Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pari melko tyhmää kysymystä.  (Luettu 3380 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zoukka

Pari melko tyhmää kysymystä.
« : 27.03.07 - klo 10:44 »
Eli kun nyt on taas aikaa sääntöjän pläräilystä ja pelailusta niin virkistäkääpä muistiani.

Öpöllä on ability: [tap]: "discard a card, target creature gets +1/0 and first strike until end of turn".

Voiko öpöllä blokata ja antaa tuon abilityn itselleen niin, että se lyö First Strikellä ja isommalla powerilla ? Entä onko mahdollista "estää" tuota abilitya tapahtumasta, vaikkapa laittamalla "shockin" stackin päälle ennen abilityn resolvaamista ? Muistaakseni joku kaveri selitti joskus, että "nuoli on kerennyt jo lähteä", eli sitä abilityä ei voi enää estää muuta kuin sounteroimalla tai muuttamalla targetin laittomaksi.


Niin ja sitten sekin, että voiko Ichoridin abilityyn removata toista Ichoridia. Mulle on pitkin vuosia moni valittanut, että tuossa abilityssähän lukee, että "other than ichorid". Itse olen kyllä removoinut huoleta toisia Ichrorideja  ;D

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Pari melko tyhmää kysymystä.
« Vastaus #1 : 27.03.07 - klo 11:36 »
1. kyllä, voit antaa esim. Joonakselle (okei, Ridged Kusite) blokkaamisen jälkeen ennen vahinkoja tuon +1(+0 ja first striken.

Kun abilityä käytetään se menee stackiin targetoiden tässä tapauksessa Kusitea. molemmilla pelaajilla on priority ennen sen resolvaamista. Abilityn voi counteroida Voidslime / Trickbind - tyyppisellä efektillä tai poistamalla sen tekemällä kaikista sen targeteista (tässä tapauksessa 1) illegaleja esim. poistamalla ne pelistä. Eli jos ukoon responsena abilityyn ampuu shockin niin ability counteroituu targetin puuttuessa (toki sen hinta, [cost], tap ja kortin discardaus meni jo, koska ne ovat kaikki ennen kaksoispistettä)

Ichoridin abilityyn voi poistaa toisen Ichoridin, tuolla abilityllä Ichorid tarkoittaa nimenomaan itseään. Jos se tarkoittaisi kaikkia Ichoridejä siinä lukisi "other than a card named Ichorid".
« Viimeksi muokattu: 27.03.07 - klo 11:38 kirjoittanut malin »
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.