Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Listojen uppimisrajat  (Luettu 4114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mahonen

Listojen uppimisrajat
« : 05.02.07 - klo 22:54 »
Ajattelipahan olla nyt tälläinen nipo ja valittaa tästä varsinkin uusilla käyttäjillä ilmenevällä tavalla uppia lista joka vaihdon jälkeen ja n.5 kertaa päivässä. Ensinnäkin uppimis viestit täyttävät roskiksen ja toiseksi on todella ärsyttävää kun se oma lista tippuuu sinne perimmäisen nurkaan vain siksi, että jotkut käyttäjät uppivat oman listansa koko ajan..

Ovatko muut käyttäjät huomannet samaa ja häiristeekö asia heitä?

Poissa hall0n

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #1 : 05.02.07 - klo 22:57 »
No ei ehkä ihan viisi kertaa päivässä mutta esim. 2 uppimista yhden päivän aikana ei ole mitenkään harvinaista. Varsinkaan kun joskus listaa ei välttämättä ole edes päivitetty vaan on upittu huvin vuoksi.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #2 : 05.02.07 - klo 22:57 »
En muista millon oon viimeeksi uppinut, ja kyllä silti sillon tällön vaihto ehdotuksia tipahtelee...

Poissa mahonen

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #3 : 05.02.07 - klo 23:00 »
En muista millon oon viimeeksi uppinut, ja kyllä silti sillon tällön vaihto ehdotuksia tipahtelee...

No itse upin silloin, kun listani menee jollekkin kolmannelle tai neljännelle sivulle. Ja tätä on oikeastaan vain havaittavissa uusilla käyttäjillä. Olisiko mahdollista listätä tai huomauttaa edes säännöissä jonkulaista "uppimisrajaa"?

Poissa Nastaboi

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #4 : 05.02.07 - klo 23:18 »
Mielestäni kerran päivässä on sopiva raja uppimiselle, itse olen ainakin pitäytynyt siinä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa miinin

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #5 : 05.02.07 - klo 23:35 »
Sääntöihin lisätty uusi kohta, mikä rajaa listojen uppimisen korkeintaan kerran päivässä tehtäväksi toiminnoksi.

Poissa mahonen

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #6 : 05.02.07 - klo 23:40 »
Sääntöihin lisätty uusi kohta, mikä rajaa listojen uppimisen korkeintaan kerran päivässä tehtäväksi toiminnoksi.
Loistavaa!

Poissa Icirtus

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #7 : 05.02.07 - klo 23:47 »
Hyvä että tämä herrasmiessääntökin on nyt kirjoitettu sääntöihin >:). Good job.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa hall0n

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #8 : 06.02.07 - klo 10:26 »
Mielestäni lista pitäisi saada uppia vain jos siihen on jokin muukin syy kuin se että haluaa sen ylös, ts. listalla pitäisi olla jotain uutta. Jos lista "pitää" uppia joka päivä on melko varmaa että kukaan ei halua korttejasi. Kannattaa myös itse olla aktiivinen ja vaikka itse postata näitä vaihtoehdotuksia, listalla on outo tapa pompata ylös kun jokin muu kuin sinä itse vastaat  siihenO_o.

Eipä tässä muuta, ärsyttää vain se kun joku uppii listansa ja kun kattoo koska sitä on viimeksi päivitetty niin päivämäärät eivät täsmää, ts. upitaan huvikseen. Älkää vetäkö vetäkö hernettä nenään tästä(kään)tilityksestä. Itse vain silloin kun aloitin tämän foorumin käytön luulin että listan uppiminen tarkoittaa sitä että siellä on jotain uutta, ja luulen vieläkin.

Ja sana "uppiminen" tulee alunperin englanninkielen sanasta "update" eli "päivitys", joka taas tarkoittaa jotain uutta vanhalle listalle tai jotain sinne päin. En taas osaa pukea ajatuksiani oikein sanoiksi.

-Valtteri
« Viimeksi muokattu: 06.02.07 - klo 10:37 kirjoittanut Quiet Nomad »

Poissa Farseer

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #9 : 06.02.07 - klo 10:59 »
Mielestäni lista pitäisi saada uppia vain jos siihen on jokin muukin syy kuin se että haluaa sen ylös, ts. listalla pitäisi olla jotain uutta. Jos lista "pitää" uppia joka päivä on melko varmaa että kukaan ei halua korttejasi. Kannattaa myös itse olla aktiivinen ja vaikka itse postata näitä vaihtoehdotuksia, listalla on outo tapa pompata ylös kun jokin muu kuin sinä itse vastaat  siihenO_o.

