Missä laputus/kaivaminen? Mahdollisia kortteja ainakin:
Fact or Fiction - must!
Brainstorm - loistava, etenkin fetcheillä tehostettuna
Impulse - ei välttämättä tähän pakkaan, ellet sitten johonkin lukkon voittoasi perusta (Scepter+Chant)
Intuition +
Accumulated Knowledge - Köyhis-Anssi
Sensei's Divining Top - Synergioi fetchien kanssa, tippuu ekalla vuorolla,
Tinkeröitävissä, maistuu makealta
Thirst for Knowledgen kanssa, jos ylimääräisiä käteen nousee.
Missään tapauksessa et tahdo pelata noin paljoa non-basic -maita.
Back to Basics ja
Wasteland ovat kuitenkin ikäviä lappuja ja vaikkei niitä metassasi pelattaisi, niin kyllä ne sinnekin tiensä löytänevät;) Vain Tundrat ja Fetchit noista kestävät Vintage-pelaamista, muuten vaan basicia sisään. Remandin tilalla voisi pelata esim.
Mana Leakia, joka ei tosin ole niin hyvä kuin powereiden kanssa, mutta myös lelumoksit auttaisivat tätä, samoin
Lotus Petal. Memory Lapsekaan ei ole mikään äärimmäisen hyvä, ne FoW:t olisivat tosiaan poikaa...
Isamaru ei kyllä todellakaan kuulu tuonne ja Arbiterkin on vähän heikko, vaikka pöydässä kivoja juttuja tekisikin...
Exalted Angel on mukava vehje Aggroja vastaan ja toimii myös erinomaisesti finnisherinä...
Misdirection taas auttaisi countersodassa ja suojelisi enkulia.
Jos Tinkeriä meinaat pelata tahdot ehdottomasti paljon lisää faxeja, itse lähtisin (tai lähdin/lähden, koska saman tyylistä pakkaa olen jo vuosia käytellyt) liikkeelle niistä lelumokseista:
Mox Diamond ja
Chrome Mox (jota tosin itse en pelaa), sitten
Sol Ring (auttaa enkeliä, keppiä, Toppia, Tinkeriä jne),
lotus petal on myös erinomainen ensimmäisellä vuorolla counteria tarvitessa - etenkin jos FoW:ja et hanki. Sitten esim. Needlet ja Topit ovat mukavia 1cc droppeja, kun taas sidellä Cryptit ovat erittäin näpsäköitä Dragoneita ja muita turahteluja vastaan. Pakan linjasta riippuen myös
Chalice of the Void tai
Crucible of the Worlds +
Wastelandit (strippi ofc) voisivat toimia metasta riippuen.
Miksi et tahtoisi pelata
Swords to Plowsharesia? Se auttaa aggroa vastaan, niillä voit voittaa Oathin ensimmäisessä pelissä, se vastaa DSC:een - se on vain yksinkertaisen mawton:) Boomerangien sijaan ainakin osan voisi vaihtaa
Echoing Trutheiksi, jotka ovat parempia aggroja vastaan + ne on helpompi castata ja voit kikkailla niillä keppien kanssa mukavia.
Siinä jotain, toivottavasti saat tuosta jotain irti:)