Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Missä/miten kuulit mtg:stä ensimmäisen kerran? ja innostuit?  (Luettu 21578 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mr haisuli

meitti pelas vaan mtg battlegroudssii sitte kun kaveri alko kerää nii ei mul ollu mitään harrastust ja kokeilin sit mtg:tä ja jäin loppujen lopus koukkuun:)

Poissa FooGod

Tais olla ala-asteen kakkosluokalla, kun velipuoli tuli helsingistä käymään viikonlopuks ja oli juuri ostanut 6th startterin. Rupesin kattelemaan suurella mielenkiinnolla korttien hienoja kuvia ja isoja numeroita (Scaled Wurm!!). Seuraavana päivänä vaan suomalaiseen kirjakauppaan ja 6th startterin ostoon. Siitä lähtien ollu putki päällä lukuunottamatta 5 ja 6 luokkaa..

Poissa Baskeri

Näin Mtg:n ensimmäisen kerran kun isoveli ja serkut pelailivat joskus vuonna 1996. Olin silloin ala-aste ikäinen. Sillon en tykännyt pelistä yhtään, sillä ei ollut englanninkieli silloin vielä hallussa. Ylä-asteelle mennessä päätin lainata veljeltä kortteja pakkaan, muutaman voiton jälkeen innoistuin. Siitä asti olen melkein joka koulupäivänä ruokatunnit pelaillu ja aika paljon vapaa-ajalla.

Poissa Hezzu

mä innostuin siitä kun suomalaises kirjakaupas oli 5mk paketti unglued kortteja (9)
Ja sit mä ostin koko satsin niitä. Olikohan siinä about 40 boosteria ja avasin ne. Ihmettelin vähän kun kaikis niis korteis tuli kuva yli ja yms...
Ja sit kaverit sano et ne on pilailukortteja ja neuvovat että ostasin suomalaisest alotuspaketin. (5th) Ja siitä se sit lähti...
Ja mul ei ollu kyl kun muutama kaveri joitten kans pelasin ja lopulta yläasteel sain mr haisulin jäämään koukkuun niihi!

Poissa mr haisuli

nii ja josta sulle ei ollu mitään hyötyy koska mä voitan sun kaikki kortit loppujen lopus (9)  (9)

Poissa Gleb

No nyt kerron teitelle ainoan salaisuuden mun, kuunnelkaa se menee näin: Olen muistaaksenu 5lk ala-asteella ja olen veljeni pitämässä (pöyä) roolipelisää missä sitten oli nykyinen ystäväni (ei kaveri vaan ystävä, teillä muilla näyttää olevan vaan kavereita) ja sit sillä oli isoläjä kortteja ja katoin mitä taide teoksia ja örkkejä tossakin oli. Viikko siittä omistin jopa jotain 5 buusteria ja olin niin onnellinen (huom olen nykyään seiskalla)

Nykyään pelataan sillä vanhalla ystävällä (kyllähän se nykyäänkin on ystävä)  jotain 5 henkilöä pelaillaan kerran viikossa. Kaapistä löytyy muutama tuhat korttia
Why?

Poissa n0zii

Näin joskus kaverillani mtg-kortteja, mielenkiintoni heräsi.
Itse keräilyn ja pelaamisen alotin vasta hiljattain tänä syksynä, joten olen
aivan rookie vielä näissä hommissa. :)
Lisää kortteja, enemmän!

Poissa hall0n

Olin saanut jostain muropaketista MtG CD-levyn jossa opetettiin pelaamaan peliä oikein kädestä pitäen. Pelasin sitä kyllä aina joskus mutta kortteja en ollut ostanut. Mutta sitten, pari vuotta myöhemmin....

