Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä  (Luettu 66078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #120 : 28.06.07 - klo 19:21 »
Lahden SM-karsinnoissa olin älykkö ja hyökkäsin phyrexian toteemilla ja vastustaja pelas responssiksi bogardan hellkiten parin rituaalin avustuksellaja ampui toteemin, että en mä niitä landejä olisi halunnutkaan käyttää

Poissa Hopo

« Vastaus #121 : 29.06.07 - klo 12:25 »
Lahden SM-karsinnoissa olin älykkö ja hyökkäsin phyrexian toteemilla ja vastustaja pelas responssiksi bogardan hellkiten parin rituaalin avustuksellaja ampui toteemin, että en mä niitä landejä olisi halunnutkaan käyttää
Ei kai toi nyt kummonenkaan virhe ole.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

« Vastaus #122 : 29.06.07 - klo 13:32 »
Jos sillä oli kädessä jotain, mitä olisi voinut pelata untappiin jääneillä landeilla?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hembba

« Vastaus #123 : 29.06.07 - klo 16:40 »
ehkä koko phyrexian totemin animointi on punasta vastaan virhe jos vastustajalla on käsikortteja...

Poissa teemuhy

« Vastaus #124 : 29.06.07 - klo 17:22 »
asensin modon
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Rogeri

« Vastaus #125 : 05.07.07 - klo 00:32 »
Etsiskelin punaista pakkaa tossa muutama päivä sitten ja sitä ei tuntunut löytyvän mistään...
Seuraavana päivänä huomasin paperisilppua lattialla, menin katsomaan mitä siellä oli, no ainakin löysin pakkani, mutta...
Akroma, Angel of Fury ja Blood Knight sun muuta tämmöistä oli palasina, vähäsen harmitti.  Että näin... ei kannata jättää kissaa yöksi yksin huoneeseen, jossa on ovi kiinni...  :'(
.  (')-(')
   (*_*) 70 lvl Critter
   (')  (')
            Buy World of Warcraft: Burning Crusade
Aina ei voi voittaa, aina voi hävitä ja kun häviää aina voi selittää.

Poissa Crakken-

« Vastaus #126 : 16.07.07 - klo 09:38 »
Täytyy kyllä ihan rehellisesti ihmetellä miten on mahdollista, että itse "huomaa" omien non-legendojensa olevan legendoja ja päättää tuhota molemmat - eikä edes kukaan paikallaolijoista ota asiaan minkäänlaista kantaa O_o Tosin veikkaan että moinen move on yllättänyt vastustajankin niin täysin, ettei hänkään ymmärtänyt mitä asiaan sanoisi:) TAI sitten kyseessä on jopa hauskahko trolli.

Itse en ollut sillon viellä hirveän kauan pelannut kun sss:ää luulin legendaksi tai kun vastustaja väitti niin,

Tosin en ole vielläkään kyllä hirveän kauaa pelannut.

mutta se on varmaa etten anna toista kertaa jonkun huijata itseäni.

Tosin tämä kaveri ketä vastaan pelasin oli ilmeisesti joku hiujjari sillä sama kaveri jäi ilmeisesti jostain valheesta kiinni eikä sitä oo sen jälkeen enää pahemmin pelailemassa näkynytkään.

Poissa Jetch

« Vastaus #127 : 16.07.07 - klo 12:58 »
asensin modon
Sama täällä + ostin 9th core setin, jossa tuli accounti, turhuutta. No saipahan Serra Angel foilin ja veljelle opettettua mtg'tä.

Poissa Jirry

« Vastaus #128 : 16.07.07 - klo 19:46 »
"Wild Pair -sliveriä" pelaan itse ja pakassa sattumoisin oli vielä silloin sellainen veitikka kun Harmonic Sliver.

Arvatkaa vain minkä viskasin ensimmäisenä peliin Wild Pairin jälkeen... (ja arvatkaa oliko muita enchantmentejä/artifacteja? Ei ^^)
« Viimeksi muokattu: 16.07.07 - klo 19:50 kirjoittanut Jirry »
Have/Want

"Praise the Sun!"

