Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Phasing?  (Luettu 3975 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fumba

Phasing?
« : 28.11.06 - klo 16:20 »
Kukaan kavereistani ei tunnu tietävän, yhdessäkään phasing-abilityn omaavassa creaturessa ei lue, mitä kyseinen ability tekee, joten päätin nyt kysyä täällä.
Mitä phasing siis tekee? Kuulemani mukaan se liittyy jotenkin removessa hyppimiseen.

Poissa duracel

Re: Phasing?
« Vastaus #1 : 28.11.06 - klo 17:04 »
Copy&pastena vanhasta vastauksestani, jonka olisi kyllä searchilla löytänyt:

Untapissa, ennen kuin untappaat mitään, jokainen korttisi, jolla on Phasing, menee pois pelistä Phase Out -zonelle. Samaan aikaan ne kortit, jotka olivat Phase Out -zonella, tulevat takaisin peliin.

Phasingissä olevat vehkeet "muistavat" minkälaisina ne olivat pelissä ollessaan, joten mahdolliset counterit säilyvät. Ne muistavat myös olivatko ne flipattuja, täpättyjä tms. Ja kyseessä on siis *sama* permanentti, joten toisin kuin vaikkapa käteen palauttamisen tapauksessa, Phasingissa käynyt Kaho, Minamo Historian tietää mitkä kortit olivat sen pelistä poistamia, ja niitä voi edelleen pelata.

Jos permanentissa oli jokin Aura tai equipment kiinni, tämä kortti menee permanentin mukana Phase Outille ja tulee sitten taas takaisin permanentissa kiinni.

Takaisin peliin Phase Outista tulevat permanentit eivät triggeröi mitään Comes Into Play -abilityja, eivätkä pelistä Phasingiin menevät mitään Leaves Play -triggereitä.

Ja Phasingista takaisin tulevat creaturet voivat hyökätä samalla vuorolla. Myös silloin, kun sama vehje on Phasennut sisään ja ulos samalla vuorolla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Phasing?
« Vastaus #2 : 10.12.06 - klo 18:17 »
Lainaus
Takaisin peliin Phase Outista tulevat permanentit eivät triggeröi mitään Comes Into Play -abilityja, eivätkä pelistä Phasingiin menevät mitään Leaves Play -triggereitä.

Hetkinen. Kauan sitten kaverini löysi osoitteesta www.magicdeckvortex.com seuraavan loputtomien vuorojen combon: Wormfang Manta+Vanishing. Minä muistan nähneeni kyseisen combon ja siksi ihmettelenkin toteamustasi duracel. Eli tuo kombo ei siis toimi? Onko kyseinen kombo ollut aina täysin puutaheinää vai onko se joskus ollut olemassa, mutta jonkin uuden errata-jutun jälkeen se kaatui? Mikäli vastaus jälkimmäiseen kysymykseen on myönteinen, niin minkälaisesta muutoksesta oli kokonaisuudessaan kysymys?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

Vs: Phasing?
« Vastaus #3 : 10.12.06 - klo 18:29 »
Phasing, kuten moni muukin härö vanha ominaisuus, on toiminut vuosien varrella useilla tavoilla. Phasingin säännöt siivottiin kunnolla Miragen tullessa Magic Onlineen, mitä ennen phasing mm. triggeröi leaves-play -abilityt muttei comes-into-play -abilityjä - nykyäänhän se ei tee kumpaakaan. Manta + phasing -kombo perustui juuri tuohon em. ominaisuuteen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa DaiJou

Vs: Phasing?
« Vastaus #4 : 05.02.08 - klo 16:53 »
Necro! Kysytään kuitenkin samasta aiheesta.
Comp.Rulesista yksi osa hieman mietityttää:

502.15g Effects with limited duration and delayed triggered abilities that specifically reference a permanent will be unable to further affect that permanent if it phases out. However, other effects that reference the permanent (including effects with unlimited duration) can affect the permanent when it returns to play.
Example: A creature is affected by Giant Growth and then phases out during the same turn. If the creature phases back in somehow before the turn is over, it won’t get the +3/+3 bonus from the Giant Growth because its effect has a limited duration.

Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki "until end of turn" jutut saa pois phasettamalla peto pois ja takaisin samalla vuorolla? Esimerkiksi juuri Giant Growth, Last Gasp, "Target creature gains defender until end of turn" jne. Koska Rule 502.15h taas sanoo että Phasettavat kortit "muistaa menneisyytensä" ja palaa samassa tilassa takaisin.

Poissa Polari

Vs: Phasing?
« Vastaus #5 : 05.02.08 - klo 17:23 »
502.15h. Phased-out cards "remember" their past histories and will return to play in the same state. They "remember" any counters they had on them, any choices made when they first came into play, whether they were flipped when they left play, and whether they were tapped or untapped when they left play. They also "remember" who controlled them when they phased out, although they may phase in under the control of a different player if a control effect with limited duration has expired.

Phasing ei ole niitä pelin selkeimpiä osa-alueita jos sen sääntöjä tarkastelee suurennuslasin kanssa, mutta on näissä kahdessa kohdassa nyt aika selkeä ero. Ensimmäinen viittaa muihin rajoitetun kestoisiin efekteihin jotka vaikuttavat vehkeeseen jolla phasing on. Jälkimmäinen taas käsittelee sen vehkeen itsensä ominaisuuksia. Siispä esim. 2x Time and Tide poistaa Meddling Magelta Giant Growthin efektin ja estää sitä kuolemasta Berserkin triggeriin vuoron lopussa, mutta pitää aiemmin nimetyn kortin ja Magen päällä mahdollisesti olevat counterit samana.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)