Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dash Hopes  (Luettu 8715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Dash Hopes
« : 08.03.07 - klo 09:22 »
Tuliko tästä pelattava kortti mihinkään formaattiin vai ei? Itse eilen hahmottelin mustan aggro-suikka-dekin johon setillinen tuntui sopivan kuin nyrkki silmään. Viisi päähän tai randomcountteri ovat molemmat hyviä vaihtoehtoja kun tarkoitus on lyödä toinen kyykkyyn ennen kun confidantit niistävät itseltä viimeiset lämät. Negatorit ja bobit luovat painetta kun Duressit ja Cabal Therapyt Extirpate-tuella yrittävät tehdä näille tilaa.

Kantavana ajatuksena on viskata Dash Hopes aina kun vastustaja tekee ihan mitä vaan. Mikäli vastustaja on ottanut osumaa reippaammanlaisesti jo alkupelissä, tulee Hopesista viimeisten vuorojen ajaksi ehta hardcounter, mikä ei ole huono asia sekään.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #1 : 08.03.07 - klo 09:56 »
Toistaiseksi kaikki kortit, joista vastustaja pääsee valitsemaan efektin, ovat olleet kauttaaltaan hyvin heikkoja. Niissä on se perustavanlaatuinen vika, että kumpaakaan efektiä ei pysty käyttämään luotettavasti.

Fact or Fictionissa ja Gifts Ungivenissä vastustajan tekemä valinta ei vaikuta kortin efektiin, eli armottomaan korttietuun määrällisesti ja laadullisesti. Siksi ne ovatkin rikkinäisiä, vaikka sisältävätkin näennäisesti valinnan. Dash Hopesin kanssa vastustaja voi aina valita itsensä kannalta vähemmän huonon vaihtoehdon.

Niin, ja Perplex on hyvä, koska sillä on Transmute. Lisäksi sen voin pelata kerran 20 pelissä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #2 : 08.03.07 - klo 10:30 »
Näinhän se on yleensä valintojen kannalta. Ajattelenkin Hopesia puhtaasti siltä kannalta, että kumpikin vaihtoehto on kelvollinen aggrossa. Jos vastustaja pelaa esim. wogin tai jonkun muun gamebreakerin, tarkoittaa Dash Hopes viittä damagea automaattisesti, mikä ei ole paha asia ollenkaan. Rushatessa viisi lämää olisi loistavaa, mutta satunnaisen Brainstormin/minkä vaan counterointi ei haittaa sekään. Ehkä pakan kasaaminen ja testaaminen jeesaa itseäni ymmärtämään vähän enemmän, mutta koska yleisesti ottaen dekit tuppaavat olemaan vimpan päälle viriteltyjä ja jokainen kortti on tarkkaan mietitty, on melkeinpä minkä tahansa spellin counterointi plussaa, mikäli vastustaja sen antaa tapahtua.

Toisaalta, kovin maailmalla purnataan myös Browbeatista, jossa mielestäni on myös kaksi erinomaista efektiä valittavana. Ehkä en vaan tajua, ja tulen sen huomaamaan kun häviän omiin Dash Hopeseihini ensimmäiset viisi peliä.

Dash Hopes pitäisi osata heittää aina kuitenkin oikeaan väliin. Spelli, jolla olisi vaikutusta pöytä-/pelitilanteeseen ratkaisevasti tulee aina dashata viiden lämän toivossa. Konditionaalista hopesin käytöstä tekee mielestäni se, että itsellä pitää olla pöytä hallussa. Mies tai kaksi pöydässä riittää tähän. Sen jälkeen on oikeastaan ihan sama mitä vastustaja valitsee. Kun Duressit sun muut repivät kädestä niitä oikeasti pahoja kortteja pois, voi dashata sitten niitä vähemmän vaarallisia tai säästellä hopesit viiden damagen toivossa johonkin vastustajan mojovaan topdekkaukseen.

IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa kolatatti

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #3 : 08.03.07 - klo 10:55 »
Brainstormin counterointi ei ole itse asiassa vastustajan kannalta ollenkaan paha jos menetät siihen yhden kortin ja kaksi manaa. Yleensä itse teen brainstormin ainakin vastustajan endissä jolloin se, että vastustaja kumoaa manaa ja luopuu yhdestä käsikortista on itse asiassa parempi kuin se, että saa brainstormin läpi.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #4 : 08.03.07 - klo 11:11 »
Brainstormin counterointi ei ole itse asiassa vastustajan kannalta ollenkaan paha jos menetät siihen yhden kortin ja kaksi manaa. Yleensä itse teen brainstormin ainakin vastustajan endissä jolloin se, että vastustaja kumoaa manaa ja luopuu yhdestä käsikortista on itse asiassa parempi kuin se, että saa brainstormin läpi.
Brainstormin ajoituskin on hienosäätöä, endissa stormaaminen ei aina ole oikea ratkaisu. Fetchi pöydässä moni haluaa resolvata brainstorminsa, ilman shuffle-efektiä sillä ei kyllä niin väliä ole. Esim. ländidropin etsiminen stormilla omalla vuorolla on myös ihan kuranttia toimintaa. Ja pakat jotka brainstormia käyttävät, yleensä käyttävät sitä silloin kun on tarvis. Mutta brainstormihan oli vain yksi esimerkki. Lantun dashaaminen hidastaa vastustajaa tai tekee viisi lämää. Moksin dashaaminen tekee viisi lämää. On paljon ns. varmoja spellejä, jotka tuottavat aina sen viisi päähän mikäli vastustaja tietää mitä tekee. Itse kävisin näihin käsiksi dashilla aina kun mahdollista. Nopean kellon (negator) kanssa vastustaja joutuu oikeasti tekemään vaikeita valintoja kun dashaa sopivaan väliin. 5 lämää on minulle time walk jos pöydässä on negator lyömässä viittä joka vuoro. Kaksi dashia on sitten jo kovempi juttu.

Dashin ajoitus ja sopivan targetin valinta muodostunee omaksi salatieteekseen. Tsiigataan tänään tuleeko siitä mitään.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Simotus

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #5 : 08.03.07 - klo 11:20 »
Dash Hopes on loistava limited-kortti! Vei prelluissa monet pelit.

T2 käytössä, aggro-henkisissä pakoissa sillä voisi olla käyttöarvoa, 5 life lossia tai counterspell kahdella manalla on aina hyvä. Vaikka eipä tuon kortin varaan voi peliä rakentaa, kun se on aika arvaamaton.

Mutta siis henkilökohtaisesti rakastan tätä korttia, yksi PLC:n kivoimmista commoneista..
"Peli on henkisesti jo voitettu, kun Battle of Wits-pakkaa alkaa sekoittaa"

H/W: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?topic=14575.0

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #6 : 08.03.07 - klo 11:30 »
aggro-henkisissä pakoissa sillä voisi olla käyttöarvoa, 5 life lossia tai counterspell kahdella manalla on aina hyvä.
Nimenomaan, aggrossa. Kontrolliin se on ihan paska, ainakin jos vertaa olemassaoleviin vaihtoehtoihin. Ja kortille ei em. syystä ole sijaa missään muissa buildeissa kuin monomustissa.

Teen Dash Hopesista vielä pommin.

Unohtui vielä mainita edellisessä postissa tuosta Extirpate-synergiasta. Extirpaten pelossa vastustaja voi olla pakotettu ottamaan 5 life lossia saadakseen permanentin pöytään eikä gravelle extirpoitavaksi.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #7 : 08.03.07 - klo 11:45 »
Onhan se aina hyvä antaa vastustajalle tilaisuuksia kämmäilyyn.

Jos Dash Hopes on hyvä, niin Counterspell oli todella overpowered.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #8 : 08.03.07 - klo 11:59 »
Onhan se aina hyvä antaa vastustajalle tilaisuuksia kämmäilyyn.

