Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Flashback ja remove  (Luettu 3633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veijari

Flashback ja remove
« : 24.10.06 - klo 22:26 »
1. Jos vastustajalla on sorcery haudassa niin voinko odottaa että hän meinaa pelata sen ja estää sitten loistsun esim. withered wretchillä vai onko minun itse poistettava kys. kortti ennenkuin vastustaja meinaa pelata sitä?
2. Entäs sitten instant? Jos kaveri on maksamanut costin niin voinko estää sen edellämainitulla tavalla? Tai jos meinaan itse poistaa kortin niin siihen kai ainakin voi responssata pelaamalla kys. kortin.

Poissa korpi

Vs: Flashback ja remove
« Vastaus #1 : 24.10.06 - klo 23:49 »
1. Et voi poistaa korttia vastauksena sen pelaamiseen riippumatta kyseisen kortin typestä. Kun kortti pelataan, on se jo poistunut hautuumaalta siinä vaiheessa kun saat priorityn ja mahdollisuuden esim. Witherd Wretchin aktivoimiseen.

2. Kun kaverisi ilmoittaa pelaavansa jonkun kortin, et voi tehdä mitään kesken sen pelaamisen ennen kuin loitsu on stackissa, jolloin sinä saat priorityn ennen kyseisen loitsun resolvaamista. Kortin poistuminen kädestä (tai flashbackin tapauksessa hautuumaalta), mahdollisten moodien valitseminen, targettien ilmoittaminen ja loitsun casting costin ja mahdollisten muiden pelaamisen maksujen maksaminen kuuluvat kaikki osaksi loitsun pelaamista etkä voi kesken sitä tehdä mitään.

Kyllä, voit vastata Withered Wretchin abilityyn pelaamalla flashback-instantin hautuumaaltasi.

Poissa veijari

« Vastaus #2 : 30.01.07 - klo 15:16 »
Mites tähän aiheeseen liittyen.
Jos discardaan flashback kortin(sorcery) vaikka wild mongrelille niin missä vaiheessa vastustajalla on mahdollisuus poistaa tuo kortti haudasta(vaikka withered wretchillä) vai onko ollenkaan jos on minun mainphaseni ja aion mongrelin abilityn resolvattua pelata tuon flashbackin.

Poissa Polari

« Vastaus #3 : 30.01.07 - klo 17:03 »
Tilanne yksityiskohtaisesti:

- Käytät Mongrelin abilityä, costina discardaat kortin gravelle
-- Priority sinulle, jos kortti on instant voit pelata sen nyt
-- Jos et tehnyt mitään, priority vastustajalle, joka voi nyt käyttää esim. Wretchin abilityä
* Jos mitään ei tapahtunut, Mongrelin ability resolvaa. Mongrel vaihtaa väriä ja saa +1/+1
- Stäkki tyhjä, priority sinulle, voit nyt pelata vaikka Sorceryn

Eli tiivistettynä, vastustaja voi poistaa kortin vastauksena Mongrelin abilityyn ennen kuin voit pelata Sorceryä. Sen sijaan jos kyseessä olisi efekti jolla kortti discardataan osana spellin tai abilityn efektiä (vaikka Rix Maadi tai Smallpox), discardaus tapahtuu vasta esimerkissä tähdellä merkityssä kohdassa, ja voit pelata Sorcerynkin ennen kuin vastustaja ehtii poistaa sitä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)