Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Keneltä kysytään ensin?/Kuka tekee ensin? (moninpeleissä)  (Luettu 4332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Odyssey-blokissa tuli useita "(jotain...unless a player has...(jotain)"-kortteja (Breaking Point, Browbeat, Barbarian Bully). Jos moninpeleissä pelaaja pelaa tuon kortin, niin oletan, että ensin kysytään vastausjärjestys vuorojärjestyksessä. Jos kukaan ei halua vastata, niin spelli/ability resolvaa. Mutta missä järjestyksessä aletaan pelaajien keskuudessa kysymään: "Otatko vahingon?" Oletan, että kysyminen hoidetaan siirtymällä edelleen vuorojärjestyksessä. Mutta missä vaiheessa kysytään taian pelaajalta itseltään, että ottaako hän vahingot? Ensimmäisenä vai viimeisenä?

Luin sääntökirjasta moninpelisääntöjä koskevia kohtia ja yksi kohta jäi todella hämäräksi ja haluankin saada siihen varmistuksen. Jos pelaan Razia's Purification tai Warp World -tyylisen kortin, niin siinä käy ilmeisesti siten, että RP:n tapauksessa minä ilmoitan ensimmäisenä, mitkä kortit jätän uhraamatta ja vastustajille siirtyy vuoro uhrata korttejaan vuorojärjestyksessä antaen näin mahdollisuuden uhrata korttinsa perustuen edellisten pelaajien valintoihin. WW-tapauksen ymmärsin siten, että jokainen pelaaja sekoittaa yhtäaikaisesti permanenttinsa pakkaansa, mutta minun korttini tulevat peliin ensimmäisenä (tästä seuraa se, että jos minulle tulee peliin Flametongue Kavu, niin joudun ampumaan sillä omaa äijääni) ja sitten vasta seuraavan pelaajan ja niin edelleen. Ymmärsinkö asian ihan päin mäntyä vai...?
« Viimeksi muokattu: 09.03.08 - klo 20:37 kirjoittanut Dark Knight »
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Mutta missä vaiheessa kysytään taian pelaajalta itseltään, että ottaako hän vahingot? Ensimmäisenä vai viimeisenä?

Spellin pelaaja valitsee ensimmäisenä, sen jälkeen kysellään vuorojärjestyksessä.

siinä käy ilmeisesti siten, että RA:n tapauksessa minä ilmoitan ensimmäisenä, mitkä kortit jätän uhraamatta ja vastustajille siirtyy vuoro uhrata korttejaan vuorojärjestyksessä antaen näin mahdollisuuden uhrata korttinsa perustuen edellisten pelaajien valintoihin.

Niin, ihan sama tapaus kuin tuo ensimmäinen kysymyksesi.

WW-tapauksen ymmärsin siten, että jokainen pelaaja sekoittaa yhtäaikaisesti permanenttinsa pakkaansa, mutta minun korttini tulevat peliin ensimmäisenä (tästä seuraa se, että jos minulle tulee peliin Flametongue Kavu, niin joudun ampumaan sillä omaa äijääni) ja sitten vasta seuraavan pelaajan ja niin edelleen. Ymmärsinkö asian ihan päin mäntyä vai...?

Kyllä ymmärsit. Jokainen sekoittaa yhtä aikaa pakkaansa vehkeitä, sen jälkeen kaikki näyttävät pakan päältä kortteja ja kaikkien kortit laitetaan yhtä aikaa peliin, ensin muut, sitten enchantmentit, jotta Auratkin voi laittaa peliin. Sillä ei myöskään olisi väliä, vaikka creatureja tulisikin eri pelaajilta peliin eri aikoina. Mahdolliset triggered abilityt menevät stackiin vasta kun Warp World on resolvannut kokonaan, jolloin kaikkien kortit ovat jo pelissä. Creature, joka peliin tullessaan rikkoo enchantmentin, voi siis tuossa tilanteessa rikkoa jotain, vaikka enchantment tuleekin vasta creaturen jälkeen peliin.

~jari
« Viimeksi muokattu: 17.07.07 - klo 09:52 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
ensin muut, sitten enchantmentit, jotta Auratkin voi laittaa peliin.

Ja auroja, joilla on "enchant enchantment" tai "enchant permanent" ei voine pelata toisiin auroihin, eik vain juu?

Poissa Kavu

Juurikin niin. Myös gatherer sen selvitti, mutta ehkä tarve olikin tuoda tieto näkyviin tänne.

Poissa duracel

Auroja, joilla on "enchant enchantment" ei voi laittaa mihinkään muihin enchantmentteihin Warp Worldin tapauksessa. Missään tapauksessahan Warp Worldin kanssa ei PELATA mitään.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Tuli tänään pelatessa taas yksi Warp World -ongelma. Kun WW resolvasi, niin pelistä lähti yksi Champion-mies ja Spitebellows. Ymmärtääkseni champion menee silleen, että pois lähtiessään sen "leaves play" triggeröityy ja resolvaa sen jälkeen, kun kaikki muut WW:n kautta mahdollisesti tulleet "comes into play"-omaisuudet ovat resolvanneet...Vai resolvaako se kuitenkin ennen niitä muita? Spitebellows olikin sitten vaikeampi tapaus. Saako sillä ampua mahdollisesti tulleen ukon WW:n resolvattua vai countteroituuko ominaisuus?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

Triggered abilityjä ei mene stäkkiin kesken spellin resolvaamisen:

Sillä ei myöskään olisi väliä, vaikka creatureja tulisikin eri pelaajilta peliin eri aikoina. Mahdolliset triggered abilityt menevät stackiin vasta kun Warp World on resolvannut kokonaan, jolloin kaikkien kortit ovat jo pelissä. Creature, joka peliin tullessaan rikkoo enchantmentin, voi siis tuossa tilanteessa rikkoa jotain, vaikka enchantment tuleekin vasta creaturen jälkeen peliin.

Ihan sama kuin tuossa Warp Worldin peliin heittämälle Flametongue Kavulle pätee myös saman Warp Worldin pelistä poistamalle Spitebellowsille.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)