Threshold on kuulunut pakkasuosikkeihini jo muutaman vuoden ajan. Vintagessa pakka ei viime aikoina ole oikein jaksanut, mutta
Future Sightin myötä saapuneet uudet herkut saattavat nostaa pakan pelattavuuden kynnyksen (hehe) yli:
Street Wraith ja
Tarmogoyf.
Threshold perustuu cantrippeihin, jotka mahdollistavat narraamisen maiden määrässä sekä alihintaisten uhkien pelaamisen. Ja Street Wraith on ilmainen cantrip - voiko parempaa toivoa? Tarmogoyf sen sijaan on kaikessa
Werebearia parempi satunnaista manaominaisuutta lukuun ottamatta. Se kasvaa nopeammin, helpommin ja mahdollisesti isommaksi, eikä ole niin altis hautuuvihalle. Kuvitelkaa seuraava skenaario:
Vuoro 1: cyclataan Street Wraith, fetchland,
Duress (viedään
Ancestral Recall)
Vuoro 2: land, Tarmogoyf. Tarmo on 4/5.
4
Street Wraith4
TarmogoyfTarmon ja Wraithin lisäksi seuraavien korttien pelaaminen on varsin pakollista:
4
Duress4
Force of Will4
Brainstorm3
Null RodDuress on yksinkertaisesti parasta häirintää, mitä tarjolla on. Helsingissä combo on varsin suosittua, ja
Duress on vastaus myös muuten hankaliin Storm-vehkeisiin.
Brainstorm on paras cantrippi, ja vaikka
Null Rod onkin paras jarru
Duressin jälkeen, ei useammalla kuin yhdellä pelissä kuitenkaan tee mitään.
4
Dark ConfidantKoska mustaa kerran pelataan, tulee melko pakolliseksi lisäykseksi
Dark Confidant. Street Wraithin paljastaminen on aika kivuliasta, mutta niitä tai FoW:eja voi vaikka saidata ulos niissä harvoissa matchupeissa, joissa sillä on mitään merkitystä. Ylimääräinen kortti vuorossa on muutaman vahingon arvoista, etenkin kun suurin osa pakan korteista kuitenkin maksaa vain 0-2 manaa.
3
Nimble Mongoose11 lyövää ukkoa on aikalailla minimi. Monkoosi maksaa vain yhden manan eikä sitä voi targetoida, hyvänkuuloinen diili.
Werebear on vaihtoehto, mutta en halua kaikille uhkille samaa casting costia.
(3
Mental Note)
Lisää cantrippejä, joilla saa myös nopea thresholdin Monkooseille ja
Brainstormista pakan päälle jääneen roinan pois. Vähäisten thresholdukkojen takia ei enää niin kriittinen, joten tilalla voisi koettaa
Serum Visionsia tai
Sleight of Handia (lisää sorceryja Tarmolle), tai sitten vain lisää halpaa häirintää.
Tällä hetkellä ei pakassa.3
Echoing TruthJotain vastauksia pitää varata myös peliin päässeille permamenteille, erityisesti runsaille goblintokeneille. Kaksikin kappaletta saatta riittää, mutta pidän kortista.
11 cantripilla 19 landia riittää, joten vielä viisi korttia
Voidaan omistaa häirinnälle. Vaihtoehdot ovat lähinä
Stifle,
Daze,
Disrupt ja
Root Maze. Näistä viimeisin
Tekee varsin samaa kuin
Null Rod (ja haluaa sinun voittavan aloituksen), mutta se olisi enchantmentti, joka mahdollistaisi pelkästään olemassa olollaan vieläkin isomman Tarmon.
Stifle puolustaa myös omaa manabasea häirinnän lisäksi. Tällä hetkellä pakassa ovat:
3
Stifle3
Daze1
Demonic Consultation (ei voi mennä pieleen)
Teh manabase:
2
Island1
Swamp3
Underground Sea4
Tropical Island4
Polluted Delta1-2
Flooded Strand3
Wasteland1
Strip MinePerusmetsän tunkeminen pakkaan ei toiminut mitenkään järkevästi olemassa olevilla fetseillä, joten pistin vain yhden Tropicalin enemmän.
Koko lista:
Lands (20):
2
Island1
Swamp3
Underground Sea4
Tropical Island4
Polluted Delta2
Flooded Strand3
Wasteland1
Strip MineBeatz (11):
3
Nimble Mongoose4
Tarmogoyf4
Dark ConfidantCantrips (
:
4
Street Wraith4
Brainstorm1
Demonic ConsultationDisruption (18):
4
Duress4
Force of Will3
Stifle3
Daze3
Echoing Truth3
Null RodMuutokset: -3
Mental Note -1
Stifle, +3
Daze +1
Flooded StrandSideboardille tulossa ainakin neljäs
Null Rod sekä 4
Leyline of the Voidia ja 3-4
Seal of Primordiumia. Enchantmentteja Tarmolle! Harmi, ettei mitään pelattavia planeswalkereita tai tribaleja ole vielä printattu.
Kommentteja, haukkuja, kiertopalkintoja?