Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mtg Online  (Luettu 22245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Mtg Online
« Vastaus #30 : 15.02.07 - klo 12:13 »
Niin ontuva vertaus että pakkohan tähän on jo vastata
Siis... tosiaan. Hait tuota niin kaukaa ettei kyseessä ole edes verrattavissa oleva asia. Pankista voit nostaa leikkicrediittisi ulos, mutta voitko nostaa modosta leikkipahvisi

Anteeksi nyt, mutta sinä olet vähän pässi. Kyseessä on täysin verrattava asia, kuten Kosti tuolla ylempänä jo osoittikin: Virtuaaliselle omaisuudelle on muodostunut arvo, koska arvolle on jotkin takeet. Pankissa olevilla rahoilla on arvo siksi, että ensimmäiseksi pankki takaa sijoituksen arvon suhteessa fyysiseen rahaan, ja toiseksi fyysisellä rahalla on arvo, koska valtio ja valtion keskuspankki takaavat sen. Online-korteilla on arvo siksi, että Online-pelaajien yhteisö takaa niiden arvon. Huomaa, että fyysisellä rahalla itsessään ei ole yhtään sen enempää arvoa kuin virtuaalisellakaan, ellei jokin taho takaa sen arvoa! Kyse siis on aina takauksesta ja takauksen luotettavuudesta, ei koskaan siitä, onko asia kosketeltavissa ja fyysisesti omistettavissa vai ei.

Ei minulla ole koskaan tullut mieleenkään, että pankkitiliäni käyttäisin vain siksi, että voihan sieltä halutessaan nostaa rahat ulos. Kyllä siellä olevalla omaisuudella on minun pienessä päässäni ihan arvo sinänsä, mikä tekee elämästä ja pankkitilin käytöstä aika paljon helpompaa. Itse asiassa jos omaisuutta on arvopapereina sanokaamme satoja miljardeja, sitä ei edes voi nostaa fyysisenä omaisuutena hetken mielijohteesta, vaan se vaatii kuukausien aktiiviset järjestelyt. Ja eipä normaali ihminenkään saa erikseen pankin kanssa neuvottelematta nostaa tililtään kuin kertalukua 3500 euroa päivässä käteistä.

-- Nute
Oulu

Poissa Anssi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #31 : 15.02.07 - klo 16:39 »
Vaadin oravannahat takaisin!
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Nirppu2

Vs: Mtg Online
« Vastaus #32 : 15.02.07 - klo 17:22 »
No johan tuli aiheeseen kommentteja. Itse pidän MTGOta jokseenkin tasaverosena normi MTGn kanssa.
En nyt rupea kärjistämään tätä keskustelua tässä enempää, kun tuntuu että on mielipiteet aika laidasta laitaan monella  :D

Saiskohan MTGO:lle oman osion tänne jonnekin?

Poissa Omnicun

Vs: Mtg Online
« Vastaus #33 : 15.02.07 - klo 22:45 »
Saiskohan MTGO:lle oman osion tänne jonnekin?
Siis_miksi_ihmeessä?

Poissa hemmo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #34 : 06.06.07 - klo 15:59 »
Anteeksi kun vastaan vanhaan aiheeseen mutta:

Voisiko joku nyt ystävällisesti pistää yhteen viestiin tiedon siitä, mitä tarvitsen aloitukseen ja miten se tapahtuu. Jotenkin vain meni pää pyörälle tässä :-[

Poissa Rancid-

Vs: Mtg Online
« Vastaus #35 : 06.06.07 - klo 16:11 »
Tarvitset:

- Clienttisoftan, jonka saa ilmaiseksi netistä
- Tunnuksen MTG Onlineen ja sen kauppaan (saa myös ilmaiseksi nettirekisteröitymisellä)
- Luottokortin tai PayPal-tilin (tai jonkun kaverin joka suostuu diilaamaan MTGO-tuotteita puolestasi)

Kaupasta saa ostaa buustereita, tournament packeja ja ilmeisesti myös teemadekkejä. Lisäksi sieltä saa dollarin hintaisia Event Ticketejä (tix), jotka ovat pelin valuuttaa. Kaikkiin nettikaupassa oleviin hintoihin lisätään ALV 22%.