Poissa hall0n

« Vastaus #129 : 16.07.07 - klo 19:48 »
Ei ehkä pahin, mutta kansainvälisesti merkittävä virhe oli rikkoa Shivan Dragonini vastuksen Ballista Squadiin 10th editionin julkaisuturneessa.

Poissa Viikumi

« Vastaus #130 : 01.12.07 - klo 12:24 »
Vanha threadi, mutta kai se on pakko itsekin tunnustaa.

Silloin kun alotin, olin saanut pari boosteria urza's sagaa ja 6th editionin jonkun paketin.
Tuli tehtyä nerouksia, kun en ymmärtänyt yhtään korttien arvoa ja muuta, ja tuli vaihdettua aika huonosti. mm:
Kasa commoneita -> Yawgmoth's Will + Vampiric Tutor.

Vampiric tutor tuntui silloin niin turhalta, kun siitä menetti lifeäkin. Yawgmoth tuntui hyvältä, mutta iso kasa sontaa tuntui silloin paremmalta!

Kertaalleen tuli myös kaverille mentyä pyörällä pelailemaan mtg, suuri virhe oli laittaa pakkarille korttien laatikko, ja niinhän se ensimmäisessä töyssyssä tipahti, ja kortit ympäri ojia.
Osaaminen on taitolaji.

Poissa Heartnet

« Vastaus #131 : 03.12.07 - klo 09:38 »
Oulun sm-karsinnoissa kolmen pelin ja kolmen voiton jälkeen, ainoana puhtailla peleillä selvinneenä nelospelissä, tilanne 1-1 mehustelin kunnolla ja pelasin toisen punasen akroman peliin ja, hävisin.

Poissa henka

« Vastaus #132 : 03.12.07 - klo 17:18 »
Olipa itselläni kerran pöydässä 2x spiketail hatchling ja 2x Spiketail Drakeling. Vastustajalla taas oli pöydässä jotain kithkiniä.Vastustaja heittää kädestään Wrath of godin ja minäpä tuumaan ihan fiksuna mielessäni että säkkäämällä kaikki draket voin countteroida wogin. Niinpä sitten onnessani teenkin. No.........oma pöytä tyhjäks ja sillälailla...    :-\

Poissa zacharias

« Vastaus #133 : 03.12.07 - klo 17:32 »
Muistuu edelleen mieleeni kun kaverini (joka oli 5 vuotta vanhempi kuin minä) tahtoi minulta Revisedin Tundraa. Noh, en silloin älynnyt/tiennyt sen oikeaa hintaa, joten vaihdoin sen johonkin tyyliin pariin valkoiseen antiartifacti uncommonii/commoniin, hyvällä tuurilla siinä taisi olla joku roska rare. Että tämmöistä  :-\ Kun ekan kerran näin tundran hinnan, maistui suussani kusetuksen maku.  :'(

« Vastaus #134 : 04.12.07 - klo 11:53 »
Vaihdoin Damnationin johonkin Dissenssionin bulkkirareen ja pariin un/commoniin.  ;D
Niin sitä saattaa aloitteluvaiheessa käydä.

Poissa Planeswalker

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • "Welcome to Pandora, kiddos"
« Vastaus #135 : 04.12.07 - klo 20:10 »
No olihan sitä alkuaikoina jotain semmosia vaihtoja kuin:

Isamaru, Hound of Konda (silloin kuin oli arvoissaan) ja Arashi, Sky Asunder ---> läjä paskaa

toinen tämmöinen:

Dark Confindant ---> Bringer of Green Dawn :)

Our journey starts, on this long, long steep slope.

H/W

Poissa Eetu

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
« Vastaus #136 : 04.12.07 - klo 21:05 »
En ole nostanut holo tarmoja tai holo thoughtseizejä pusseista.

