Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Volcano Hellion + Stuffy Doll  (Luettu 3412 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa one fool

Volcano Hellion + Stuffy Doll
« : 15.06.07 - klo 21:58 »
Joo eli tyhmiä kysymyksia:
1. Jos pelissä on Stuffy Doll ja pelaan Volcano Hellionin ja teen 20 lämää siihen, minulla on 19, ja vastustajallani on 20 laiffia, ehdinko kuolla ennen kuin lämät tulee vastustajaan vai tuleeko tasapeli?
2. Minulla on kädessä Volcano Hellion, Stuffy Doll ja 2x Angel's Grace. Minun vuki, mulla priority. Pelaan Stuffy Dollin ja päällee Angel's Gracen, joten vastustaja ei pysty vastaamaan siihen(?). Ne resolvaa, eikös minulla ole taas priority? Jos on enkö voikin pelata Volcano Hellionin ja päälle Angel's Gracen ja peli on ohi? :)

Poissa Polari

Vs: Volcano Hellion + Stuffy Doll
« Vastaus #1 : 15.06.07 - klo 22:39 »
1. Tilanne vaihe vaiheelta:
-Pelaat Hellionin.
-Hellionin tulee peliin ja sen comes-into-play -ability menee stäkkiin, targetoit Stuffy Dollia.
-Ability resolvaa. Valitset 20. Sekä sinä että Stuffy Doll otatte 20 lämää.
-Häviät pelin state-based effectinä koska olet nollassa lifessä. Mikäli sinulla olisi ollut enemmän lifeä ja peli ei päättyisikään, Dollin ability "20 lämää vastustajaan" menisi nyt stäkkiin.

2. Ja sama tähän:
-Pelaat Stuffy Dollin ja vastaat pelaamalla Angel's Gracen päälle. Oletettavasti kukaan ei vastaa Graceen mitenkään.
-Grace resolvaa. Doll on edelleen stäkissä ja vastustaja voi esim. counteroida sen jos huvittaa. Oletetaan että näin ei tapahdu ja Doll resolvaa ilman mitään sen ihmeempää.
-Pelaat Volcano Hellionin ja vastaat Angel's Gracella. Angel's Gracella ei ole resolvatessaan käytännössä mitään vaikutusta koska olet pelannut jo yhden sellaisen tällä vuorolla, eikä Angel's Gracella ole mitään sellaista efektiä että toisella samanlaisella olisi jotain vaikutusta.
-Kts. kysymys 1. Viimeisessä kohdassa menet Angel's Gracen ansiosta plus yhteen etkä miinus yhteen lifeen (kyseessä on replacement effect lifen muutokselle, ei prevention effect) joten peli jatkuu kuten siinä jo kuvailin.
-Dollin ability resolvaa ja tekee 20 lämää vastustajaan. Vastustajasi on nollassa lifessä ja häviää.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa one fool

« Vastaus #2 : 15.06.07 - klo 22:52 »
No hyvä, että tuli selväksi, jotenkin minulla on aina ollut sellainen käsitys, että kun stäckin päällimmäimnen kortti on resolvannut resolvaisivat allemmatkin kortit stäckissä ilman, että niihin voisi vastata. Sen takia luulin, että angel's grace olisi estänyt noiden korttien countteroimisen. Tuli tarve vähän selittää noita kysymyksiäni.  :)

Poissa one fool

« Vastaus #3 : 15.06.07 - klo 23:25 »
Ja vielä ykköskysymykseen jatkoa. Sama tilanne kuin ekassa kyssässä paitsi, että minulla on nyt myös CoP: Red pelissä. Kerkiänkö preventata hellionin lämät ennen kuin kuolen?

Poissa Polari

« Vastaus #4 : 15.06.07 - klo 23:31 »
Voit vastata Hellionin comes-into-play -abilityyn käyttämällä CoP: Rediä ja valitsemalla sourceksi Hellionin. Mitään vaikutusta ei silläkään tosin ole, sillä Hellionin ability sanoo ettei sen tekemää vahinkoa voi preventoida.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)