Limited-eventit maksavat tuotteiden verran + 2 tix (paitsi 4x:t 4tix), constructed 6tix. Palkintoina on kulloinkin tuoreimman setin/blokin buustereita.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa hemmo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #36 : 06.06.07 - klo 16:46 »
Tarvitset:

- Clienttisoftan, jonka saa ilmaiseksi netistä
- Tunnuksen MTG Onlineen ja sen kauppaan (saa myös ilmaiseksi nettirekisteröitymisellä)
- Luottokortin tai PayPal-tilin (tai jonkun kaverin joka suostuu diilaamaan MTGO-tuotteita puolestasi)

Kaupasta saa ostaa buustereita, tournament packeja ja ilmeisesti myös teemadekkejä. Lisäksi sieltä saa dollarin hintaisia Event Ticketejä (tix), jotka ovat pelin valuuttaa. Kaikkiin nettikaupassa oleviin hintoihin lisätään ALV 22%.

Limited-eventit maksavat tuotteiden verran + 2 tix (paitsi 4x:t 4tix), constructed 6tix. Palkintoina on kulloinkin tuoreimman setin/blokin buustereita.


Suuret kiitokset sinulle! Entä mitä muuta tuolta kaupasta kannattaa aluksi ostaa kuin tuo "aloitushomma"?

Poissa Rancid-

Vs: Mtg Online
« Vastaus #37 : 06.06.07 - klo 17:29 »
Pari draftisettiä ja sopivasti tikettejä on ihan hyvä alkusijoitus. Sitten jos innostusta alkukokeilun jälkeen löytyy, esim. Andar täällä foorumeilla on tunnettu tikettidiileri jolle joutuu maksamaan vähemmän kuin kaupalle tai Magic Onlinen myyntifoorumin kauppiaille.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa hemmo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #38 : 06.06.07 - klo 18:03 »
Nyt tuli semmoinen juttu vastaan, kun äitini tokaisi: " Lasketaanko se rahapeliksi, sillä kaikki rahapelit netissä ovat kiellettyjä alle 18-vuotiailta" Itselläni ikää on 16. Onko noin, pitääkö minun vielä odottaa 2 tuskallisen pitkää vuotta päästäkseni pelaamaan? ???

Ps. Draftisetti? Anteeksi vain mutta käsite ei ole tuttu minulle :-'

Poissa Rancid-

Vs: Mtg Online
« Vastaus #39 : 06.06.07 - klo 18:22 »
Draftisetti = kolmen buusterin paketti jollainen kaikilla draftaajilla pitää olla, eli esim. TS-PC-FS.

Tästä en ole satavarma, mutta olettaisin, että: rahapeliksi Magic Onlinea ei lasketa, koska voitot eivät tule käteisenä vaan pelin objekteina, joita voi sitten halutessaan vaihtaa muiden pelaajien kanssa toisiin objekteihin (tai rahaan). Vähän samaan tapaan kuin esim. jossain World of Warcraftissa pärjäämisestä saa kivoja esineitä hahmolleen ja niitä voi sitten myydä peli- tai oikeaa rahaa vastaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa hemmo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #40 : 06.06.07 - klo 20:01 »
Tarvitset:
- Luottokortin tai PayPal-tilin (tai jonkun kaverin joka suostuu diilaamaan MTGO-tuotteita puolestasi)

Taas tuli ongelma :-\ Äitini ei oikein ole luottavainen luottokortilla maksamisessa tällaisissa tapauksissa. Enkä itse saanut tehtyä paypaliin accounttia koska OP:n visa electron ei kelpaa sinne. Mikä neuvoksi? ???

