-kerhon kokoontumisissa. Oon varma, että saat lukuisia pelikavereita!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Demppa

Ite oon huolissani muutosten vaikutuksesta metan variaatioon, mutta oon tyytyväinen että ainakin tällä foorumilla muutokset ovat so far saaneet aikaan positiivisen reaktion eli tuntuu kuin intoa formaattia kohtaan olisi enemmän.

Poissa pyyhttu

Lainaus käyttäjältä: Demppa
Ite oon huolissani muutosten vaikutuksesta metan variaatioon

Pitäisi olla enemmän tai vähemmän nollasumma: 5c-aggrot lähtevät ja 3-värisetkin joutuvat adaptoituimaan, mutta 2-väriset/monoväriset vahvistuvat.

Poissa kasta

Academy tuntuu kyllä aika rikkinäiseltä. Ainakin paperilla. Muuten hyviä muutoksia. En ymmärrä miksi tämä formaatti muka kuoli tähän.

nimim. 5c-pelaaja

Poissa Fogxanic

En nyt tiedä oisko NO tarvinnut bannia vaikka olenkin useasti hävinnyt 3 vuoron NO to primeval titan to waste ja volrath's stronghold. Ilman valkosta väriä on vähän vaikea kaveri käsitellä.

Onko mulligointi siis että kerran saa vaihtaa 7 ja siitä alkaen normaalisti 1 vähemmän?

Poissa pyyhttu

Lainaus käyttäjältä: Fogxanic
Onko mulligointi siis että kerran saa vaihtaa 7 ja siitä alkaen normaalisti 1 vähemmän?

Kyllä, juuri näin.

Poissa Lightstorm

Jaaha, minun osaltani tämän formaatin pelaaminen oli sitten tässä. RIP in Pieces, vai miten sanonta nykyisin kuuluukaan.  :'(

Ei koiraa kannata haudata ennen kuin kokeilee miten henki kulkee. Ehkä muutos vain piristää pelejä. Itse ainakin pidän muutoksesta.

Monoväriset olivat aiemmin aikalailla ulkona turnausmenestyksestä muutamia pakkoja lukuunottamatta ja sehän oli vain huono merkki formaatille.

Poissa deviant

Jaahas, kohta voidaan unbannaa kaikki hyvät tutorit, kun bannataan ensin kaikki hyvät targetit.
Natural Order? Oikeesti?
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Dreamer Insane

Jaahas, kohta voidaan unbannaa kaikki hyvät tutorit, kun bannataan ensin kaikki hyvät targetit.
Natural Order? Oikeesti?

Toki, Griselbrand ja Emrakul on tunnetusti hiton paljon hauskempia ku hulkki.

Poissa pyyhttu


Poissa deviant

Kuulostaa siltä että saksalaisetkin olivat sitä mieltä ettei Natural Order ollut edes itse ongelma. Primeval Titan oli, ja NO bannattiin.
Good job, enempää en odottanutkaan.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa pyyhttu

Lainaus käyttäjältä: Hukka
Kuulostaa siltä että saksalaisetkin olivat sitä mieltä ettei Natural Order ollut edes itse ongelma.

Vaikuttaa kieltämättä siltä että valtaosa pelaajien reaktioista Natural Orderin bänniin on tyyliin "oho, en odottanut, mutta ihan sama kun säännöt on kuitenkin samat kaikille. OK, meni jo", niin todennäköistä on että päätös on ollut silloin väärä. Eikä tuota tarvitse niellä.

Yleensä bänneille on saatu suurempi hyväksyntä, ja näppituntumalla Natural Order, sekä hieman vähemmässä määrin Stoneforge Mystic ovat olleet poikkeuksia tähän. Ja vääriä päätöksiä on councillin avautumisesta 04/15/2010 lähtien aina pystytty kääntämään rationaalisella ja pitkäjänteisellä keskustelulla.

Esim. Nyt tehty mulligan-muutos on ollut suoraa seurausta saadusta palautteesta. Tuohon uskoivat sokeasti ja vaihtoehtoja kokeilematta alussa councillista kaikki, allekirjoittanut mukaanlukien.

Perusteluista siis saa, ja kannattaa vääntää avatussa ketjussa, ja siihen kannattaa palata aina vähän väliä.

Poissa Dreamer Insane

Omasta mielestä titaanin vasaroiminen olis ollu fiksumpaa. Rampille on ukkoja miljoona kuitenkin, ja NO:lla on muitakin, erikoistuneempia, ei goodstuffisia käyttötarkoituksia. Nyt meni hyvää polttoainetta hulkista ja nopea titaani (joka oli käsittääkseni se ongelma) pysyy yhä formaatissa.

Jos mikään siis vasarointia tarvitsee. Allekirjoittanut pelaisi mielellään petdeckiään hamaan ikuisuuteen.