Poissa Rancid-

« Vastaus #137 : 06.12.07 - klo 02:39 »
Jos palautettais tää juttu MTG-korttipeliin MTG-keräilyharrastuksen sijasta. Tuuttasin nimittäin äsken Modossa pelin tyylikkäästi:

Lifet vastustajalle 9-5, vastustajalla Pickles-lukko tiskissä mun Quagnothia ja paria Wall of Rootsia vastaan. Molemmilla ländiä ns. tarpeeksi. Nostan Molten Disasterin, jonka saisin tehtyä kickeröitynä täsmälleen tasurin arvoisesti. No mitäs teen? En ainakaan ota tasuria, vaan jostain käsittämättömästä syystä ajan Quagnothilla.

Jostain yhtä käsittämättömästä syystä vastustajalla on vielä kädessään Venser kaikista maailman korteista, eikä mies vaivautunut pomputtamaan mitään mun ländeistä tai kumpaakaan Wallia upkeepissani. Ehtiihän sen tehdä vielä combatissakin ::) No, molemmat ansaitsi hävitä, mutta minä enemmän, kun en saanut edes käytettyä vastustajan turttailua edukseni.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #138 : 06.12.07 - klo 20:07 »
Jos palautettais tää juttu MTG-korttipeliin MTG-keräilyharrastuksen sijasta.

Todellakin. Nuo "tein joskus huonon vaihdon" ovat niin epakiinnostavia, ettei mitaan rajaa. Jokainen on tehnyt joskus huonoja vaihtoja. Jee jee, onpa hirveaa. Sen sijaan hyvista peliposautuksista riittaa mielenkiintoista kihisteltavaa vaativampaankin makuun.

Poissa cloudias

« Vastaus #139 : 06.12.07 - klo 22:33 »
Itse tätä en ole tehnyt joten menee hiven ot:ksi.  Mutta pakko tämä on tänne kertoa, on se jotain niin legendaarista.

Elikäs eräässä nimeltämainitsemattomassa pre-releasessa, eräässä kaupungissa suomenmaalla. Pelaaja A: on häviämässä peliä, mutta pelaa kuitenkin Menasing ogren pöytään. Pelaaja B rupeaa kilisemään, että vittu mä vihaan tälläisiä kortteja. No pelaaja a ja b sopivat kirjoittavansa lukeman ylös paperille.  Kun numerot paljastetaan pelaaja A:n lukema on 3me ja Pelaaja B:n 10tuhatta!!

Jos joku ei tiedä mitä menasing ogre tekee. Tässä on nopea priiffaus. Kun menasing ogre pelataan peliin, kumpikin pelaaja biddaa salassa tietyn määrän lifeä. Jos menasing ogren pelaaja biddasi isomman lukeman kuin vastustaja, menettää hän biddinsä lifeä ja Ogre saa 2x +1/+1 countteria. Jos vastustaja biddasi enemmän. ogre ei saa näitä boost countereita. Ogre itsessään on (3)RR  Haste, trample 3/3 creature.

Eli pelaaja b siis otti 10tuhatta life lossia. Suolaisintahan tässä oli se, että pelaaja b:llä oli itsellään kädessä Rorix jolla seuraavalla vuorolla olisi hänelle tullut voitto.

Poissa Fumba

« Vastaus #140 : 06.12.07 - klo 22:50 »
Ropeconin PTQ:ssa tuli tehtyä aivan järjettömän typerä virhe. Pelasin jotain U/R/W läjää, vastustajalla joku samanlainen ilman Boom/Busteja.

Ensimmäisen pelin voitin hyvin ajoitetulla 'geddonilla, eikä toinenkaan peli alkanut huonosti. Vastustajalla oli morphi pöydässä, eikä kovin montaa korttia kädessä. Minulla oli paljon landeja, Relic ja Prismatic Lens pelissä ja kädessä Take Possession, Lightning Angel ja 2x Foresee. Take Possession morphiin, joka paljastui punaiseksi Akromaksi. Seuraavalla vuorolla, ennen combattia flippasin Akroman, ja tajusin virheeni, ennen kuin vastustajani kerkesi sanoa mitään. Enpä nostanut poistoa, vaan ainoastaan landeja ja Molten Disasterin.

Sivuhuomautuksena voitin kolmannen pelin, mutta aivan järjetön tuuttaus silti.