Poissa veijari

Vs: Mtg Online
« Vastaus #41 : 06.06.07 - klo 20:13 »
Ainut järkevä neuvo on se että kertoisit tarinaa muodossa "minä en ole luottavainen" eikä "äiti...". Toisekseen onkohan sinne mahdollista tehdä talletus pankin kautta kuten pokereihin ja muihin? Tuo kyllä kestää pari päivää mutta minkäs teet.

Poissa reaktor

Vs: Mtg Online
« Vastaus #42 : 07.06.07 - klo 08:43 »
Hmm, itse kokeilin masteria vinguttaa ja ihan hyvinhän tuo pelasi. Käyttöliittymä korttien pelaamisen ulkopuolella (eli esim. turnaushuoneissa) on anaaliapinan rektumista, mutta muuten ihan veikeä viritelmä. Muutama asia jäi vielä lyhyellä kokeilulla epäselväksi:

- onko mitään mahdollisuutta voittaa tikettejä / boostereita sijoittamatta starttitiketteihin (eli onko esim. ilmaisia premium tapahtumia? Pokeripeleissä on päivittäin ilmaisia rahaturnauksia jotka rahoitetaan pelaajien muiden pelien maksuista)
- paljonko täyden sarjan redemptaaminen maksaa todellisuudessa Suomeen lähetettynä (kulut + tulli)? Onko tästä redemptauksen toiminnasta käytännönkokemuksia kuinka hyvin toimii?
- kauanko draftiturnaukset kestävät keskimäärin. Illat meinaavat olla hieman lyhyitä eikä yli kahden tunnin mättöihin enää nykyisin meinaa aika oikein riittää.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mtg Online
« Vastaus #43 : 07.06.07 - klo 10:31 »
Hmm, itse kokeilin masteria vinguttaa ja ihan hyvinhän tuo pelasi. Käyttöliittymä korttien pelaamisen ulkopuolella (eli esim. turnaushuoneissa) on anaaliapinan rektumista, mutta muuten ihan veikeä viritelmä.

MTGO 3.0 on tulossa ilmeisesti jossain vaiheessa tätä vuotta ja sen pitäisi parantaa käyttöliittymää ja servereiden vakautta.

Lainaus
onko mitään mahdollisuutta voittaa tikettejä / boostereita sijoittamatta starttitiketteihin (eli onko esim. ilmaisia premium tapahtumia? Pokeripeleissä on päivittäin ilmaisia rahaturnauksia jotka rahoitetaan pelaajien muiden pelien maksuista)

On, mutta näitä on varsin harvoin. Yleensä ainakin joulun aikoihin on noita ticketless turnauksia.

Lainaus
paljonko täyden sarjan redemptaaminen maksaa todellisuudessa Suomeen lähetettynä (kulut + tulli)? Onko tästä redemptauksen toiminnasta käytännönkokemuksia kuinka hyvin toimii?

Pari kertaa on tullut käytettyä redeemiä ja viimeksi 19 setin satsi taisi maksaa kuluineen + tulleineen jotain 240 euroa. Homma toimi ihan muuten mukavasti, mutta parista setistä uupui muutama kortti jotka reklamoinnin jälkeen sitten toimitettiin erikseen.

Lainaus
kauanko draftiturnaukset kestävät keskimäärin. Illat meinaavat olla hieman lyhyitä eikä yli kahden tunnin mättöihin enää nykyisin meinaa aika oikein riittää.

Draftit ovat single eliminationia joten maksimissaan ne kestävät Dräftäys (noin 10-15 min) + Deckbuilding (10min) + 3x kierros (max n. 65 min), mutta yleensä noista on selvinnyt noin kahdessa ja puolessa tunnissa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mtg Online
« Vastaus #44 : 07.06.07 - klo 10:35 »
Aina välillä on nollan tiketin turnauksia - uuden setin julkaisun yhteydessä niitä on jonkin verran, ja joskus juhlapäivinä, esim. jouluna, uutenavuotena ja jenkkien kiitospäivän aikaan.

