Poromagia

Kirjoittaja Aihe: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan  (Luettu 6508 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JunioRcmf

[Land - 24]
4x Cloudpost
4x Vesuva
4x Urza's Mine
4x Urza's Power-Plant
4x Urza's Tower
4x Taiga

[Creature - 4]
4x Magus of the Candelbra

[Sorcery - 8]
4x Demonfire
4x Gaea's Blessing

[Artifact - 12]
4x Chromatic Star
4x Whetstone
4x Chalice of the Void

Elikkä kyseisen deckin suunnittelu on vielä kesken, mutta tuossa olisi runkoa. Deckin ideana on siis hankkia hillittömät manat Urza 'Tronilla ja 8 Postilla ja sitten laukaista hillitön Demonfire vastustajan päähän (toivottavasti hellbentillä).
Toissijaisena voittocombona toimisi Whetstone + 2x Gaea's Blessing jolla siis millataan vastustajan deckki kokonaan, kun Blessingsit pitävät oman deckin hengissä.
Deckin suunnittelu on vielä kesken, mutta tuossa olisi runkoa. Magus antaa hillittömät manat tässä deckissä, Chalice on väritön countter ja combojen ennalta ehkäisijä ja Chromatic Star auttaa saamaan punaista Demonfireen tai vihreää Magukseen tai Gaea's Blessingiin (jos semmoinen pitää pelata).
3x Razormane Masticore olen harkinnut beatteriksi, puolustajaksi ja käden tyhjentäjäksi Demonintulta varten.
Itse en kortteja omista, mutta ajattelin joskus proxyttää ja kokeilla ja voihan tätä joku muu kokeilla, jos kortit siihen löytyy.
« Viimeksi muokattu: 04.03.07 - klo 17:42 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Nastaboi

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #1 : 04.03.07 - klo 18:03 »
Noilla kahdella voittokeinolla ei ole oikein synergiaa keskenään. Pistä ennemmin vaikka lisää äksää ja Boseijuja. Jotakin kortinnostoa olisi hyvä olla, jotta saisit noita manoja ajoissa. Signetit eivät myöskään ole mitään huonoja manafiksereitä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Rok

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #2 : 04.03.07 - klo 18:38 »
Fireballit/Disintegratet/Blazet voi korvata Demonfiren... Tai antaa lisäpotkua jos vastustaja repäsee hihasta Angel's Gracen. Blokkereiks kantsii hankkia kans halpoja ja kovia crettuja kuten AEtherflame Walleja tai Torpid Molocheja.

Poissa Fumba

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #3 : 04.03.07 - klo 18:54 »
Fireballit/Disintegratet/Blazet voi korvata Demonfiren...
Mitä helvettiä?
Lainaus
Blokkereiks kantsii hankkia kans halpoja ja kovia crettuja kuten AEtherflame Walleja tai Torpid Molocheja.
Ikävä kyllä kumpikaan noista ei ole kova.

Poissa DragonSlayer

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #4 : 04.03.07 - klo 19:04 »
Ikävä kyllä kumpikaan noista ei ole kova.

Tuo punainen Wall on aivan surkea, mutta Torpid Moloch on oikeesti hyvä...  ;D

Poissa JunioRcmf

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #5 : 04.03.07 - klo 19:11 »
Noilla kahdella voittokeinolla ei ole oikein synergiaa keskenään. Pistä ennemmin vaikka lisää äksää ja Boseijuja. Jotakin kortinnostoa olisi hyvä olla, jotta saisit noita manoja ajoissa. Signetit eivät myöskään ole mitään huonoja manafiksereitä.
Nastaboi: Kortinnosto voisi todellakin olla bonus, pitänee katsella mitä siihen keksisi, tällä hetkellä ainut nosto on Chromatic Stareista, jotka ovat parempaa mana akselia kuin Signetit mielestäni tähän deckkiin, koska ne antavat myös kortin kaupanpäällisenä.
Tuo toinen voittokeino tulee yleensä puun takaa ja sillä voi voittaa ilman, että joutuu tekemään damagea, pääsee vaikka tuon edellä mainitun Angel's Gracen läpi. Ja Gaea's Blessing estää Brain Freeze voiton vastustajalta.
Rok: Demonfire on parempi kuin mikään mainitsemistasi korteista ja nuo mainitsemasi seinät ovat huonoja ja hauraita.
Chalice on hyvää alkupeli tavaraa, se voi hidastaa paljonkin. Sphere of Resistance ja Trinisphere voisivat toimia hyvinä alkupelin hidastajina (tällä deckillä ei yleensä manasta pitäisi olla pulaa).
Mitäs kortteja ehdottelisitte tuohon nosto puoleen? Sinisen splashi Stroke of Geniusin käyttöön? Conch Horn, Mind Stone?

Poissa Simotus

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #6 : 04.03.07 - klo 19:20 »
Kun kerran vihreää pelaat, niin kannattaa ehdottomasti pelata Sylvan Scryingeja, koska niillä saa tehokkaasti Vesuvapostin/Urzatronin kokoon.
"Peli on henkisesti jo voitettu, kun Battle of Wits-pakkaa alkaa sekoittaa"

H/W: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?topic=14575.0

Poissa Polari

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #7 : 04.03.07 - klo 21:26 »
Näyttäisi että tuo pakka ei pysty mitenkään voittamaan erityisen nopeasti, eikä myöskään erityisen hyvin puolustamaan itseään alkupelissä. Yleensä pakoissa, jotka setuppaavat pitkään ja voittavat kerrasta, kannattaa minimoida pelkästään voittamiseen sopivat kortit ja täyttää tila lapuilla jotka ostavat aikaa voittavaan tilanteeseen pääsemiseksi.

