Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTG: Duels of the Planeswalkers  (Luettu 6511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Väinämöinen

MTG: Duels of the Planeswalkers
« : 03.09.07 - klo 20:51 »
Niin eli sattui menemään homma hieman offtopiciksi tuossa Miksi MTG? topicissa kun porukka rupes puhumaan tästä kyseisestä MTG pelistä, joten päätin tehdä sille aivan oman topicin jos kerta pelaajia täältä foorumeilta löytyy.

Eli tänne voit kertoa esim. Mitä sick dekkejä olet rakentanut tuossa pelissä, arvostella peliä ja vaikka egoilla kuinka on päässyt Shandalarin wizardilla läpi  ;D.

Itse olen rakentanut lähemmäs 10 dekkiä, joista kuitenkin mielenkiintoisimpana supasecret Ugr Storm Seeker.dec :P
"Greatness, at any cost."

Poissa Polari

Vs: MTG: Duels of the Planeswalkers
« Vastaus #1 : 03.09.07 - klo 22:31 »
Shandalarissa ei ole ihan liian vaikeaa haalia kasaan useampia kappaletta powereita. Loppupelissä mennäänkin sitten pakalla 4 contract, kasa anskuja ja draw-seiskoja, kasa solikkaa, loorusta ja rituaalia, ja vähän walkkia ja isoa lentopihviä voittokeinoksi. Ja maastossa kuljeskellessa 4 Demonic Attorney joilla sitten twisterien avustuksella ryöstetään puolet vastustajien pakoista. Ei siinä mielestäni kovin montaa erilaista strategiaa ole järkeä pelata kun on 4x pelit ja vehkeet tarjolla. Tai no, ei niitä ihan hetkessä neljää kaikkea kerää, mutta ei tarvitsekaan kun saa pelata 40 kortin pakalla.

Vaikeustason ainoa merkitys on vastustajien lifet, ja kun noita viuhuja pääsee pyörittelemään niin ei se tarkoita kuin että walkit pitää naksutella läpi pari kertaa enemmän.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa tride

« Vastaus #2 : 03.09.07 - klo 22:48 »
Tuota tuli joskus monta monta vuotta sitten pelattua :) En niitä storymoden pakkoja kyllä muista yhtään mitä pelasin, mutta eikös tässä ollut mahdollisuus pelata tietokoneen pakkoja vastaan oma tekemillä pakoilla? Siis ilman mitään tarinaa. Paras pakka oli varmaan se 20 Black Lotus 20 Ball Lightning, mikä tuntui niin ylivoimaiselta silloin :D

Poissa Rancid-

« Vastaus #3 : 03.09.07 - klo 23:03 »
Mulla hajos vaikeammilla tasoilla pää siihen, että niitä vihollisia oli joka puolella paljon enemmän. Etenemisestä tuli älytöntä grindaamista kun dueleihin paloi enemmän aikaa kuin "seikkailuun".
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Snowman

« Vastaus #4 : 04.09.07 - klo 07:25 »
Ihan mukava pelihän tuo on. Tosin en ole storymodea jaksanu kauheest tahkota.

Poissa yugular

« Vastaus #5 : 18.12.08 - klo 12:23 »
Aikanaan tämä oli tuolla underdogissa ladattavana, mutta ei enää. Onko kenelläkään tietoa voiko tämän vielä jostain haalia. Mukava peli vaikka kaatuilee aika usein.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Arcane

« Vastaus #6 : 18.12.08 - klo 12:31 »
Joskus puoli vuotta sitten viimeksi yritin tästä saada toimivaa XP:llä, mutta ainakaan itse en saanut toimimaan sitten mitenkään. Tietyissa paikoissa vieraillessa peli unohti näyttää tekstis tekstibokseissa, jolloin kysymyksiin vastaaminen oli mahdotonta, peli kaatuili erinäisiin tilanteisiin useasti, hävitti kortteja deck editorissa, ei antanut pelaajan ostaa kortteja kaupasta ym. ym.

Olihan tuo joskus ihan hauska peli, ainakin opettamaan wanhan Magicin alkeet.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Hopo

« Vastaus #7 : 18.12.08 - klo 12:33 »
Pelihän on täyttä rautaa.
Tosin jos haluaa pelata Counterspellin Force Spikeen tai maksaa Force Spiken Dark Ritualin avulla, nyrjäyttää yleensä aivonsa kun joutuu arpomaan oikeaa rakoa pelata spellinsä. Tuollaisissa tilanteissa teen aina jotain väärin ja lopputuloksena joko counteroin omat spellini tai saan runsaat manaburnit. Kiitos vanhojen sääntöjen.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa yugular

« Vastaus #8 : 18.12.08 - klo 12:46 »
Olisi ihan hienoa jos tätä konseptia hieman kehitettäisiin ja tehtäsiin uusi peli  :P Mielestäni tuo seikkailu osuus oli tosi hauska pelattava.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Hopo