Runsas tunti riittää draftiin jos häviää ensimmäisen kierroksen :) Jos aikoo voittaa niin kyllä siihen sen kolmisen tuntia joutuu varaamaan. Jos aika on tiukassa, suosittelen liigapelaamista. Liigassa pelataan sealedia, eli täytyy hankkia aluksi starteri ja kaksi boosteria sekä pari tikettiä. Useimmat liigat kestävät neljä viikkoa. Joka viikko saa pelata 5 peliä, joista saa pisteitä. Enemmänkin saa pelata, mutta ylimääräisistä peleistä ei saa varsinaisia pisteitä vaan pelkkiä tiebreaker-pisteitä. Toisella, kolmannella ja neljännellä viikolla saa avata uuden boosterin josta voi lisätä pakkaan kortteja.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa reaktor

Vs: Mtg Online
« Vastaus #45 : 07.06.07 - klo 11:00 »
Itseäni häiritsee hieman tuo wizardin tapa rahastaa pelillä niin tehokkaasti. Peliin saisi hieman lisäpotkua kun nollatikettipelejä järjestettäisiin useammin ja pelaajille annettaisiin mahdollisuus korttipanospeleihin. En oikein ymmärrä miksi ante-pelejä ei ole tuettu kymmeneen vuoteen, koska mielestäni juuri sidedeckistä randomina vedettävän panoskortin pelaaminen lisäisi vähän asennetta peleihin ja alkaisi kovasti kiinnostamaan sekin kuinka paljon rareja deckkiin lyö... nooh, aina ei voi voittaa.

19 setin redemptaaminen 240e:llä ei kuulosta erityisen pahalta. Mitenkäs 1-3 setin redemptaus, mitähän tulisi hinnaksi?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mtg Online
« Vastaus #46 : 07.06.07 - klo 11:35 »
Shipping & Handling on 23.99$ per tilaus ja jokaisella setillä on 50$ tullausarvo, siitähän tuon voi laskea kuinka paljon se tulee maksamaan. Käytännössä yksittäisten settien "pahvittaminen" on kalliimpaa kuin ison satsin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mtg Online
« Vastaus #47 : 07.06.07 - klo 11:39 »
Ante-pelejä ei tueta siitä yksinkertaisesta syystä, että se haiskahtaa liikaa uhkapeliltä.

Toinen hyvinkin merkittävä syy on se, että juuri kukaan ei oikeasti halua pelata antesta. Ei tavallisella kortinlätkijällä ole niin paljon asennetta, että haluaa menettää hyvät lappunsa. Mikään ei estä perustamasta jotain tosimiesten ante-liigaa, mutta yleiseen pelaamiseen ja varsinkin uusien pelaajien kannalta ante on huono juttu.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa hemmo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #48 : 07.06.07 - klo 17:31 »
Mitenkäs draftiturnauksessa landien laita? pitääkö omistaa itse vai saako ne jostain? Vai olenko nyt ihan väärillä jäljillä (olen aika uusi näissä asioissa)

Ps. Onko muuten mahdollista että joku toinen maksaa tuon avaamismaksun puolestani? Muuten alan kohta vaipua epätoivoon aloituksen suhteen..
« Viimeksi muokattu: 07.06.07 - klo 18:42 kirjoittanut hemmo »

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mtg Online
« Vastaus #49 : 07.06.07 - klo 18:31 »
Draftiturnauksissa saat "lainaksi" landeja niin paljon kuin tarvitset, samoin sealed-turnauksissa ja liigoissa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anssi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #50 : 07.06.07 - klo 23:55 »
Ja aloittaessa tulee mukana parikymmentä kaikkia basiclandeja.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa instiqma

Vs: Mtg Online
« Vastaus #51 : 09.06.07 - klo 11:45 »
Vinkki: tixuja saa halvemmalla kuin oikeastaan yhdeltäkään diileriltä ostamalla Startereita shopista ja myymällä niitä eteenpäin. Jos oikein osaan laskea, niin tixun hinnaksi tulisi 74snt/kpl, kun useimmat diilerit myy 80-85snt/kpl.

