Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Muutama epäselvyys pitkäaikaisen pelaamattomuuden vuoksi  (Luettu 4491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa halfling

Eli suoraan asiaan:

1. Voiko Cranial extractionilla poistaa Troll Asceticit pelistä?

2. Jos Nekrataal blokkaa Asceticia, toteutuuko Nekrataalin First strike-ability eikä olento kuole?

3. Tästä luulisin olevani varma, mutta kysytään samaan hengenvetoon:  Vastustajan Goblin Sharpshooter tulee peliin ja saa Warchiefin avulla hasten. Heitän Sharpshooteriin saman tien esim. Putrefyn, niin ehtiikö vastustaja ampua minua kerran Sharpshooterilla? Uskoisin, että pystyy.

4. Kun Plague Boiler saa kolmannen countterin, onko se pakko uhrata saman tien, vai voiko vielä odottaa? Luulen, että se on saman tien uhrattava...

Onkohan mitään muuta mielessä... Eipä kai.

Kiitos!

Poissa duracel

Re: Muutama epäselvyys pitkäaikaisen pelaamattomuuden vuoksi
« Vastaus #1 : 23.02.07 - klo 21:20 »
1. Cranial Extraction poistaa valitun nimiset kortit gravelta, kädestä ja librarysta. Jos tarkoitat, että poistuuko pelissä oleva Troll, niin ei poistu. Mutta Trollin ability ei siis estä Cranialin toimimista.

2. Trollin ability ei vaikuta First Strikeen. Nekrataal lyö Trollia, jolloin sen voi regeneroida, ja se poistetaan combatista, eikä se tee vahinkoa Nekrataaliin.

3. Kyllä ehtii.

4. Plague Boilerin ability triggeröityy heti kun siinä on vähintään kolme counteria. Se on silloin pakko uhrata.

Edit: 2. vastaus korjattu.

~jari
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo 22:09 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa halfling

Vs: Muutama epäselvyys pitkäaikaisen pelaamattomuuden vuoksi
« Vastaus #2 : 23.02.07 - klo 21:43 »
Kiitoksia!

Juu, sen tiesinkin, että ascetic ei pelistä poistu. Tärkein oli saada tieto siitä, saako sen pois pakasta ym.

Poissa duracel

« Vastaus #3 : 23.02.07 - klo 22:08 »
Hupsista! Tuohon kakkoskysymykseen korjaus, että Trollia ei tietenkään poisteta pelistä, vaan combatista.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa one fool

4. Plague Boilerin ability triggeröityy heti kun siinä on vähintään kolme counteria. Se on silloin pakko uhrata.

Mitä tapahtuu jos siihen pelataan vaikka stifle? Syntyykö heti uusi triggeröityminen? Entä jos stifle saadaan vaikkapa jollakin combolla loputtomaksi?
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo 22:17 kirjoittanut one fool »

Poissa duracel

« Vastaus #5 : 23.02.07 - klo 22:23 »
Tuo on state trigger, joka laukeaa jostain tietystä pelitilanteesta. Se triggeröi aina vain uudestaan, jos tilanne pysyy samana, mutta triggered abilityt jotenkin counteroituvat. En tiedä miten saat jollain loopilla Stiflen syntymään automaattisesti aina kun tuo ability on stackissa, mutta jos näin on, niin pelistä tulee tasapeli. Jos sinulla on joku tapa luoda Stifle aina tarvittaessa, et voi counteroida tuota ability maailman loppuun asti, vaan sinun täytyy antaa sen resolvata jossain välissä.

~jari

Poissa halfling

Vs: Muutama epäselvyys pitkäaikaisen pelaamattomuuden vuoksi
« Vastaus #6 : 24.02.07 - klo 15:27 »
Lisäys vielä kolmoskysymykseen:

Muuten sama tilanne, mutta oletetaan, että Sharpshooteria on vastassa about 5 1/1 Tokenia. Ehtiikö Sharpshooter ampua nuo kaikki ennen Putrefya vai vain yhden niistä?

Poissa duracel

« Vastaus #7 : 24.02.07 - klo 15:29 »
Sharpshooterin triggered ability (se untappaus) menee stackiin Putrefyn päälle kun ammut tokenin rikki, joten pystyt ampumaan ne kaikki pois (ja sitten vielä kerran päähän, kun Sharpshooter untappaa viimeisen tokenin kuolemasta).

~jari