Tuomari vain paikalle aina kun Giftsataan, se nyt kuitenkin tapahtuu vain kerran pelissä jolloin sen voi oikeasti forsata siihen minuuttiin ja jakaa slow play warningia päälle.
Jep, mutta aika moni HL turnaus on tätä nykyä kokoluokkaa sellainen, jossa ei tuomareita pahemmin ole. Tai tuomari pelaa itse turnauksessa ja kesken oman pelin on aika nihkeä lähteä tuijottelemaan kun joku kolmas osapuoli Giftsaa. Näiden turnausten henki on muutenkin satunnainen kortin läpyttely, niin siinä en ihan tykkää huudella joka neljänteen peliin tuomaria, kun tietty kortti ilmestyy stäkkiin.
Itse näkisin, ettei Gifts tuo formaattiin yhtään mitään, sen olleessa lähinnä "ihan ok kuponki" tätä nykyä. En vaan näe muita hyviä perusteluita sen olemassaololle kuin marginaalisten combodekkien pieni pushaus ja bännilistan pienentäminen.
Toppi on paljon salakavalampi, jos joka toppauksella mietit vaikka 10 s niin enemmänhän se aikaa syö mutta vaikeampi valvoa.
Olen samaa mieltä. Toppi on tästä kaksikosta se suurempi ongelma ajallisesti. Samasta syystä minua henkilökohtaisesti ei hetkauta jos Gifts unbännitään, mutta jos aika on ongelma, niin Giftsin bännäys on aivan täysin perustelua. Kortin voimakkuus ei minusta ole enää mikään peruste sille.
Heitän ilmoille väitteen joka ei perustu mihinkään tieteelliseen tosiasiaan: Fetsit (*) ja Toppi (#) lyhentävät pelien kestoa auttamalla pelaajia pelaamaan (*) ja löytämään (#) voittavat korttinsa nopeammin.
Mainitsemasi ongelma on olemassa vain joissain controllidekeissä, mutta tuolla perusteella ne dekit eivät voi voittaa ajallaan, elleivät löydä toppia. Slovakialaisesta vähän isommasta turnauksesta (50+ pelaajaa) saatiin myös ihan käsin kopeloitavaa dataa: Toppia pelaavat dekit pelasivat 10% ajasta tasapelin. Turnauksessa nähtiin yksi tasuri, jossa kummallakaan ei ollut toppia.
Mikäli väittämäsi on totta, nämä dekit hitsasivat tasurin koska eivät löytäneet toppia ajoissa. Tästä taas voi olettaa, että ehkä topin bännäys kannustaa näitä dekkejä pelaamaan enemmän voittokeinoja jatkossa.