Minä kerään tätä vanhaa ja samalla uuttakin roskaa. Samalla olen elävä esimerkki ihmisestä, joka täällä foorumilla ostaa ja vaihtaa kaikenlaisia roskarareja, -uncommoneja ja -commoneja itselleen. Noita kaikkia saa menemään hyvin kasana. Ensin kannattaa ottaa pois kaikki vähän arvokkaampi, itselleen tarpeellinen ja muuten omasta mielestään säästämisen tai erikseen myynnin arvoinen. Kasan voi sitten pistää myytiin esimerkiksi antamalla korteille kiinteän kappalehinnan vaikka sen mukaan, että ovatko ne rareja, uncommonneita vai commoneita. Kieli, kunto ja sarja tietenkin vaikuttavat siihen, mitä ihmiset näistä yleensä tahtovat maksaa. Huonompikuntoiset, leimatut, tussatut tai muuten sotketut kortitkin saa silti menemään meko hyvin kasana tai kasan mukana.
Yksi kikka, mitä voi yrittää hyödyntää tai kannattaa varoa roskalla kauppaa tehdessä on kertoa, että kasasi korteista on vaikka 90% englanninkielisiä, mutta myymällä sen 10% kortteja myös samaan hintaan kuin muutkin. Esimerkiksi rarejen kohdalla ei-englanninkieliset roskararet menevät usein noin puolella siitä hinnasta, mitä englanninkielisistä saa tai joutuu maksamaan. Vastaavalla kikalla saa joukon huonompikuntoisia korttejaankin menemään hieman parempaan hintaan jos ostaja ei sillä kertaa esimerkiksi tuosta esimerkin tapauksen viiden prosentin hinnankorotuksesta välitä. Toinen kikka on jättää kokonaan korttiensa kieli tai kunto kertomatta ja lähettää isompi kasa huonokuntoisia tai ei-englanninkielisiä kortteja. Tämä ei tietenkään ole kovin reilun tuntuista ja ei ehkä hyväksi tuleville kauppasuhteille saman ihmisen kanssa, mutta sitä kannattaa varoa, sillä näin ainakin minulle on kerran käynyt.
Rareilla tosiaan on aika suurikin kysyntä ja itse olen ostellut omiani ihan ympäri maailmaa. Myös uncommon 1 menee usein rarena raren hinnalla roskakasoissa. Uncommoneita ja commoneita ei kovin hyvin saa menemään jos nouto ei ole mahdollista, kun postimaksu ylittää helposti ostajan sietokyvyn. Lisäksi näistä ei rahallisesti mahdottoman paljoa saa, joten aina se tehty työ ei tunnu vaivan arvoiselta. Suuremmissa erissä näissäkin postikulut alkavat haittaamaan vähemmän ja esimerkiksi itse olen valmis maksamaan tällaisten isojen erien postikulut itse kauppahinnan lisäksi.