1. Tilanne vaihe vaiheelta:
-Pelaat Hellionin.
-Hellionin tulee peliin ja sen comes-into-play -ability menee stäkkiin, targetoit Stuffy Dollia.
-Ability resolvaa. Valitset 20. Sekä sinä että Stuffy Doll otatte 20 lämää.
-Häviät pelin state-based effectinä koska olet nollassa lifessä. Mikäli sinulla olisi ollut enemmän lifeä ja peli ei päättyisikään, Dollin ability "20 lämää vastustajaan" menisi nyt stäkkiin.
2. Ja sama tähän:
-Pelaat Stuffy Dollin ja vastaat pelaamalla Angel's Gracen päälle. Oletettavasti kukaan ei vastaa Graceen mitenkään.
-Grace resolvaa. Doll on edelleen stäkissä ja vastustaja voi esim. counteroida sen jos huvittaa. Oletetaan että näin ei tapahdu ja Doll resolvaa ilman mitään sen ihmeempää.
-Pelaat Volcano Hellionin ja vastaat Angel's Gracella. Angel's Gracella ei ole resolvatessaan käytännössä mitään vaikutusta koska olet pelannut jo yhden sellaisen tällä vuorolla, eikä Angel's Gracella ole mitään sellaista efektiä että toisella samanlaisella olisi jotain vaikutusta.
-Kts. kysymys 1. Viimeisessä kohdassa menet Angel's Gracen ansiosta plus yhteen etkä miinus yhteen lifeen (kyseessä on replacement effect lifen muutokselle, ei prevention effect) joten peli jatkuu kuten siinä jo kuvailin.
-Dollin ability resolvaa ja tekee 20 lämää vastustajaan. Vastustajasi on nollassa lifessä ja häviää.