Jos Dash Hopes on hyvä, niin Counterspell oli todella overpowered.
Ja dark ritual on parempi kuin Black Lotus koska se on instant.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Teroin

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #9 : 08.03.07 - klo 14:07 »
Dash Hopes on tuubaa ja Ihonen kertoi miksi. Se on tuubaa sekä constructedissa että limitedissä.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Polari

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #10 : 08.03.07 - klo 14:16 »
Onhan se aina hyvä antaa vastustajalle tilaisuuksia kämmäilyyn.

Jos Dash Hopes on hyvä, niin Counterspell oli todella overpowered.
Ja dark ritual on parempi kuin Black Lotus koska se on instant.

Juhan kommentti oli itse asiassa varsin kohdallaan. Kortti X sanoo "Tee asia Y, paitsi jos vastustajallasi on tarpeeksi lifeä ottaa huvikseen viisi päihin, jolloin tämä kortti ei teekään mitään." Kortti X:n "paitsi jos" on aika hemmetin merkittävä, joten ollakseen hyvä, asian Y olisi parempi olla nimenomaan todella overpowered.

Tässäkin on törmätty yleiseen virheeseen tarkastella korttia ainoastaan parhaassa tapauksessa. Toki, jos nostit hyvin ja pääsit pieksämään, Dash Hopes on... täsmälleen Counterspell. Tämä on siis paras tapaus. Jos curve ei osunutkaan kohdalleen tai vastustajalta löytyi runsaat poistot, viiden lifen maksaminen ei tunnu missään verrattuna siihen että vastukselta lähti juuri kaksi manaa ja kortti. Tuokin tilanne olettaa että osuit spelliin jonka vastustaja ei halua counteroituvan. Monesti on kehotettu arvioimaan kortit huonoimman tapauksen mukaan, ja näiltä osin Dash Hopes ei juurikaan tunnu vakuuttavan.

Vaan eiköhän tuostakin kortista ole jo väännetty tarpeeksi kättä, ja lähes kaikki kokeneemmat pelaajat ovat jossain yhteydessä ehtineet todeta että kortti on ns. tunkki. Oikeastaan en itsekään jaksaisi enää samaa toistaa, tuli vain niin random kommenttia että piti vastata. Tietenkin on mahdollista että kaikki ovat väärässä, joten jos olet tarpeeksi vakuuttunut asiasta niin ei muuta kuin pakkaa kehiin.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #11 : 08.03.07 - klo 14:34 »
Counterspell-analogia ei vain mielestäni toimi värien takia. Mustalla ei moista ole ja Dash Hopes on minunkin mielestäni turhin kortti jos vaihtoehtona on nyt vaikka se counterspell ja käytössä myös sininen väri. Samalla vaivalla Dash Hopesia voi verrata Orim's Chanttiin ja Timetwisteriin ja todeta että onhan se paljon paskempi, mutta monomustassa dekissä en vain viitsisi niitä käyttää kun tuppaavat olemaan kuolleita kortteja kädessä. Negator tai confidant voidaan poistaa pöydästä varmasti helposti, mutta kernaasti siitä hyvästä vastustajalle antaa yhden hyökkäyksen verran damagea hopesilla, eipä mene ihan hukkaan. Ja ensi vuorolla uutta pöytään. Ja jos aggroa vastaan vastustajalla "on tarpeeksi lifeä ottaa huvikseen 5 päähän" niin vika on silloin koko dekissä. Ei nimittäin pitäisi olla moiseen varaa.