Poissa Planeswalker

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • "Welcome to Pandora, kiddos"
« Vastaus #141 : 08.12.07 - klo 21:03 »
Pahin tekemäni pelivirhe oli varmaan ekassa T2ssa nyt uudestaan MTGn aloituksen jälkeen.

Pelasin R/B Gobboa josta puuttui pari lappua. Aiemmat erät oli mennyt 1-1. Oli vikan erän aika. Peli stallasi pitkän aikaa kun kumpikaan ei uskaltanut hyökätä. Sitten kaverin grave sattui täyttymään ikävästi ja Mystic Enforcer nousi lentoon. Kestin muistaakseni 19 ja Mystic Enforcer tuuttasi 13 elämäpisteeseen. Toisella main phasella kaveri pelasi toisen Mystic Enforcerin. No, oli minun vuoroni, kaveri kesti 8. Pöydässä Mudbutton Torchrunner ja kädessä Fodder Lauch. Selvä peli, eikö? Pidin kuitenkin vastustajan Spectral Forcea pahempana kuin vastustajaa itse, ja päätin tappaa sen Mudbuttonilla ja Launchilla. Vastustaja tippui 3 elämäpisteeseen Fodder Launchin ansiosta. En ollut vieläkään tajunnut virhettäni ja jatkoin peliä, pelasin Mogg Fanaticin, sun. Kaveri ei pelaa mitään kiintoisaa ja ajelee minut 1 lifeen. Joo, sitten minun vuoro. Nostan pakan päältä Needle Dropin ja ajattelin scoopata. Pari tyyppiä jo siinä hoki että peli on ohi, tämä oli viimeinen pystyssä oleva peli ja kaikki seurasivat sitä. En kuitenkaan scoopannut, koska tajusin juuri ennen kuin olin scooppaamassa että voin nostaa pakan päältä pultin Needle Dropilla! Säkkäsin siis Fanaticin vastustajaa päin ja pelasin Needle Dropin. Mahdollisuus nostaa pultti oli n. 15 %, mitä nyt siinä nopeasti laskin. 4 ländiä jää untappiin ja pakan päältä Rift Bolt. Vastustaja heilauttaa keskisormea ja kerää korttinsa. GG. Heti kun peli oli ohi kaikki nauroivat ja sanoivat miksen tappanut sitä sillä Mudbuttonilla! No, minähän vastasin että ei ollut tarpeen koska olen säkki.

No jaa, meinasin hävitä virheeni takia, onneksi en hävinnyt. Kerroin kuitenkin pelin loppuun saakka samaan topikkiin vaikkea enempää kämmejä lopussa tullutkaan (kai). Mutta kyllä jaksavat kaverit siitä muistutella. Loppu jutusta meni kyllä Offtopikiksi.

EDIT: Olen varmasti tehnyt pahempiakin pelivirheitä, mutta en niitä muista vuoden tauon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 09.12.07 - klo 11:03 kirjoittanut Planeswalker »
Our journey starts, on this long, long steep slope.

H/W

Poissa Legendaarinen poliisi

« Vastaus #142 : 19.12.07 - klo 17:16 »
Olin just alottanu MTG:n (n. 2 vuotta sitten) ja ostelin ekoja buustereitani. Kortteja tuli seuraavanlaisesti: nous Angel of despair, Foil Hallowed Fountain, Hatching Plans ja jotain muuta rarea. No serrkuni vaihtoi Epätoivon enkelini johonkin surkeeseen roskaan ja Foili hallowedini johonki punaseen Ravnica rareen, joka on joku 8 mananen cretu.
Jos voin tappaa koirasi rotanloukulla, se ei ole koira...

Poissa Arcane

« Vastaus #143 : 25.12.07 - klo 20:57 »
^Eikö juuri valiteltu, että ei noita tylsiä "tein huonon vaihdon" tai "en vetänyt black lotuksia" virheitä?