Whetstone-vaihtoehto vaikuttaa varsin turhalta - siinä vaiheessa kun manaa on tarpeeksi, yksi voittokortti riittää joten niitä ei ihan älyttömän montaa tarvitse, eikä tuolla ole minkäänlaista synergiaa Demonfirejen kanssa. Noiden korvaaminen lisädemonfireillä (mikä tahansa X kelvannee, Kaervek's Torch ja Ghitu Fire lienevät hiuskarvan muita edellä) mahdollistaisi sekä voittamisen kahdella ~kymmenen pisteen X:llä, että ylimääräisten polttojen "tuhlaamisen" creaturenpoistoon. Magus of the Candelabra pakan ainoana äijänä ei myöskään vakuuta - jos vastustajalla on pakassaan minkäänlaista creaturenpoistoa, Magus on se joka ne imee, ja se myös kuolee ihan kaikkeen. Ennemmin panostaisin siihen että pystyt voittamaan pelkillä landeilla kuin epäluotettavaan kiihdytykseen.

Erittäin satunnaisia ajatuksia:

Jos Magukset ja Whetstone-planin poistaa, vihreätä ei enää nykyisen version kortteihin tarvitse ja saat vihreän landinhaun vaihtoehdoksi sinisen kortinnoston, tai pakan pitämisen monoruskeana punaisella splashilla. Tällöin voisit pelata basicceja, joka taas avaa ovet Solemn Simulacrumille joka sekä hyppää hyökkääjien eteen että fiksaa manaa, ja mahdollisesti Wayfarer's Baubleille jotka eivät sinänsä kauheasti vakuuta mutta tarjoavat sekä shufflauksen (tästä lisää myöhemmin) että punaisen manan haun. Kumpiakin neljä niin voisit vaikka pelata vaikka yhtä tai kahta Mountainia ja änkeä vielä Temple of the False Godeja tai Crystal Veinejä sisään, tai vain pelata vähemmän landeja. Sun Droplet on loistava vehje vastustajan hidastukseen. Razormane Masticore sekä kaverinsa Triskelion ja Duplicant ovat aina hyviä jos manaa on, tosin ne ovat jopa niin mauttomia että saatat ruveta voittamaan pelkästään niillä, mikä ei tietenkään ole toivottavaa jos haluat pitäytyä "paaaljon manaa ja sut pois" -suunnitelmassa tusinatronin sijaan. Sensei's Divining Top auttaa kovasti oikeiden asioiden löytämisessä jos onnistut änkemään pakkaan tarpeeksi päällimmäiset kortit resetoivia efektejä (yleisimpinä tietysti shufflaus). Thunderstaff voisi olla hyväkin. Creaturejen osalta kannattanee joko olla kokonaan pelaamatta, tai tunkea vähän enemmänkin alkupelin hidastajia. Steel Wall, Bottle Gnomes ja Phyrexian Ironfoot tulevat ensiksi mieleen. Trinisphere vaikuttaisi paremmalta kuin Sphere of Resistance, mutta molemmat lienevät pelattavia. Conch Horniin en tainnutkaan olla ennen törmännyt. Näyttäisi olevan väritön ja kamala versio Brainstormista, eli varmaankin pelattava jos manaa on tuhlattavaksi (check), pakalla joutuu etsimään tiettyjä vehkeitä (check), ja siitä yhdestä pakan päälle laitettavasta kortista pääsee eroon (meh). Mahdollisesti nämä, senseihyrrät ja kasa shuffle-efektejä voisivat imitoida sinistä laputusta? Mind Stone taas tekee kaksi asiaa - kiihdyttää alkupeliä yhdellä manalla ja korvaa itsensä kun sitä manaa ei enää tarvitse. Mielestäni kumpikaan ei ole erityisen tärkeä efekti tässä pakassa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Hopo

Vs: IsoMana.dec - kesken, ehdotuksia otetaan vastaan
« Vastaus #8 : 05.03.07 - klo 10:15 »
Tosiaan, jokunen vuoro menee ennekuin a) saat pöytään paljon manaa ja b) löydät Demonfiren. Demonfire on tässä vain jälleen yksi Disintegrate, sillä pakassasi ei ole mitään tapaa saada kättä tyhjäksi hellbenttiä varten, ländejäkin kun voit lyödä vain yhden vuorossa tiskiin. Kaksikin ländiä kädessä siis hidastaa voittoa kahdella vuorolla, Demonfire kun on helppo counteroida ilman hellbenttiä.

Jotain siis pitäis tehdä että selviät hengissä siihen asti kun saat tehtyä hellbent-Demonfiren. Laita vaikka sekaan 4 x Pyroclasm tai Flamebreak, niillä lakaiset ekojen vuorojen äijät suo pieksemästä. Myös aiemmin mainittu Trinisphere ja muut vastustajaa(kin) sabotoivat kortit antavat lisäaikaa.

Lisäksi pakka on erittäin haavoittuvainen kaikille strip-efekteille. Suosittelen Taigojen sijaan basic landeja ja Terramorphic Expanseja. Thawing Glaciers ei ole huono sekään, mikäli pelaa enemmän basicceja.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.