Eipä tässä muuta, ärsyttää vain se kun joku uppii listansa ja kun kattoo koska sitä on viimeksi päivitetty niin päivämäärät eivät täsmää, ts. upitaan huvikseen. Älkää vetäkö vetäkö hernettä nenään tästä(kään)tilityksestä. Itse vain silloin kun aloitin tämän foorumin käytön luulin että listan uppiminen tarkoittaa sitä että siellä on jotain uutta, ja luulen vieläkin.

Ja sana "uppiminen" tulee alunperin englanninkielen sanasta "update" eli "päivitys", joka taas tarkoittaa jotain uutta vanhalle listalle tai jotain sinne päin. En taas osaa pukea ajatuksiani oikein sanoiksi.

-Valtteri

Tuossa voisin muuten olla samaa mieltä, mutta itse suosin yksityisviestejä, kuten varmasti moni muukin tällä foorumilla. Tällöinhän topikki itse ei nouse ylös, ja itsekin nyt tuppaan saamaan vähintään 1-2 osto/trade-ehdotusta päivittäin, yleensä enemmänkin.

Tuo kerran päivässä on rajoituksena siitä hyvä ettei mikään järkisyy vaadi listan nostamista useammin, mutta toisaalta päivässä lista ehtii painua sen verran taakse että uppiminen on jo hyödyllistä. Tosin kaikkien kannattaa hetki kuluttaa aikaa siihen että miettii miksei niitä vaihtoehdotuksia tule, ja tutkailla omaa topikkiaan miettien samalla kysymystä "haluaisinko itse ehdottaa vaihtoa tälläisen listan omaavalle henkilölle". Välillä kun näkyy niitä missä havella on 4 commonia ja wantilla vain power-9  ;D
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa miinin

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #10 : 06.02.07 - klo 13:00 »
Ja sana "uppiminen" tulee alunperin englanninkielen sanasta "update" eli "päivitys", joka taas tarkoittaa jotain uutta vanhalle listalle tai jotain sinne päin. En taas osaa pukea ajatuksiani oikein sanoiksi.

Sana "uppiminen" tulee siitä, että lista suuntaa takaisin ylös (up), eli listan kärkeen. Tätä usein myös korostetaan sillä, että uppimis-viestissä lukee vain "Up".

Poissa hall0n

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #11 : 06.02.07 - klo 13:04 »
Sana "uppiminen" tulee siitä, että lista suuntaa takaisin ylös (up), eli listan kärkeen. Tätä usein myös korostetaan sillä, että uppimis-viestissä lukee vain "Up".

Itse ainakin kirjoitan siihen sanan Update, ainakin yleensä :). Koska mikä järki uppia listaa jos siellä ei ole mitään uutta nähtävää? Kuten jo moneen kertaan sanottu: Jos lista tuppaaa aina lukuisista uppimisista huolimatta putoamaan ehkä jopa toiselle sivulle asti, kannattaa miettiä onko listalla mitään tarjottavaa ja juuri sitä mitä Farseer sanoi.

Poissa mahonen

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #12 : 06.02.07 - klo 13:25 »
Lainaus
mikä järki uppia listaa jos siellä ei ole mitään uutta nähtävää?

Kaikki käyttäjät eivät käy ehkä jokapäivä foorumilla. Ja nuo listat tuppaavat kyllä tippua aika äkkiä jos ei aktiivinen ole. Itse kyllä ymmärrän sen jos listan uppii kerran päivässä, koska jotkut käyttäjät eivät sitä ole ehkä nähneet. Siinä syy miksi uppimisessa on järkeä ilman listan uudistuksia.

Poissa Tmies

Vs: Listojen uppimisrajat
« Vastaus #13 : 08.02.07 - klo 19:51 »
Itse muillakin foorumeilla liikkuessani olen todennut, että useissa on sellainen käytäntö, että uppiminen on sallittua kerran viikossa.
Tuo kerran päivässä raja on kyllä jo hyvä. on aika ärsyttävää jos koko ajan on sama viesti ekana vaikka sielä ei mitään muutoksia ole tapahtunutkaan.
kyllä niitä viestejä jaksaa kaivaa jopa toiselta ja kolmannelta sivultakin.

Ps. tämä on sitten jo toinen viestini täällä. :)  ja vaikuttaa ihan ok foorumilta ainakin tähän asti.
Mainos. pian laitan H/W listani tänne. sielä on siten paljon vanhempaa kamaa tarjolla. Jos jotakin nyt kiinnosta...