....Näin kun serkkuni ja kaverini olivat meillä heidän pelaavan Magiccia. Se näytti todella hauskalta. Sitten mieleeni tulvi muistoja pelistä jota olin pelannut tietsikalla, ja huomasin osaavani pelata peliä. Ensimmäisen kerran pelasin kaverin pakalla, mutta sitten muistin että eräälllä kaverillani oli ainakin joskus ollut meisikkejä. Ostin sitten ne häneltä 5 eurolla. Se oli 6th edition startteri ja siitä se sitten lähti.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
ensimmäisen kerran näin mägiccejä kaverinin luona jonka isoveli pelasi joka oli joskus 1999 ja nyt 7 vuotta sitten .itse aloitin viime vuodenpuolella joskus jouluna kun pyysin 4 boosteria joulu lahjaksi kummiltani sitten sain vielä 3 äidiltäni ja siitä sitten se lähti .
ensin kyllä pelasin mtg onlinea mutta sihen kiinnostus lophati joten houkuttelin kaverin mukaan ja pelataan melkein joka päivä jonain
pitäisi osoittaa kiitokset mr.Garfieldille joka keksi koko homman :D

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Joo, pitäs kyl kiittää, loistava peli/harrastus/keräilyn kohde. (9)

Poissa Shine

Ensimmäisen kerran korteista kuulin kaverilta. Tokalla luokalla sitten aloitin ja taisi olla Odyssey juuri ilmestynyt ja nyt olne viisi vuotta pelannut tosin siinä oli semmoinen noin vuoden tauko kun ei ollut peli seuraa mutta sitten sain kaverini innostumaan ja siitä on Magic kasvanut pikku hiljaa ja nyt se on WH 40K: ja FB:n kanssa ainoa harrastukseni ja sitä pelailen nykyään aktiivisesti.

Poissa McEwok

no,minä kuulin MtG:stä ensimmäisen kerran pari vuotta sitten jossain lehdessä.

innostuin vasta pari kuukautta sitten pelaamaan.

käynyt 2 draftissa ja 1 junioriturnauksessa.

nykyään sitten  harrastankin MtG:tä.

Poissa SonniEriksson

Olimme kaverin kanssa kuulleet jostakin ihmeellisestä korttipelistä, jota sai ostettua läheisestä leluliikkeestä. Marssimme kauppaan ja ostimme portalin aloituspakan, johon kuului myös hieno pelimatto.
Pelailimme muutaman päivän samoilla pakoilla ja iski himo saada lisää kortteja. Piti käydä ostamassa muutama lisäosa eli buusteri (olisikohan ollut visions) ja siitä se kivi lähti vierimään.

Tämän jälkeen on tullut uhrattua suuria tunti/rahamääriä näille kivan näköisille peliläpysköille. =)

Poissa Tempodaddy

Joskus kai Ice agen aikoihin yks kamu halus opettaa mulle miten sitä magicciä pelataan, suurta hämmennystä aiheutti orcish lumberjack joka istuu jossain hc compact harvesterissa jossa on noin miehen kokoinen sirkkeli ja silti se on vaan 1/1. Omailin kuitenkin muita kavereita siinä vaiheessa jotka myös pelaili, joten jouduin tyydyttämään sisäisen laumasielun.
Awesome to the max.

Poissa Titus

Kuulin magicista ensimmäistä kertaa muutamalta luokkakaveriltani joskus tuolloin, kun Mercadian Masques oli juuri ilmestynyt. Sytyin peliin hiljalleen, kunhan ensin olin pelaillut pari kertaa kaverin korteilla ja jonka jälkeen ostin 15 markalla samaiselta hepulta nipun Ice Agen ja 5th editionin säläcommoneita (joista suuri osa on edelleen tallella  (9) ).
Kuoppa se on joka kannattaa.

Poissa magic=)

Oli kai vuosi 2004 ja olin kai 10v(just täyttämässä 11) kun kerran Fantasiapeleissa näin kun pari tyyppiä lätki siellä jotain ihan outoja kortteja. Kysyin sitten myyjältä että mitä noi pelaa ja hän kertoi että se oli Magic. Sitte parin päivän päästä tulin uudestaan käymään ja ostin 8th mustan aloituspakan ja veljeni lupasi opettaa miten pelataan koska hän oli joskus kauan sitten pelannu. Siinä sitten pelattiin ja ostin aina uusia pakkoja. Siitä se sitten lähti.