Ei nyt pelivirhe, vaan hieman pelin ulkopuolinen, mutta kaveri on oksentanut humalassa noin 150-200 euron pakkansa päälle... Mahtoi kyllä vituttaa siinä tilanteessa.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Dasaroth

Re: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #144 : 29.12.11 - klo 00:07 »
Ostin ensimmäisen boosterini josta tulee inferno titan. "No eipä osunut rare väreihin. Heitänpä samantien sen pois." N. viikon päästä katselen hintoja. Inferno titan=8e EI saatana. Pännii vielläkin. En tajua miksi en vaivautunut edes kysymään sen arvoa ennen pois heittoa.

Poissa Samsson

« Vastaus #145 : 29.12.11 - klo 00:29 »
Heitänpä samantien sen pois. Pännii vielläkin.

Miksi heittäis ylipäätänsä (rare)kortteja pois?!
Siis ymmärrän jos heität sen seitsemännentoista kopion jostain kehnosta commonista pois, mutta miksi rare?

Oma virhe?
Luovuttaminen liian aikaisessa vaiheessa peleissä. Tapahtunut pariinkin otteeseen. Tarvis aina laskea tilanne loppuun asti kunnolla.

Poissa Babu

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
« Vastaus #146 : 29.12.11 - klo 11:07 »
Pelaan Legacyssä Goblineita.

Niin ja kerran kämmäilin vähän vastustajalta kopioidun Dark Confidantin kanssa. Voi niitä aikoja.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Wrakis

• Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
« Vastaus #147 : 29.12.11 - klo 12:05 »
Ensimmäisenä nyt tulee mieleen kun oltiin Hämeenlinnassa pelaamassa lekaa. Goblinit vs. Vihreä läjä. En pahemmin jaksanut laskeskella, että miten paljon vahinkoa saan ja aliarvioin pahasti vastustajaa. No laitan kaikki hyökkäämään ja parista lifestähän se jää kiinni. No hän sitten omalla vuorollaan jenkkaa olennoillaan ja pahaksi järkytykseksi lifet menee itellä juuri sopivasti nollaan. Kieltämättä vitutti, mutta lopulta vein matsin 2-1 vaikka olis voinut olla helpostikin 2-0 jos olis jaksanut vähän panostaa siihen peliin enemmän (selityksen makua, tiedän).

Poissa roussih

« Vastaus #148 : 29.12.11 - klo 12:07 »
M11 porojen yöprellun viimeisessä sidedraftissä joskus aamulla klo 7 aikaan (puolustukseksi rupes olee aika hemmetin väsyny) Taisi olla herra malinia vastaan peli vielä jossa tilanne oli 1-1 ja viimeistä vietiin. Olin itse jossain 11 lifessä ja vihu 7 lifessä. Itselläni on 8 manaa, angelic arbiter tiskissä joka pelattu viime vuorolla. Vihu tapoutissa castittyään craw wurmin ja pari lappua kädessä.

Top deckailen diabolic tutorin ja muistan että perhana deckissä on howling banshee jolla pääsee posauttelemaan vihun combatin jälkeen. Noh ajetaan tietenkin ensin päähän, koska niin päinhän se on hienompaa. Combatin jälkeen etsiskellään deckistä bansheetä, joka onkin graveyardilla. Onhan siellä deckissä tietenkin vielä unholy strength yms leluja, jotka olis toiminu jos niitä ois ekassa mainissa älynny hakea. Noh seuraavalla vuorolla angelic arbiter posahtaa johki poistoon x ja sit hävitäänkin peli mehevän vitutuksen kera. Good times.

Poissa syfilisx

« Vastaus #149 : 29.12.11 - klo 13:02 »
Vuoden viimeisessä  Innistrad draftissa Tampereen FNM:ssä:
Mietin, että flasbackaan Travel preparationsin heikennettyyn susimieheeni jonka jälkeen se on tarpeeksi voimakas tappamaan vastustajan avacynian priestin prey uponin avulla.
Pelaan lopulta prey uponin ja napsahdan samantien pois jonkinlaisesta unesta kun huomaan, että travel preparations on vieläkin gravella.
Olin pelannut  tilanteen päässäni niin pitkälle, että kuvittelin jo oikeasti pelanneeni kyseisen lapun.

Samassa pelissä myös missasin triggerin valkoisesta kääntömiehestä, joka harmitti.