Nämä kommenttini ovat vain dekin kasaamista edeltävää pohdintaa ja jos olette sitä mieltä että asia ei ole edes pohtimisen arvoinen niin fine. En minäkään vielä tiedä miten nuo käytännössä toimivat, mutta tänä iltana olisi tarkoitus ottaa selvää. Moniko tähän ketjuun vastanneista on omakohtaisesti korttia kokeillut kyseisenlaisessa dekissä? Vastausten perusteella voisi päätellä että kaikki, ja huonolla menestyksellä. En vain jaksa uskoa siihen. Ainakaan vielä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Nastaboi

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #12 : 08.03.07 - klo 15:12 »
Lienee toki mahdollista rakentaa pakka, jossa Dash Hopes toimii kelvollisena tukikorttina. Mutta tällöinkin se voi olla hyvä ainoastaan silloin, kun olet muutenkin voitolla. Useimmissa tapauksissa se olisi parempi jonain muuna.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Anssi

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #13 : 08.03.07 - klo 21:31 »
Aloitan pelin mieluusti 15 lifellä, jos vastustaja mulligoi automaattisesti.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Dash Hopes
« Vastaus #14 : 08.03.07 - klo 22:18 »
Itse kyllä luuliisin että jossain monob agro suikassa tuo voisi olla ihan kiva. Koska jos pystyt jo muutenkin tekemään nopeasti paljon damaa, on tuo 5 lisää aika hyvin, tai sitten saat estettyä suunnitelmiesi kusauttamisen + ottaen huomioon että vaikka ne kusahtaisi, ja toinen ottaisi sen 5 pähään joka ei haittaa mitään, voi sinulla olla toinen hopes kädessä, joka olisi silloin 10 päähän, jonka jo luuliisi haittavaan, varsinkin jos nyt puhutaan pakasta joka tekee nopeasti damaa muutenkin ja jossa on vaikka setti Bobeja ja arenoita tms...

Mutta totta joo, jos et ole niskan päällä, tai et pysty nopeaan damaan tai et ole sitä yhtään valmiiksi jo tehnyt, ei tuo kortti silloin hyvältä tunnu... mutta kortti on vähän niinkuin topdeckkaus, pitää rakentaa pakka/tilanteet semmoisiksi että kortin molemmat vaihtoehdot ovat hyviä, vähän niinkuin pakan koostumus/sen käsittely/peli tilanteen rakentaminen vaikuttaa yllättäen aika kovasti siihen miten helposti sieltä tulee tilanteeseen 100% sopivia top dekkauksia (esim: tuo legendaarinen (en muista kuka vs kuva) lightning helixin top dekkaus jossain maailmalla isoissa kisoissa, ellei se pelaaja olisi osannut pelata edellistä blokkausta + vastustajan endiä oikein, ei tuo helixin top dekkaus olisi ollut ollenkaan niin mahtavaa, kuin se sitten oli kun tilanne oli rakennettu sitä varten oikein...)
« Viimeksi muokattu: 08.03.07 - klo 22:21 kirjoittanut cosminen »

Poissa Hopo

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #15 : 09.03.07 - klo 15:43 »
Odotin eilen taivaan kaatuvan niskaani kun tungin setillisen Dash Hopeseja sleeveihin, piipun täyteen tupakkaa ja valmistauduin pelaamaan. Onneksi selvisin säikähdyksellä. Kortti toimi oikeastaan juurikin niin kuin hahmottelin. Monomusta dekkini pyrki saamaan negatorin pöytään ja pelaamaan Dash Hopesin aina kun vastustaja tekee mitään vaarallisen oloista. Tärkeää on tunnistaa myös vastustajan vaarattomat spellit, eli sellaiset joiden counteroinnista ei minulle ole mitään hyötyä (näistä kun ei lämää kuitenkaan heru.) Dash Hopes tulee pelata sellaiseen spelliin jonka mielellään counteroisi. 5 lämää on aggrossa aina hyvä, joten sitä siis lähdetään hakemaan.