« Vastaus #9 : 18.12.08 - klo 13:27 »
Olisi ihan hienoa jos tätä konseptia hieman kehitettäisiin ja tehtäsiin uusi peli  :P Mielestäni tuo seikkailu osuus oli tosi hauska pelattava.
Ensi keväänä käsittääkseni on tulossa konsoleille ja peeseelle jonkunlaista modernisointia kyseisestä pelistä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Arcane

« Vastaus #10 : 08.02.09 - klo 11:37 »
Taas joudun necroamaan, mutta turha sitä nyt on uuttakaan topicia perustaa tälle aiheelle:

Itse päätin tätä Microprosen vanhaa MTG:tä testata läppärilläni noiden uudempien päivityksien kera ja yllätykseni oli suuri, kun pelihän toimi vallan mainiosti. Jonkin verran tosin peli kadottaa tekstiä ilmoituksista, välillä pitää vähän arpoa, että mitäköhän äsken tapahtui, oliko se mitään kiinnostavaa. Mm. graveyardeille osuessa peli ilmoittaa aina vajaalla tekstillä, että "You happen upon a...", kaupoissa kortteja ostaessa peli ei kysy, että ostetaanko kortti vai ei, vaan jouduin arpomaan näppäimistöltä, että jonkinlaiseen näkymättömään "Do you want to buy this card?" tekstiin voisi y -näppäimellä vastata yes. Kyllä siinä vähän aikaa sain pähkäillä, kuinka kortteja ostetaan.

Muuten peli toimii oikein hyvin. Vanhoista säännöistä olen kyllä hieman pihalla. Eikö peli tosiaankaan anna minun tehdä _mitään_ vastustajan vuorolla ennen hänen ensimmäistä pelausta/hyökkäystä? Vastustajan creatureiden täppäämiset tai manojen täppäily jäi harvinaisen vähälle, kun ennen combattia en pystynyt täppäilemään isoja uhkia, ellei vastustaja yrittänyt jotain pelata, johon saan vastattua. Näinkö menivät wanhan magicin säännöt vai onko pelissäni bugi?

Lisäksi kiinnostaisi tietää, onko jollakin hajua miten tämän (tai vaikka muutkin) pelin saisi toimimaan ikkunassa? Tapanani on irkkailla ja tutkia nettiä yleensä pelaamisen ohessa, joten pelin saaminen ikkunaan olisi mieluisaa.

Sen lisäksi kyselisin tuosta Xbox Live Arcadeen ja PC:lle tulevasta Magic the Gathering: Duels of the Planeswalkersista: Onko kyseessä nyt siis jonkinlainen yksinpeliseikkailu tyyliin Microprosen shandalar, eli minulle aivan pakkohankinta, vai onko tämä nyt jonkinlainen Magic Online v2 Xbox Liveen pelattavaksi? Mitkä kortit tämä peli kattaa ja joutuuko mahdollisista lisäkorteista pulittamaan lisää? Onko ilmestymisestä vielä mitään tietoa?
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa jhavuka

« Vastaus #11 : 08.02.09 - klo 11:44 »
Itse päätin tätä Microprosen vanhaa MTG:tä testata läppärilläni noiden uudempien päivityksien kera ja yllätykseni oli suuri, kun pelihän toimi vallan mainiosti. Jonkin verran tosin peli kadottaa tekstiä ilmoituksista, välillä pitää vähän arpoa, että mitäköhän äsken tapahtui, oliko se mitään kiinnostavaa. Mm. graveyardeille osuessa peli ilmoittaa aina vajaalla tekstillä, että "You happen upon a...", kaupoissa kortteja ostaessa peli ei kysy, että ostetaanko kortti vai ei, vaan jouduin arpomaan näppäimistöltä, että jonkinlaiseen näkymättömään "Do you want to buy this card?" tekstiin voisi y -näppäimellä vastata yes. Kyllä siinä vähän aikaa sain pähkäillä, kuinka kortteja ostetaan.

Ongelma korjaantuu näitä ohjeita noudattamalla: http://shalandar.com/installation.html#xp

Muuten peli toimii oikein hyvin. Vanhoista säännöistä olen kyllä hieman pihalla. Eikö peli tosiaankaan anna minun tehdä _mitään_ vastustajan vuorolla ennen hänen ensimmäistä pelausta/hyökkäystä? Vastustajan creatureiden täppäämiset tai manojen täppäily jäi harvinaisen vähälle, kun ennen combattia en pystynyt täppäilemään isoja uhkia, ellei vastustaja yrittänyt jotain pelata, johon saan vastattua. Näinkö menivät wanhan magicin säännöt vai onko pelissäni bugi?

Ongelma on hieman kummallisessa käyttöliittymässä. Pelialueen vasemmassa reunassa olevia kuvakkeita oikealla hiiren näppäimellä klikkailemalla voi pakottaa pelin pysähtymään aina kyseiseen phaseen.