Poissa one fool

Ihan ensimmäisen kerran luin jostain lehdestä magicistä kun olin vielä aika nuori, mutta varsinainen kiinnostus alkoi vasta siinä vaiheessa kun kuulin kaverini kertovan osaavansa pelata kyseistä peliä (olin juuri löytänyt lehden
jostakin ja kertonut kaverilleni siitä artikkelista) , jonka jälkeen minäkin aloin ostamaan noita kortteja ja pelaamaan niillä.

Poissa minics4

-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:05 kirjoittanut minics4 »

Poissa Samulai

Pelailtiin kaverin kanssa Duel Masteria ja siihen tyli eräs tyyppi kysymään että "Pelaatteko te Magiciakin?"

"Ei, mikäs tämä on?"

Poissa Puska

Joskus Alaran aikoihin kaveri sai jostai kuulla maailman suosituimmasta keräilykorttipelistä. Aateltiin siinä sitten, että kokeillaan. Ostetaan theme dekit niin on jotain tekemistä sadepäiville. Nykyään ei vaan sada joka päivä :/

Poissa instiqma

Kaveri laittoi joskus Onslaughtin aikoihin mesessä linkin Modon sivuille ja kehotti kokeilemaan hyvää peliä.

Poissa Juzam Djinn

Kaverin täti opetti meidät pelailemaan urza / mercadian blockin aikoihin ja seuraavana jouluna saatiin lahjaksi 6th editionin startterit. Siitähän se sitten lähti.

Poissa Kertsu

Oma pelaaminen alkoi joskus Eventiden ja Shards of Alaran väliaikoina jos nyt oikein muistan  ;D Oltiin kaverin luona ja jätkät pelas siinä Magicia ja sanovat mulle, että kokeilehan. Pitihän sitä kokeilla ja vaikka aluksi en tajunnut mitään nii koukkuun jäin :D Kaverit pelas melkeinpä kokonaan silloin Kamigawa ja Ravnica blokkejen korteilla ;D

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Lainataas tuolta kuinka kauan on tullut pelattua ketjun puolelta.

Erinäisten roolipelien ja miniatyyripelien astuttua kuvaan ala-asteen lopulla seuraava looginen etappi olikin sitten myös korttipelien maailmaan singahtaminen. Paikallisen kirjakaupan kokoelmaa tovin tutkittua kaveriporukan mukaan lähti pari strongholdin ja exoduksen buusteria sekä jokunen exoduksen startteri josta koko homma lähti käyntiin.
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Enterorrhexis

Peli oli nimellisesti tuttu ala-asteen ajoilta, kun pelilehtiä selaili. Idea sai pientä pohjaa, kun osti ärrältä muutamat Invasion-buusterit ihan uteliaisuudesta, kun nimi oli tuttu.. Tuossa vaiheessa ei vielä ihan innostus lähteny ku ei ollu kaveria jonka kanssa opetella. Mutta Darigaaz, the Igniter oli vaan awesomen kuuloinen legenda (koska legendithän olivat olovana kuumaa tavaraa ja ovat edelleen!)

Vähän tämän jälkeen, about ennen Apocalypsen julkaisua eräs Seinäjoen Mtg-skenelle tärkeä henkilöitymä demotti Portal: Second Age - demopaketilla peliä itselleni ja parille kaverilleni erään TCG-liigan jälkeen ja siitä se ajatus otti sitte kunnolla tuulta alleen. Muutama vuosi meni täys-casuaalisti pelaten näiden parin kaverin kanssa. Tämän ja kuuden vuoden tauon jälkeen vähän ennen Zendikaria kiinnostus heräs uudelleen vakavampana ja tässä sitä ollaan. Ennemmin ei tullut lähdettyä vakavammalla mielellä pelaamaan, kun tilanteeseen vaikutti aika vahvasti rahan puuttuminen.

