Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mitä jos?  (Luettu 8891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Snowman

Mitä jos?
« : 01.03.07 - klo 19:53 »
Nyt on tuolla WotC sivulla pyörinyt suht mielenkiintoinen ''What if? '' teemaviikko, vähän niinku Planar Chaoksen hengessä. Ja tässä
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/feature/391 on linkki ehkä mielenkiintoisimpaan artikkeliin. Kuinka moni olisi oikeasti alkanut foorumin käyttäjistä pelaamaan MTG:tä jos se olis ollut tollasta scifiä? Itse en luultavasti olisi sitä alkanut pelaamaan.


SnowEdit: Sori, en osaa piilottaa linkkiä yhden sanan taakse  :-'
« Viimeksi muokattu: 12.03.07 - klo 01:43 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: Mitä jos?
« Vastaus #1 : 01.03.07 - klo 20:39 »
siis onko tuollanen peli olemassa? scifii ja mtg:tä ei edes voi verrata samassa lauseessa. en voisi kuvitella mitenkää et pelaisin noilla kammottavilla korteilla. sydäntäni vihlaisi kun näin mtg:n vanhoista hyvistä korteista tehdyt "pilaversiot" :'(. scifi ei sitten iske minuun. ei sitten niin yhtään.

Poissa av

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #2 : 01.03.07 - klo 20:54 »
Jaa-a, voi olla että olisi jäänyt aikoinaan Magic aloittamatta jos peli olisi ollut sci-fi teemainen. Kyllä juuri toi fantasia vetosi alkuaikoina.

Poissa papana

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #3 : 01.03.07 - klo 20:58 »
Pelottavaa... Noista tuli mieleen ihan Duel Masters ja Transformers.
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Rancid-

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #4 : 01.03.07 - klo 21:00 »
Useimmat noista "What if?" artikkeleista on olleet totaalisia rimanalituksia, lähinnä Karstenin "mitä jos kortteja ei bannattais" oli ihan hauska.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #5 : 01.03.07 - klo 21:22 »
Olenko muka ainoa jonka mielestä Karstenin artikkeli oli aivan kamala? Aluksi yliannos rautalankaa, perään vasemmalla kädellä tehtyjä dekkilistoja ja ilmeisimmät aiheesta irtoavat vitsit. 4 SKULLCLAMP 4 VIAL OLOLOLOLOL!!!!!1

Enkä myöskään menisi sanomaan muita ihan noin huonoiksi. Millar oli peruslaadukas, Weil ja Ferrett varsin hyviä, ja olivat nyt (Bleiweissiä lukuunottamatta) muutkin ihan ok. Noh, mielipideasioista voi aina tapella, ja voihan olla että noista on jäänyt mieleen vain parhaat palat.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Snowman

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #6 : 02.03.07 - klo 08:38 »
siis onko tuollanen peli olemassa? scifii ja mtg:tä ei edes voi verrata samassa lauseessa. en voisi kuvitella mitenkää et pelaisin noilla kammottavilla korteilla. sydäntäni vihlaisi kun näin mtg:n vanhoista hyvistä korteista tehdyt "pilaversiot" :'(. scifi ei sitten iske minuun. ei sitten niin yhtään.


Ei. Tuollasia ei onneksi ole olemassa. Tuo on vian artikkeli siitä minkälainen peli olisi ollut jos Mr.Garfield olisi tehnyt siitä scifi-version, eikä fantasia.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: Mitä jos?
« Vastaus #7 : 02.03.07 - klo 15:38 »
onneksi ei ;) raiskattu versio mtg:stä. ei kiitos

Poissa hall0n

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #8 : 02.03.07 - klo 15:50 »
Osaisimmeko ajatella näin jos kaikki olisikin toisin ja tuossa What If-artikkelissa mietittäisiin jos koko homma olisikin ollut fantasiaa eikä sci-fiä. O.o

Poissa mahonen

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #9 : 02.03.07 - klo 16:51 »
Osaisimmeko ajatella näin jos kaikki olisikin toisin ja tuossa What If-artikkelissa mietittäisiin jos koko homma olisikin ollut fantasiaa eikä sci-fiä. O.o

Minä en ainakaan silloin olisi täällä ajattelemassa tuollaista. Sci-fiä kun en voi sietää.

Poissa Cone

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #10 : 02.03.07 - klo 16:52 »
Onneksi siitä ei tullut tuollaista, sillä itsekin olisin jättänyt koko homman väliin.

Poissa Snowman

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #11 : 02.03.07 - klo 18:29 »
Scifissä sinänsä mitään vikaa ole, ainakaan scifi leffoissa (Starship Troopers on muuten mainio) mutta ei se korttipelinä vaan varmaan nappais. Rumiakin ovat vielä, siis nuo Wizardin sivujen kortit.