On verraten helppo tunnistaa ne hetket, kun vastustaja haluaa spellinsä resolvaavan ja pakottaa tämä ottamaan 5 dunkkuun (minulla nopea kello pöydässä, vastustajalla ei pöydässä eikä kädessä vastauksia niihin, kiitos Duressin, Cabal Therapyn ja Extirpaten). Kortin tehokkuus vaihtelee sen mukaan, mitä muuta kädestä löytyy. Kädessä jemmassa oleva Damnation tai Edict tykkää siitä että vastustaja maksaa äijistään 5 lifeä ekstraa. Kahdesta samalla vuorolla pelatusta Dash Hopesista vähintään jälkimmäinen lähes aina toimii hardcounterina. Kun aggroilen vastustajan viiteen tai alle ennenkuin negis syö itsensä, mikä usein oli tilanne, kortista tulee automaattinen hardcounter, mikä on erinomaista. Testailin samalla myös Temporal Extortionia, joka nollahypoteesin mukaisesti pääsee läpi aina alkupelissä sillä 8-10 lifeä on liian raaka hinta vastustajalle maksettavaksi kun hän tietää että seuraavat spellit voivat vaatia 5 lifelossia kaupantekijäisiksi, minkä jälkeen ollaan hiuskarvan päässä häviöstä. Esim. pienelläkin Tendrils-kikkailulla (storm=2-3) on helppo imaista vastustaja niin vähiin, että Dash Hopes hyppää lämäkortista countteriksi.

Eiliset kommentit kohdistuivat ehkä kortin käyttökelpoisuuteen tier1-dekeissä formaateista riippumatta. Mikäli monomusta aggro jossain formaatissa tällä hetkellä väläyttelee kilpailukykyään, suosittelen kaikista ennakkoluuloista huolimatta kokeilemaan siinä Dash Hopesia. Reunaehtona pitäisin sitä, että voitto tapahtuu tosiaan miehillä lyömällä. 5 dmg on erittäin kilpailukykyinen efekti kahdella manalla, kun oppii tunnistamaan krusiaalit kohteet.

Flashbackilla (tai ilman) pelattu Deep Analysis on oiva esimerkki hyvästä kohteesta. Jos ichorid-dekki haluaa dredgettää, sen on resolvattava DA, hintana 8 lifeä (5 lifeä jos pelaa kädestä.)

Kortin konsepti kokemusteni mukaan pähkinänkuoressa: Tunnista vastustajan tianteeseen nähden tärkeät spellit ja pelaa niihin Dash Hopes viiden lämän toivossa. Jos vastustaja ei lifeä maksa, counteroit vastustajalta tärkeän spellin. Ei loppujen lopuksi paha ollenkaan. Vaatii vain sopivan dekin ympärilleen sekä hieman pelisilmää, mutta olen kuullut että se on tässä pelissä normaalia.

Huonoina puolina mainittakoon  että jos en ole pelannut pöytään yhtään uhkaa, oli Dash Hopes useimmiten hyödytön. Tyhjästä pöydästä on pitkä matka 3 tai 4 negator-hyökkäystä vaativaan voittoon eikä se voitto ainakaan Dash Hopeseilla silloin irtoa. Toki näissä tilanteissa ei muutenkaan vahvasti mene. Joskus myös ei malttanut jättää Hopes-manaa auki ja huomasi vastustajan pelaavan vuorollaan jotain, mistä olisi ollut helppo napsia 5 päähän. Sen jälkeen Hopes onkin hyödytön kunnes vastustajan uhkan saa poistettua ja voi ryhtyä metsästämään uutta.
« Viimeksi muokattu: 09.03.07 - klo 16:45 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa WaMMaSaNDe

Vs: Dash Hopes
« Vastaus #16 : 11.03.07 - klo 00:27 »
Minäkin pidän Dash Hopesista! ;) Juuri Hopon edellämainitsemista syistä (aion pelata settiä monomustassa, T2 shdowaggrossa)... En tajua miksi se on ihmisten mielestä niin käsittämättömän huono? Toki vaatii tuon monomustan aggro-dekin, mutta sopii sellaiseen kuin nakki silmään, jossa 5 lämää kelpaa korvaukseksi siitä, että menetät kaikki miehesi esim. WoGille. Tai mikä parempaa, et menetä miehiä lainkaan. Hopo taisi kiteyttää kortin hyvät pulet varsin mallikkaasti. Voin vielä ketjuun vastailla, jos eivät hyvää tulosta tuota (kunhan saan pakan kuntoon). Sitä kyllä epäilen...