Ekassa kappaleessa mainitsemani Darigaazin myötä sain kipinän myös tämän tauolta palaamisen jälkeen sille, että kerään kaikki legedary creaturet englanniksi. :) Kiva sivuproggis pelaamisen kyljessä.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Hiroto Honda

Pelailtiin kaverin kanssa Duel Masteria ja siihen tyli eräs tyyppi kysymään että "Pelaatteko te Magiciakin?"

"Ei, mikäs tämä on?"

Jännää tämä kohtalo. Tuokin saatiin tietää vajaan vuoden sisällä (vai oisko ollu 1.5 ei muista) tapahtuneesta. Oltiin hurahettu MTGhen. Samasa peliporukasa oltiin ja tuli puheeks mistäköhän tuli tämä innostus niin totesinpa että tais olla yläasteen ekalla kun tuli tuota kyseleen ja jäi mtg mieleen. Pari viikko siitä niin tuli ostettua intropack jos toinenkin, siitä se sitten lähti.
Those who have seen their faith will not see it again.
W/H

Poissa Anrix

Ice Agen aikoihin ja sitä ennen serkku oli pelannut "isojen poiken kanssa" vähän magicia, jonka jälkeen sai minutkin vähän innostumaan. Nooh, viikonloppukun oli, sain isänikin innostumaan korteista (ja alkoholilla oli PALJON tekemistä asian kanssa) ja jopa kustantamaan ekat startter/korttipakat englannin oppimisen varjolla.. Siitä sitten ensimmäiset pakat kasaan ja serkun kanssa pelailemaan.

Tämän jälkeen tuli joku 10v. taukoa, jonka jälkeen innostus taas alkoi ja nyt on saanut serkkua opettaa uusien sääntöjen mukaan pelaamista (kuutiodraftia ja nykyään jo aika tasapuolista on..).

Poissa chibi

Aikanaan hieman vanhempi kaveri opetti meikäläisen pelaamaan, lopetin sitten kuitenkin urza-blokin jälkeen ja toinen kaveri opetti SoAn julkaisun aikaan uudestaan homman ja sen jälkeenhän sitä on harjattu niin usein että korvista yleensä sunnuntai iltaisin ulos pursuu.
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Olin kahden kaverini välisenä juoksupoikana kun jätkät teki korttikauppoja. Ihmeteltyäni sitten, että mitäs kortteja nämä on, kaveri ehdotti, että opettaisi mulle miten MtG:tä pelataan. Onslaughtin sinimusta decki tuli hommattua ja saman tien kaikki siniset pahvit pois ja punaista tilalle, niin olisi mukavan väristä pelattavaa. Paskaahan se oli, mutta kyllä se siitä sitten lähti.

Poissa ZyDec0

Isoveli osti kaverinsa kanssa joskus Urza blockin aikaan kortteja ja silloin näin kortit ensimmäistä kertaa. Itse kuitenkin pelailin vielä Pokemonia tuolloin, niin MtG ei kiinnostanut. Erään suuremman Pokemon turnauksen yhteydessä sitten yks kaveri, jolla nyt on jo oma liike pystyssä, kasas mulle ilmaiseksi Kavu-deckin Invasionin commoneista ja unceista (tais siellä joku Kavu Monarchkin olla :) ) Tällöinkin vielä Pokemon vei voiton ja sen jälkeen oli pöytä- ja korttipelien osalta vähän hiljaiseloa pari vuotta. Lopulta pari kaveria sai suostuteltua mukaan Champions of Kamigawan kynnyksellä (pari pussia taisin Mirrodinia ehtiä ostamaan). Pidin taukoa Time Spiralin saavuttua, mutta aloitin nyt Mirrodin Besiegedistä lähtien uudelleen.