Poissa Fumba

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #12 : 02.03.07 - klo 19:38 »
Harmi, kun Magicista ei tullut tuollaista. Olisin jättänyt koko homman väliin.

Poissa luma

Re: Vs: Mitä jos?
« Vastaus #13 : 02.03.07 - klo 19:55 »
Harmi, kun Magicista ei tullut tuollaista. Olisin jättänyt koko homman väliin.
Niinpä, mieti nyt miten paljon rahaa olisi säästynyt ::)

Poissa JunioRcmf

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #14 : 02.03.07 - klo 20:06 »
Pelihän sinäänsä olisi sama eli loistava, mutta täytyy myöntää, että tuskin olisi tullut kokeiltua tuollaista scifi-hömppä-korttipeliä, joka näyttää typerältä. Olisi siinä hyvä peli jäänyt pelaamatta, mutta olisi ollut tekijöiden vika, jos olisivat sellaisen tehneet, mutta onneksi tuli fantasiapohjainen ja rahaa & vapaa-aikaa tuhlautuu tuhottamasti tähän hauskaan harrastukseen.
Tästä herää uusia kysymyksiä: Mitä, jos et olisi aloittanut MtG:n pelaamista? Mitä olisit tehnyt niillä kaikilla säästetyillä rahoilla ja vapaa-ajalla? Mihin olisi mennyt pakkojen suunnitteluun ja testaukseen käytetty aika? Olisiko elämä silloin ollut parempaa?

Poissa hall0n

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #15 : 02.03.07 - klo 20:08 »
Mitä olisit tehnyt niillä kaikilla säästetyillä rahoilla ja vapaa-ajalla? Mihin olisi mennyt pakkojen suunnitteluun ja testaukseen käytetty aika? Olisiko elämä silloin ollut parempaa?

Hakannut mummoja ja käyttänyt huumeita, nyt moiseen ei tahdo millään riittää aika.

Poissa mahonen

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #16 : 02.03.07 - klo 20:10 »
Hmmh. Itse varmaanki olisin rahat tuhlannut kaikkeen turhaan (roskaruokaan,alkoholiin,turhiin tavaroihin,muihin peleihin)
Ja tuon ajan olisin varmaankin vain istunut koneen edessä tai menny Nomadin kanssa potkimaan mummoja ja käyttämään huumeita  ;)

Poissa Fumba

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #17 : 02.03.07 - klo 20:11 »
Mitä olisit tehnyt niillä kaikilla säästetyillä rahoilla ja vapaa-ajalla? Mihin olisi mennyt pakkojen suunnitteluun ja testaukseen käytetty aika? Olisiko elämä silloin ollut parempaa?
Hakannut mummoja ja käyttänyt huumeita, nyt moiseen ei tahdo millään riittää aika.
QFT.
Olisihan se saattanut olla hauskaakin, en tiedä.

Editaatio: Typo.

Poissa Icirtus

Vs: Re: Vs: Mitä jos?
« Vastaus #18 : 02.03.07 - klo 20:15 »
Niinpä, mieti nyt miten paljon rahaa olisi säästynyt ::)

Luultavasti olisin irkannut enemmän, elänyt vähemmän.

Mutta offauksesta pois. Jos tästä määtsikistä olisi tullut jotain sci-fi ammuskelua, niin se ei olisi todellakaan minua napannu jannuna. Mutta ehkä vanhempana olisin ehkä voinut tykätäkkin siitä, mene ja tiedä.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Snowman

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #19 : 02.03.07 - klo 20:51 »
Mihkä olisin käyttänyt MTG:hen nyt menevät rahat...Hmmm... Varmaan Warhammereihin joihin ei oikein muutenkaan tahdo hynät riittää, kun pitää tasapainottaa budjettia aina hammereiden ja MTG:en välillä.

Poissa vodel

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #20 : 02.03.07 - klo 21:01 »
Lainaus
Itse varmaanki olisin rahat tuhlannut kaikkeen turhaan (roskaruokaan,alkoholiin,turhiin tavaroihin,muihin peleihin)

Höpöhöpö ei viina ole mikään turhuus. Sehän on sentään viisasten juoma.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Lollie

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #21 : 02.03.07 - klo 21:03 »
Täytyy sanoa, että ei minua se Mirrodin koskaan napannut. Se oli silloin kuumaa kamaa kun minä aloitin. Olin leikkinyt isoveljen Panther Warriorseilla ja Glorious Anthemeilla joskus silloin, kun en vielä osannut englantia  ::). Mutta sitten Kamigawa oli jo huomattavasti mukavampi, koska siinä oli sentään Japani-aihe ja minä kun olin jo silloin Japani-fani.