Edellyttää tosin sen, että on vehje jota höylätä shopissa.

Poissa Taikinavelho

Vs: Mtg Online
« Vastaus #52 : 04.07.13 - klo 22:55 »
Mitenkäs noitten maksu homma laita toimii? Voiko maksaa ihan kortilla ja veloittaako se miten?

Poissa Viikumi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #53 : 04.07.13 - klo 23:38 »
Kortilla voi maksaa, eivät veloita sen enempää kuin mitä ilmoittavat, eli onko se 10€ se alun "sisäänosto" ja sitten siitä draftit ja muut turnaukset maksettava erikseen.
Osaaminen on taitolaji.

Poissa Yabo

Vs: Mtg Online
« Vastaus #54 : 04.07.13 - klo 23:47 »
Mitenkäs noitten maksu homma laita toimii? Voiko maksaa ihan kortilla ja veloittaako se miten?

Ilman kikkailua menee jokaisesta ostoksesta vero, mutta tiksut kannattaakin ostaa muualta ja boosterit vaihdella taasen tiksuihin :)

Poissa Taikinavelho

Vs: Mtg Online
« Vastaus #55 : 05.07.13 - klo 01:07 »
No mistä saisi tiksuja sitten?

Poissa mork

Vs: Mtg Online
« Vastaus #56 : 05.07.13 - klo 02:32 »
meitä on muutama täällä forumilla jotka myy jatkuvasti tiksuja ;)

Poissa Reflektio

Vs: Mtg Online
« Vastaus #57 : 05.07.13 - klo 03:11 »
Tästä en ole satavarma, mutta olettaisin, että: rahapeliksi Magic Onlinea ei lasketa, koska voitot eivät tule käteisenä vaan pelin objekteina, joita voi sitten halutessaan vaihtaa muiden pelaajien kanssa toisiin objekteihin (tai rahaan). Vähän samaan tapaan kuin esim. jossain World of Warcraftissa pärjäämisestä saa kivoja esineitä hahmolleen ja niitä voi sitten myydä peli- tai oikeaa rahaa vastaan.

Tuosta rahapelin määritelmästä löytyy nopeasti vaikkapa ihan Wikipediasta:
Lainaus
Uhkapeli on peli, jossa asetetaan panokseksi jotain materiaalisesti arvokasta, useimmiten rahaa, ilman varmuutta pelin lopputuloksesta. Tarkoituksena pelaajalla on voittaa lisää rahaa tai muuta arvokasta. Suomen kielessä käytetään myös sanaa rahapelit rahasta pelattavista uhkapeleistä. Uhkapelissä voitto-osuus riippuu usein asetetun panoksen suuruudesta. Pelit voivat perustua pelkästään sattumaan tai vaihtelevissa määrin myös taitoon.
Taitaapa tuo mennä uhkapelimääritelmän sisälle ihan vain silläkin, että rahalla ostettavilla eli ts. selkeästi rahaan verrattavilla objekteilla pelataan, voittaminen on epävarmaa ja voitolle kuitenkin pyritään pääsemään. Periaatteessa suhteellisen suoria vertauksia pystyy RAY:n ja Veikkauksen nettipeleihinkin sinällään tekemään.

Wowissahan itse pelaaminen maksaa, eivätkä useinkaan erikseen ne objektit, ja niitä objekteja pystyy käsittääkseni myös löytämään pelin sisäisesti niitä erikseen ostamatta. Wowin, Diablon yms. tavaranmyyntipuolesta tarkemmin muuten minulla ei kuitenkaan ole sen vertaa käsitystä, että siitä suuremmalti mitään sanoisin, kun niitä ei silloin vielä ollut kun itse niitä pelasin.

Samapa se tosin minulle sinällään kuka mitäkin minkäkin ikäisenä pelaa, huomautinpa vain nyt kun oli kysytty. Tuskinpa kukaan paitsi äitisi viranomainen tulee silti asiasta urputtamaan vaikka alaikäinen Modoa pelaisikin.

