Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Muutama kysymys  (Luettu 3613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WaMMaSaNDe

Muutama kysymys
« : 24.02.07 - klo 13:59 »
1) Minulla on Doubling Season, Simic Guildmage ja joku tyyppi X jolla on kounttereita. Kun siirrän kiltamaagin ominaisuudella yhden noista X:n kounttereista olio Y:lle, niin tuleeko ne sille Y:lle tuplana? Entäs tuplaako DS Graft-ominaisuudella siirrettävät kountterit?

2) Tästä olen melko varma, mutta kysytään kumminkin: Minulla on Aquastrand Spider pelissä ja vastustajalla esim. Trained Armodon. Käytän Cytoshapen, valitsen Spiderin ja teen elefantista sen kopion, niin eikös Elefantista tule 0/0 ilman mitään kounttereita ---> se koulee?

3) Kaverin kanssa on tullut regenerointisäännöstä kinaa. Voisiko joku selittää tarkasti miten se käytännössä toimii. Esim. kaveri väittää, että kun regeneroi, niin olio täppääntyy ja että kun first strike olio tappaa regeneroivan olion ja sen regeneroi, niin regeneroitu olio tekee damagensa first strike olioon...

Kiitos jo etukäteen!

Poissa Polari

Vs: Muutama kysymys
« Vastaus #1 : 24.02.07 - klo 14:43 »
1) Kummassakin tapauksessa "siirrä countteri" on tarkalleen ottaen "poista tältä countteri ja lisää tuolle countteri". Doubling Season korvaa tapahtuman "lisää tuolle countteri" tapahtumalla "lisää tuolle kaksi countteria", eli kyllä, molemmissa countterit tuplaantuvat.

2) Juuri noin, ja vastaavasti toisinpäin jos teet Spideristä Armodonin kopion, siitä tulee 3/3 kahdella +1/+1 counterilla eli 5/5.

3) Regenerate: Regeneration is a destruction-replacement effect. "Regenerate [permanent]" means "The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage from it, tap it, and (if it's in combat) remove it from combat." Because it's a replacement effect, it must be active before the attempted destruction event. Abilities that trigger from damage being dealt still trigger even if the permanent regenerates. See rule 419.6b.

Eli Suomeksi: Regeneraatioabilityä käyttämällä otukselle syntyy "suoja", joka vaikuttaa jos otus muuten tuhoutuisi. Tällöin tuhoutumisen sijaan otukselta poistetaan kaikki vahinko, se poistuu combatista, ja se täpätään. Ja lisätään vielä varmuuden vuoksi että regeneraatio vaikuttaa ainoastaan destroy-efekteihin tai vahingon kautta tuhoutumiseen, ei esimerkiksi uhraukseen, pelistä poistamiseen, tai nollan toughnessin takia kuolemiseen.

Kaverisi väitöksistä täppääntyminen on siis oikein, mutta vahingon tekeminen ei - jos olento regeneroituu first strike -vahinkojen aikana, se on poistunut combatista kun normaalit vahingot tehdään.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: Muutama kysymys
« Vastaus #2 : 24.02.07 - klo 15:37 »
Lainaus
Tällöin tuhoutumisen sijaan otukselta poistetaan kaikki vahinko, se poistuu combatista, ja se täpätään.

Eli siis en voi regeneroida oliota jos se on jo valmiiksi täpättynä?

Poissa Polari

Vs: Muutama kysymys
« Vastaus #3 : 24.02.07 - klo 16:06 »
Täppäytyminen on osa efektiä jolla tuhoutuminen korvataan, eikä liity mitenkään itse regenerointiabilityn käyttämiseen. Jos otus on valmiiksi täpättynä kun se muuten tuhoutuisi, se yksinkertaisesti pysyy täpättynä, samalla tavoin kuin combatista poistaminen ei vaikuta mitenkään jos otus ei ole combatissa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)