Näyttäisi että tuo pakka ei pysty mitenkään voittamaan erityisen nopeasti, eikä myöskään erityisen hyvin puolustamaan itseään alkupelissä. Yleensä pakoissa, jotka setuppaavat pitkään ja voittavat kerrasta, kannattaa minimoida pelkästään voittamiseen sopivat kortit ja täyttää tila lapuilla jotka ostavat aikaa voittavaan tilanteeseen pääsemiseksi.
Whetstone-vaihtoehto vaikuttaa varsin turhalta - siinä vaiheessa kun manaa on tarpeeksi, yksi voittokortti riittää joten niitä ei ihan älyttömän montaa tarvitse, eikä tuolla ole minkäänlaista synergiaa Demonfirejen kanssa. Noiden korvaaminen lisädemonfireillä (mikä tahansa X kelvannee,
Kaervek's Torch ja
Ghitu Fire lienevät hiuskarvan muita edellä) mahdollistaisi sekä voittamisen kahdella ~kymmenen pisteen X:llä, että ylimääräisten polttojen "tuhlaamisen" creaturenpoistoon. Magus of the Candelabra pakan ainoana äijänä ei myöskään vakuuta - jos vastustajalla on pakassaan minkäänlaista creaturenpoistoa, Magus on se joka ne imee, ja se myös kuolee ihan kaikkeen. Ennemmin panostaisin siihen että pystyt voittamaan pelkillä landeilla kuin epäluotettavaan kiihdytykseen.
Erittäin satunnaisia ajatuksia:
Jos Magukset ja Whetstone-planin poistaa, vihreätä ei enää nykyisen version kortteihin tarvitse ja saat vihreän landinhaun vaihtoehdoksi sinisen kortinnoston, tai pakan pitämisen monoruskeana punaisella splashilla. Tällöin voisit pelata basicceja, joka taas avaa ovet
Solemn Simulacrumille joka sekä hyppää hyökkääjien eteen että fiksaa manaa, ja mahdollisesti
Wayfarer's Baubleille jotka eivät sinänsä kauheasti vakuuta mutta tarjoavat sekä shufflauksen (tästä lisää myöhemmin) että punaisen manan haun. Kumpiakin neljä niin voisit vaikka pelata vaikka yhtä tai kahta Mountainia ja änkeä vielä
Temple of the False Godeja tai
Crystal Veinejä sisään, tai vain pelata vähemmän landeja.
Sun Droplet on loistava vehje vastustajan hidastukseen.
Razormane Masticore sekä kaverinsa
Triskelion ja
Duplicant ovat aina hyviä jos manaa on, tosin ne ovat jopa niin mauttomia että saatat ruveta voittamaan pelkästään niillä, mikä ei tietenkään ole toivottavaa jos haluat pitäytyä "paaaljon manaa ja sut pois" -suunnitelmassa tusinatronin sijaan.
Sensei's Divining Top auttaa kovasti oikeiden asioiden löytämisessä jos onnistut änkemään pakkaan tarpeeksi päällimmäiset kortit resetoivia efektejä (yleisimpinä tietysti shufflaus).
Thunderstaff voisi olla hyväkin. Creaturejen osalta kannattanee joko olla kokonaan pelaamatta, tai tunkea vähän enemmänkin alkupelin hidastajia.
Steel Wall,
Bottle Gnomes ja
Phyrexian Ironfoot tulevat ensiksi mieleen.
Trinisphere vaikuttaisi paremmalta kuin
Sphere of Resistance, mutta molemmat lienevät pelattavia.
Conch Horniin en tainnutkaan olla ennen törmännyt. Näyttäisi olevan väritön ja kamala versio Brainstormista, eli varmaankin pelattava jos manaa on tuhlattavaksi (check), pakalla joutuu etsimään tiettyjä vehkeitä (check), ja siitä yhdestä pakan päälle laitettavasta kortista pääsee eroon (meh). Mahdollisesti nämä, senseihyrrät ja kasa shuffle-efektejä voisivat imitoida sinistä laputusta?
Mind Stone taas tekee kaksi asiaa - kiihdyttää alkupeliä yhdellä manalla ja korvaa itsensä kun sitä manaa ei enää tarvitse. Mielestäni kumpikaan ei ole erityisen tärkeä efekti tässä pakassa.