Tinker-Colossus on vahva, mutta monella eri tapaa vastattavissa ja sillä tappaminen kestää kaksi vuoroa. Itse asiassa juuri tämänpäiväisessä SCG:n premium-artikkelissa Smmenen esitteli uusimman Meandeck Gifts -listansa josta Tinker ja Colossus on otettu pois ja tilalle on laitettu, rumpujen pärinää, stormilappu - Empty the Warrens.
Myönnän että Willivertaukseni oli kärjistetty ja voisipa joku sitä väittää kaukaa haetuksi, mutta havainnollistaa kuitenkin sen mitä ajoin takaa. Tiedän myös että Willejä pelattiin aikanaan neljää (näkyvimmin Napsterissa), mutta silloin se joko toimi Inspirationina tai uusiokäytti Dark Ritualeja, joka on jo itsessään typerän vahva kortti. Toki se oli hyvä (ja todennäköisesti parempi kuin edellisessä lauseessa annan sille arvoa), muttei lähellekään niin rikki kuin Vintagessa. Ei välttämättä edes epäreilu. Eihän Tendrils yhtä paljoa tee kuin Will, mutta molemmat ovat Vintagessa huomattavan paljon parempia kuin muissa formaateissa eikä niiden reiluus muualla välttämättä kerro koko totuutta.
Toki viuhuminen on tehokkaampaa kuin tappaminen - suoraviivainen tappo vaati setuppausta ja suojausta, kun taas tarpeeksi viuhuen voi tunnetusti tappaa vaikka Scryb Spritesillä. Silti pelkästään se että vastustajalla on pakassaan storm-pohjainen voittokeino muuttaa pelin sääntöjä. Vastustajan viuhumista on pakko häiritä aikaisessa vaiheessa, sillä heti neljän manan ja kymmenen stormin jälkeen Tendrils lopettaa pelin counterien läpi. Desire on aivan b1z0rken nimenomaan siksi että sen kanssa ei tarvitse mitään muita business-spellejä. Bargain ja kourallinen manaa kusahtaa yhteen counteriin, Desire vain tulee eikä sille voi mahtaa.
Väitän että Affinity ei ole lähellekään yhtä vahva ability kuin Storm, ja todistuskappaleena esitän että Affinity on aina ollut sitä vahvempi mitä kapeammasta formaatista on kyse ja Storm päinvastoin. Lähes kaikki kombopakat Vintagessa, Legacyssä ja Extendedissä tappavat stormilapuilla. Mennäkseen rikki storm vaatii ainoastaan spellien pelaamista, mitä epäreilut pakat harrastavat jo valmiiksi runsain määrin. Tietysti kyse voi olla myös näkemysero siinä mitä "paras" tai "vahvin" oikeastaan tarkoittaa - toki affinity on ollut esillä näkyvämmin ja useammissa formaateissa enkä siltä osin yritäkään väittää muuta, mutta jos katsotaan Magicin rikkinäisimpiä pakkoja ja formaatteja, siellä storm on esillä lähes joka paikassa eikä affinityä näy eikä kuulu. Vintagessa jopa kontrollipakkojen voittokeinoissa lukee Storm.