Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms  (Luettu 3864 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« : 21.05.07 - klo 16:02 »
Kaipaan varmistusta asialle:
Eli jos Szadek on pääsemässä läpi ja vastustaja heittää vaikkapa Holy Dayn tai vastaavan spellin, niin estääkö se Szadekin abilityn tapahtumisen?

Poissa duracel

Re: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo 16:34 »
Szadekia controlloiva pelaaja saa päättää vaikuttaako Szadekin tekemään vahinkoon sen oman abilityn efekti vai Holy Dayn efekti. Ei-valittu efekti ei sitten vaikuta Szadekin vahinkoon mitenkään.

Jos Holy Dayn sijaan pelataan jotain, joka preventoi vaikka 2 vahinkoa, voi ensin käyttää tätä prevent-efektiä, jolloin Szadekin oma ability korvaa 3 vahinkoa, ja Szadek saa 3 counteria. Tässäkin tapauksessa voi tietenkin ensin käyttää Szadekin omaa abilityä, jolloin se saa 5 counteria.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kapek

  • Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • you know my decks don't lie
Re: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo 19:00 »
Kiinnostaisi tietää tarkemmin mistä kohtaa comp. rulesista löytyisi tarkempi selvitys asiasta? Eli lähinnä siitä miksi Szadekin kontrolleri päättää kumpi efekti vaikuttaa.

.p

Poissa Polari

Vs: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« Vastaus #3 : 21.05.07 - klo 20:50 »
419.9 Interaction of Replacement or Prevention Effects
  • 419.9a If two or more replacement or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object's controller (or its owner if it has no controller) or the affected player chooses one to apply. Then the other effect applies if it is still appropriate. If one or more of the applicable replacement effects is a self-replacement effect (see rule 419.6d), that effect is applied before any other replacement effects. If two or more players have to make these choices at the same time, choices are made in APNAP order (see rule 103.4).
    • Example: Two permanents are in play. One is an enchantment that reads "If a card would be put into a graveyard, instead remove it from the game," and the other is a creature that reads "If [this creature] would be put into a graveyard from play, instead shuffle it into its owner's library." The controller of the creature that would be destroyed decides which replacement to apply first; the other does nothing.
  • 419.9b A replacement effect can become applicable to an event as the result of another replacement effect that modifies the event.
    • Example: One effect reads "For each 1 life you would gain, instead draw a card," and another reads "If you would draw a card, return a card from your graveyard to your hand instead." Both effects combine (regardless of the order they came into existence): Instead of gaining 1 life, the player puts a card from his or her graveyard into his or her hand.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« Vastaus #4 : 10.06.07 - klo 18:45 »
Kysympä tässä aiheessa sitten samalla toisenkin  Szadek-kyssän:

Eli jos laitan Loxodon Warhammerin Szadekille, saanko lifeä kun höökin?

Poissa duracel

Re: Szadek, Lord of Secrets VS Holy Day yms
« Vastaus #5 : 10.06.07 - klo 19:08 »
Et saa, koska Szadek ei tee vahinkoa, joten Warhammerin ability ei triggeröidy.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!