Odotin eilen taivaan kaatuvan niskaani kun tungin setillisen Dash Hopeseja sleeveihin, piipun täyteen tupakkaa ja valmistauduin pelaamaan. Onneksi selvisin säikähdyksellä. Kortti toimi oikeastaan juurikin niin kuin hahmottelin. Monomusta dekkini pyrki saamaan negatorin pöytään ja pelaamaan Dash Hopesin aina kun vastustaja tekee mitään vaarallisen oloista. Tärkeää on tunnistaa myös vastustajan vaarattomat spellit, eli sellaiset joiden counteroinnista ei minulle ole mitään hyötyä (näistä kun ei lämää kuitenkaan heru.) Dash Hopes tulee pelata sellaiseen spelliin jonka mielellään counteroisi. 5 lämää on aggrossa aina hyvä, joten sitä siis lähdetään hakemaan.
On verraten helppo tunnistaa ne hetket, kun vastustaja haluaa spellinsä resolvaavan ja pakottaa tämä ottamaan 5 dunkkuun (minulla nopea kello pöydässä, vastustajalla ei pöydässä eikä kädessä vastauksia niihin, kiitos Duressin, Cabal Therapyn ja Extirpaten). Kortin tehokkuus vaihtelee sen mukaan, mitä muuta kädestä löytyy. Kädessä jemmassa oleva Damnation tai Edict tykkää siitä että vastustaja maksaa äijistään 5 lifeä ekstraa. Kahdesta samalla vuorolla pelatusta Dash Hopesista vähintään jälkimmäinen lähes aina toimii hardcounterina. Kun aggroilen vastustajan viiteen tai alle ennenkuin negis syö itsensä, mikä usein oli tilanne, kortista tulee automaattinen hardcounter, mikä on erinomaista. Testailin samalla myös
Temporal Extortionia, joka nollahypoteesin mukaisesti pääsee läpi aina alkupelissä sillä 8-10 lifeä on liian raaka hinta vastustajalle maksettavaksi kun hän tietää että seuraavat spellit voivat vaatia 5 lifelossia kaupantekijäisiksi, minkä jälkeen ollaan hiuskarvan päässä häviöstä. Esim. pienelläkin Tendrils-kikkailulla (storm=2-3) on helppo imaista vastustaja niin vähiin, että Dash Hopes hyppää lämäkortista countteriksi.
Eiliset kommentit kohdistuivat ehkä kortin käyttökelpoisuuteen tier1-dekeissä formaateista riippumatta. Mikäli monomusta aggro jossain formaatissa tällä hetkellä väläyttelee kilpailukykyään, suosittelen kaikista ennakkoluuloista huolimatta kokeilemaan siinä Dash Hopesia. Reunaehtona pitäisin sitä, että voitto tapahtuu tosiaan miehillä lyömällä. 5 dmg on erittäin kilpailukykyinen efekti kahdella manalla, kun oppii tunnistamaan krusiaalit kohteet.
Flashbackilla (tai ilman) pelattu
Deep Analysis on oiva esimerkki hyvästä kohteesta. Jos ichorid-dekki haluaa dredgettää, sen on resolvattava DA, hintana 8 lifeä (5 lifeä jos pelaa kädestä.)
Kortin konsepti kokemusteni mukaan pähkinänkuoressa: Tunnista vastustajan tianteeseen nähden tärkeät spellit ja pelaa niihin
Dash Hopes viiden lämän toivossa. Jos vastustaja ei lifeä maksa, counteroit vastustajalta tärkeän spellin. Ei loppujen lopuksi paha ollenkaan. Vaatii vain sopivan dekin ympärilleen sekä hieman pelisilmää, mutta olen kuullut että se on tässä pelissä normaalia.
Huonoina puolina mainittakoon että jos en ole pelannut pöytään yhtään uhkaa, oli Dash Hopes useimmiten hyödytön. Tyhjästä pöydästä on pitkä matka 3 tai 4 negator-hyökkäystä vaativaan voittoon eikä se voitto ainakaan Dash Hopeseilla silloin irtoa. Toki näissä tilanteissa ei muutenkaan vahvasti mene. Joskus myös ei malttanut jättää Hopes-manaa auki ja huomasi vastustajan pelaavan vuorollaan jotain, mistä olisi ollut helppo napsia 5 päähän. Sen jälkeen Hopes onkin hyödytön kunnes vastustajan uhkan saa poistettua ja voi ryhtyä metsästämään uutta.