En sitten tiedä olisko jotain sci-fiä tullut pelattua. Ehkä ei, minusta Professor Oak tai muut vanhat trainer-kortit Pokemoneista eivät olleet koskaan hienoja metallisen fiiliksensä vuoksi. Ja se oli sentään vielä pientä. 8)

Poissa Vilhis

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #22 : 02.03.07 - klo 21:07 »
Jos nyt ei oteta huomioon sitä, että nuo scifikortit näyttävät h*elvetin rumilta, pelaisin luultavimmin silti MTG:tä. Olisihan tämä elämä kyllä ilman tätä hauskuutta paljon tylsempää.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa mora

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #23 : 03.03.07 - klo 00:59 »
Siis.. ei saakeli. Onhan noi ihan helvetin rumia ja kuvitus suoraan jostain 60-luvun sarjiksista mutta sehän tuossa ei olekaan se pääasia. Ja todennäköisesti lähtisi mukaan kaupanhyllyltä vaikka olisihan mtg liian yksinkertainen sci-fi korttipeliksi  ::) ja btw näin offtopiccina onhan Richard Garfield suunnitellut scifi/hakkeri pelin NetRunnerin jos sitä enää kukaan muistaa :]

Vähän parempaa sf taidetta uudehkossa Eve CCGssa : http://www.eve-ccg.com

« Viimeksi muokattu: 03.03.07 - klo 01:07 kirjoittanut mora »

Poissa Rok

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #24 : 03.03.07 - klo 01:53 »
Juu kyllä olis jääny MTG hyllylle. Ei oo scifi kolahtanu sitte alkuperäsen star warsin jälkeen, ja seki oli joskus kivikaudella... Poikkeuksena Matrix. Se eka leffa oli aika pirun hyvä. Jatko-osat taas... pthyi. No joo, anime-scifi taas on ihan omaa luokkaansa. Mutta näin sitä taas kolahdettiin ohi aiheesta.
Joo ihan MTG-kopiotahan tuo on, mutta käsitteet ja kaikki, vähän turhan monimutkasta niinkus scifi yleensäkki. Yksinkertasuus (ja laiskuus) kunniaan!

Poissa Tempodaddy

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #25 : 03.03.07 - klo 02:33 »
Lainaus
vaikka olisihan mtg liian yksinkertainen sci-fi korttipeliksi 

Kummastuttavasti sanottu. Miten muka se todellisuus johon mtg sijoittuu vaikuttaa sen sääntöihin ja mekaniikkoihin? Termistöä viilaamalla voi soveltaa mtg:n sääntöjä mihin tahansa settingiin (sci-fi, fantasia, maanviljely, what ever (I do what I want)).

Ja sci-fi magic kiihottaa minua kummalla tavalla. Taian tarvita vaihtelua kaikkeen fantasia härpäkkeeseen, koska kun joskus ala-asteella lukasin taru sormusten herrasta jäin johonkin ihme fantasiakoukkuun josta oon vasta nyt pääsemässä irti.
Awesome to the max.

Poissa Snowman

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #26 : 03.03.07 - klo 09:01 »
Lainaus
Vähän parempaa sf taidetta uudehkossa Eve CCGssa : http://www.eve-ccg.com

On muuten suht komeita artwörkkeja.

NiZiTA

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #27 : 03.03.07 - klo 10:57 »
Lainaus
Itse varmaanki olisin rahat tuhlannut kaikkeen turhaan (roskaruokaan,alkoholiin,turhiin tavaroihin,muihin peleihin)

Höpöhöpö ei viina ole mikään turhuus. Sehän on sentään viisasten juoma.

Susta en tiedä, mutta minulla ei yleensä lauantai aamuisin baarireissun jälkeen ole kovin viisas olo, päin vastoin..

Jos magicasta olisi tehty tuollainen, niin olisi jäänyt suosiolla väliin. Fantasia FTW

« Viimeksi muokattu: 03.03.07 - klo 20:14 kirjoittanut NiZiTA »

Poissa Fumba

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #28 : 03.03.07 - klo 20:02 »
Höpöhöpö ei viina ole mikään turhuus. Sehän on sentään viisasten juoma.
Hyvin se näyttää menevän tyhmempäänkin päähän, kuten olen monien tuttujeni kohdalla huomannut.

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: Mitä jos?
« Vastaus #29 : 10.03.07 - klo 18:54 »
En tiedä pelaisinko jos olis tuommosta scifiä, aloitin koska kaverit kortteja keräsivät. Riippuisi varmaan siitä olisiko kaverit aloittanut.

Artworkistä:
Mielestäni mäkikin alkuaikojen kortit ovat RUMIA. En varmasti tuolloin olisi alkanut ainakaan ulkonäön perusteella pelaamaan. Ja nuo "What if"-scifikortit ovat kyllä aika kamalia, mutta mielestäni kyllä ainakin hiukkasen hienompia kuin alkuaikojen mäkikit. Ja oli muuten pirun tyylikkäitä jotkut noista linkin takaa löytyvistä korteista...