Taas joudun necroamaan, mutta turha sitä nyt on uuttakaan topicia perustaa tälle aiheelle:
Itse päätin tätä Microprosen vanhaa MTG:tä testata läppärilläni noiden uudempien päivityksien kera ja yllätykseni oli suuri, kun pelihän toimi vallan mainiosti. Jonkin verran tosin peli kadottaa tekstiä ilmoituksista, välillä pitää vähän arpoa, että mitäköhän äsken tapahtui, oliko se mitään kiinnostavaa. Mm. graveyardeille osuessa peli ilmoittaa aina vajaalla tekstillä, että "You happen upon a...", kaupoissa kortteja ostaessa peli ei kysy, että ostetaanko kortti vai ei, vaan jouduin arpomaan näppäimistöltä, että jonkinlaiseen näkymättömään "Do you want to buy this card?" tekstiin voisi y -näppäimellä vastata yes. Kyllä siinä vähän aikaa sain pähkäillä, kuinka kortteja ostetaan.
Muuten peli toimii oikein hyvin. Vanhoista säännöistä olen kyllä hieman pihalla. Eikö peli tosiaankaan anna minun tehdä _mitään_ vastustajan vuorolla ennen hänen ensimmäistä pelausta/hyökkäystä? Vastustajan creatureiden täppäämiset tai manojen täppäily jäi harvinaisen vähälle, kun ennen combattia en pystynyt täppäilemään isoja uhkia, ellei vastustaja yrittänyt jotain pelata, johon saan vastattua. Näinkö menivät wanhan magicin säännöt vai onko pelissäni bugi?
Lisäksi kiinnostaisi tietää, onko jollakin hajua miten tämän (tai vaikka muutkin) pelin saisi toimimaan ikkunassa? Tapanani on irkkailla ja tutkia nettiä yleensä pelaamisen ohessa, joten pelin saaminen ikkunaan olisi mieluisaa.
Sen lisäksi kyselisin tuosta Xbox Live Arcadeen ja PC:lle tulevasta Magic the Gathering: Duels of the Planeswalkersista: Onko kyseessä nyt siis jonkinlainen yksinpeliseikkailu tyyliin Microprosen shandalar, eli minulle aivan pakkohankinta, vai onko tämä nyt jonkinlainen Magic Online v2 Xbox Liveen pelattavaksi? Mitkä kortit tämä peli kattaa ja joutuuko mahdollisista lisäkorteista pulittamaan lisää? Onko ilmestymisestä vielä mitään tietoa?