Lainaus
Suomessa astui lokakuussa 2010 voimaan laki, joka kieltää rahapelien pelaamisen alaikäisiltä. Sen sijaan rahapelien välittäminen alaikäiselle on sallittua.
Joskin sitten semipakollisena oheismainintana tämä lauseke vaikuttaa puolestaan aika kierolta, kun niitä pelejä saisi siis välittää pelattavaksi myös alaikäisille, mutta jotka eivät kuitenkaan saisi niitä pelata.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa monkoosi

Vs: Mtg Online
« Vastaus #58 : 05.07.13 - klo 06:53 »
Wowin, Diablon yms. tavaranmyyntipuolesta tarkemmin muuten minulla ei kuitenkaan ole sen vertaa käsitystä, että siitä suuremmalti mitään sanoisin, kun niitä ei silloin vielä ollut kun itse niitä pelasin.


Wowissa ja Dublossa on myyty kamaa kautta aikain...

Poissa Thalian

Vs: Mtg Online
« Vastaus #59 : 05.07.13 - klo 07:56 »
Taitaapa tuo mennä uhkapelimääritelmän sisälle ihan vain silläkin, että rahalla ostettavilla eli ts. selkeästi rahaan verrattavilla objekteilla pelataan, voittaminen on epävarmaa ja voitolle kuitenkin pyritään pääsemään. Periaatteessa suhteellisen suoria vertauksia pystyy RAY:n ja Veikkauksen nettipeleihinkin sinällään tekemään.

Pidän tuota määritelmää ihan paskana, sillä sen sisään menee helposti myös melkein kaikki urheilu. Joku shakki taitaa olla niitä harvoja pelejä, joissa tuurilla ei ole minkäänlaista merkitystä, mutta noin kaikki muut lajit ovat sellaisia, että kaikenmaailman virhepomppuja ja muita oikeassa elämässä täysin satunaisia asioita tapahtuu (hassuttelijoille: joo, teoriassa voi kaikki luononilmiöt ottaa huomioon, mutta käytännössä ei, ja jos lähdetään siitä, että luonnonilmiöitä voi hallita, niin vedonlyönti aiheesta "sataako huomenna" olisi sallittua, koska se ei olisi siis missään määrin tuurista riippuvainen). Niinpä mun mielestä vaaditaan aika paljon vielä, että MtG laskettaisiin uhkapeliksi.

Lainaus
Wowissahan itse pelaaminen maksaa, eivätkä useinkaan erikseen ne objektit, ja niitä objekteja pystyy käsittääkseni myös löytämään pelin sisäisesti niitä erikseen ostamatta. Wowin, Diablon yms. tavaranmyyntipuolesta tarkemmin muuten minulla ei kuitenkaan ole sen vertaa käsitystä, että siitä suuremmalti mitään sanoisin, kun niitä ei silloin vielä ollut kun itse niitä pelasin.

Tuon määritelmän mukaanhan WoW ja Diaoblo ovat enemmän uhkapelejä kuin MtG, koska niissä nimenomaan osallistuminen maksaa. MtGssähän se osallistuminen ei välttämättä maksa mitään. Se taas on täysin normaalia, että harrastamiseen vaadittavat objektit maksavat asioita. Tai ainakaan minä en ole vielä saanut futisvehkeitä ilmaiseksi mistään.

Lainaus
Joskin sitten semipakollisena oheismainintana tämä lauseke vaikuttaa puolestaan aika kierolta, kun niitä pelejä saisi siis välittää pelattavaksi myös alaikäisille, mutta jotka eivät kuitenkaan saisi niitä pelata.

Pitää ymmärtää, miksi tuo pykälä on laissa. Jos välittäminen olisi kiellettyä, niin joululahja-arvat olisivat laittomia, samoin ne isovanhempien lapsille ostamat lottolaput. Menisi maailman vähän vaikeaksi.